Säsongen 19/20

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Praetori
Inlägg: 13757
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Säsongen 19/20

Inlägg av Praetori »

Manijock skrev:Aldrig att vi slår Glenn. Har vaknat ur dvalan och har två raka. Roger och Joel får så många PP de vill på Hovet.

Frölunda kommer att möta Luleå i en final till våren. Aldrig varit så säker på något i SHL någonsin. Bästa laget möter det smartaste laget.
Jag tippade Luleå under försäsongen men jag får mer och mer känslan att de kommer börja vika ner sig när det gäller i slutspelet, trots Bulan i båset.
Jag tycker ett sargat och otajmat DIF ändå sårade dem senast och det är bara en försmak av vad de kommer möta på i ett slutspel mot Fisk, Kaffe, SAIK eller oss.
Tror till och med Rögle kan komma att bli en obehaglig överraskning för Luleå om det kommer till det.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8114
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Säsongen 19/20

Inlägg av Mattias_87 »

Jag har svårt att se Luleå vinna SM-guld faktiskt. Just nu tippar jag Färjestad eller Frölunda. Men visst kan det bli så att dom vinner mot Luleå i finalen.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7144
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Re: Säsongen 19/20

Inlägg av DIF_Soldier »

Daniel942 skrev:
Lee Harvey Oswald skrev:Örebro
En tuff uppgift, klart bästa bortalaget i SHL, men det är klart vi har poängchans på Hovet.
(tror dock inte ett smack på Urebroo väl i ett Slutspel, du behöver ha känt på det lite tidigare)
1p
-----
Frölunda
2 vinster på de 6 senaste matcherna, historiskt är denna tid på säsongen Fisks sämsta.
3p
-----
Brynäs
Har vänt runt den negativa trenden och brukar få många PP mot oss i Gävle (känns det som)
0p
----
FBK
Har just nu 3 raka förluster, kanske är på väg in i liknande fas som Fisk.
3p
Vänta nu här, en positiv post från LHO. Ska jag ringa ambulansen?
Jag blir också orolig, vad är det som händer
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11875
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: Säsongen 19/20

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

DIF_Soldier skrev:
Daniel942 skrev:
Lee Harvey Oswald skrev:Örebro
En tuff uppgift, klart bästa bortalaget i SHL, men det är klart vi har poängchans på Hovet.
(tror dock inte ett smack på Urebroo väl i ett Slutspel, du behöver ha känt på det lite tidigare)
1p
-----
Frölunda
2 vinster på de 6 senaste matcherna, historiskt är denna tid på säsongen Fisks sämsta.
3p
-----
Brynäs
Har vänt runt den negativa trenden och brukar få många PP mot oss i Gävle (känns det som)
0p
----
FBK
Har just nu 3 raka förluster, kanske är på väg in i liknande fas som Fisk.
3p
Vänta nu här, en positiv post från LHO. Ska jag ringa ambulansen?
Jag blir också orolig, vad är det som händer
Haha :lol:
Lugn...bara lugn.
Jag fick ett litet stänk livslust efter Malmö hemma senast, såg nåt ljus skymta där långt borta i slutet av tunneln.

Det kan "vara avhjälpt" redan efter kvällens match

Men tack för er omtanke :D
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
Jervill
Inlägg: 347
Blev medlem: 2019-02-15
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Säsongen 19/20

Inlägg av Jervill »

Välförtjänt 5:e plats :D
mb81
Inlägg: 8657
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Säsongen 19/20

Inlägg av mb81 »

Lämnade landet med ett plan som lyfte några minuter efter CHL-debaclet för Kapstaden. Underbar stad. Kan rekommendera alla att åka dit. Landade nu idag på morgonen. Utav nån anledning går det alltid som bäst när jag har långsemester. Denna gång endast övertidsförlusten mot Luleå. Var också borta en längre period under hösten 2017 när det gick som bäst och under slutspelet 2010. Så räkna med misär nu när jag är tillbaka hemma igen.

Försöker se ikapp en del idag, kommer nog vara en trevlig upplevelse. Skönt att vi äntligen börjar bli skadefria. Känns som det kommer bli lyxproblem vilka spelare som ska sitta på läktaren när Hedman och Guter också är tillbaka. Men viktigt med en bred trupp om det ska bli en lång vår.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7144
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Re: Säsongen 19/20

Inlägg av DIF_Soldier »

Lee Harvey Oswald skrev:
DIF_Soldier skrev:
Daniel942 skrev:
Lee Harvey Oswald skrev:Örebro
En tuff uppgift, klart bästa bortalaget i SHL, men det är klart vi har poängchans på Hovet.
(tror dock inte ett smack på Urebroo väl i ett Slutspel, du behöver ha känt på det lite tidigare)
1p
-----
Frölunda
2 vinster på de 6 senaste matcherna, historiskt är denna tid på säsongen Fisks sämsta.
3p
-----
Brynäs
Har vänt runt den negativa trenden och brukar få många PP mot oss i Gävle (känns det som)
0p
----
FBK
Har just nu 3 raka förluster, kanske är på väg in i liknande fas som Fisk.
3p
Vänta nu här, en positiv post från LHO. Ska jag ringa ambulansen?
Jag blir också orolig, vad är det som händer
Haha :lol:
Lugn...bara lugn.
Jag fick ett litet stänk livslust efter Malmö hemma senast, såg nåt ljus skymta där långt borta i slutet av tunneln.

Det kan "vara avhjälpt" redan efter kvällens match

Men tack för er omtanke :D
Fortsätt du med din positivitet, det verkar hjälpa.
Säg den glädje som varar
EspenK
Inlägg: 9044
Blev medlem: 2016-03-05
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Jönköping

Re: Säsongen 19/20

Inlägg av EspenK »

Skaplig förstärkning Håve får inför slutkampen om topp 6 platserna...
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8114
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Säsongen 19/20

Inlägg av Mattias_87 »

EspenK skrev:Skaplig förstärkning Håve får inför slutkampen om topp 6 platserna...
Verkligen... skulle vara kul om vi kunde få in en liknande värvning i slutet av säsongen någon gång.
Avskaffa tre mot tre.
Praetori
Inlägg: 13757
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Säsongen 19/20

Inlägg av Praetori »

EspenK skrev:Skaplig förstärkning Håve får inför slutkampen om topp 6 platserna...
Är han "bra" är det klart en tillgång för HV men jag har svårt att se HV vara med och slåss om top 6 denna säsong.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
AirQ
Inlägg: 209
Blev medlem: 2014-05-16

Re: Säsongen 19/20

Inlägg av AirQ »

Mattias_87 skrev:
EspenK skrev:Skaplig förstärkning Håve får inför slutkampen om topp 6 platserna...
Verkligen... skulle vara kul om vi kunde få in en liknande värvning i slutet av säsongen någon gång.
Nu var iof Berglund ifrån start, men måste väll ändå räknas som en likvärdig värvning om inte t.om bättre
Praetori
Inlägg: 13757
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Säsongen 19/20

Inlägg av Praetori »

AirQ skrev:
Mattias_87 skrev:
EspenK skrev:Skaplig förstärkning Håve får inför slutkampen om topp 6 platserna...
Verkligen... skulle vara kul om vi kunde få in en liknande värvning i slutet av säsongen någon gång.
Nu var iof Berglund ifrån start, men måste väll ändå räknas som en likvärdig värvning om inte t.om bättre
Ja Berglund före Lias alla dagar i veckan. Den ena är en "top6" NHL lirare och den andra har haft svårt att platsa i Rangers.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: Säsongen 19/20

Inlägg av Magnutz »

Är det Mojang-guldet som Norrlandspacket får effekt av nu?
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
mb81
Inlägg: 8657
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Säsongen 19/20

Inlägg av mb81 »

mb81 skrev:
daaviid skrev:
TheForsa skrev:På de nästkommande 10 SHL matcherna har vi 7 stycken hemma och 3 borta.

HV71 hemma - förlust
Luleå borta - förlust
Linköping hemma - vinst
Malmö hemma - vinst
Leksand borta - 1p
Örebro hemma - förlust
Frölunda hemma - förlust
Brynäs borta - 1p
Färjestad hemma - förlust
Växjö hemma - förlust
Där är nog facit, 8 pinnar på dessa matcher. Kanske att vi kan ta någon pinne mot Växjö.
Äh omöjligt att tippa så många matcher i SHL och pricka rätt. Kan bli 10 poäng men kan också bli 20 poäng och allt där emellan.
Jag trodde på minst 10 och max 20 pinnar(alltså en hyfsat stor gardering) när Daaviid tippade detta. Verkar vara fel ute då vi tagit 19 av 21 poäng sen han skrev detta. 8 poäng skulle dock vara facit och det slog vi som tur är med råge.
EspenK
Inlägg: 9044
Blev medlem: 2016-03-05
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Jönköping

Re: Säsongen 19/20

Inlägg av EspenK »

Magnutz skrev:Är det Mojang-guldet som Norrlandspacket får effekt av nu?
Nä. tror inte de har ett så dyrt lag. tror att de har en riktigt smart coach...( gillar honom inte men...)
Han får spelarna att spela enligt direktiven och tar in spelartyper som passar in i systemet( så klart).
Vinner de inte i år kommer de vinna nästa. DÅ kommer Mojang pengarna i spel.
Skriv svar