Semifinal 7 : Färjestad - Djurgårdens IF 18/4-2019

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11875
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: Semifinal 7 : Färjestad - Djurgårdens IF 18/4-2019

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

SirDIFalot skrev:Jag fascineras ändå av beteendet och reaktioner bland supportrar efter våra förlustmatcher i slutspelet. Vi har väl i nästan tio år drömt om att "vara med" bland de bästa lagen och tappas. Nu är vi det. Men ändå så blir reaktionerna vid förlust bara starkare och starkare ju djupare in i slutspelet vi kommer, trots att det borde vara tvärtom. Rimligtvis borde man ju ha mer förståelse för en förlust mot en seriesegrare i ett slutspel. Dom bästa mot dom bästa.
Du glömmer en central del som det forskats rätt länge på.
Rent generellt styrs människor inte av logik utan av känslor.
Vi vill gärna tro att vi är logiska varelser och att vi fattar medvetna beslut hela tiden.

Fördelningen är väldigt intressant, endast 10% av beslut som tas härleds till vårt medvetande, där vi har medveten kontroll.
Resterande 90% är ifrån vårat lite grumliga undermedvetna, då vi går på Auto-pilot

Med detta i åtanke så är det därför helt logiskt att det brinner av hos vissa, däremot skulle man kunna önska annat beteende, men det stannar ofta vid en önskan


FBK-DIF 6-0

Ajöss och tack för fisken
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Re: Semifinal 7 : Färjestad - Djurgårdens IF 18/4-2019

Inlägg av minalman »

Lee Harvey Oswald skrev:
SirDIFalot skrev:Jag fascineras ändå av beteendet och reaktioner bland supportrar efter våra förlustmatcher i slutspelet. Vi har väl i nästan tio år drömt om att "vara med" bland de bästa lagen och tappas. Nu är vi det. Men ändå så blir reaktionerna vid förlust bara starkare och starkare ju djupare in i slutspelet vi kommer, trots att det borde vara tvärtom. Rimligtvis borde man ju ha mer förståelse för en förlust mot en seriesegrare i ett slutspel. Dom bästa mot dom bästa.
Du glömmer en central del som det forskats rätt länge på.
Rent generellt styrs människor inte av logik utan av känslor.
Vi vill gärna tro att vi är logiska varelser och att vi fattar medvetna beslut hela tiden.

Fördelningen är väldigt intressant, endast 10% av beslut som tas härleds till vårt medvetande, där vi har medveten kontroll.
Resterande 90% är ifrån vårat lite grumliga undermedvetna, då vi går på Auto-pilot

Med detta i åtanke så är det därför helt logiskt att det brinner av hos vissa, däremot skulle man kunna önska annat beteende, men det stannar ofta vid en önskan


FBK-DIF 6-0

Ajöss och tack för fisken
Helt OK att vara orolig! Enligt en "inspirerande" krönika i Dagens Industri idag är ångest och depression en förutsättning för vår överlevnad.
De flesta människor som går omkring och är lyckligt ovetande om omvärldens faror har aldrig ens blivit 10 år gamla under människans forntid. Så deras gener har haft en kort karriär.

Eftersom vi som är Djurgårdare är skapelsens krona, är vi säkert extra ångestladdade i dag.

(vet inte om den är låst: https://www.di.se/nyheter/din-angest-ar ... n-losning/
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Support 81
Inlägg: 231
Blev medlem: 2019-04-17
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Semifinal 7 : Färjestad - Djurgårdens IF 18/4-2019

Inlägg av Support 81 »

Road tripp mot koskit bönder bondflickor och hockey !

1% er


AFFA
Moderator 1
Moderator
Inlägg: 50
Blev medlem: 2015-02-11

Re: Semifinal 7 : Färjestad - Djurgårdens IF 18/4-2019

Inlägg av Moderator 1 »

Taket på diskussionerna är högt så att alla kan få ventilera nervösa tankar och liknande! :)

Det som vi håller borta från tråden är

* Personangrepp
* Vidrigt språkbruk

Använd så mycket sunt förnuft som du kan uppbringa.

Moderator rensar så ofta det hinns med.
Användarvisningsbild
#87
Inlägg: 1792
Blev medlem: 2012-01-26

Re: Semifinal 7 : Färjestad - Djurgårdens IF 18/4-2019

Inlägg av #87 »

Inte ens nervös. Det här vinner vi utan problem, 5-2.
Bybbe
Inlägg: 65
Blev medlem: 2019-04-01
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Semifinal 7 : Färjestad - Djurgårdens IF 18/4-2019

Inlägg av Bybbe »

Ingen LJ på Fbks värmning idag.
https://hockeynews.se/blogg/8419/
förevigtdjurgården
Inlägg: 4346
Blev medlem: 2012-04-01
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Semifinal 7 : Färjestad - Djurgårdens IF 18/4-2019

Inlägg av förevigtdjurgården »

Michael Scott säger det bäst.

Vila i Frid, DIF Hockey.
Användarvisningsbild
captcash
Inlägg: 4514
Blev medlem: 2012-03-31
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sthlm

Re: Semifinal 7 : Färjestad - Djurgårdens IF 18/4-2019

Inlägg av captcash »

Inget snack om saken ikväll, 5-1 typ. 1-0 i sedvanlig ordning genom ett ordentligt skitmål efter sådär 4-6 minuter och sen är vi aldrig med i matchen igen. Antagligen gör vi 4-1 målet i början på tredje men kommer inte närmare än så och alla är ändå nöjda för FBK vinner SM-guld och vi förlorade ju "bara mot mästarna". Hej hopp, kexchoklad och banan till alla och sen ses vi i oktober med 50% nytt lag men samma urusla PP och matchcoachning!
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
South_Exil
Inlägg: 788
Blev medlem: 2016-01-28

Re: Semifinal 7 : Färjestad - Djurgårdens IF 18/4-2019

Inlägg av South_Exil »

captcash skrev:Inget snack om saken ikväll, 5-1 typ. 1-0 i sedvanlig ordning genom ett ordentligt skitmål efter sådär 4-6 minuter och sen är vi aldrig med i matchen igen. Antagligen gör vi 4-1 målet i början på tredje men kommer inte närmare än så och alla är ändå nöjda för FBK vinner SM-guld och vi förlorade ju "bara mot mästarna". Hej hopp, kexchoklad och banan till alla och sen ses vi i oktober med 50% nytt lag men samma urusla PP och matchcoachning!
:lol:

Troligen sant

Lite tragiskt

Ganska roligt
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7168
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Semifinal 7 : Färjestad - Djurgårdens IF 18/4-2019

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

SirDIFalot skrev:Jag fascineras ändå av beteendet och reaktioner bland supportrar efter våra förlustmatcher i slutspelet. Vi har väl i nästan tio år drömt om att "vara med" bland de bästa lagen och tappas. Nu är vi det. Men ändå så blir reaktionerna vid förlust bara starkare och starkare ju djupare in i slutspelet vi kommer, trots att det borde vara tvärtom. Rimligtvis borde man ju ha mer förståelse för en förlust mot en seriesegrare i ett slutspel. Dom bästa mot dom bästa.

Det är ju här vi drömmer om att vara. Och då verkar folk hata det så mycket att det knappt kan glädjas åt vinsterna för att förlusterna biter så hårt. Har man inte valt fel intresse i livet då?

Försök hitta något sätt av att uppskatta våra framgångar. För vi har inte en topp 4-budget i SHL. Vi kommer inte prenumerera på semifinalplatser år efter år. Över tid så är det alltid ekonomin som är avgörande. Vi kan inte överträffa budget varje år. Vi kommer träffa fel vissa år också och behöva genomlida säsonger som 16/17.

Ni som vill, på riktigt, vill riva kontraktet på halva truppen och göra er av med hela eller delar av ledarstaben när DIF hockey mår bättre än man sen milleniumskiftet. Vilken verklighet är det ni strävar efter? När är ni nöjda? För om det här är ett mardrömsår och en skitsäsong så kommer ni må dåligt 90% av tiden ni lägger på det här. Är det inte läge att hitta något annat att engagera sig i då?
Bästa inlägget på väldigt lång tid.

Tror att en förklaring till att frustrationen bara ökar är att en hel del tidigt målade in sig i ett hörn.
Senast redigerad av BOMBOM BOUCHARD den 2019-04-18 12:15:11, redigerad totalt 1 gånger.
4 segrar kvar
#10
Inlägg: 13632
Blev medlem: 2012-01-19
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Norra delen av Sverige

Re: Semifinal 7 : Färjestad - Djurgårdens IF 18/4-2019

Inlägg av #10 »

Enkelt ikväll, vinn eller försvinn!
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: Semifinal 7 : Färjestad - Djurgårdens IF 18/4-2019

Inlägg av Magnutz »

Jag tror att det är roligare att leva med toppar och dalar i tillvaron än det måste vara att leva livet längs en aldrig stigande, eller fallande, linje.

Om vi tar allt med jämnmod och bara flyter med som en enda kollektiv Nalle Puh-figur så somnar vi in. Passion kräver toppar och dalar.

Med det sagt är det ju rimligt att anta att de flesta krutskallar här inne och på andra ställen faktiskt sansar sig efter ett utbrott eller två och att det som skrivs/sägs/vrålas har med passion och i viss mån dålig impulskontroll att göra.

Avslutningsvis. Till dem av er som menar allvar med all skit ni skriver: Följs SirDIFalots råd och skaffa en annan hobby för denna kommer att ta livet av er.

Matchen ikväll? Fuckitall, go for broke. Spika igen. Etc.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
AlltidoavsettDIF
Inlägg: 937
Blev medlem: 2017-07-27
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Semifinal 7 : Färjestad - Djurgårdens IF 18/4-2019

Inlägg av AlltidoavsettDIF »

Ska jag vara ärlig så skiter jag nästan i hur det går ikväll för hur som helst tycker jag grabbarna har gjort det bra mot ett bättre lag trots stor skadeproblematik, trodde inte vi skulle ha en chans i denna serien. Jag hoppas givetvis med varenda del av kroppen att vi vinner men besvikelsen vid förlust var betydligt större ifjol mot Saik. Jag hoppas grabbarna inser att Fbk har betydligt mer att förlora än vad vi har.
rikkard
Inlägg: 1296
Blev medlem: 2007-01-26

Re: Semifinal 7 : Färjestad - Djurgårdens IF 18/4-2019

Inlägg av rikkard »

Hade jag varit Robban så hade jag matchat förstakedjan mer sparsamt. Josefsson är hämmad av skada och gör sig inte rättvisa. Alternativt byta plats på Wirtanen och Josefsson. Förstakedjan är den stora besvikelsen i slutspelet. Ser inga som helst tendenser till att det skulle lossna för dem heller.
williams
Inlägg: 1267
Blev medlem: 2014-09-13
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Semifinal 7 : Färjestad - Djurgårdens IF 18/4-2019

Inlägg av williams »

rikkard skrev:Hade jag varit Robban så hade jag matchat förstakedjan mer sparsamt. Josefsson är hämmad av skada och gör sig inte rättvisa. Alternativt byta plats på Wirtanen och Josefsson. Förstakedjan är den stora besvikelsen i slutspelet. Ser inga som helst tendenser till att det skulle lossna för dem heller.
Dags att förstakedjan levererar. Lilja måste sätta sina chanser, Brodin får välja sina lägen att tackla. Tycker han kommer på efterkälken när han tar en tackling många gånger. Idag får dom ledande spelarna visa hur man krigar och spelar för skölden på bröstet.
Skriv svar