Semifinal 7 : Färjestad - Djurgårdens IF 18/4-2019

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Buford
Inlägg: 2335
Blev medlem: 2008-05-09
Ort: South of Heaven

Re: Semifinal 7 : Färjestad - Djurgårdens IF 18/4-2019

Inlägg av Buford »

Magnutz skrev:"We have nothing to fear but fear itself." - Franklin D. Roosevelt (något justerat)

Upp med hakorna och blicken. Nu har laget chansen att bli historiskt. Har grabbarna modet att vilja vinna mer än de räds att förlora?

Pucken är fan inte rund. Den är platt. (jaja, den är rund också)

Och sätt C på nån med skägg och mord i blicken!
Håller med om det sista, skulle gjorts för längesen!
Användarvisningsbild
Jervill
Inlägg: 347
Blev medlem: 2019-02-15
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Semifinal 7 : Färjestad - Djurgårdens IF 18/4-2019

Inlägg av Jervill »

minalman skrev:https://www.youtube.com/watch?v=zMRrNY0pxfM

So you're telling me there's a chance !

:lol:
Precis så är det..
Användarvisningsbild
captcash
Inlägg: 4517
Blev medlem: 2012-03-31
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sthlm

Re: Semifinal 7 : Färjestad - Djurgårdens IF 18/4-2019

Inlägg av captcash »

Näe, det blir nog ingen final med detta gäng... folk säger att fbk haft flyt med sig osv, men tänk på att vi har ju också gjort lika många flytmål som "riktiga"; gjutet offide mål, en jävla nickskarv, målgårds incidenter som lika gärna kunnat slumpas bort, styrning på back osv... Så vi har absolut inte haft mindre flyt än dem i våra mål, snarare mer! Det FBK fått gratis är att vi är så huvudlösa och klantiga att vi bjuder dem på målen och det ser jag definitivt inte att det helt plötsligt skulle sluta med den skärpa som Hulta osv visar upp.

Nepp nope nein, ger oss typ 2% chans att vinna denna match. Vi snackar Miracle on Ice model XL om det ska ske! Gör FBK mål inom 5 mins av första period så är det 100% dött direkt!
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Användarvisningsbild
Andspe
Inlägg: 1848
Blev medlem: 2011-01-13
Säsongskort: Ja

Re: Semifinal 7 : Färjestad - Djurgårdens IF 18/4-2019

Inlägg av Andspe »

Manijock skrev:13-1 till Färjestad. Robban: "Vi är inte framåtlutade". Hultström assisterar till hälften av målen. Lilja missar återigen 12 målchanser varav kapten Josefson meddelar att "matchen kunde ha slutat hursomhelst. Den står och väger vid 7-1. Wikegård, Sanny, Petter och Lena turas om att gnida bröstvårtor på varandra till Färjestads Sven-Ingvars lambada.

DIF går slutligen ut och meddelar att alla som besökte sista matchen får ett gratis paket DIF-rostat från shopen varav alla julgranar genast springer dit och förlänger säsongskortet.

Jag skippar hockeyn och ger mig på en karatefylla istället. Låt mig förtränga denna säsong innan jag blir deprimerad...
Haha citatmaskin! Hoppas du har fel! "Står och väger vid 7-1" :lol:

Känner verkligen att matchen kan gå hursomhelst verkligen. Ingen Linus Johansson i Färjestad betyder dock att om vi lyckas få medstuds och göra första målet så vinner vi. Ryno och grabbarna känns osynliga när det går emot. Är egentligen bara Linus Johansson som fortsatt dominera i motvind.
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17544
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Semifinal 7 : Färjestad - Djurgårdens IF 18/4-2019

Inlägg av SirDIFalot »

FBK kan inte ha samma extrema tur tre matcher i rad. Vi kan säkert förlora. Men vi borde ha en målvakt som inte har 65-70 i räddningsprocent.
Expert.
Användarvisningsbild
elklingo
Inlägg: 468
Blev medlem: 2010-02-03
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Semifinal 7 : Färjestad - Djurgårdens IF 18/4-2019

Inlägg av elklingo »

Orka ens titta på eländet. Ses i september boys!
"Målsättning: Top 6"
mb81
Inlägg: 8665
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Semifinal 7 : Färjestad - Djurgårdens IF 18/4-2019

Inlägg av mb81 »

SirDIFalot skrev:FBK kan inte ha samma extrema tur tre matcher i rad. Vi kan säkert förlora. Men vi borde ha en målvakt som inte har 65-70 i räddningsprocent.
Såklart en extreeeemt liten sample size men en PDO på 122 de två senaste matcherna för Färjestad.
williams
Inlägg: 1267
Blev medlem: 2014-09-13
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Semifinal 7 : Färjestad - Djurgårdens IF 18/4-2019

Inlägg av williams »

elklingo skrev:Orka ens titta på eländet. Ses i september boys!
OK. hej då!

Vi är i slutspel. varför ge upp nu.
Jag ser hellre en sjunde avgörande semifinal, än omgång 27, oavsett hur det slutar.
Praetori
Inlägg: 13764
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Semifinal 7 : Färjestad - Djurgårdens IF 18/4-2019

Inlägg av Praetori »

Magnutz skrev: Och sätt C på nån med skägg och mord i blicken!
Dicken? Vetefan.... :lol:
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Donkels-2.0
Inlägg: 1782
Blev medlem: 2017-10-24
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Kungliga huvudsaken

Re: Semifinal 7 : Färjestad - Djurgårdens IF 18/4-2019

Inlägg av Donkels-2.0 »

Praetori skrev:
Magnutz skrev: Och sätt C på nån med skägg och mord i blicken!
Dicken? Vetefan.... :lol:
Iofs får vi ju nån som då skulle snacka sönder domarna i parti och minut vilket hela FBK satt i system
Ceterum censeo Solna esse delendam
Användarvisningsbild
elklingo
Inlägg: 468
Blev medlem: 2010-02-03
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Semifinal 7 : Färjestad - Djurgårdens IF 18/4-2019

Inlägg av elklingo »

williams skrev:
elklingo skrev:Orka ens titta på eländet. Ses i september boys!
OK. hej då!

Vi är i slutspel. varför ge upp nu.
Jag ser hellre en sjunde avgörande semifinal, än omgång 27, oavsett hur det slutar.
Må vara att jag är ensam om detta men det spel vi visat upp i 120min och 14-3 i röven är inte njutbart att se för mig, oavsett omgång.
"Målsättning: Top 6"
m0ng00se
Inlägg: 1478
Blev medlem: 2005-06-09

Re: Semifinal 7 : Färjestad - Djurgårdens IF 18/4-2019

Inlägg av m0ng00se »

från favoriter till extrema underdogs, passar oss som handen i handsken + att vi i kvart och semi (förutom plumpen senast) lirat rätt stabila bortmatcher. All press på färjestad! Tänk er att seriesegrarna står där med kniven mot strupen i en 7e avgörande efter att ha blivit pressat av ett Djurgården med 47 st ordinarie på skadelistan.

Tidigare stora siffror i baken är av mer akademisk betydelse, Visst trevligt att vinna med X antal mål men i slutspel är det vinster som räknas och vi har 3 var av den varan som det är nu.

Kan vi bara hålla emot i början och inte bjuda på en massa PP:n så har vi en sportmössa!:D

FOOOORRRRZZZAA!!
janneffs
Inlägg: 101
Blev medlem: 2012-08-18
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Semifinal 7 : Färjestad - Djurgårdens IF 18/4-2019

Inlägg av janneffs »

Tänk hade vi kunnat värva in Ahlén till denna match.
Frankie
Inlägg: 895
Blev medlem: 2018-02-16

Re: Semifinal 7 : Färjestad - Djurgårdens IF 18/4-2019

Inlägg av Frankie »

Andspe skrev:
Manijock skrev:13-1 till Färjestad. Robban: "Vi är inte framåtlutade". Hultström assisterar till hälften av målen. Lilja missar återigen 12 målchanser varav kapten Josefson meddelar att "matchen kunde ha slutat hursomhelst. Den står och väger vid 7-1. Wikegård, Sanny, Petter och Lena turas om att gnida bröstvårtor på varandra till Färjestads Sven-Ingvars lambada.

DIF går slutligen ut och meddelar att alla som besökte sista matchen får ett gratis paket DIF-rostat från shopen varav alla julgranar genast springer dit och förlänger säsongskortet.

Jag skippar hockeyn och ger mig på en karatefylla istället. Låt mig förtränga denna säsong innan jag blir deprimerad...
Haha citatmaskin! Hoppas du har fel! "Står och väger vid 7-1" :lol:

Känner verkligen att matchen kan gå hursomhelst verkligen. Ingen Linus Johansson i Färjestad betyder dock att om vi lyckas få medstuds och göra första målet så vinner vi. Ryno och grabbarna känns osynliga när det går emot. Är egentligen bara Linus Johansson som fortsatt dominera i motvind.
Skadad eller avstängd? Slängde ut TV:n ifrån balkongen efter 2:a perioden. Så har inte någon koll på vad som hänt.
Användarvisningsbild
Andspe
Inlägg: 1848
Blev medlem: 2011-01-13
Säsongskort: Ja

Re: Semifinal 7 : Färjestad - Djurgårdens IF 18/4-2019

Inlägg av Andspe »

Frankie skrev:
Andspe skrev:
Manijock skrev:13-1 till Färjestad. Robban: "Vi är inte framåtlutade". Hultström assisterar till hälften av målen. Lilja missar återigen 12 målchanser varav kapten Josefson meddelar att "matchen kunde ha slutat hursomhelst. Den står och väger vid 7-1. Wikegård, Sanny, Petter och Lena turas om att gnida bröstvårtor på varandra till Färjestads Sven-Ingvars lambada.

DIF går slutligen ut och meddelar att alla som besökte sista matchen får ett gratis paket DIF-rostat från shopen varav alla julgranar genast springer dit och förlänger säsongskortet.

Jag skippar hockeyn och ger mig på en karatefylla istället. Låt mig förtränga denna säsong innan jag blir deprimerad...
Haha citatmaskin! Hoppas du har fel! "Står och väger vid 7-1" :lol:

Känner verkligen att matchen kan gå hursomhelst verkligen. Ingen Linus Johansson i Färjestad betyder dock att om vi lyckas få medstuds och göra första målet så vinner vi. Ryno och grabbarna känns osynliga när det går emot. Är egentligen bara Linus Johansson som fortsatt dominera i motvind.
Skadad eller avstängd? Slängde ut TV:n ifrån balkongen efter 2:a perioden. Så har inte någon koll på vad som hänt.
Blev nockad av egen spelare. Tog sig till båset groggy som en sen utekväll.
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
Skriv svar