Säsongen 20/21

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
mb81
Inlägg: 8657
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Säsongen 20/21

Inlägg av mb81 »

williams skrev:Längtar tills våra matcher börjar. Synd att man inte får besöka dom bara. Ska också bli kul att se vilket tippat topplag som floppar.
Kanske inte topplag, men jag tror Brynäs floppar. Är inte så såld på Peter Andersson som så många andra i hockey-sverige verkar vara. I Malmö blev han oftast räddad av Alsenfelts otroliga målvaktsspel. De har dessutom skadeproblem på både Rödin och Scott som är deras överlägset viktigaste spelare och en konstigt byggd backsida.

HV ser riktigt bleka ut mot Frölunda just nu men tror de kommer vara ett topp-4 lag när säsongen är över. Skellefteå är inte speciellt bra idag i 5vs5 men har haft ett otroligt effektivt PP. Leksand känns egentligen hetare.

Härligt att säsongen är igång på riktigt nu!
Användarvisningsbild
Vikas
Inlägg: 5725
Blev medlem: 2012-09-14

Re: Säsongen 20/21

Inlägg av Vikas »

Efter att ha sett Frölunda i två perioder nu så ser jag verkligen inte fram emot premiären mot dem.

Satan vilken klasskillnad gentemot vårt spel hittills.
williams
Inlägg: 1267
Blev medlem: 2014-09-13
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Säsongen 20/21

Inlägg av williams »

Vikas skrev:Efter att ha sett Frölunda i två perioder nu så ser jag verkligen inte fram emot premiären mot dem.

Satan vilken klasskillnad gentemot vårt spel hittills.
Jag håller med. Är det Frölunda som är överlägsna eller är det hv som är kassa? Oavsett är vi underdogs mot Frölunda.
Praetori
Inlägg: 13757
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Säsongen 20/21

Inlägg av Praetori »

williams skrev:
Vikas skrev:Efter att ha sett Frölunda i två perioder nu så ser jag verkligen inte fram emot premiären mot dem.

Satan vilken klasskillnad gentemot vårt spel hittills.
Jag håller med. Är det Frölunda som är överlägsna eller är det hv som är kassa? Oavsett är vi underdogs mot Frölunda.
HV är kassa men de var de stundvis mot oss också när vi fick rull.
Kan vi bara vara med och tävla 2 perioder istället för att hamna på hälarna tror jag vi kan utmana mot toppen men Frölunda ser obekväma och kompletta ut.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
mb81
Inlägg: 8657
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Säsongen 20/21

Inlägg av mb81 »

Leksand imponerade riktigt mycket på mig. Ruskig förstakedja. Men ska de spela dryga 25 min/match varje match kan orken tryta.
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Re: Säsongen 20/21

Inlägg av minalman »

Luleå Och Frölunda ser väldigt starka ut.
Det måste medges.

Usch!
Det är väl två av lagen I SHL jag verkligen inte unnar framgång (tillsammans med elva andra lag).
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
diftobbe89
Inlägg: 4778
Blev medlem: 2008-11-20
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Säsongen 20/21

Inlägg av diftobbe89 »

Vikas skrev:Efter att ha sett Frölunda i två perioder nu så ser jag verkligen inte fram emot premiären mot dem.

Satan vilken klasskillnad gentemot vårt spel hittills.
Du hade ju dock inte sett fram emot att möta typ Oskarshamn heller då hade det nog låtit att ''vi har allt att förlora'' och det var en tuff premiär av den anledningen hehe.
Spela fult
Manijock
Inlägg: 7793
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Re: Säsongen 20/21

Inlägg av Manijock »

Bara jag som inte vill att säsongen ska dra igång? Skönt att slippa engagera sig. Känns som att vi är en seriemördare som väntar på domen. Man vet att det ska bli livstid, men innan man har det på papper så är man inte livstidsdömd. Dessutom kanske det finns en chans att domaren blivit lämnad av sin slyniga fru just den där dagen, så nu har han gått på flaskan. Han är så jävla plakat att han råkar haspla ur sig: "samhällstjänst 30 dagar".

Måtte domarens fru vara otrogen....
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7144
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Re: Säsongen 20/21

Inlägg av DIF_Soldier »

Manijock skrev:Bara jag som inte vill att säsongen ska dra igång? Skönt att slippa engagera sig. Känns som att vi är en seriemördare som väntar på domen. Man vet att det ska bli livstid, men innan man har det på papper så är man inte livstidsdömd. Dessutom kanske det finns en chans att domaren blivit lämnad av sin slyniga fru just den där dagen, så nu har han gått på flaskan. Han är så jävla plakat att han råkar haspla ur sig: "samhällstjänst 30 dagar".

Måtte domarens fru vara otrogen....
Bara jag som vill att säsongen ska sluta "sådär" för vår del? Önskar oss inte misslyckande, men kanske inte lycka heller.

Jag menar, hur jävla surt vore det om någon av extremerna händer? Vi åker ut, det säger sig själv varför det suger. Men om vi skulle ta SM-guld? Efter 20 jävla år, fira utan publik? Skulle faktiskt inte glädjas för fem öre. Skulle känna mig rånad på livet.

Uttåg i kvartsfinal eller nåt blir väl lagom en sån här skitsäsong.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8113
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Säsongen 20/21

Inlägg av Mattias_87 »

Nu är ju inte ens SM-guld realistiskt, det skulle vara sjukt om vi vann denna säsong. Men om vi nu skulle skrälla så tror jag inte vi har tomma läktare i April... fast man vet ju aldrig.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7144
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Re: Säsongen 20/21

Inlägg av DIF_Soldier »

Mattias_87 skrev:Men om vi nu skulle skrälla så tror jag inte vi har tomma läktare i April... fast man vet ju aldrig.
Många som går och tror detta, men vad baseras det på? Ren förhoppning eller nåt konkret?
Inte meningen att trycka dit någon, bara rent nyfiken.

Om det inte är tomma läktare, tror du då på fulla läktare? För det är det jag vill ha.
Inte 50 utspridda sittplatssupportrar.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
Vikas
Inlägg: 5725
Blev medlem: 2012-09-14

Re: Säsongen 20/21

Inlägg av Vikas »

Många länder i EU som går åt fel håll med Coronan så vi lär inte få se nån publik alls förrän senare i vinter om ens då.

Om nu inte dollarsedeln är för tilltalande för de som bestämmer, det vill säga.
Manijock
Inlägg: 7793
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Re: Säsongen 20/21

Inlägg av Manijock »

Sporten är det sista som kommer att släppas på. Jag förväntar mig ingen publik att tala om förrän tidigast till nästa säsong. Det som kommer krävas är ju i stort sett noll smittade och en 100% flockimmunitet. Något som är långt lååångt borta. Tyvärr!
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8113
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Säsongen 20/21

Inlägg av Mattias_87 »

DIF_Soldier skrev:
Mattias_87 skrev:Men om vi nu skulle skrälla så tror jag inte vi har tomma läktare i April... fast man vet ju aldrig.
Många som går och tror detta, men vad baseras det på? Ren förhoppning eller nåt konkret?
Inte meningen att trycka dit någon, bara rent nyfiken.

Om det inte är tomma läktare, tror du då på fulla läktare? För det är det jag vill ha.
Inte 50 utspridda sittplatssupportrar.
Det är nog mest förhoppningar att vi ska ha fått en flockimmunitet tills dess och sedan en vaccinering. Men nej kanske inte fulla läktare. Men kanske halvfulla?

Tiden får utvisa. Nu får vi väl nöja oss om det blir 500 pers man beslutar om från 1 Oktober.
Avskaffa tre mot tre.
mb81
Inlägg: 8657
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Säsongen 20/21

Inlägg av mb81 »

Nä är det 21 september och från 1 oktober är väl tanken att man ska släppa på mer publik. Men inget är spikat om det blir max 500 som det snackades om eller om maxtaket blir högre eller lägre. Det är inte lätt för klubbarna att planera nånting alls just nu känns det som.
Skriv svar