Semifinal 4: Djurgårdens IF - Färjestad 12/4-2019

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Andspe
Inlägg: 1848
Blev medlem: 2011-01-13
Säsongskort: Ja

Semifinal 4: Djurgårdens IF - Färjestad 12/4-2019

Inlägg av Andspe »

19:30 @ Hovet

Alla till Hovet!

Bild
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
daaviid
Inlägg: 4230
Blev medlem: 2009-10-03
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Semifinal 4: Djurgårdens IF - Färjestad 12/4-2019

Inlägg av daaviid »

Yes, ny tråd! Krossa!

Edit: Praetori, segpropp. Tråden har varit igång i typ 1½ timme.
Manijock
Inlägg: 7841
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Re: Semifinal 4: Djurgårdens IF - Färjestad 12/4-2019

Inlägg av Manijock »

Är Josefson tillbaka? Kan låta hårt, men vill vi ha in honom nu? Kan han inte bara mirakulöst komma tillbaka och haka på övriga istället för att dra ner tempot. Kämpa Josef!

Ännu viktigare, kan Tom komma tillbaka. Till skillnad från fallet ovan så finns det definitivt en funktion för Nilsson som vi saknar. Väck med Bobbo från truppen och plocka bort istid för Pettersson och Garrison.

Galet spänd på att se om vi kan bibehålla den här formen.
sensei
Inlägg: 5535
Blev medlem: 2009-02-01
Ort: florida
Kontakt:

Re: Semifinal 4: Djurgårdens IF - Färjestad 12/4-2019

Inlägg av sensei »

Ja imorgon lär laget sälja sig riktigt dyrt inför ett fullsatt hovet..

Oh wait.. Hmm..

Nåväl, kan vi fortsätta att ha FLYTET från de senaste matcherna med mål i rätt ögonblick, domare som kan ha lite överseende med småsaker som offside osv, ja då har vi fina möjligheter att fortsätta detta segertåg.

Riktigt coolt med utsålt i god tid före matchen, härligt.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8119
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Semifinal 4: Djurgårdens IF - Färjestad 12/4-2019

Inlägg av Mattias_87 »

Nu har vi nog favoritskapet i den här serien. Torskar vi så är FBK favoriter igen.

Snälla gör en lika bra match på Hovet nu som på bortaplan.
Avskaffa tre mot tre.
Praetori
Inlägg: 13764
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Semifinal 4: Djurgårdens IF - Färjestad 12/4-2019

Inlägg av Praetori »

daaviid skrev:Yes, ny tråd! Krossa!

Edit: Praetori, segpropp. Tråden har varit igång i typ 1½ timme.
Förvarnade ju om att en annan skulle resa bort.
Får följa spektaklet på TV.
Lär bli totalt krig, som det skall vara mellan DIF och FBK. Får se om de hunnit ladda om eller om det blir mer av samma. Vinner vi imorgon tror jag aldrig kaffe vänder.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11877
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: Semifinal 4: Djurgårdens IF - Färjestad 12/4-2019

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Efter medstuds mot Saik och visst flyt med domslut i de senaste två mot FBK så borde det rent logiskt fastna en och annan käpp i hjulet för DIF ikväll

Men vi kan väl skita i logiken….bara ett tag till?
Så länge vi är med från start, går för det och ger oss själva en chans så är jag nöjd med kvällen, oavsett resultat (lite som om vi hade torskat sist, hade kunnat förmå mig att vara förbannad då)


Går inte att tippa detta.
Kör DIF, lita på det ni känt finns i truppen nu på slutet!
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
williams
Inlägg: 1267
Blev medlem: 2014-09-13
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Semifinal 4: Djurgårdens IF - Färjestad 12/4-2019

Inlägg av williams »

Användarvisningsbild
Lidingö DIF
Inlägg: 775
Blev medlem: 2011-01-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Från Ön

Re: Semifinal 4: Djurgårdens IF - Färjestad 12/4-2019

Inlägg av Lidingö DIF »

Hoppas Pennerborn har fått rejält med terapi och adekvat medicinering sedan senaste matchen. Blev orolig för hans hälsa efter psykbrytet i Cmore. Pennerborn, det kallas hockey det vi håller på med. Får jag föreslå Curling. Passar nog dina nerver bättre. Hur som helst, massor av handhjärtan till dig. Pennerborn-klassikern älskar jag också: "jag klagar aldrig på domarna", följt utav en evighets-monolog av osammanhängande klagande på.........trummvirvel.....domarna. Måste älska Bulan. Han ber bara alla dra åt helvete. Kort och koncist.

Utöver det. Om ni vinner ikväll grabbar kommer jag bli så jävla nervös att jag vet inte vad jag skall göra med mig själv.
"Man får spela sarg ut också" - Wikegård 2019 04 16
Användarvisningsbild
Jervill
Inlägg: 347
Blev medlem: 2019-02-15
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Semifinal 4: Djurgårdens IF - Färjestad 12/4-2019

Inlägg av Jervill »

Nu kommer fjärilarna i magen redan. Kan vi ta denna har vi 3-1 och Kaffe blottat strupen. Såå viktig match. Börjar snart springa på toa..
Användarvisningsbild
Henkos
Inlägg: 1265
Blev medlem: 2009-10-24
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Lorensberg

Re: Semifinal 4: Djurgårdens IF - Färjestad 12/4-2019

Inlägg av Henkos »

Skapligt viktig match. Det jävliga är att man bokat upp sig på en spavistelse med sambon med övernattning så vetefan när man ska kunna se matchen.

FBK kommer nog komma ut och köra stenhårt från start. Kan vi bara hålla emot de någorlunda i första perioden har vi nog en bra chans. Hoppas Josef kan spela, vi behöver hans tekningar om inte annat.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7182
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Semifinal 4: Djurgårdens IF - Färjestad 12/4-2019

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Henkos skrev:Skapligt viktig match. Det jävliga är att man bokat upp sig på en spavistelse med sambon med övernattning så vetefan när man ska kunna se matchen.

FBK kommer nog komma ut och köra stenhårt från start. Kan vi bara hålla emot de någorlunda i första perioden har vi nog en bra chans. Hoppas Josef kan spela, vi behöver hans tekningar om inte annat.
Lider med dig. Själv riskerar jag att få problem om vi går till final. Frugan har fått för sig att familjen ska på skidsemester en långweekend nästkommande helg.
Jag kollar smhi och hoppas på vädergudarna...…

Matchen då?
Vattendelare. Gissar att FBK har en växel till, de måste vinna ikväll.
Hoppas vi hittat ett sätt att spela mot dem. När jag tittar tillbaka så vänder matchserien typ när Adam räddar straffen. 0-3 där, då hade det nog varit helt andra siffror i matchserien.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
Henkos
Inlägg: 1265
Blev medlem: 2009-10-24
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Lorensberg

Re: Semifinal 4: Djurgårdens IF - Färjestad 12/4-2019

Inlägg av Henkos »

BOMBOM BOUCHARD skrev:
Lider med dig. Själv riskerar jag att få problem om vi går till final. Frugan har fått för sig att familjen ska på skidsemester en långweekend nästkommande helg.
Jag kollar smhi och hoppas på vädergudarna...…

Matchen då?
Vattendelare. Gissar att FBK har en växel till, de måste vinna ikväll.
Hoppas vi hittat ett sätt att spela mot dem. När jag tittar tillbaka så vänder matchserien typ när Adam räddar straffen. 0-3 där, då hade det nog varit helt andra siffror i matchserien.
Ah segt, vi får hoppas på tö då om vi nu skulle gå så långt. Själv kommer jag vara mitt i en flytt till hus under finalen men först ska vi ju ta oss dit.

Ja det var en galet viktig räddning, 0-3 hade nog blivit för svårt.
Inga mer skador ikväll tack och gärna att vi får tillbaka någon.
Användarvisningsbild
Daniel942
Inlägg: 5854
Blev medlem: 2009-01-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Semifinal 4: Djurgårdens IF - Färjestad 12/4-2019

Inlägg av Daniel942 »

Är så sjukt nervös idag, har inte känt denna nivå sen matchen mot Västerås när vi gick upp. Är helt säker på torsk. Skulle förvåna mig oerhört om vi skulle lyckas knipa 3 segrar i rad. KÄMPA!
DIF!
mb81
Inlägg: 8665
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Semifinal 4: Djurgårdens IF - Färjestad 12/4-2019

Inlägg av mb81 »

Daniel942 skrev:Är så sjukt nervös idag, har inte känt denna nivå sen matchen mot Västerås när vi gick upp. Är helt säker på torsk. Skulle förvåna mig oerhört om vi skulle lyckas knipa 3 segrar i rad. KÄMPA!
Känner exakt samma. Men satan vad peppad man är. Förväntar mig mental inställning från alla på läktaren idag.
Skriv svar