Säsongen 20/21

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
daaviid
Inlägg: 4228
Blev medlem: 2009-10-03
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Säsongen 20/21

Inlägg av daaviid »

Vart sjutton är Holtz ikväll då?

Ingen matchtråd?
mb81
Inlägg: 8657
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Säsongen 20/21

Inlägg av mb81 »

daaviid skrev:Vart sjutton är Holtz ikväll då?

Ingen matchtråd?
Han är förkyld och vilar.
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Re: Säsongen 20/21

Inlägg av ciirree »

mb81 skrev:
ciirree skrev:Har vi kunnat matcha fullt lag någon match denna försäsong? Ikväll saknas återigen massvis med spelare och sedan lämnar Bergfors återbud nära inpå.
Samtidigt menar Robban att det är ikväll han vill se att kemin börjar sätta sig. Hur ska det gå till? Gyllene läge också att få in fler träningsmatcher inför säsongen iom att vi börjar den 27 Sept, men inte det heller.

Man får räkna med att början på säsongen förmodligen inte kommer se asbra ut spelmässigt.
Såklart inte ultimat men spela ihop oss bör vi vl klara på träningarna också. Bara hoppas att de vilas eller är lätt förkylda och därför inte spelar.
Träning och match är absolut inte samma sak. Och när Robban menar på att: ”Vi får spela mycket 5v5 på träningarna” (på frågan om fler träningsmatcher blir av) gör mig en aning orolig, för som sagt, det är inte samma sak.

För att en kedja ska sitta inför säsongen så bör man spela ihop ett antal matcher iallafall. Blir svårt om kedjorna varenda match byter lagkamrater.
mb81
Inlägg: 8657
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Säsongen 20/21

Inlägg av mb81 »

ciirree skrev:
mb81 skrev:
ciirree skrev:Har vi kunnat matcha fullt lag någon match denna försäsong? Ikväll saknas återigen massvis med spelare och sedan lämnar Bergfors återbud nära inpå.
Samtidigt menar Robban att det är ikväll han vill se att kemin börjar sätta sig. Hur ska det gå till? Gyllene läge också att få in fler träningsmatcher inför säsongen iom att vi börjar den 27 Sept, men inte det heller.

Man får räkna med att början på säsongen förmodligen inte kommer se asbra ut spelmässigt.
Såklart inte ultimat men spela ihop oss bör vi vl klara på träningarna också. Bara hoppas att de vilas eller är lätt förkylda och därför inte spelar.
Träning och match är absolut inte samma sak. Och när Robban menar på att: ”Vi får spela mycket 5v5 på träningarna” (på frågan om fler träningsmatcher blir av) gör mig en aning orolig, för som sagt, det är inte samma sak.

För att en kedja ska sitta inför säsongen så bör man spela ihop ett antal matcher iallafall. Blir svårt om kedjorna varenda match byter lagkamrater.
Nej det är inte samma sak. Men att spela ihop sig klarar man bra på timtals av träningsspel. 15 min matchspel gör inte så stor skillnad utan det är det dagliga arbetet som ska göra att allt sitter. Det ska sitta när det är match. Dock är det viktigt att få prova allt i skarpt läge och veta vad som behöver skruvas på.

Jag tror också med framflytten på seriestarten med nästan 2 veckor så har vi ökat på träningen igen.DÅ kommer lätt förkylningar och lite överbelastning. Det är egentligen inget konstigt och i sista träningsmatchen innan seriestart så ligger man i vanliga fall på lättare träningsmängd. Det är min gissning.
Användarvisningsbild
Glory1
Inlägg: 2243
Blev medlem: 2011-03-10

Re: Säsongen 20/21

Inlägg av Glory1 »

Med tanke på hur vissa har spenderat är det här direkt provocerande att läsa

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... ll-fattiga
gaspo
Inlägg: 1532
Blev medlem: 2012-02-24
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Säsongen 20/21

Inlägg av gaspo »

Glory1 skrev:Med tanke på hur vissa har spenderat är det här direkt provocerande att läsa

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... ll-fattiga
Det där hade väll alla på känn ändå. Därför man stör sig på att Jocke inte värvat/värvar. Fan ska vi åka ur och betala för ett annat lags SM-Guld?
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Re: Säsongen 20/21

Inlägg av ciirree »

Man har ju hört Jocke nämna att vi har en forwardplats och en backplats öppna fortfarande. Det är väl lite positivt. Man får hoppas att Jockes strategi att vänta in i September/Oktober för eventuella värvningar faller väl ut.
Praetori
Inlägg: 13757
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Säsongen 20/21

Inlägg av Praetori »

ciirree skrev:Man har ju hört Jocke nämna att vi har en forwardplats och en backplats öppna fortfarande. Det är väl lite positivt. Man får hoppas att Jockes strategi att vänta in i September/Oktober för eventuella värvningar faller väl ut.
Liga efter liga verkar ju skicka allt mer osäkra signaler.
Det skulle inte förvåna mig om vi kan landa ett par feta värvningar med lite is i magen.

Men det här senaste budet om att man slopar kapitalkravet för licensen och funderar på Robin Hood fasoner för att rädda SHL klubbar som inte klarar finanserna får mig att kräkas lite i munnen.
Nog för att produkten SHL inte blir bra om klubbar går i kk men då tycker jag istället man kan lyfta upp lag ur Allsvenskan som gjort hemläxan.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Puckey
Inlägg: 1756
Blev medlem: 2014-09-17

Re: Säsongen 20/21

Inlägg av Puckey »

Praetori skrev:
ciirree skrev:Man har ju hört Jocke nämna att vi har en forwardplats och en backplats öppna fortfarande. Det är väl lite positivt. Man får hoppas att Jockes strategi att vänta in i September/Oktober för eventuella värvningar faller väl ut.
Liga efter liga verkar ju skicka allt mer osäkra signaler.
Det skulle inte förvåna mig om vi kan landa ett par feta värvningar med lite is i magen.

Men det här senaste budet om att man slopar kapitalkravet för licensen och funderar på Robin Hood fasoner för att rädda SHL klubbar som inte klarar finanserna får mig att kräkas lite i munnen.
Nog för att produkten SHL inte blir bra om klubbar går i kk men då tycker jag istället man kan lyfta upp lag ur Allsvenskan som gjort hemläxan.
Vill de ha pengar? Fine, låt oss då välja ett kontrakt av motsvarande värde att överta i processen.
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Re: Säsongen 20/21

Inlägg av ciirree »

Praetori skrev:
ciirree skrev:Man har ju hört Jocke nämna att vi har en forwardplats och en backplats öppna fortfarande. Det är väl lite positivt. Man får hoppas att Jockes strategi att vänta in i September/Oktober för eventuella värvningar faller väl ut.
Liga efter liga verkar ju skicka allt mer osäkra signaler.
Det skulle inte förvåna mig om vi kan landa ett par feta värvningar med lite is i magen.

Men det här senaste budet om att man slopar kapitalkravet för licensen och funderar på Robin Hood fasoner för att rädda SHL klubbar som inte klarar finanserna får mig att kräkas lite i munnen.
Nog för att produkten SHL inte blir bra om klubbar går i kk men då tycker jag istället man kan lyfta upp lag ur Allsvenskan som gjort hemläxan.
Tycker också det är helt åt helvete.
Vi har klubbar som värvar tungt - för att sedan mena att säsongen är i fara - dessa klubbar ska nu räddas av lagen som tagit ett ansvar. Fattar inte det.
Vore en helt annan sak om alla satt i samma sits, om alla 14 klubbar haft ex värvningsstopp sedan Mars, men så är absolut inte fallet nu.
Ska ingen av de stora (Madhawk, Sanny, Petter) ifrågasätta detta? Hoppas det. Deras röster blir ju hörda.
mb81
Inlägg: 8657
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Säsongen 20/21

Inlägg av mb81 »

Satan vilken deppig försäsong!

Dock som sagt tycker jag det såg lovande ut i Skoda trophy. Det är de enda matcherna också som vi matchat i närheten av ordinarie lag.Då har vi fört matcherna mot förmodade konkurrenter på den nedre halvan. Så får vi bara vara hyfsat skadefria denna säsong så kan ma se ljuset i slutet av tunneln. De flesta som var borta igår var väl bara lite krassliga eller skulle bli förälder. Igår spelade v endast med en av våra fem bästa forwards mot en av de största guldfavoriterna. Det ska vara klasskillnad då.

Två veckor till seriestart känns också bra. De flesta ska vara tillbaka då(endast Hedman och Guter, Josefson missar väl seriestarten men inte så mycket mer). Nu har vi en tid att verkligen träna extra som våra konkurrenter inte har som börjar säsongen tidigare. Det kan vara en fördel senare under säsongen.
m0ng00se
Inlägg: 1476
Blev medlem: 2005-06-09

Re: Säsongen 20/21

Inlägg av m0ng00se »

Ska domarna hålla den här nivån så funderar jag på om det är värt att ens spela ihop linor/femmor?

Sätt ett gediget försvarsspel och tokträna BP/PP. Det är i dom spelformerna som vinsterna sitter i år. Oavsett hur "snällt" man spelar under en match så kommer man alltid få en 2-4 utv mot sig/med sig. HV var väl typ 80% i sitt PP Igår. Det är typ 3 mål/match med 4 utvisningar. Jag kan nöja mig med att vinna med 3-1, 3-2 och nån 3-3a bara vi håller oss kvar den här coronasäsongen :D
Praetori
Inlägg: 13757
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Säsongen 20/21

Inlägg av Praetori »

m0ng00se skrev:Ska domarna hålla den här nivån så funderar jag på om det är värt att ens spela ihop linor/femmor?

Sätt ett gediget försvarsspel och tokträna BP/PP. Det är i dom spelformerna som vinsterna sitter i år. Oavsett hur "snällt" man spelar under en match så kommer man alltid få en 2-4 utv mot sig/med sig. HV var väl typ 80% i sitt PP Igår. Det är typ 3 mål/match med 4 utvisningar. Jag kan nöja mig med att vinna med 3-1, 3-2 och nån 3-3a bara vi håller oss kvar den här coronasäsongen :D
Kanske dags att gå in för att spela riktigt fysiskt? Om de skall plocka för minsta lilla annat så kan man lika bra döda motståndarnas tempo genom att dra på ordentliga tacklingar i varje läge som det ens är gränsfall.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Grabben från Söder
Inlägg: 1772
Blev medlem: 2016-07-19
Ort: Göteborg

Re: Säsongen 20/21

Inlägg av Grabben från Söder »

williams
Inlägg: 1267
Blev medlem: 2014-09-13
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Säsongen 20/21

Inlägg av williams »

Längtar tills våra matcher börjar. Synd att man inte får besöka dom bara. Ska också bli kul att se vilket tippat topplag som floppar.
Skriv svar