Semifinal 6 : Djurgårdens IF - Färjestad 16/4-2019

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
BigJ
Inlägg: 2273
Blev medlem: 2014-01-16

Re: Semifinal 6 : Djurgårdens IF - Färjestad 16/4-2019

Inlägg av BigJ »

mb81 skrev:
Wishes skrev:
BigJ skrev:Naturligtvis skall inte Jensen lastas för detta debacle. Återigen är det ledningen som bär ansvaret. När ett barn skall födas vet man i princip på dagen nästan när det blivit skarpt skott. Om inte Reideborn har mörkat det hela bör alltså Robban o co ha vetat detta sedan länge och då borde man naturligtvis ha spelat Jensen (eller tagit in ngn annan) betydligt mer än man gjort, både i grundserien och slutspelet, ganska självklart i ett företag på denna nivå.

Att inte få laget att prestera bättre än total utskåpning två matcher i rad i en semifinal är anmärkningsvärt. Robban är säkert en bra tränare men kanske Säcken skulle ha varit kvar som matchcoach...
Gick tyvärr inte. Säcken stod inte med på Jockes kompislista.
Säcken är en hjälte men vi har gått så mycket framåt sen Säckens tid
Vad baserar du det på? Sista säsongen med Säcken gjorde laget det bra mot Frölunda i kvarten som sedemera vann SM-guld om jag inte missminner mig. Var det så mycket bättre förra året?

Året innan dess, katastrof och absolut att jag kan se flera matcher där laget spelat inspirerat i år men de sista två tar faktiskt bort allt positivt, det är verkligen rent uruselt hur man kan släppa till som man gjort.

Lägger till också: att vinna mot lhc i förra årets kvart var ju inte direkt jämförbart med torsken mot frölunda då Säcken ledde laget. Ganska usel förlust också i förra årets semi mot saik.

Nä, Robert Olsson imponerar inte på mig även om jag är övertygad om att han kan vara en stor tillgång som andretränare som han var i fhc.
Senast redigerad av BigJ den 2019-04-16 23:22:11, redigerad totalt 1 gånger.
Donkels-2.0
Inlägg: 1782
Blev medlem: 2017-10-24
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Kungliga huvudsaken

Re: Semifinal 6 : Djurgårdens IF - Färjestad 16/4-2019

Inlägg av Donkels-2.0 »

Alltså att dom överhuvudtaget kan antyda att 67 % Jensen kan få stå på torsdag är ju sinnessjukt
Ceterum censeo Solna esse delendam
Användarvisningsbild
ken1968
Inlägg: 1630
Blev medlem: 2011-10-28

Re: Semifinal 6 : Djurgårdens IF - Färjestad 16/4-2019

Inlägg av ken1968 »

minalman skrev:Men lova en sak, snälla Forumet.
Bua inte när Adam dyker upp med sin bäbis.
Ungen kan ju bli gnagare.
Varför skulle nån bua åt en bäbis, har personligen all förståelse att Adam är på BB då han ska få barn, sen vart det jävligt olyckligt att det krockade med kanske året viktigaste match. Nu får han spika igen om han står på torsdag istället.
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: Semifinal 6 : Djurgårdens IF - Färjestad 16/4-2019

Inlägg av Magnutz »

Något som oroar är 31an och hur han dippar när det gäller som mest.

Något som oroar är hur vi kladdar i egen zon, fortfarande. Fbk, må de få våldsam diarré på torsdag, spelade elegant och enkelt när de sattes under press. De lobbade ut pucken för att få lugn. Vi passade motståndare eller lät dem så och prickskjuta in mål på mål. Skillnad.

Något som oroar..

Vi kanske kan sno segern i Karlstad på torsdag men då får inte spelarna vika ner sig. Inte en tum.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
BigJ
Inlägg: 2273
Blev medlem: 2014-01-16

Re: Semifinal 6 : Djurgårdens IF - Färjestad 16/4-2019

Inlägg av BigJ »

Magnutz skrev:Något som oroar är 31an och hur han dippar när det gäller som mest.

Något som oroar är hur vi kladdar i egen zon, fortfarande. Fbk, må de få våldsam diarré på torsdag, spelade elegant och enkelt när de sattes under press. De lobbade ut pucken för att få lugn. Vi passade motståndare eller lät dem så och prickskjuta in mål på mål. Skillnad.

Något som oroar..

Vi kanske kan sno segern i Karlstad på torsdag men då får inte spelarna vika ner sig. Inte en tum.
Ja, om spelarna klarar att ta sig samman och inte vika ner sig men tror du att Robban har förmågan att peppa igång laget, samma Robban som du såg i intervjun efter matchen?
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: Semifinal 6 : Djurgårdens IF - Färjestad 16/4-2019

Inlägg av Magnutz »

I övrigt håller vi högt i tak här på forumet för att folk ska få avreagera sig men vi kommer att städa lite när vi har tid och lust.

Några av er får fan skärpa er rejält.

Inlägg som är vidriga osv kommer att raderas utan förklaring. Personer som beter sig vidrigt kommer att "bannas" utan förvarning. Vi som modererar orkar inte vara mamma/pappa och försöka uppfostra användare.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: Semifinal 6 : Djurgårdens IF - Färjestad 16/4-2019

Inlägg av Magnutz »

BigJ skrev:
Magnutz skrev:Något som oroar är 31an och hur han dippar när det gäller som mest.

Något som oroar är hur vi kladdar i egen zon, fortfarande. Fbk, må de få våldsam diarré på torsdag, spelade elegant och enkelt när de sattes under press. De lobbade ut pucken för att få lugn. Vi passade motståndare eller lät dem så och prickskjuta in mål på mål. Skillnad.

Något som oroar..

Vi kanske kan sno segern i Karlstad på torsdag men då får inte spelarna vika ner sig. Inte en tum.
Ja, om spelarna klarar att ta sig samman och inte vika ner sig men tror du att Robban har förmågan att peppa igång laget, samma Robban som du såg i intervjun efter matchen?
Har inte sett Robban efter matchen. Men.. jag hoppas att killarna tar sig samman. De senaste två matcherna har fan varit olidligt skitdåliga. Match 2, 3 och 4 var riktigt bra.. Vi behöver hitta tillbaka till det enkla och SLUTA fucka upp det i egen zon.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
South_Exil
Inlägg: 788
Blev medlem: 2016-01-28

Re: Semifinal 6 : Djurgårdens IF - Färjestad 16/4-2019

Inlägg av South_Exil »

Hemma igen (Utflyttad) efter sammanlagt +80 mil och några tusen fattigare samt 14-3 i arslet vad gäller hockey de senaste dagarna
Skönt att fotbollen vann en pissmatch.

Skäms faktiskt. Letar ursäkter.
Finns så många frågetecken.
Så mycket konstigt....
Powerplay, Boxplay, Matchcoachning, Lagbyge, enskilda spelares prestationer, 14 insläppta på 49 skott.
Fattar inte ens varför man bryr sig egentligen. Om man zoomar ut. Varför?

Jävligt märklig känsla.

Kommer ändå tillbaka till matchinledningarna.
Hur kan man låta det som sker i Karlstad ske? Och hur kan det få ske igen? Samma gubbe??
Om Norells pass nu är så dålig. Hultström ska Svara med en direktslägga till icing. Skälla ut Norell och sätta tonen för prestationen!
Sätt upp den där fucking jävla Djurgårdskravställningen på varandra.

2 matcher i rad. 2 bjudningar innan tre minuter spelat.

Skrev ett inlägg om startens betydelse tidigare i eftermiddags. Blev precis tvärtom.

Efter 4-0 på 11 skott med 5 bjudningar av DIF är jag mållös.
Det är vissa bra saker av Kaffe men det är framförallt agerande under all kritik individuellt.

1 Hultsröm
2 Jensen (den sidan ska va stängd. Sitter inte direkt ribba in ala Ryno utan den ska ha han ha.
3 Norell. Har nio och en halv timme på sig att klippa ut pucken men misslyckas
4 Är det Hulta igen som indianar fram till friläge
4.2 Superstjärnan i publiken.


Med sådant agerande går det inte att vinna.

Men främst av allt. Som det sett ut nu de senaste två matcherna ÄR INTE VÄRDIGT DJURGÅRDENS IF.

Skiter i om Kaffe är bra.
Skiter i om vi ska vara nöjda att gått till semi.
Skiter i att vi har 6 man borta varav 4 landslagsspelare.

Det är fan inte OK
BigJ
Inlägg: 2273
Blev medlem: 2014-01-16

Re: Semifinal 6 : Djurgårdens IF - Färjestad 16/4-2019

Inlägg av BigJ »

Magnutz skrev:
BigJ skrev:
Magnutz skrev:Något som oroar är 31an och hur han dippar när det gäller som mest.

Något som oroar är hur vi kladdar i egen zon, fortfarande. Fbk, må de få våldsam diarré på torsdag, spelade elegant och enkelt när de sattes under press. De lobbade ut pucken för att få lugn. Vi passade motståndare eller lät dem så och prickskjuta in mål på mål. Skillnad.

Något som oroar..

Vi kanske kan sno segern i Karlstad på torsdag men då får inte spelarna vika ner sig. Inte en tum.
Ja, om spelarna klarar att ta sig samman och inte vika ner sig men tror du att Robban har förmågan att peppa igång laget, samma Robban som du såg i intervjun efter matchen?
Har inte sett Robban efter matchen. Men.. jag hoppas att killarna tar sig samman. De senaste två matcherna har fan varit olidligt skitdåliga. Match 2, 3 och 4 var riktigt bra.. Vi behöver hitta tillbaka till det enkla och SLUTA fucka upp det i egen zon.
Ok, han gav ett allt annat än förtroendeingivande intryck tyvärr.

Robban mer eller mindre sade efter förra matchen att grabbarna hade svävat iväg och att han nog hade missat där. Problemet nu är ju 2 matcher i rad med väldigt stora siffror åt fel håll. Tyvärr har det ju inte bara varit problemen i egen zon utan vi har ju också slutat producera mål men jag håller helt med att man måste först få stopp på blödningen bakåt.

Hoppas innerligt att spelarna kan sluta sig samman och visa att topparna de visat under säsongen inte har varit lyckokast.
Användarvisningsbild
Daniel942
Inlägg: 5854
Blev medlem: 2009-01-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Semifinal 6 : Djurgårdens IF - Färjestad 16/4-2019

Inlägg av Daniel942 »

Idag är första gången sen jag skaffade mitt säsongskort för ca 10 år sen som jag faktiskt funderade på att gå hem innan slutsignal. Jag stannade dock kvar som alltid och stod upp till 3 perioder hockey var spelade. Oftast brukar jag vara förbannad på domaren eller nåt annat när vi torskar men idag kände jag mig verkligen otroligt sviken av herrarna i våra tröjor. Givetvis spelar 8-2 in i söndags men HERREGUD. Så här får det inte se ut på semifinalnivå oavsett. Snacka om att vi skämmer ut oss för hockeysverige.

Och Globen vill jag aldrig sätta min fot i igen. Vilken usel arena.


Min slutgiltiga sågning kommer på torsdag efter matchen i Karlstad.
DIF!
sensei
Inlägg: 5535
Blev medlem: 2009-02-01
Ort: florida
Kontakt:

Re: Semifinal 6 : Djurgårdens IF - Färjestad 16/4-2019

Inlägg av sensei »

Det mesta har nog sagts. Ganska väntat att Sir "strandberg är jättebra" Dif skyller på otur, t ex.

Min "take" på det här är att shit happens resultatmässigt, där håller jag med sirDIf, men när matchen är förlorad så måste man ta fram sin svinigaste sida och nita någon i fbk. Man visar för motståndare och sitt eget lag att detta är fan inte över ännu, vi ses om två dagar. Detta lag har inte det i sig, utan finner sig i att bli publikt förnedrade inför ett fullsatt globen. Utan ens en antydan till känslor eller axelryckning. Sug på den.

Det är intressant att vi har lyckats värva ihop ett lag där det på riktigt inte finns någon ryggrad över huvud taget, i motgång.

Alla kan vara bra med medstuds och lite flyt med domarna. Men när det blåser motvind, då ser man effekterna av ett lag med Guters och alla andra som bara fromt finner sig i total förnedring.

Jag gillar inte årets lag, det har jag sagt tidigare och det står jag för. Man får inte förlora på detta sätt, punkt. Nu handlar allt om att det står 14-3 i de senaste två matcherna. Det kunde ha handlat om något annat.

Övrigt:

* Adam borde ha spelat. Det är bland de viktigaste matcherna som spelas inför en samlad Djurgårdsfamilj på 13850 personer. Ja, jag har barn.

* Hoppas verkligen att LJ inte har åkt på en allvarlig skada. Total ironi att han blir däckad av en medspelare eftersom han är helt avslappnad pg a brist på fysiskt spel av DIF inför ett fullsatt globen. Haha, ta några sekunder och begrunda det. Sanslöst.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
diftobbe89
Inlägg: 4778
Blev medlem: 2008-11-20
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Semifinal 6 : Djurgårdens IF - Färjestad 16/4-2019

Inlägg av diftobbe89 »

Väl talat broder.
Spela fult
sensei
Inlägg: 5535
Blev medlem: 2009-02-01
Ort: florida
Kontakt:

Re: Semifinal 6 : Djurgårdens IF - Färjestad 16/4-2019

Inlägg av sensei »

diftobbe89 skrev:Väl talat broder.
Tack Tobbe, det värmer efter en hemsk kväll som denna.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
Harmageddon
Inlägg: 1291
Blev medlem: 2016-02-24

Re: Semifinal 6 : Djurgårdens IF - Färjestad 16/4-2019

Inlägg av Harmageddon »

Fr.o.m. nu vill jag att alla kontrakt uppdateras med en klausul om att inga barn ska födas mellan mars-april. Övriga månader är det fritt fram. Tänk på det Jocke när du signar inför nästa säsong ;)

Nej, men lycka till med förlossningen Adam och hoppas tillökningen i Djurgårdsfamiljen ger en boost på alla sätt på torsdag
Användarvisningsbild
Doyle
Inlägg: 2038
Blev medlem: 2006-11-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: San Jose Sharks

Re: Semifinal 6 : Djurgårdens IF - Färjestad 16/4-2019

Inlägg av Doyle »

Har nu några timmar bakom mig sedan jag kom hem. Gick inte o skriva något igår kväll efter den fantastiska föreställningen jag nyss hade bevittnat. Var för upprörd. För det första dog hela akten då först ryktet o sedan sanningen kom att Adam var på BB. In med en totalt ISKALL Jensen i målet och försök vinna årets viktigaste match. Det är humor på hög nivå. Inget hån mot Jensen absolut INTE men hockeygudarna ville verkligen förnedra Djurgården totalt inför ett fullsatt laddat Globen. Första dynamiten i Djurgårdsbygget detonerade efter nån minut. Där dog nästan matchen. Och allt fullbordades med sänkningen efter 2-0 målet. Man undrar ju lite i sitt stilla sinne hur man från lagledningen sida planerat när en av lagets viktigaste kuggar lyfter på kepsen o meddelar, sorry guys frugan ska föda jag drar, lycka till. Måste ha blivit en total uppgivenhet innan fokus på nytt sattes i huvudet om att nu vinner vi ändå. Den fantasin finns i sagorna. Verkligheten är mer brutal än så. Finns sen inte mycket mer att säga än ett gäng kommentarer från läktarplats om flaskkastare och den totala uselhet laget visade upp. Vissa kommentarer från läktaren var av den arten att de inte skall nå dagens ljus. Men för att samla tankarna nu efter detta dunderdebacle. Vad göra. Börja städa o sopa ihop spillrorna. Se framåt, torsdag, match 7. Vad göra. Första kloka beslutet, bjuda en del av fansen på buss o biljett till Karlstad, bra o klokt beslut. Dessvärre är det 13500 som inte får ta del av det erbjudandet som är galet besvikna efter showen igår. Men det får man hantera o glömma och gå vidare. Det viktigaste sen är att få Reideborn i ett speldugligt skick. Jag tvivlar. Han lär knappast bli aktuell. Så vi har alltså Jensen att tillgå med minus i självförtroende att sätta in på nytt. Jag stannar där. Orkar inte sammanfatta alla minus som talar mot oss i Karlstad. Det är ju just då den lilla flämtande ljuslågan fortsätter brinna. Just att inget talar för oss i Karlstad är kanske den räddningsplanka laget behöver.
Större under har skett och kommer att ske. Har laget den gnutta av revanschlust som krävs kan det faktisk bli ett av världen andra miracle on ice.
Snart är det påsk, njut med era nära o kära och DIF är trots allt det finaste som finns. Glad Påsk till er alla det är ni värda med råge.
Skriv svar