Semifinal 6 : Djurgårdens IF - Färjestad 16/4-2019

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Daniel942
Inlägg: 5854
Blev medlem: 2009-01-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Semifinal 6 : Djurgårdens IF - Färjestad 16/4-2019

Inlägg av Daniel942 »

Inser nu att man tar denna förlust högst personligt. Vi spelar hemma och har chans på SM-Final.
Det är för matcher som denna som man har varit på plats 26 omgångar hemma och några borta.

Laget visade sig vara riktiga ynkryggar när det gällde som mest. Redan innan nedsläpp förstod man att torsken skulle komma eftersom Adam var nån annanstans. Men jag lyfter på hatten för FBK som genomskådat vår schweizerost till lagbygget. Att bli så brutalt krossade inför 13850 i globen. Torsk kan man ta men denna match skadade vår klubb så mycket mer än en torsk. Att vika ner sig när man går ur huse och köper upp globen på två dagar är totalt oförlåtligt. Jävla losermentalitet.
FBK har spelat med kniven mot strupen i två matcher och vad gör dom? 13 MÅL!
Vi gör 3 mål, 1 igår och det var en jävla slumppuck. Hatten av för FBK, tyvärr.

Att DIF Hockey står för JK bussen nu är givetvis bra, men det är inte kanslifolket som viker ner sig där kriget utspelar sig.

Den som tror att vi ens har en minimal chans att vinna på torsdag är naiv.

Det enda positiva är att vi torskade just semi 6 och inte direktkval 6.
DIF!
Erik af Sibirien
Inlägg: 280
Blev medlem: 2007-08-21

Re: Semifinal 6 : Djurgårdens IF - Färjestad 16/4-2019

Inlägg av Erik af Sibirien »

minalman skrev:Försiktigt positiv inför fortsättningen baserat på skottstatistiken från match 6.
1:a 7-4
2:a 11-10
3:e 8-4

Blir vi litet mer effektiva, samtidigt som vi slutar skänka mål till fbk så... Visst finns det hopp!
FBK hade alltså 33-procentig utdelning..... borde inte kunna hända igen.....
mb81
Inlägg: 8657
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Semifinal 6 : Djurgårdens IF - Färjestad 16/4-2019

Inlägg av mb81 »

Erik af Sibirien skrev:
minalman skrev:Försiktigt positiv inför fortsättningen baserat på skottstatistiken från match 6.
1:a 7-4
2:a 11-10
3:e 8-4

Blir vi litet mer effektiva, samtidigt som vi slutar skänka mål till fbk så... Visst finns det hopp!
FBK hade alltså 33-procentig utdelning..... borde inte kunna hända igen.....
Ska inte hända igen. Släpper man 18 skott på mål vinner man majoriteten av matcherna.
Användarvisningsbild
Doyle
Inlägg: 2038
Blev medlem: 2006-11-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: San Jose Sharks

Re: Semifinal 6 : Djurgårdens IF - Färjestad 16/4-2019

Inlägg av Doyle »

Fbk gjorde mål på vart tredje skott..Hyfsat bra utdelning i en semifinal, herregud...
Användarvisningsbild
Doyle
Inlägg: 2038
Blev medlem: 2006-11-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: San Jose Sharks

Re: Semifinal 6 : Djurgårdens IF - Färjestad 16/4-2019

Inlägg av Doyle »

Allt gott till lill-Adam iaf..
———————————
Då grattar vi familjen Reideborn till en liten pojke.
Barnafödande går före alla hockeymatcher i hela världen.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7167
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Semifinal 6 : Djurgårdens IF - Färjestad 16/4-2019

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

minalman skrev:Försiktigt positiv inför fortsättningen baserat på skottstatistiken från match 6.
1:a 7-4
2:a 11-10
3:e 8-4

Blir vi litet mer effektiva, samtidigt som vi slutar skänka mål till fbk så... Visst finns det hopp!
Nästan alla kunde se var matchen var på väg innan det billiga 0-2 målet.

Med Adam in i mål och att deras klart bästa spelare kanske missar ökar såklart våra chanser.

Spelarna är garanterat sugna på att avsluta bättre.

Så nog finns det hopp alltid.

Men FBK är storfavoriter......det talar faktiskt också till vår fördel. :wink:
4 segrar kvar
Användarvisningsbild
Hepsnastian
Inlägg: 546
Blev medlem: 2012-10-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sollentuna

Re: Semifinal 6 : Djurgårdens IF - Färjestad 16/4-2019

Inlägg av Hepsnastian »

Grattis Adam!
Det är bland det bästa som inträffar i livet. Hoppas ni mår okej!

Jag tänker att nu är färjestad i samma läge som vi var för 2 omgångar sen. Alltså en till vinst och vi är i final. Jippie!
MEN det kan sätta sig lite mentalt kan jag tro, att efter denna nedförsbacke så kan det likväl gå uppför. Det gäller bara att Adam (om hockey-guden nu tillåter honom att spela) gör en av sina bästa matcher. Räddar dom puckar som ska räddas och lite till. Samt att alla dom andra i laget släpper loss totalt.
Dessutom inbillar jag mig att om robban skulle kasta om ordentligt i kedjorna till game 7 så skulle det kanske få en effekt. Precis som färjestad gjorde, och vips så vart dom sylvassa.


Med det sagt. En match kvar. Mycket kan hända. Dom är människor precis som vi. Det gäller att ta kommandot, så rubbar vi dom.

Hörs på torsdag. Over and out
Användarvisningsbild
Doyle
Inlägg: 2038
Blev medlem: 2006-11-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: San Jose Sharks

Re: Semifinal 6 : Djurgårdens IF - Färjestad 16/4-2019

Inlägg av Doyle »

Senast redigerad av Doyle den 2019-04-17 09:40:04, redigerad totalt 1 gånger.
m0ng00se
Inlägg: 1476
Blev medlem: 2005-06-09

Re: Semifinal 6 : Djurgårdens IF - Färjestad 16/4-2019

Inlägg av m0ng00se »

Tycker Pennerborn säger nått vettigt i intervjun efter matchen. Det är media och i viss mån vi fans som målar fan på väggen över att det blev så pass stora siffror men bryter man ner matchen och verkligen kollar statistiken så är det nog en betydligt jämnare tillställning än vad siffrorna visar. Matchen stod och balanserade på en knivsegg, vi tryckte på som fan för 1-1 (0-1 är ju total sjabbel å får inte hända men händer ibland) men så kommer dom upp och får 0-2 från ingenstans och så flipperspel i PP sen till 0-3. Hade knallkorken som kasta flaskan bara betett sig som som han var äldre än 6år och haft lite impulskontroll så hade det kunnat vara en matchavgörande injektion och ett avstamp till en upphämtning, istället blir det 0-4 och tack å gonatt.

Det enda positiva i det här är att helt plötsligt är vi så långt ifrån favoritskap i 7e avgörande som det bara går, vilket jag tror passar oss bättre. Förutom plumpen senast borta så har vi faktiskt spelat bra bortamatcher i både kvart och semi hittills.

FOOOORRRRZZZAAAAA!!
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11875
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: Semifinal 6 : Djurgårdens IF - Färjestad 16/4-2019

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Hepsnastian skrev:Grattis Adam!
Det är bland det bästa som inträffar i livet. Hoppas ni mår okej!
Yes, Stort Grattis Adam med familj!
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
Daniel942
Inlägg: 5854
Blev medlem: 2009-01-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Semifinal 6 : Djurgårdens IF - Färjestad 16/4-2019

Inlägg av Daniel942 »

Jag är fruktansvärt förbannad fortfarande. Att uppträda på det sättet inför ett fullsatt globen är totalt oförlåtligt.
DIF!
Användarvisningsbild
Lidingö DIF
Inlägg: 775
Blev medlem: 2011-01-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Från Ön

Re: Semifinal 6 : Djurgårdens IF - Färjestad 16/4-2019

Inlägg av Lidingö DIF »

Daniel942 skrev:Idag är första gången sen jag skaffade mitt säsongskort för ca 10 år sen som jag faktiskt funderade på att gå hem innan slutsignal. Jag stannade dock kvar som alltid och stod upp till 3 perioder hockey var spelade. Oftast brukar jag vara förbannad på domaren eller nåt annat när vi torskar men idag kände jag mig verkligen otroligt sviken av herrarna i våra tröjor. Givetvis spelar 8-2 in i söndags men HERREGUD. Så här får det inte se ut på semifinalnivå oavsett. Snacka om att vi skämmer ut oss för hockeysverige.

Och Globen vill jag aldrig sätta min fot i igen. Vilken usel arena.


Min slutgiltiga sågning kommer på torsdag efter matchen i Karlstad.
Jag gick hem för första gången någonsin innan slutsignal. Inte stolt över beslutet men min hälsa klarade inte se skiten. Plus jag HATAR den där jävla yuppie-skrytbygges-bollen byggd för en massa mäklare på 90-talet. Kommer ALDRIG sätta min fot i den arenan igen. Det slutar alltid på samma vidriga jävla sätt.

EDIT: Grattis Adam. Vore ha varit kul om vi i Djurgården kunnat ge dig en SM-final plats i present till din nya familj men vi får nöja oss med ett stort grattis ifrån Djurgårdsfamiljen.
"Man får spela sarg ut också" - Wikegård 2019 04 16
Blårand
Inlägg: 67
Blev medlem: 2012-07-24

Re: Semifinal 6 : Djurgårdens IF - Färjestad 16/4-2019

Inlägg av Blårand »

Har inte sett matcherna, men det verkar fattas en eller ett par ledartyper på isen. Ett par snabba insläppta mål och sedan rasar laget. När mycket står på spel har lag med den bästa moralen en fördel. Kanske är det luckan efter Hank som märks nu.
Användarvisningsbild
AdamPickard
Inlägg: 317
Blev medlem: 2012-11-01
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Semifinal 6 : Djurgårdens IF - Färjestad 16/4-2019

Inlägg av AdamPickard »

Man lider ju med Jensen efter gårdagen.
Får noll hjälp av boysen. Hade inte blivit bättre siffror med Adam
Praetori
Inlägg: 13757
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Semifinal 6 : Djurgårdens IF - Färjestad 16/4-2019

Inlägg av Praetori »

-daniel- skrev:Underbart Adam, jätteglad för din skull! Grattis! Jag skulle inte avböjt att vara med på mina barns (varken #1 eller #2) förlossning av någotsomhelst skäl. Du gjorde 100% rätt, folk som säger annat svamlar bara.
Då är frågan om han är spelklar på torsdag. Inte en optimal uppladdning om så skulle vara fallet men det känns som att det händer stålmannen-grejer i kroppen även på farsor i samband med förlossningar (åtminstone den första). Säkert något mentalt grottmännisko-syndrom om att skydda familjen men det kanske kan passa för en målvakt.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Skriv svar