SHL 19/20 : Växjö - Djurgårdens IF 17/9-2019

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7167
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SHL 19/20 : Växjö - Djurgårdens IF 17/9-2019

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Praetori skrev:
BOMBOM BOUCHARD skrev:Hultström är ju katastrof i egen zon. Är ju totalt ointresserad av att försvara.
Norell har ju hoppat ned rejält i nivå från slutspelet.
Jeppe P lär ju få nöta bänk när Björnfot är tillbaka. Vad fan har hänt där?

Berglund kommer jag börja bedöma efter omgång 15.
Däremot är ju Josefsson en gåta. Går ju knappast på penicillin eller hämmas av någon märklig kukskada. Lite ursäktad av sina kedjekamrater, inte de lättaste att spela ensam.
Guter har blivit skickad av DIF, Timrå och Luleå. Måste nog skynda sig att hitta målet om han inte ska upprepa sin tråkiga historik. Han har ju aldrig varit någon pådrivare i spelet med puck så ska han vara med måste han göra mål.

Holtz, Bergfors, Högström, Haga utstrålar klass.

I överlag finns mycket att bygga på även om det finns rejält utrymme för att utveckla försvaret.

Viktigast av allt. Vi vann.
Tycker inte det är så mycket individuellt som ställer till det. Alla skall inte behöva göra 100% rätt hela tiden då lagspelet skall kompensera det mesta utom katastrofala misstag. Hulta såg likadan ut i början på förra.ses men när han kommer upp i form är han groteskt bra (målvinnare av backarna i SHL är ju rätt jävla bra) men när han är dålig är han inget vidare (lite Sörensen upp och ner fast på backen). Lite samma sak med Norell. När våra backar som Norell och Hulta har bra feeling med center och en vinge brukar de kunna gå djupt och ställa till med fullständigt kaos vilket jag tror är sista nyckeln (förutom förstalinan) till att låsa upp ligans tyngsta anfallsspel.

Josef har fått DIF-kaptenssjukan men lyckades näta ändå, viktigt men jag får C.Ridderwall vibbar. Tar så mycket ansvar för att skapa yta åt kamraterna att det bara blir bös. Nu har han ett skillset som bör kunna kompensera med hjälp av lite taktiserande från Musse och Robban men det är lite frustrerande att titta på.

Man förstår ändå tanken med en Guter och Berglund som kan matas av en kvalitetscenter men i nuläget gör ingen av dem de andra bättre. Det kanske räcker med att ändra en liten grej i ingångarna och en gubbe i backparet för succé men där ser jag ändå största potentialen för förbättring. Den kedjan med Hulta och Norell var tyvärr sämst på plan ikväll.
Men skit samma. Grabbarna hittade en väg att vinna trots att vi bara lirade ok hockey i en och en halv period vilket är lite av ett styrkebesked i sig
Kloka tankar och jag delar i stort sett allt du säger. Jag gav ju både Hulta, Norell och Josef kritik. Men precis som du skriver så har de en rejäl uppsida.

Två omgångar spelad. 6 p. Kunde varit värre. :wink:
4 segrar kvar
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11875
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: SHL 19/20 : Växjö - Djurgårdens IF 17/9-2019

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

BOMBOM BOUCHARD skrev:
Två omgångar spelad. 6 p. Kunde varit värre. :wink:
Ja, vi hade ju kunnat varit födda i Göteborg eller Karlstad :wink:
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7167
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SHL 19/20 : Växjö - Djurgårdens IF 17/9-2019

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Lee Harvey Oswald skrev:
BOMBOM BOUCHARD skrev:
Två omgångar spelad. 6 p. Kunde varit värre. :wink:
Ja, vi hade ju kunnat varit födda i Göteborg eller Karlstad :wink:
Eller Solna. :shock:
4 segrar kvar
Donkels-2.0
Inlägg: 1782
Blev medlem: 2017-10-24
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Kungliga huvudsaken

Re: SHL 19/20 : Växjö - Djurgårdens IF 17/9-2019

Inlägg av Donkels-2.0 »

BOMBOM BOUCHARD skrev:
Lee Harvey Oswald skrev:
BOMBOM BOUCHARD skrev:
Två omgångar spelad. 6 p. Kunde varit värre. :wink:
Ja, vi hade ju kunnat varit födda i Göteborg eller Karlstad :wink:
Eller Solna. :shock:
Eller i pajasbajenland
Ceterum censeo Solna esse delendam
sensei
Inlägg: 5535
Blev medlem: 2009-02-01
Ort: florida
Kontakt:

Re: SHL 19/20 : Växjö - Djurgårdens IF 17/9-2019

Inlägg av sensei »

Är det bara jag som tycker att alla, spelare som domare, helt verkar skita i den nya pajasregeln om late hits? Såg ut som vanligt igår med fullföljda tacklingar som vilken match som helst.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
sensei
Inlägg: 5535
Blev medlem: 2009-02-01
Ort: florida
Kontakt:

Re: SHL 19/20 : Växjö - Djurgårdens IF 17/9-2019

Inlägg av sensei »

Sen är det också precis som vanligt att svenska domare skiter på sig av extra fina tacklingar, som Grewe premiärmatchen och känner att de måste blåsa bara för att.

Dessutom kvarstår den eviga plågan i svensk hockey att om någon vinner en närkamp blir det ofta utvisning för den pg a något påhittat bullshit.

Detta då sverige är ett jämställt land och alla är lika bra på allt. Med andra ord så måste det ha förekommit något fuffens om någon vinner en kamp.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Praetori
Inlägg: 13757
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: SHL 19/20 : Växjö - Djurgårdens IF 17/9-2019

Inlägg av Praetori »

sensei skrev:Är det bara jag som tycker att alla, spelare som domare, helt verkar skita i den nya pajasregeln om late hits? Såg ut som vanligt igår med fullföljda tacklingar som vilken match som helst.
Jag reflekterade över samma sak. Nu kan det vara en inkörningsperiod för både spelare och domare men jag tyckte att det var ett antal tillfällen igår som borde kunna falla under r56 men som de lät passera. Bra om detta är nivån, katastrof om det bara är inkonsekvent och att det blir tokigheter nästa match beroende på vilka domare det är.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
sensei
Inlägg: 5535
Blev medlem: 2009-02-01
Ort: florida
Kontakt:

Re: SHL 19/20 : Växjö - Djurgårdens IF 17/9-2019

Inlägg av sensei »

Praetori skrev:
sensei skrev:Är det bara jag som tycker att alla, spelare som domare, helt verkar skita i den nya pajasregeln om late hits? Såg ut som vanligt igår med fullföljda tacklingar som vilken match som helst.
Jag reflekterade över samma sak. Nu kan det vara en inkörningsperiod för både spelare och domare men jag tyckte att det var ett antal tillfällen igår som borde kunna falla under r56 men som de lät passera. Bra om detta är nivån, katastrof om det bara är inkonsekvent och att det blir tokigheter nästa match beroende på vilka domare det är.
Verkligen, men domarteamen måste ju bara ha pratat ihop sig om detta. Jag vägrar att tro att inkompetensen är så pass avgrundsdjup att så inte är fallet.

Med andra ord så bör detta vara "nivån" som skall vara framöver.

En komisk aspekt är att det är fritt fram att tackla spelare utan puck om den spelaren inte alls har haft pucken i närtid?! Detta kallas i folkmun för "offensiv tackling" och hejas på friskt av någon besynnerlig anledning, samtidigt som "late hit"-regeln införs trots att det som fanns innan var klockrent och allmänt accepterat av spelare och publik.

Det är svårt att förstå logiken i det hela. Tanken att hockeyn skall utvecklas regelmässigt av folk med begåvning förblir än så länge en dröm.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Praetori
Inlägg: 13757
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: SHL 19/20 : Växjö - Djurgårdens IF 17/9-2019

Inlägg av Praetori »

sensei skrev: En komisk aspekt är att det är fritt fram att tackla spelare utan puck om den spelaren inte alls har haft pucken i närtid?! Detta kallas i folkmun för "offensiv tackling" och hejas på friskt av någon besynnerlig anledning, samtidigt som "late hit"-regeln införs trots att det som fanns innan var klockrent och allmänt accepterat av spelare och publik.

Det är svårt att förstå logiken i det hela. Tanken att hockeyn skall utvecklas regelmässigt av folk med begåvning förblir än så länge en dröm.
Om du har pucken får du ju göra så många offensiva tacklingar du vill för att freda dig. Frågan är vad som händer om du slänger ifrån dig pucken innan din offensiva tackling, åker motståndaren ut på r56 då? :shock:
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
sensei
Inlägg: 5535
Blev medlem: 2009-02-01
Ort: florida
Kontakt:

Re: SHL 19/20 : Växjö - Djurgårdens IF 17/9-2019

Inlägg av sensei »

Praetori skrev:
sensei skrev: En komisk aspekt är att det är fritt fram att tackla spelare utan puck om den spelaren inte alls har haft pucken i närtid?! Detta kallas i folkmun för "offensiv tackling" och hejas på friskt av någon besynnerlig anledning, samtidigt som "late hit"-regeln införs trots att det som fanns innan var klockrent och allmänt accepterat av spelare och publik.

Det är svårt att förstå logiken i det hela. Tanken att hockeyn skall utvecklas regelmässigt av folk med begåvning förblir än så länge en dröm.
Om du har pucken får du ju göra så många offensiva tacklingar du vill för att freda dig. Frågan är vad som händer om du slänger ifrån dig pucken innan din offensiva tackling, åker motståndaren ut på r56 då? :shock:
:lol: :shock:
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
DRC
Inlägg: 1106
Blev medlem: 2009-03-13
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SHL 19/20 : Växjö - Djurgårdens IF 17/9-2019

Inlägg av DRC »

:shock: ->
Skriv svar