SM-Final 5 : Frölunda - Djurgårdens IF 30/4-2019

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
mforce
Inlägg: 535
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SM-Final 5 : Frölunda - Djurgårdens IF 30/4-2019

Inlägg av mforce »

ciirree skrev:
ciirree skrev:
#10 skrev: Vi har gjort en resa, eller? Att skriva att skit ska ha skit om Adam, tycker du det är rätt snack?
Jag håller inte med om all kritik. Jag kan vara ganska hård själv men jag har en gräns.
Man måste dock få ge kritik när laget förtjänar det. Men i vissa fall kanske man bara behöver ha bättre ordval.

Jag ser dock inte hur våran resa från HA och hit ska rättfärdiga vårat totalusla slutspel (för ja, även om vi är i final så finns enorma brister).
Skrev först "totalusla PP" och ändrade men missade att skriva om det här. Menar såklart inte totaluselt slutspel överlag, då hade vi inte varit i final. Det fattar jag med.
Snyggt!
daaviid
Inlägg: 4228
Blev medlem: 2009-10-03
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SM-Final 5 : Frölunda - Djurgårdens IF 30/4-2019

Inlägg av daaviid »

Djurgårn skrev:
daaviid skrev:
Djurgårn skrev:Jensen är bara för dålig målvakt. Vi måste hitta ett annat alternativ nästa år.

Det här laget viker återigen ner sig vilket bara säger att det här laget inte förtjänar något guld. Lägstanivån är patetisk.
Du väljer att ta upp Jensen efter kvällens match? Clown.
Ikväll kan du ta valfri spelare för all del. Alla var überdåliga. Nu valde jag att såga honom mer för att han suger rent generellt och vi behöver ett annat alternativ. Slappna av lite :lol:
Jag är relativt avslappnad trots kvällens skitmatch. Reagerar mest på att du framhäver en som kanske inte förtjänar skit ikväll. En liten miss vid målet, men i övrigt bra ikväll.
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Re: SM-Final 5 : Frölunda - Djurgårdens IF 30/4-2019

Inlägg av minalman »

EspenK skrev:Det enda som talar för oss är att ALLT talar för Frölunda. De har fått det väldigt enkelt.

Massa frågetecken i truppen inför torsdag dessutom.
Josef mer skadad eller sparad? Helt avgörande troligtvis.
Alsing lär vi väl inte se mer förrän nästa säsong.
Urbom tillbaka? Viktig!
Jensen eller Reideborn. Seriös fråga.Båda är ur slag men vem kan kliva fram i Globen? Lutar åt Adam såklart.
Helst bägge och fyra utespelare.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Re: SM-Final 5 : Frölunda - Djurgårdens IF 30/4-2019

Inlägg av ciirree »

EspenK skrev:Det enda som talar för oss är att ALLT talar för Frölunda. De har fått det väldigt enkelt.

Massa frågetecken i truppen inför torsdag dessutom.
Josef mer skadad eller sparad? Helt avgörande troligtvis.
Alsing lär vi väl inte se mer förrän nästa säsong.
Urbom tillbaka? Viktig!
Jensen eller Reideborn. Seriös fråga.Båda är ur slag men vem kan kliva fram i Globen? Lutar åt Adam såklart.
Jag tror det är bättre att lira utan Josef. Vi spelade bättre utan honom senast han vart borta och jag menar inte på att han är en dålig spelare. Men han är uppenbart skadad och känslan är att vi har flera som hålls tillbaka pga att man förlitar sig så mycket på honom.

Han känns helt färdig för den här säsongen.
EspenK
Inlägg: 9047
Blev medlem: 2016-03-05
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Jönköping

Re: SM-Final 5 : Frölunda - Djurgårdens IF 30/4-2019

Inlägg av EspenK »

Praetori skrev:
Lidingö DIF skrev:Som sagt, det var inte direkt mysigt att bevittna men vi är åtminstone vackrast. Om vi nu tar dem i Plåtbollen så är jag inte helt säker på att fisklunda kommer känna sig så självsäkra i 7:e.
Inte fan är det mysigt. Men det är bättre än att vara bajare.
Vi spelar SM-final till skillnad från alla andra föreningar i Sverige (bortsett Frölunda).

Jag KAN fan inte säga att jag är missnöjd med säsongen (Jag trodde vi skulle ryka i kvart eller semi sett till underlag). Liket lever än.
Sant. Det är bara att det svider så in i.... när man vet vad det här laget kan prestera när de får det att klicka. När det är så här så är det så smärtsamt att se dem. Mådde fysiskt illa vid 4-0. Tror att vi kommer att få ett hejdlöst tryck i Globen igen. Vi får helt enkelt höja grabbarna ett par steg med stödet från läktaren. I game 7 kan ALLT hända.
Användarvisningsbild
mforce
Inlägg: 535
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SM-Final 5 : Frölunda - Djurgårdens IF 30/4-2019

Inlägg av mforce »

Tror vi kan ta det på torsdag ed en kokande boll. Det blir knepigare på lördag men man kan hoppas på liknande matchbild som sjuan i Karlstad där läget var att kaffe bara skulle spela av det.

Skadorna på backarna är det som oroar mest.
Användarvisningsbild
diftobbe89
Inlägg: 4778
Blev medlem: 2008-11-20
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SM-Final 5 : Frölunda - Djurgårdens IF 30/4-2019

Inlägg av diftobbe89 »

Jag har redan facit. Jag är fullständigt övertygad om att vi vinner Sm-guld om vi vinner på Torsdag, det har jag förutspått hela tiden. Så, all in på Torsdag, där avgörs allt.
Spela fult
Användarvisningsbild
mforce
Inlägg: 535
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SM-Final 5 : Frölunda - Djurgårdens IF 30/4-2019

Inlägg av mforce »

Jag vill se dem spela som de gjorde vid 1-4 ikväll och en stund efter det. Då var handbromsen ur och vi fick utvisningar med oss.
Praetori
Inlägg: 13757
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: SM-Final 5 : Frölunda - Djurgårdens IF 30/4-2019

Inlägg av Praetori »

EspenK skrev:
Praetori skrev:
Lidingö DIF skrev:Som sagt, det var inte direkt mysigt att bevittna men vi är åtminstone vackrast. Om vi nu tar dem i Plåtbollen så är jag inte helt säker på att fisklunda kommer känna sig så självsäkra i 7:e.
Inte fan är det mysigt. Men det är bättre än att vara bajare.
Vi spelar SM-final till skillnad från alla andra föreningar i Sverige (bortsett Frölunda).

Jag KAN fan inte säga att jag är missnöjd med säsongen (Jag trodde vi skulle ryka i kvart eller semi sett till underlag). Liket lever än.
Sant. Det är bara att det svider så in i.... när man vet vad det här laget kan prestera när de får det att klicka. När det är så här så är det så smärtsamt att se dem. Mådde fysiskt illa vid 4-0. Tror att vi kommer att få ett hejdlöst tryck i Globen igen. Vi får helt enkelt höja grabbarna ett par steg med stödet från läktaren. I game 7 kan ALLT hända.
Om vi tar oss till game 7 kan allt hända. Men oavsett hoppas jag att folk tackar av DIF Hockey 2018/2019 på sista matchen på hemmaplan på Torsdag. Vinst eller förlust. Vinner vi Torsdag och Lördag är det isf SM-Guld och allt som diskuterats över säsongen flyger åt helvete oavsett.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Re: SM-Final 5 : Frölunda - Djurgårdens IF 30/4-2019

Inlägg av minalman »

mforce skrev:Jag vill se dem spela som de gjorde vid 1-4 ikväll och en stund efter det. Då var handbromsen ur och vi fick utvisningar med oss.
Det känns som fisk kör utan handbroms redan från allra först början i varje match (tack vare rutin/självförtroende), samtidigt som vi tänker och tvekar alldeles för mycket (pga orutin/osäkerhet).
Kanske det släpper nu.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Wishes
Inlägg: 2811
Blev medlem: 2015-10-31
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: SM-Final 5 : Frölunda - Djurgårdens IF 30/4-2019

Inlägg av Wishes »

Varför förlängde Jocke med Musse bara med 2 år?? Varför inte 5, eller till och med 10 år när han ändå höll på???
Stolt, men aldrig nöjd
EspenK
Inlägg: 9047
Blev medlem: 2016-03-05
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Jönköping

Re: SM-Final 5 : Frölunda - Djurgårdens IF 30/4-2019

Inlägg av EspenK »

mforce skrev:Jag vill se dem spela som de gjorde vid 1-4 ikväll och en stund efter det. Då var handbromsen ur och vi fick utvisningar med oss.
Exakt så. Det var så vi lirade i Globen senast. Vi var hetare i allt. Ikväll är det för många som glider på rören, Inte spelar rejält och tror att nån annan ska lösa det. Desperationshockey från minut ett tack. Vi måste trycka ner dem. Visst man kan få mål bakåt men det som hänt när vi inte spelar på det sättet är ju en långsam nednötning.
Användarvisningsbild
Daniel942
Inlägg: 5854
Blev medlem: 2009-01-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: SM-Final 5 : Frölunda - Djurgårdens IF 30/4-2019

Inlägg av Daniel942 »

Wirtanen & Davidsson vad fan håller herrarna på med?
Skrämmande dåligt att se dem.

Som nån skrev SM-Final är ett MVG till detta laget. Men oavsett jävligt surt HUR vi torskar detta. PP/BP är under all kritik. Wirtanen har vi fan ingen nytta av där eftersom han konstant inte får teka.
DIF!
Donkels-2.0
Inlägg: 1782
Blev medlem: 2017-10-24
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Kungliga huvudsaken

Re: SM-Final 5 : Frölunda - Djurgårdens IF 30/4-2019

Inlägg av Donkels-2.0 »

diftobbe89 skrev:Jag har redan facit. Jag är fullständigt övertygad om att vi vinner Sm-guld om vi vinner på Torsdag, det har jag förutspått hela tiden. Så, all in på Torsdag, där avgörs allt.
Som sagt vinst på torsdag med halvskadade spelarens vi får hoppas på mirakel
Ceterum censeo Solna esse delendam
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7167
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SM-Final 5 : Frölunda - Djurgårdens IF 30/4-2019

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Kul att det finns några som på allvar tror vi kan vinna en bortamatch mot Fisk.

Men hey, det blir isåfall en sak vi kommer vara överens om, det blir en match 7 vi aldrig kommer glömma.

Btw....jag mår fortfarande ila när någon nämner G...e. A..t....s...n
4 segrar kvar
Skriv svar