SM-Final 6: DJURGÅRDENS IF - frölunda 2/5 2019

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Manijock
Inlägg: 7791
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Re: SM-Final 6: DJURGÅRDENS IF - frölunda 2/5 2019

Inlägg av Manijock »

Vi får ju verkligen ut max av detta. Medioker snebyggd, naiv spelidé. Ser ut som ett juniorlag hela säsongen. Men trots allt detta tar vi oss hela vägen till final. Jävligt imponerande!

Ser gärna en granskning vad gäller vårat ledarskap dock. Vårt special teams är en skärmskudde. När det ska sitta som bäst sitter det inte ens på en acceptabel nivå. Skulle säga en historiskt dålig nivå. Men lite mer mogen och ödmjuk inställning i vårt försvarsspel hade vi kunnat utmana på ett annat sätt. Detta måste ses över, även om jag är övertygad om att Robban lär ställa samma modell till utställning nästa säsong. Dessvärre! Tack för säsongen, trots alla svordomar och påbörjade hjärtsjukdomar.
Användarvisningsbild
Johanneshov
Inlägg: 242
Blev medlem: 2019-04-20
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SM-Final 6: DJURGÅRDENS IF - frölunda 2/5 2019

Inlägg av Johanneshov »

captcash skrev:
Johanneshov skrev:Värst av allt är de 1000-något som gick hem efter sista målet. Äckliga medgångare!

Älsk DIF!
Precis, det är inte att vi viker ner oss i finalen, inte att vårt PP är skit, inte att vårt BP är ännu mer skit, inte att vi inte kan vinna SM-guld när vi möter ett lag som är ÄR bättre än i 5vs5... nejfan, värst är 1000 randoms i publiken, japp!

Nåja, tack för allt, trodde inte på final så var kul så länge det varade, även om alla totala överkörningar gjorde ganska ont för själen. Ses i höst!
Man står kvar och hyllar laget oavsett.
Användarvisningsbild
Jervill
Inlägg: 347
Blev medlem: 2019-02-15
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SM-Final 6: DJURGÅRDENS IF - frölunda 2/5 2019

Inlägg av Jervill »

williams skrev:Är smått förälskad i grewe. Han är orädd och kan spela tufft. Mångt och mycket likheter med fimpen. Ska bli kul att följa honom nästa säsong.
+1. Håller med fullt..
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8113
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: SM-Final 6: DJURGÅRDENS IF - frölunda 2/5 2019

Inlägg av Mattias_87 »

Tack för säsongen. Fisk hade bättre i special teams och några fler finlirare som hade kylan för att spela final.

Denna förening är på rätt väg men det känns fortfarande jävligt bittert att jag aldrig verkar få se den vinna guldet i vuxen ålder. Vi måste börja spela final oftare så kommer det där guldet till slut.

Ville nästan gråta vid slutsignal men är ändå i slutändan ganska stolt över laget.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: SM-Final 6: DJURGÅRDENS IF - frölunda 2/5 2019

Inlägg av -daniel- »

Johanneshov skrev:
captcash skrev:
Johanneshov skrev:Värst av allt är de 1000-något som gick hem efter sista målet. Äckliga medgångare!

Älsk DIF!
Precis, det är inte att vi viker ner oss i finalen, inte att vårt PP är skit, inte att vårt BP är ännu mer skit, inte att vi inte kan vinna SM-guld när vi möter ett lag som är ÄR bättre än i 5vs5... nejfan, värst är 1000 randoms i publiken, japp!

Nåja, tack för allt, trodde inte på final så var kul så länge det varade, även om alla totala överkörningar gjorde ganska ont för själen. Ses i höst!
Man står kvar och hyllar laget oavsett.
Nu skojar du väl, typ 95% av Globen var kvar och hyllade laget 20 minuter efter matchens slut. Värdigt!
Bild
Användarvisningsbild
Johanneshov
Inlägg: 242
Blev medlem: 2019-04-20
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SM-Final 6: DJURGÅRDENS IF - frölunda 2/5 2019

Inlägg av Johanneshov »

-daniel- skrev:
Johanneshov skrev:
captcash skrev:
Johanneshov skrev:Värst av allt är de 1000-något som gick hem efter sista målet. Äckliga medgångare!

Älsk DIF!
Precis, det är inte att vi viker ner oss i finalen, inte att vårt PP är skit, inte att vårt BP är ännu mer skit, inte att vi inte kan vinna SM-guld när vi möter ett lag som är ÄR bättre än i 5vs5... nejfan, värst är 1000 randoms i publiken, japp!

Nåja, tack för allt, trodde inte på final så var kul så länge det varade, även om alla totala överkörningar gjorde ganska ont för själen. Ses i höst!
Man står kvar och hyllar laget oavsett.
Nu skojar du väl, typ 95% av Globen var kvar och hyllade laget 20 minuter efter matchens slut. Värdigt!
Knappt. Där jag satt var det sjukt många som packade ihop.
Användarvisningsbild
Ohddan
Inlägg: 1485
Blev medlem: 2012-03-01

Re: SM-Final 6: DJURGÅRDENS IF - frölunda 2/5 2019

Inlägg av Ohddan »

Fint avslut. Frölunda solklart bättre i 5/6 matcher, inte mycket att orda om när allt kommer kring.

Äntligen silly!
Benjamin L. Willard
Inlägg: 1546
Blev medlem: 2012-10-04
Ort: Saigon... shit; I'm still only in Saigon...

Re: SM-Final 6: DJURGÅRDENS IF - frölunda 2/5 2019

Inlägg av Benjamin L. Willard »

Stort tack för den här säsongen! Otroligt imponerad av att vi kan ta oss till final med den skadehistoriken. 5v5 var det jämnt men Frölunda imponerade och är värdiga vinnare. Vill även tacka vår ledarstab och även sportchef som förmodligen är största anledningen att vi lyckats komma till en final i huvudtaget med ett lag som är byggt efter en budget på undre halvan av serien. Vi kommer tyvärr inte bli bortskämda med finaler men vi kommer förmodligen ha en större budget i alla fall inför nästa säsong pga det här och jag ser verkligen fram emot nästa säsong. Känner mig såklart otroligt bitter just nu men är ändå positiv inför framtiden. Kommer garanterat bli flera speltapp nu igen och Jocke kommer åter få bygga nytt men har full förtroende för honom. Intressants just nu är målvaktssidan, nyfiken på vilka steg man tror Jensen skulle ha tagit och vilket förtroende man har för honom inför nästa säsong.
Trottier
Inlägg: 30
Blev medlem: 2019-04-17
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SM-Final 6: DJURGÅRDENS IF - frölunda 2/5 2019

Inlägg av Trottier »

-daniel- skrev:Ett värdigt avslut.

Tack för allt.
+1
Hall of fame-backen Larry Robinson efter att
ha vunnit Player of the week-utnämningen
" Was Wayne Gretzky sick? "
Donkels-2.0
Inlägg: 1782
Blev medlem: 2017-10-24
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Kungliga huvudsaken

Re: SM-Final 6: DJURGÅRDENS IF - frölunda 2/5 2019

Inlägg av Donkels-2.0 »

Ett pissigt slut första prio måste vara att avpollettera Musse och Nyman
Ceterum censeo Solna esse delendam
Andrekuratorn
Inlägg: 27
Blev medlem: 2019-04-14

Re: SM-Final 6: DJURGÅRDENS IF - frölunda 2/5 2019

Inlägg av Andrekuratorn »

Säsongen 18/19:s upplaga DIF visade sig vara riktiga järnkaminer. Tack. Kunde inte begärt mer.
AlltidoavsettDIF
Inlägg: 937
Blev medlem: 2017-07-27
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SM-Final 6: DJURGÅRDENS IF - frölunda 2/5 2019

Inlägg av AlltidoavsettDIF »

Tack för denna säsong DIF, tack för att man återigen fick drömma. Kunde inte begärt mer än vad ni faktiskt lyckades med. Fint att så många stannade och hyllade våra hjältar blåblåa ränder.

Avslutningsvis vill jag hälsa den dumjäveln som kastade en öl från andra etage efter 2-5 att han kan dra åt helvete och kan swisha över 1000 spänn för min förstörda jacka.
Benjamin L. Willard
Inlägg: 1546
Blev medlem: 2012-10-04
Ort: Saigon... shit; I'm still only in Saigon...

Re: SM-Final 6: DJURGÅRDENS IF - frölunda 2/5 2019

Inlägg av Benjamin L. Willard »

Donkels-2.0 skrev:Ett pissigt slut första prio måste vara att avpollettera Musse och Nyman
Har svårt att klandra en ledarstab som tar oss till final, framförallt Nyman som har gjort ett otroligt bra jobb med backsidan varje år. En backsida om i princip blivit ifrågasatt av experter inför varje säsong också. VI har små medel att arbeta med och den tränarstab vi har och vår sportchef har gjort ett sjukt bra jobb, resultatet talar för sig själv.

Sen kan jag hålla med om att det kanske kan vara dags att få in nytt blod för att få ett jämnare PP men hela staben verkar vara rätt överens om att Musse inte är problemet och då litar jag på dom.
Användarvisningsbild
mforce
Inlägg: 535
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SM-Final 6: DJURGÅRDENS IF - frölunda 2/5 2019

Inlägg av mforce »

Grym säsong! Så härligt att få se ett bra Dif på banan många stunder. Höjdpunkten, av många, var att knäppa Färjestad i serie på sju matcher.
Härligt att se utsålda arenor med ett hejdlöst tryck igenom hela slutspelet.

Självklart besviken över förlusten men tack för en fantastisk upplevelse.
Praetori
Inlägg: 13757
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: SM-Final 6: DJURGÅRDENS IF - frölunda 2/5 2019

Inlägg av Praetori »

Mattias_87 skrev:Tack för säsongen. Fisk hade bättre i special teams och några fler finlirare som hade kylan för att spela final.

Denna förening är på rätt väg men det känns fortfarande jävligt bittert att jag aldrig verkar få se den vinna guldet i vuxen ålder. Vi måste börja spela final oftare så kommer det där guldet till slut.

Ville nästan gråta vid slutsignal men är ändå i slutändan ganska stolt över laget.
Jag var nära till lipen innan nedsläpp (nåja, men en smula rörd i alla fall). Länge sedan man fick så sköna DIF-vibbar i globen.

När jag var typ liten och fick skit av folk i skolan för att jag höll på DIF (alla andra höll på Bajen) så vet jag att jag sneglade på andra lag men kom fram till att de kunde dra åt helvete (en och annan Djurgårdsprofil i släkten hjälpte ju också) och gick till och med till skolan i en sliten fotbollströja jag hade fått låna av en snäll lärare på fritids (har för mig att han hade nån släkting som tävlat för DIF i typ innebandy eller bowling eller nåt sånt, vad det nu kan ha varit) och då fastnade "blåränderna" i princip i huden. Sen kom de magiska säsongerna på 80-talet och framförallt kring 89-92 och slutligen var det jävligt roligt att vara Djurgårdare kring millennieskiftet (både i fotbollen och hockeyn).

Jag är övertygad om att den yngre generationen Djurgårdare kommer lyfta föreningen till nya glansdagar i framtiden men det är ett långsidigt arbete.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Skriv svar