Semifinal 7 : Färjestad - Djurgårdens IF 18/4-2019

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: Semifinal 7 : Färjestad - Djurgårdens IF 18/4-2019

Inlägg av Magnutz »

Efter gårdagens forumhaveri förlorade vi två användare till Bannen.

Bild
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
#10
Inlägg: 13639
Blev medlem: 2012-01-19
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Norra delen av Sverige

Re: Semifinal 7 : Färjestad - Djurgårdens IF 18/4-2019

Inlägg av #10 »

Magnutz skrev:Efter gårdagens forumhaveri förlorade vi två användare till Bannen.

Bild
Det ska jag ta en Rom å Cola på
Användarvisningsbild
Jervill
Inlägg: 347
Blev medlem: 2019-02-15
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Semifinal 7 : Färjestad - Djurgårdens IF 18/4-2019

Inlägg av Jervill »

Mattias_87 skrev:Fan nu börjar jag få lite hopp igen... av någon anledning.
Ja det är konstigt hur hjärnan fungerar..känner samma.. ingen självbevarelsedrift alls.. :lol:
daaviid
Inlägg: 4230
Blev medlem: 2009-10-03
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Semifinal 7 : Färjestad - Djurgårdens IF 18/4-2019

Inlägg av daaviid »

#10 skrev:
Magnutz skrev:Efter gårdagens forumhaveri förlorade vi två användare till Bannen.

Bild
Det ska jag ta en Rom å Cola på
:lol: Var nog ingen vild gissning att det var en utav dom.
Donkels-2.0
Inlägg: 1782
Blev medlem: 2017-10-24
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Kungliga huvudsaken

Re: Semifinal 7 : Färjestad - Djurgårdens IF 18/4-2019

Inlägg av Donkels-2.0 »

Imorgon hoppas jag att den nyblivna pappan står på huvudet och gör sin livs match
Ceterum censeo Solna esse delendam
Användarvisningsbild
Daniel942
Inlägg: 5854
Blev medlem: 2009-01-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Semifinal 7 : Färjestad - Djurgårdens IF 18/4-2019

Inlägg av Daniel942 »

Donkels-2.0 skrev:Imorgon hoppas jag att den nyblivna pappan står på huvudet och gör sin livs match
Ja, tryck ut det sista så att säga.
DIF!
EspenK
Inlägg: 9054
Blev medlem: 2016-03-05
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Jönköping

Re: Semifinal 7 : Färjestad - Djurgårdens IF 18/4-2019

Inlägg av EspenK »

Nu ska det studsa lite åt vårt håll också.

Ingenting har vi att förlora. Ingenting.
Alla inklusive undertecknad tror det är säsongens sist match. Tänk om laget kan ha mindsetet att de kan vinna allt och pressen ligger på kaffe nu. Tror det är det som behövs.
Tror att det blir en 50/50 match om vi får första målet.
Om de får det är det 80/20 att det rinner iväg....

Kämpa för varann och för skölden!
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Re: Semifinal 7 : Färjestad - Djurgårdens IF 18/4-2019

Inlägg av ciirree »

Efter två rena utklassningar så sitter man här igen och längtar endå.
Man är lite sjuk i huvudet.

Jag tror vi tar sista chansen idag. 1-2 efter OT.
rikkard
Inlägg: 1297
Blev medlem: 2007-01-26

Re: Semifinal 7 : Färjestad - Djurgårdens IF 18/4-2019

Inlägg av rikkard »

Hade jag varit coach hade jag ordnat biovisning av match 3 för laget. Att de tillsammans ser hur de ska och kan spela. Inte en massa snack och nya direktiv som bara gör spelarna vilsna.

Enligt min ringa mening har vi har gjort våra bästa och sämsta matcher för säsongen under denna semifinalserie, vilket sammanfattar den här säsongen på ett bra sätt. Höga toppar och avgrundsdjupa dalar.

Enda hoppet ikväll är det vetenskapliga fenomenet "regression till medelvärde", att efter extrema resultat tenderar kommande resultat att vara mer vanliga. Medstudskontot för FBK är förhoppningsvis tömt nu.

Jag är dock pessimist. Tror att vi förlorar klart idag igen. Färjestad gör mål efter 3 minuter. Vi blir virriga höns och bjuder på 2:an och sedan rullar det på. Gissar på 5-1 till Färjestad.
Användarvisningsbild
Jervill
Inlägg: 347
Blev medlem: 2019-02-15
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Semifinal 7 : Färjestad - Djurgårdens IF 18/4-2019

Inlägg av Jervill »

ciirree skrev:Efter två rena utklassningar så sitter man här igen och längtar endå.
Man är lite sjuk i huvudet.

Jag tror vi tar sista chansen idag. 1-2 efter OT.

Hoppet är det sista som dör..Håller med, man är lite dum i huvudet men kärleken till Skölden är stark..
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17545
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Semifinal 7 : Färjestad - Djurgårdens IF 18/4-2019

Inlägg av SirDIFalot »

Jag fascineras ändå av beteendet och reaktioner bland supportrar efter våra förlustmatcher i slutspelet. Vi har väl i nästan tio år drömt om att "vara med" bland de bästa lagen och tappas. Nu är vi det. Men ändå så blir reaktionerna vid förlust bara starkare och starkare ju djupare in i slutspelet vi kommer, trots att det borde vara tvärtom. Rimligtvis borde man ju ha mer förståelse för en förlust mot en seriesegrare i ett slutspel. Dom bästa mot dom bästa.

Det är ju här vi drömmer om att vara. Och då verkar folk hata det så mycket att det knappt kan glädjas åt vinsterna för att förlusterna biter så hårt. Har man inte valt fel intresse i livet då?

Försök hitta något sätt av att uppskatta våra framgångar. För vi har inte en topp 4-budget i SHL. Vi kommer inte prenumerera på semifinalplatser år efter år. Över tid så är det alltid ekonomin som är avgörande. Vi kan inte överträffa budget varje år. Vi kommer träffa fel vissa år också och behöva genomlida säsonger som 16/17.

Ni som vill, på riktigt, vill riva kontraktet på halva truppen och göra er av med hela eller delar av ledarstaben när DIF hockey mår bättre än man sen milleniumskiftet. Vilken verklighet är det ni strävar efter? När är ni nöjda? För om det här är ett mardrömsår och en skitsäsong så kommer ni må dåligt 90% av tiden ni lägger på det här. Är det inte läge att hitta något annat att engagera sig i då?
Expert.
Användarvisningsbild
Daniel942
Inlägg: 5854
Blev medlem: 2009-01-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Semifinal 7 : Färjestad - Djurgårdens IF 18/4-2019

Inlägg av Daniel942 »

SirDIFalot skrev:Jag fascineras ändå av beteendet och reaktioner bland supportrar efter våra förlustmatcher i slutspelet. Vi har väl i nästan tio år drömt om att "vara med" bland de bästa lagen och tappas. Nu är vi det. Men ändå så blir reaktionerna vid förlust bara starkare och starkare ju djupare in i slutspelet vi kommer, trots att det borde vara tvärtom. Rimligtvis borde man ju ha mer förståelse för en förlust mot en seriesegrare i ett slutspel. Dom bästa mot dom bästa.

Det är ju här vi drömmer om att vara. Och då verkar folk hata det så mycket att det knappt kan glädjas åt vinsterna för att förlusterna biter så hårt. Har man inte valt fel intresse i livet då?

Försök hitta något sätt av att uppskatta våra framgångar. För vi har inte en topp 4-budget i SHL. Vi kommer inte prenumerera på semifinalplatser år efter år. Över tid så är det alltid ekonomin som är avgörande. Vi kan inte överträffa budget varje år. Vi kommer träffa fel vissa år också och behöva genomlida säsonger som 16/17.

Ni som vill, på riktigt, vill riva kontraktet på halva truppen och göra er av med hela eller delar av ledarstaben när DIF hockey mår bättre än man sen milleniumskiftet. Vilken verklighet är det ni strävar efter? När är ni nöjda? För om det här är ett mardrömsår och en skitsäsong så kommer ni må dåligt 90% av tiden ni lägger på det här. Är det inte läge att hitta något annat att engagera sig i då?
Det handlar väl just om det. Vi har en förening som inte konkurrerar på samma villkor som andra - vi kommer aldrig kunna köpa till oss ett guld som vissa andra. Vilket då gör att när man får smaka på semifinal nu, leder 3-1 i matcher och har en match från att få spela SM-final... Att i det läget vika ner sig som vi har gjort. Klart det föder frustration. Mest för att min känsla är att vi inte kommer ha samma förutsättningar kanske redan till nästa säsong.
Jag trodde inte att vi skulle nå en semi dock som laget såg ut i Augusti så det är +++++, tyckte förra årets lag kändes bättre.

Man kan förlora med stil och åka ur ett slutspel - sen kan man förlora med 14-3 på två matcher.
DIF!
Användarvisningsbild
diftobbe89
Inlägg: 4788
Blev medlem: 2008-11-20
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Semifinal 7 : Färjestad - Djurgårdens IF 18/4-2019

Inlägg av diftobbe89 »

HUR ett lag förlorar har ju en ganska betydande roll i det hela också, om du missat den detaljen, alla kan ta förluster då och då men inte vilken förnedring som helst där man viker ner sig så brutalt, SirDIF.
Spela fult
Detblir3poäng
Inlägg: 2190
Blev medlem: 2017-02-14

Re: Semifinal 7 : Färjestad - Djurgårdens IF 18/4-2019

Inlägg av Detblir3poäng »

#10 skrev:
Magnutz skrev:Efter gårdagens forumhaveri förlorade vi två användare till Bannen.

Bild
Det ska jag ta en Rom å Cola på
Hahahaha tack för det skrattet.
vr6power
Inlägg: 329
Blev medlem: 2010-04-21

Re: Semifinal 7 : Färjestad - Djurgårdens IF 18/4-2019

Inlägg av vr6power »

diftobbe89 skrev:HUR ett lag förlorar har ju en ganska betydande roll i det hela också, om du missat den detaljen, alla kan ta förluster då och då men inte vilken förnedring som helst där man viker ner sig så brutalt, SirDIF.

Ansvaret har våran så kallade tysta tränare som verkar nöjd med allt och alla , det är han som ska vaska om bänka kasta ut in på folk när det inte funkar men vågar man inte det så fortsätter hjulet snurra men hamstern är död.
Vi fick en liten kick av oförutsedd förändring när Josefson gick sönder men sen var det tillbaka på ruta 1 igen.
Detta lag har alla möjligheter gå hur långt som helst men då behövs ledarskap som vågar förändra och ta snabba beslut.

Nu kör vi över kaffet ikväll.
Skriv svar