Silly-Season 2020/21 uppdateras i första inlägg

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7144
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Re: Silly-Season 2019/20 uppdateras i första inlägg

Inlägg av DIF_Soldier »

Lundh är ju en kille man vet vad man får av, synd att han hamnar i lhc osv, men... profil? Hemvändare?

Plz, killen skulle räknas mer av en hemvändare i Karlstad än här nästan. Hade han varit DIF trogen fram till nu hade det ju varit en annan sak.
Säg den glädje som varar
Manijock
Inlägg: 7812
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Re: Silly-Season 2019/20 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Manijock »

Lundh är en Stockholmare. Spelartypsmässigt en slitvarg och en underbar BP-spelare som tar sin roll oavsett vad det gäller. För mig en Djurgårds-profil, speciellt i det "nyare" DIF som speglar oss sen vi tog oss tillbaka. Han är ingen legoknekt, jag är fullständigt övertygad om att han numera skulle spela här alla dagar i veckan framför en klubb som Lhc. Framförallt så trycker jag på att han känns som en spelare som mycket väl kan spela hos oss till han slutar. Sådana ska inte underskattas! Sen är han inte ren spets, men absolut en garanti för hög nivå.

Sen angående hemvändare så är vi inte dåliga. Baserar på min egna bitterhet. Men jag menar att det är långt ifrån en självklarhet vart "våra" spelare ska ta vägen. Jag ser det som en omöjlighet att exempelvis Sundström, Tedenby, Önerud osv skulle spela någon annanstans än sina respektive klubbar. Det känns som att många av våra lätt kan placeras lite varstans. Kanske är så att det ryktas om andra svenska klubbar även för dem emellanåt, men satan vad jag inbillar mig att det händer oftare hos oss. Kruger var bara ett exempel, oavsett hur klent det ryktet var, så visst fan skulle det inte förvåna mig om en sådan herre också skulle kunna hamna i Lhc, Frölunda eller Hv. Säger bara att det suger! Jag älskar fan Lundh. Ett riktigt proffs som kunde blivit en ny kulturbärare och publikfavorit. Jag är bara bitter, låt mig vara :lol:
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7144
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Re: Silly-Season 2019/20 uppdateras i första inlägg

Inlägg av DIF_Soldier »

Rudi skrev:Problemet är väl bara att NHL förmodligen inte skulle vara särskilt intresserade av svenska/europeiska spelare om de blir för dyra, så vår förhandlingsposition är väl rätt dålig? Hela marknaden inom hockeyn är ju helt skev eftersom europeiska spelare vill ha NHL mer än vad NHL vill ha europeiska spelare. Det är ju lite som om alla världens fotbollsspelare stod med mössan i hand för att få komma till Premier League och hade en enda utsedd möjlig klubb redan vid 18 års ålder. Då hade det liksom inte funnits någon anledning att överbetala...eller att betala över huvud taget. I hockeyns fall kommer det där nog aldrig gå att rätta till så vi får kanske snällt ta det vi kan få.
Om dessa siffror stämmer utgör svenska spelae nästan 10% av alla spelare i NHL. Vi ligger i framkant i hockeyutvecklingen och är något NHL lärt sig av.

Även om antalet kanadensiska spelare i liga när långt fler har försprånget ändå minskat senaste åren och internationell framgång för Sverige har väckt en del missnöje över Kanadas utveckling vad jag minns.

Poängen är - svensk hockey blomstrar mer än nånsin, vi har slagit transatlanterna på fingrarna mer internationellt de senaste åren och när 10% av NHL är svenskt så har vi i mina ögon det bästa förhandlingsläget typ någonsin.
Säg den glädje som varar
Praetori
Inlägg: 13760
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Silly-Season 2019/20 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Praetori »

DIF_Soldier skrev:
Rudi skrev:Problemet är väl bara att NHL förmodligen inte skulle vara särskilt intresserade av svenska/europeiska spelare om de blir för dyra, så vår förhandlingsposition är väl rätt dålig? Hela marknaden inom hockeyn är ju helt skev eftersom europeiska spelare vill ha NHL mer än vad NHL vill ha europeiska spelare. Det är ju lite som om alla världens fotbollsspelare stod med mössan i hand för att få komma till Premier League och hade en enda utsedd möjlig klubb redan vid 18 års ålder. Då hade det liksom inte funnits någon anledning att överbetala...eller att betala över huvud taget. I hockeyns fall kommer det där nog aldrig gå att rätta till så vi får kanske snällt ta det vi kan få.
Om dessa siffror stämmer utgör svenska spelae nästan 10% av alla spelare i NHL. Vi ligger i framkant i hockeyutvecklingen och är något NHL lärt sig av.

Även om antalet kanadensiska spelare i liga när långt fler har försprånget ändå minskat senaste åren och internationell framgång för Sverige har väckt en del missnöje över Kanadas utveckling vad jag minns.

Poängen är - svensk hockey blomstrar mer än nånsin, vi har slagit transatlanterna på fingrarna mer internationellt de senaste åren och när 10% av NHL är svenskt så har vi i mina ögon det bästa förhandlingsläget typ någonsin.
Svensk är tredje vanligaste nationaliteten i NHL (efter Kanadicker och Jänkare).
Så ja Svensk hockey gör en hel del rätt utvecklingsmässigt men kanske en del fel kring det affärsmässiga eftersom så många spelare väljer utlandet och AHL före SHL.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Manijock
Inlägg: 7812
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Re: Silly-Season 2019/20 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Manijock »

Drömde i natt att Berglund valde tröjnr 13. Så vaknar man och upptäcker att den siffran redan är vald av herr Östman. Vilken besvikelse! Hade ungefär tio minuter där jag trodde att jag på riktigt var sanndrömmare...

Jag vill förövrigt ha svar nu på den frågan. Oerhört viktig!
BIX
Inlägg: 753
Blev medlem: 2017-02-05
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-Season 2019/20 uppdateras i första inlägg

Inlägg av BIX »

Manijock skrev:Drömde i natt att Berglund valde tröjnr 13. Så vaknar man och upptäcker att den siffran redan är vald av herr Östman. Vilken besvikelse! Hade ungefär tio minuter där jag trodde att jag på riktigt var sanndrömmare...

Jag vill förövrigt ha svar nu på den frågan. Oerhört viktig!
13 ? Läste i Västeråsbladet eller va det heter att hans första val va NR 17 !!! ?
Manijock
Inlägg: 7812
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Re: Silly-Season 2019/20 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Manijock »

BIX skrev:
Manijock skrev:Drömde i natt att Berglund valde tröjnr 13. Så vaknar man och upptäcker att den siffran redan är vald av herr Östman. Vilken besvikelse! Hade ungefär tio minuter där jag trodde att jag på riktigt var sanndrömmare...

Jag vill förövrigt ha svar nu på den frågan. Oerhört viktig!
13 ? Läste i Västeråsbladet eller va det heter att hans första val va NR 17 !!! ?
Hanks nummer? Skulle inte tro det.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7144
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Re: Silly-Season 2019/20 uppdateras i första inlägg

Inlägg av DIF_Soldier »

Manijock skrev:
BIX skrev:
Manijock skrev:Drömde i natt att Berglund valde tröjnr 13. Så vaknar man och upptäcker att den siffran redan är vald av herr Östman. Vilken besvikelse! Hade ungefär tio minuter där jag trodde att jag på riktigt var sanndrömmare...

Jag vill förövrigt ha svar nu på den frågan. Oerhört viktig!
13 ? Läste i Västeråsbladet eller va det heter att hans första val va NR 17 !!! ?
Hanks nummer? Skulle inte tro det.
Gissar att han väljer #88 (ungdomsåren V-ås) eller #15 som han haft i landslaget en sväng.
Säg den glädje som varar
daaviid
Inlägg: 4229
Blev medlem: 2009-10-03
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-Season 2019/20 uppdateras i första inlägg

Inlägg av daaviid »

Engqvist kommer aldrig att komma tillbaka, det vore korkat utav honom att ens riskera en sådan sak. Varför inte ge Berglund nr 21 så att vi får se den siffran på isen igen? Den siffran hade han i St. Louise.
Difjs
Inlägg: 226
Blev medlem: 2018-06-08

Re: Silly-Season 2019/20 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Difjs »

Hur ser läget ut i truppen, är den spikad eller ska nån mer in?
Är det bara om vi inte får tillbaka Bemström som vi värvar?
Puckey
Inlägg: 1756
Blev medlem: 2014-09-17

Re: Silly-Season 2019/20 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Puckey »

Difjs skrev:Hur ser läget ut i truppen, är den spikad eller ska nån mer in?
Är det bara om vi inte får tillbaka Bemström som vi värvar?
Gissar att vi får se en back på korttidskontrakt tills någon av Garrison/Alsing återvänder (Ska Björnfot på camper, eller kör han försäsongen och allt med oss?..). Vi skulle kunna klara oss med Lill-Tjomme, men med tanke på Högström och Nilssons skadehistorik vore det vågat. Tänk lex Widing, men en back.

Annars är det nog stopp om ingen av Bemström/Alsing/Björnfot försvinner.
mb81
Inlägg: 8659
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-Season 2019/20 uppdateras i första inlägg

Inlägg av mb81 »

Puckey skrev:
Difjs skrev:Hur ser läget ut i truppen, är den spikad eller ska nån mer in?
Är det bara om vi inte får tillbaka Bemström som vi värvar?
Gissar att vi får se en back på korttidskontrakt tills någon av Garrison/Alsing återvänder (Ska Björnfot på camper, eller kör han försäsongen och allt med oss?..). Vi skulle kunna klara oss med Lill-Tjomme, men med tanke på Högström och Nilssons skadehistorik vore det vågat. Tänk lex Widing, men en back.

Annars är det nog stopp om ingen av Bemström/Alsing/Björnfot försvinner.
Dock är väl inte korttidskontrakt tillåtet förutom vid skador(finns säkert sött att komma runt det) Hoppas Alsing är med från start annars kan det bli lite tunt.
Senast redigerad av mb81 den 2019-07-21 15:41:10, redigerad totalt 1 gånger.
Puckey
Inlägg: 1756
Blev medlem: 2014-09-17

Re: Silly-Season 2019/20 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Puckey »

mb81 skrev:
Puckey skrev:
Difjs skrev:Hur ser läget ut i truppen, är den spikad eller ska nån mer in?
Är det bara om vi inte får tillbaka Bemström som vi värvar?
Gissar att vi får se en back på korttidskontrakt tills någon av Garrison/Alsing återvänder (Ska Björnfot på camper, eller kör han försäsongen och allt med oss?..). Vi skulle kunna klara oss med Lill-Tjomme, men med tanke på Högström och Nilssons skadehistorik vore det vågat. Tänk lex Widing, men en back.

Annars är det nog stopp om ingen av Bemström/Alsing/Björnfot försvinner.
Dock är väl inte korttidskontrakt tillåtet förutom vid skador(finns säkert sött att komma runt det) Hoppas Alsing är med från start annars kan det bli lite tunnt.
Då var det en rätt dålig gissning :wink:
Vi kanske får härda ut ett tag med:

Högström - Hultström
Norell - Pettersson
Johansson - Nilsson

Hur vi står oss om någon åker på en skavank vill jag inte ta reda på.
BIX
Inlägg: 753
Blev medlem: 2017-02-05
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-Season 2019/20 uppdateras i första inlägg

Inlägg av BIX »

Manijock skrev:
BIX skrev:
Manijock skrev:Drömde i natt att Berglund valde tröjnr 13. Så vaknar man och upptäcker att den siffran redan är vald av herr Östman. Vilken besvikelse! Hade ungefär tio minuter där jag trodde att jag på riktigt var sanndrömmare...

Jag vill förövrigt ha svar nu på den frågan. Oerhört viktig!
13 ? Läste i Västeråsbladet eller va det heter att hans första val va NR 17 !!! ?
Hanks nummer? Skulle inte tro det.[/

Ang Hank så är ryckten från väldigt trovärdiga håll all Axeln är något han kommer att ha med sej sej resten av karriären om jag inte minns fel så hade Garpen liknande problem när han kom hem
Inga tunga tacklingar då kommer han få extrema problem borde inte tackla alls ejentligen kan leda till att behöva stel operera Fixering i fast läge helt enkelt då är det bara att glömma hockeyn

Så räkna inte med några närkamper och sargstök från hank den hockeyn kommer han inte att klara
Efter så pass kraftig Ptteplatt Axelelux untänjning 100% säker på dessa uppgifter dessutom !
Senast redigerad av BIX den 2019-07-21 15:44:11, redigerad totalt 1 gånger.
mb81
Inlägg: 8659
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-Season 2019/20 uppdateras i första inlägg

Inlägg av mb81 »

Puckey skrev:
mb81 skrev:
Puckey skrev:
Difjs skrev:Hur ser läget ut i truppen, är den spikad eller ska nån mer in?
Är det bara om vi inte får tillbaka Bemström som vi värvar?
Gissar att vi får se en back på korttidskontrakt tills någon av Garrison/Alsing återvänder (Ska Björnfot på camper, eller kör han försäsongen och allt med oss?..). Vi skulle kunna klara oss med Lill-Tjomme, men med tanke på Högström och Nilssons skadehistorik vore det vågat. Tänk lex Widing, men en back.

Annars är det nog stopp om ingen av Bemström/Alsing/Björnfot försvinner.
Dock är väl inte korttidskontrakt tillåtet förutom vid skador(finns säkert sött att komma runt det) Hoppas Alsing är med från start annars kan det bli lite tunnt.
Då var det en rätt dålig gissning :wink:
Vi kanske får härda ut ett tag med:

Högström - Hultström
Norell - Pettersson
Johansson - Nilsson

Hur vi står oss om någon åker på en skavank vill jag inte ta reda på.
Fast då får vi ta in någon på korttidskontrakt. Både Alsing och Björnfot kan fortfarande börja säsongen hos oss. Men håller med om att det ser tunt ut annars. Någon junior tex Alex Brännstam eller Ludvig Hedström kan gå in som sjunde back under tiden.
Låst