SM-Final 5 : Frölunda - Djurgårdens IF 30/4-2019

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
BloodBride
Inlägg: 365
Blev medlem: 2013-11-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Bonnhålan

Re: SM-Final 5 : Frölunda - Djurgårdens IF 30/4-2019

Inlägg av BloodBride »

Djurgårn skrev:Jensen är bara för dålig målvakt. Vi måste hitta ett annat alternativ nästa år.

Det här laget viker återigen ner sig vilket bara säger att det här laget inte förtjänar något guld. Lägstanivån är patetisk.
Förtjänar? Vinner vi inte denna finalserie så förtjänar vi naturligtvis inte guldet. Allt handlar om att vinna fyra matcher. Som herr Södergren sade: "Mål förtjänar man inte, man gör dem". Oavsett (någon?) Så har vi gjort en bra säsong.
Användarvisningsbild
Vikas
Inlägg: 5725
Blev medlem: 2012-09-14

Re: SM-Final 5 : Frölunda - Djurgårdens IF 30/4-2019

Inlägg av Vikas »

Praetori skrev:
Skidlöparn skrev:Bara att komma tillbaka och köra på torsdag! Än lever serien och vi har i högsta grad chans att vinna de två återstående matcherna! Visst känns det tungt just nu, men laget har visat gång på gång förut att de kan vända hopplösa underlägen.
Jag säger det igen. OM vi vinner vi på torsdag ligger all press på Frölunda och vi har ingenting att förlora. De vinner aldrig 17 raka hemma.

Det har folk sagt inför varje bortamatch den här serien. Vi är för dåliga för att bryta den trenden.
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Re: SM-Final 5 : Frölunda - Djurgårdens IF 30/4-2019

Inlägg av ciirree »

#10 skrev: Vi har gjort en resa, eller? Att skriva att skit ska ha skit om Adam, tycker du det är rätt snack?
Jag håller inte med om all kritik. Jag kan vara ganska hård själv men jag har en gräns.
Man måste dock få ge kritik när laget förtjänar det. Men i vissa fall kanske man bara behöver ha bättre ordval.

Jag ser dock inte hur våran resa från HA och hit ska rättfärdiga vårat totalusla slutspel (för ja, även om vi är i final så finns enorma brister).
förevigtdjurgården
Inlägg: 4346
Blev medlem: 2012-04-01
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: SM-Final 5 : Frölunda - Djurgårdens IF 30/4-2019

Inlägg av förevigtdjurgården »

Sjukt ändå att det blir #mot17 för båda lagen på Lördag.
Vila i Frid, DIF Hockey.
Användarvisningsbild
Lidingö DIF
Inlägg: 775
Blev medlem: 2011-01-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Från Ön

Re: SM-Final 5 : Frölunda - Djurgårdens IF 30/4-2019

Inlägg av Lidingö DIF »

Som sagt, det var inte direkt mysigt att bevittna men vi är åtminstone vackrast. Om vi nu tar dem i Plåtbollen så är jag inte helt säker på att fisklunda kommer känna sig så självsäkra i 7:e.
"Man får spela sarg ut också" - Wikegård 2019 04 16
Praetori
Inlägg: 13757
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: SM-Final 5 : Frölunda - Djurgårdens IF 30/4-2019

Inlägg av Praetori »

Vikas skrev:
Praetori skrev:
Skidlöparn skrev:Bara att komma tillbaka och köra på torsdag! Än lever serien och vi har i högsta grad chans att vinna de två återstående matcherna! Visst känns det tungt just nu, men laget har visat gång på gång förut att de kan vända hopplösa underlägen.
Jag säger det igen. OM vi vinner vi på torsdag ligger all press på Frölunda och vi har ingenting att förlora. De vinner aldrig 17 raka hemma.

Det har folk sagt inför varje bortamatch den här serien. Vi är för dåliga för att bryta den trenden.
Nä. Färjestad hade inte en suck. Det hade i te Frölunda heller i Januari eller i match 2. Båda borta för vår del.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Djurgårn
Inlägg: 1521
Blev medlem: 2005-06-10
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Stockholm

Re: SM-Final 5 : Frölunda - Djurgårdens IF 30/4-2019

Inlägg av Djurgårn »

daaviid skrev:
Djurgårn skrev:Jensen är bara för dålig målvakt. Vi måste hitta ett annat alternativ nästa år.

Det här laget viker återigen ner sig vilket bara säger att det här laget inte förtjänar något guld. Lägstanivån är patetisk.
Du väljer att ta upp Jensen efter kvällens match? Clown.
Ikväll kan du ta valfri spelare för all del. Alla var überdåliga. Nu valde jag att såga honom mer för att han suger rent generellt och vi behöver ett annat alternativ. Slappna av lite :lol:
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: SM-Final 5 : Frölunda - Djurgårdens IF 30/4-2019

Inlägg av -daniel- »

Naturligtvis en taktik av Robban att släppa matchen stort så att FHC skrivs upp än mer, vi knäpper match 6 och all press på Frölunda igen i game 7. Vi har chansen, mina vänner. Vägrar ge upp.
Bild
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8114
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: SM-Final 5 : Frölunda - Djurgårdens IF 30/4-2019

Inlägg av Mattias_87 »

Hur illa är Josefsons axel egentligen? Han lär väl vara handikappad i sommar.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
mforce
Inlägg: 535
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SM-Final 5 : Frölunda - Djurgårdens IF 30/4-2019

Inlägg av mforce »

Totaluselt slutspel?
Är det någon som har svårt med verklighetsuppfattningen eller?
Praetori
Inlägg: 13757
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: SM-Final 5 : Frölunda - Djurgårdens IF 30/4-2019

Inlägg av Praetori »

Lidingö DIF skrev:Som sagt, det var inte direkt mysigt att bevittna men vi är åtminstone vackrast. Om vi nu tar dem i Plåtbollen så är jag inte helt säker på att fisklunda kommer känna sig så självsäkra i 7:e.
Inte fan är det mysigt. Men det är bättre än att vara bajare.
Vi spelar SM-final till skillnad från alla andra föreningar i Sverige (bortsett Frölunda).

Jag KAN fan inte säga att jag är missnöjd med säsongen (Jag trodde vi skulle ryka i kvart eller semi sett till underlag). Liket lever än.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
EspenK
Inlägg: 9047
Blev medlem: 2016-03-05
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Jönköping

Re: SM-Final 5 : Frölunda - Djurgårdens IF 30/4-2019

Inlägg av EspenK »

Det enda som talar för oss är att ALLT talar för Frölunda. De har fått det väldigt enkelt.

Massa frågetecken i truppen inför torsdag dessutom.
Josef mer skadad eller sparad? Helt avgörande troligtvis.
Alsing lär vi väl inte se mer förrän nästa säsong.
Urbom tillbaka? Viktig!
Jensen eller Reideborn. Seriös fråga.Båda är ur slag men vem kan kliva fram i Globen? Lutar åt Adam såklart.
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Re: SM-Final 5 : Frölunda - Djurgårdens IF 30/4-2019

Inlägg av ciirree »

ciirree skrev:
#10 skrev: Vi har gjort en resa, eller? Att skriva att skit ska ha skit om Adam, tycker du det är rätt snack?
Jag håller inte med om all kritik. Jag kan vara ganska hård själv men jag har en gräns.
Man måste dock få ge kritik när laget förtjänar det. Men i vissa fall kanske man bara behöver ha bättre ordval.

Jag ser dock inte hur våran resa från HA och hit ska rättfärdiga vårat totalusla slutspel (för ja, även om vi är i final så finns enorma brister).
Skrev först "totalusla PP" och ändrade men missade att skriva om det här. Menar såklart inte totaluselt slutspel överlag, då hade vi inte varit i final. Det fattar jag med.
Användarvisningsbild
mforce
Inlägg: 535
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SM-Final 5 : Frölunda - Djurgårdens IF 30/4-2019

Inlägg av mforce »

Praetori skrev:
Lidingö DIF skrev:Som sagt, det var inte direkt mysigt att bevittna men vi är åtminstone vackrast. Om vi nu tar dem i Plåtbollen så är jag inte helt säker på att fisklunda kommer känna sig så självsäkra i 7:e.
Inte fan är det mysigt. Men det är bättre än att vara bajare.
Vi spelar SM-final till skillnad från alla andra föreningar i Sverige (bortsett Frölunda).

Jag KAN fan inte säga att jag är missnöjd med säsongen (Jag trodde vi skulle ryka i kvart eller semi sett till underlag). Liket lever än.
En jäkligt kul säsong. Riktig berg och dalbana. Höga toppar och djupa dalar. Starkt av laget att gå så här långt.
#10
Inlägg: 13632
Blev medlem: 2012-01-19
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Norra delen av Sverige

Re: SM-Final 5 : Frölunda - Djurgårdens IF 30/4-2019

Inlägg av #10 »

mforce skrev:Totaluselt slutspel?
Är det någon som har svårt med verklighetsuppfattningen eller?
MÅNGA!
Skriv svar