Kvartsfinal 3: Djurgårdens IF - Skellefteå 27/3-2019

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Andspe
Inlägg: 1846
Blev medlem: 2011-01-13
Säsongskort: Ja

Kvartsfinal 3: Djurgårdens IF - Skellefteå 27/3-2019

Inlägg av Andspe »

19:00 @ Hovet

Alla till Hovet!

Bild

Bild
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8118
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Kvartsfinal 3: Djurgårdens IF - Skellefteå 27/3-2019

Inlägg av Mattias_87 »

Dags att visa ett jävla driv på Hovet också. Nu tar vi ledningen i den här serien.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Re: Kvartsfinal 3: Djurgårdens IF - Skellefteå 27/3-2019

Inlägg av minalman »

Inte vilken onsdagsmatch som helst.
Slutspelets första vattendelare.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
förevigtdjurgården
Inlägg: 4346
Blev medlem: 2012-04-01
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Kvartsfinal 3: Djurgårdens IF - Skellefteå 27/3-2019

Inlägg av förevigtdjurgården »

Eftersöker fortfarande en bättre avvägd tvåa-trea i Skellefteås burskyddsspel, för att stänga ner bättre mot mitten och kunna skölja över bättre direkt på uppspel.

Annars kändes det igår som att vi hajat till och fattar det är nu det gäller. Lite fart på Josef också och en strut från Hultström, så lyfter vi en nivå till. Fastnar vi mot uppställt Skellefteå torskar vi.
Vila i Frid, DIF Hockey.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7176
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Kvartsfinal 3: Djurgårdens IF - Skellefteå 27/3-2019

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Jag tycker att en stor skillnad mot match 1 var att vi släppte pucken tidigare och rakare.
Mindre kladd i egen zon och Saik hinner inte ställa upp lika enkelt.
Handlar såklart inte bara om backarna utan forwards måste ta åkningarna och ge backarna alternativ. Sedan underlättar det ju att hitta luckor när Saik går fram något tuffare på sin hemmais.

Men det kändes och syntes som att man bestämt sig för ett snabbare, rakare spel.

Btw, tänk att de verkligen bytt spelstil. Är väl Tommys defensiva tänk som ändrat om i deras spelidé. Och gärna för mig, hade de gasat som tidigare år hade de varit jobbigare att tas med. Inte för intet som de spelat en jävla massa finaler på slutet. Tror det tar stopp i år med deras mer defensiva tänk. Förhoppningsvis redan mot oss.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Praetori
Inlägg: 13760
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Kvartsfinal 3: Djurgårdens IF - Skellefteå 27/3-2019

Inlägg av Praetori »

BOMBOM BOUCHARD skrev:Jag tycker att en stor skillnad mot match 1 var att vi släppte pucken tidigare och rakare.
Mindre kladd i egen zon och Saik hinner inte ställa upp lika enkelt.
Handlar såklart inte bara om backarna utan forwards måste ta åkningarna och ge backarna alternativ. Sedan underlättar det ju att hitta luckor när Saik går fram något tuffare på sin hemmais.

Men det kändes och syntes som att man bestämt sig för ett snabbare, rakare spel.

Btw, tänk att de verkligen bytt spelstil. Är väl Tommys defensiva tänk som ändrat om i deras spelidé. Och gärna för mig, hade de gasat som tidigare år hade de varit jobbigare att tas med. Inte för intet som de spelat en jävla massa finaler på slutet. Tror det tar stopp i år med deras mer defensiva tänk. Förhoppningsvis redan mot oss.
Ja det var verkligen osynk mellan forwards och backar i första matchen. Som två helt olika lagdelar som spelade två olika matcher. I returmötet i Skellefteå var det betydligt mer synkat, åtminstone i det offensiva spelet (jag hävdar dock fortfarande att våra forwards är lite vilsna i försvarsarbetet. Det går att tänka defensivt och erövra pucken och ändå vara kreativ framåt).
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Dusinator
Inlägg: 3821
Blev medlem: 2009-10-26

Re: Kvartsfinal 3: Djurgårdens IF - Skellefteå 27/3-2019

Inlägg av Dusinator »

Domarchef Thorsbrink uppe i Luleå... team med 3 linjemän & 3 huvuddomare per kvartsfinal. Gissar att vi får dras med Wolmer några fler matcher, kanske inte imorgon men...
#10
Inlägg: 13634
Blev medlem: 2012-01-19
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Norra delen av Sverige

Re: Kvartsfinal 3: Djurgårdens IF - Skellefteå 27/3-2019

Inlägg av #10 »

Gameday!
Användarvisningsbild
crike
Inlägg: 2296
Blev medlem: 2009-11-21
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Kvartsfinal 3: Djurgårdens IF - Skellefteå 27/3-2019

Inlägg av crike »

Får ändå säga att jag, trots att jag inte kan närvara, är riktigt laddad inför matcherna. Det finns en puls som jag saknat och det är spännande och ovisst.

Idag önskar jag mig en stabil insats där vi lyckas hantera SAIKs bortaspel, gör vi det så har dom inga vapen mot oss.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7176
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Kvartsfinal 3: Djurgårdens IF - Skellefteå 27/3-2019

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Förstalinan har steppat upp.
Andra fortsatt vassa, varit starkast senaste veckorna.
Fjärde gör sitt jobb mer än väl, kanske dags att låta de spela som tredje?
Å andra sidan bra att de klarar av att lyfta spelet så att förstalinan får starta i offensiv del.

Mackan, Fjällby och Bemström har varit svaga. Kan de höja sig till att vara okey får vi ytterligare marginaler på vår sida.

Tror fortsatt det blir målvakterna som till slut blir avgörande.

Inget snack om att vi har en rejäl vattendelare ikväll. Släpp loss spelglädjen och njut. FBK är på väg ut ur slutspelet vilket visar att alla lag har chansen i år. Det gäller bara att våga ta den.
Att hålla krampaktigt i klubban kan vara förståeligt i ett negativt kval men inte i ett härligt slutspel. Låt Axelsson visa vägen.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Kvartsfinal 3: Djurgårdens IF - Skellefteå 27/3-2019

Inlägg av -daniel- »

BOMBOM BOUCHARD skrev:Förstalinan har steppat upp.
Andra fortsatt vassa, varit starkast senaste veckorna.
Fjärde gör sitt jobb mer än väl, kanske dags att låta de spela som tredje?
Å andra sidan bra att de klarar av att lyfta spelet så att förstalinan får starta i offensiv del.

Mackan, Fjällby och Bemström har varit svaga. Kan de höja sig till att vara okey får vi ytterligare marginaler på vår sida.

Tror fortsatt det blir målvakterna som till slut blir avgörande.

Inget snack om att vi har en rejäl vattendelare ikväll. Släpp loss spelglädjen och njut. FBK är på väg ut ur slutspelet vilket visar att alla lag har chansen i år. Det gäller bara att våga ta den.
Att hålla krampaktigt i klubban kan vara förståeligt i ett negativt kval men inte i ett härligt slutspel. Låt Axelsson visa vägen.
Ja, helt enig!
Bild
#10
Inlägg: 13634
Blev medlem: 2012-01-19
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Norra delen av Sverige

Re: Kvartsfinal 3: Djurgårdens IF - Skellefteå 27/3-2019

Inlägg av #10 »

Slutsålt???
förevigtdjurgården
Inlägg: 4346
Blev medlem: 2012-04-01
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Kvartsfinal 3: Djurgårdens IF - Skellefteå 27/3-2019

Inlägg av förevigtdjurgården »

Åk, bara åk.
Vila i Frid, DIF Hockey.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11877
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: Kvartsfinal 3: Djurgårdens IF - Skellefteå 27/3-2019

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Kan vi...snälla...låta bli denna gång att låta Saik framstå som ett vattentätt Luleå.

Kan ta en förlust, om vi blir dödade i snabba omställningar från #4/#10/#45
Men jag pallar inte med en match till hemma där vi blir utkörda i hörnen/inte får igenom skotten/tar oss in på mål


Junis-linan platsar tyvärr inte i ett slutspel, har ingen riktig lösning på problemet, men tråkigt så klart att #91 och #70 tagit flera kliv bakåt denna säsong
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
pulverapa
Inlägg: 4815
Blev medlem: 2010-03-31
Säsongskort: Ja

Re: Kvartsfinal 3: Djurgårdens IF - Skellefteå 27/3-2019

Inlägg av pulverapa »

Lee Harvey Oswald skrev:Kan vi...snälla...låta bli denna gång att låta Saik framstå som ett vattentätt Luleå.

Kan ta en förlust, om vi blir dödade i snabba omställningar från #4/#10/#45
Men jag pallar inte med en match till hemma där vi blir utkörda i hörnen/inte får igenom skotten/tar oss in på mål


Junis-linan platsar tyvärr inte i ett slutspel, har ingen riktig lösning på problemet, men tråkigt så klart att #91 och #70 tagit flera kliv bakåt denna säsong
Förra året var de nästan vår bästa kedja i slutspelet.
Skriv svar