Säsongen 19/20

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Praetori
Inlägg: 13757
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Säsongen 19/20

Inlägg av Praetori »

Mattias_87 skrev:Det jag andas för, äter för, jobbar för kommer alltså ställas in. Snälla skjut mig någon.
Typ så
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11875
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: Säsongen 19/20

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Praetori skrev:
Mattias_87 skrev:Det jag andas för, äter för, jobbar för kommer alltså ställas in. Snälla skjut mig någon.
Typ så
Mmh, detta kom väldigt olägligt, tajmingen snudd på hänsynslöst brutal.
Precis nu när jag högst ofrivilligt fått oändligt mycket egentid, vad fan gör man?
Usch.. :(
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Praetori
Inlägg: 13757
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Säsongen 19/20

Inlägg av Praetori »

Lee Harvey Oswald skrev:
Praetori skrev:
Mattias_87 skrev:Det jag andas för, äter för, jobbar för kommer alltså ställas in. Snälla skjut mig någon.
Typ så
Mmh, detta kom väldigt olägligt, tajmingen snudd på hänsynslöst brutal.
Precis nu när jag högst ofrivilligt fått oändligt mycket egentid, vad fan gör man?
Usch.. :(
Drar till ishallen och åker tills man önskar amputation av ljumskarna.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
förevigtdjurgården
Inlägg: 4346
Blev medlem: 2012-04-01
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Säsongen 19/20

Inlägg av förevigtdjurgården »

Japp. Vilken mardrömsvecka.

Först hemskickad för att det inte eventuellt ska bli smittospridning på jobbet (jag är symptomfri, och förstår verkligen beslutet men det är brutalt tråkigt) och satt i arbete hemifrån istället för att vara på kontoret med folk som jag verkligen trivs med i en social miljö man frodas i - sen inställt ishockeyslutspel. Måtte detta passera illa kvickt, ska jag sitta hemma alldeles för länge kommer jag gå i taket.
Vila i Frid, DIF Hockey.
Praetori
Inlägg: 13757
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Säsongen 19/20

Inlägg av Praetori »

DIF borde TV-sända sina träningar och köra lite internintervjuer. Typ padelturneringen som var klockren. Sätt en "donate" knapp eller lägg det som nån join på Youtube för en hundring.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
Vikas
Inlägg: 5725
Blev medlem: 2012-09-14

Re: Säsongen 19/20

Inlägg av Vikas »

Då var det alltså klart att det inte blir något slutspel eller kvalspel alls.

Modo och Björklöven är de stora förlorarna samtidigt som Lyxfällan, Oskarshamnm och AIK jublar.

Tycker de borde spela kvalspelen åtminstone. Kanske dra ner på antalet matcher.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8114
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Säsongen 19/20

Inlägg av Mattias_87 »

Fyfan vad jag lider med Björklöven och Modos supportrar som gjort kanonsäsonger. Detta är ett direkt felaktigt beslut och tycker istället man borde utökat SHL en säsong till 16 lag och sedan kört två direkt ur nästa.

Usch.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Säsongen 19/20

Inlägg av -daniel- »

Fast det är svårt att dra gränsen, skulle TIK & resten inte haft en chans? Jag förstår beslutet, även om det naturligtvis är sjukt beklagligt för de lag som hade chansen.

Vilket jävla antiklimax detta blev. Nu när det roliga skulle börja...

Vi kan ju vara jävligt glada att vi inte tokvärvade spelare innan deadline i vilket fall.
Bild
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7144
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Re: Säsongen 19/20

Inlägg av DIF_Soldier »

Så Corona räddade AIK. Vilken ironi.

Öppet mål att säga - ett virus räddar ett annat
Säg den glädje som varar
Donkels-2.0
Inlägg: 1782
Blev medlem: 2017-10-24
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Kungliga huvudsaken

Re: Säsongen 19/20

Inlägg av Donkels-2.0 »

En svår situation gällande uppflyttning och nedflyttning men jag tror ändå att rätt beslut fattats till slut för ger man tex Löven och MoDo en friplats kan man likaväl hävda att dom andra allsvenska lagen med chans på avancemang skulle haft en friplats och råttorna har en sanslös tur iom att deras i mitt tycke urusla lag innevarande säsong skulle fått ett helvete i kvalet
Ceterum censeo Solna esse delendam
Användarvisningsbild
Daniel942
Inlägg: 5854
Blev medlem: 2009-01-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Säsongen 19/20

Inlägg av Daniel942 »

Tack för i år. Vill bara ha september nu.
DIF!
Användarvisningsbild
crike
Inlägg: 2295
Blev medlem: 2009-11-21
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Säsongen 19/20

Inlägg av crike »

Lee Harvey Oswald skrev:
Mmh, detta kom väldigt olägligt, tajmingen snudd på hänsynslöst brutal.
Precis nu när jag högst ofrivilligt fått oändligt mycket egentid, vad fan gör man?
Usch.. :(
Förstår att din anledning är tråkigare men själv ska jag in i föräldraledighet snart och allt planerande är ogjort. Våren och sommaren som var nästan optimal ur sportsynvinkel kommer säkert bara bli en regning grå massa.
m0ng00se
Inlägg: 1476
Blev medlem: 2005-06-09

Re: Säsongen 19/20

Inlägg av m0ng00se »

crike skrev:
Lee Harvey Oswald skrev:
Mmh, detta kom väldigt olägligt, tajmingen snudd på hänsynslöst brutal.
Precis nu när jag högst ofrivilligt fått oändligt mycket egentid, vad fan gör man?
Usch.. :(
Förstår att din anledning är tråkigare men själv ska jag in i föräldraledighet snart och allt planerande är ogjort. Våren och sommaren som var nästan optimal ur sportsynvinkel kommer säkert bara bli en regning grå massa.
Ja shit LHO det suger stenhårt. Finns inge bättre än att bincha sport i alla dess former i sådana tider...

Crike mer tid å lillknodden. Sätt en klubba i handen och kör eget slutspel;)

fan vilket antiklimax det blev på den här säsongen. Kändes som vi var på g å kunde exploders i nått bra, istället implodera vi till.. tomhet..


Jahapp. Silly seasons någon?
Användarvisningsbild
Glory1
Inlägg: 2243
Blev medlem: 2011-03-10

Re: Säsongen 19/20

Inlägg av Glory1 »

Detta lär ju påverka vår ekonomi negativt? Kanske släppa virtuella biljetter eller liknande för kvart, semi och final som vi kan köpa om vi vill?
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8114
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Säsongen 19/20

Inlägg av Mattias_87 »

Glory1 skrev:Detta lär ju påverka vår ekonomi negativt? Kanske släppa virtuella biljetter eller liknande för kvart, semi och final som vi kan köpa om vi vill?
Alla lag drabbas ju negativt av detta. Jag tror faktiskt andra klubbar drabbas hårdare än oss då vissa budgeterar för slutspel.
Avskaffa tre mot tre.
Skriv svar