Silly-Season 2020/21 uppdateras i första inlägg

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
mb81
Inlägg: 8663
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Silly-Season 2020/21 uppdateras i första inlägg

Inlägg av mb81 »

crike skrev: 2021-02-16 15:39:45 Varför pratar folk om Peppe Lundh som en spelare som borde spela hos oss? Han har en säsong där han har bevisat sig själv (med poäng) men annars händer det väldigt lite där. Han skulle bara ta en plats från en junior, det är min åsikt iaf.

Jag tar inte på föreningen en offerkofta nu utan DIF är DIF och får göra det man kan men alla spelare vill inte bo i Stockholm (även om dom är födda i stan) och verkligen alla spelare nöjer sig inte med de förutsättningar som DIF har idag gällande träning. Sen (det viktigaste?) är att få en "buzz" kring föreningen och ledarskapet, det upplever jag inte att vi har.

Rögle är väl det tydligaste exemplet i närtid där träningsmöjligheterna är superbra och ledarskapet lockar spelare då man kan se att andra spelare har fått en positiv utveckling i närtid. Gör det även enklare att få hemvändarna att komma tillbaka lite tidigare.
Trevligare att gå tillbaka till ett ex som hållit sig i form än en som skaffat hängbuk. DIF kanske inte har hängbuk men vi är inte snyggast på marknaden det ska gudarna veta
Jag lider inte heller jättemycket att Peppe inte spelar här. Men han kvalar in bland gamla djurgårdsjuniorer som hamnat i andra klubbar av någon anledning. Därför kom han upp som ett exempel.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7144
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Silly-Season 2020/21 uppdateras i första inlägg

Inlägg av DIF_Soldier »

mb81 skrev: 2021-02-16 16:40:45
crike skrev: 2021-02-16 15:39:45 Varför pratar folk om Peppe Lundh som en spelare som borde spela hos oss? Han har en säsong där han har bevisat sig själv (med poäng) men annars händer det väldigt lite där. Han skulle bara ta en plats från en junior, det är min åsikt iaf.

Jag tar inte på föreningen en offerkofta nu utan DIF är DIF och får göra det man kan men alla spelare vill inte bo i Stockholm (även om dom är födda i stan) och verkligen alla spelare nöjer sig inte med de förutsättningar som DIF har idag gällande träning. Sen (det viktigaste?) är att få en "buzz" kring föreningen och ledarskapet, det upplever jag inte att vi har.

Rögle är väl det tydligaste exemplet i närtid där träningsmöjligheterna är superbra och ledarskapet lockar spelare då man kan se att andra spelare har fått en positiv utveckling i närtid. Gör det även enklare att få hemvändarna att komma tillbaka lite tidigare.
Trevligare att gå tillbaka till ett ex som hållit sig i form än en som skaffat hängbuk. DIF kanske inte har hängbuk men vi är inte snyggast på marknaden det ska gudarna veta
Jag lider inte heller jättemycket att Peppe inte spelar här. Men han kvalar in bland gamla djurgårdsjuniorer som hamnat i andra klubbar av någon anledning. Därför kom han upp som ett exempel.
För rätt lönecheck hade Peppe spelat i aik utan att blinka. Ursäkta språket, men karln är en äkta "hockeyhora". Inget att gråta över
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
Vikas
Inlägg: 5729
Blev medlem: 2012-09-14

Silly-Season 2020/21 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Vikas »

Krüger har förlängt med ZSC, så det blir inget på den fronten nästa år.
Support 81
Inlägg: 231
Blev medlem: 2019-04-17
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Silly-Season 2020/21 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Support 81 »

Vikas skrev: 2021-02-17 14:16:48 Krüger har förlängt med ZSC, så det blir inget på den fronten nästa år.

Ytterligare en som totalt glömt bort DIF
Senast redigerad av Support 81 den 2021-02-17 15:13:35, redigerad totalt 1 gånger.
Support 81
Inlägg: 231
Blev medlem: 2019-04-17
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Silly-Season 2020/21 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Support 81 »

Hur långt kontrakt har Norman ?
Puckey
Inlägg: 1756
Blev medlem: 2014-09-17

Silly-Season 2020/21 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Puckey »

Support 81 skrev: 2021-02-17 15:12:18 Hur långt kontrakt har Norman ?
21/22
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8118
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Silly-Season 2020/21 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Mattias_87 »

Vad finns det för realistiska toppvärvningar att göra till nästa säsong egentligen? Känns tunnt. Kanske satsa på importer som många andra SHL-lag?
Avskaffa tre mot tre.
Puckey
Inlägg: 1756
Blev medlem: 2014-09-17

Silly-Season 2020/21 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Puckey »

Spelaren som bara ska hem i år är Mario Kempe. Där har vi någon som kan driva en kedja, har erfarenhet och borde kunna ge stabilitet i topp6 kommande tre år.

Pontus Åberg vore också toppen, men är inte samma ledartyp som Mario utan ren och skär offensiv spetskompetens med sitt skott.

Dennis Rasmussen snittar ca 0,5 ppg i år och borde inte ha ett skyhögt marknadsvärde inför kontraktsförhandlingen. Kanske går att locka hem till SHL och påstås ha en förkärlek till DIF (främst fotbollen). Rasmussen --> Strandberg --> Lundin --> Östman skulle kännas som en realistisk centeruppsättning om JJ tvingas lägga av.
Senast redigerad av Puckey den 2021-02-17 15:38:55, redigerad totalt 2 gång.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7177
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly-Season 2020/21 uppdateras i första inlägg

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Support 81 skrev: 2021-02-17 15:11:34
Vikas skrev: 2021-02-17 14:16:48 Krüger har förlängt med ZSC, så det blir inget på den fronten nästa år.

Ytterligare en totalt glömt bort DIF
Precis det som varit min poäng. Våra fostrade stjärnor kommer inte hem förrän de har bränt allt krut på andra ställen.
Som sagt, jämför Saik som får tillbaka nästan alla i sina bästa år. (Lindström, Möller, Burström, Karlsson, Lindholm )
De hade absolut kunna få rejält med mer deg i KHL/Schweiz.

Kruger kommer väl när han liksom våra andra hemvändare är inne på "sista hjärnskakningen" eller ryggproblemen börjar kännas för tunga.

Den senaste som höll ihop lagomt mycket var väl Ragge? Men det var bara något år, spelade sina bästa år när han vände hem i Almtuna.

Bitter? Jajemän.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
mb81
Inlägg: 8663
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Silly-Season 2020/21 uppdateras i första inlägg

Inlägg av mb81 »

BOMBOM BOUCHARD skrev: 2021-02-17 15:20:28
Support 81 skrev: 2021-02-17 15:11:34
Vikas skrev: 2021-02-17 14:16:48 Krüger har förlängt med ZSC, så det blir inget på den fronten nästa år.

Ytterligare en totalt glömt bort DIF
Precis det som varit min poäng. Våra fostrade stjärnor kommer inte hem förrän de har bränt allt krut på andra ställen.
Som sagt, jämför Saik som får tillbaka nästan alla i sina bästa år. (Lindström, Möller, Burström, Karlsson, Lindholm )
De hade absolut kunna få rejält med mer deg i KHL/Schweiz.

Kruger kommer väl när han liksom våra andra hemvändare är inne på "sista hjärnskakningen" eller ryggproblemen börjar kännas för tunga.

Den senaste som höll ihop lagomt mycket var väl Ragge? Men det var bara något år, spelade sina bästa år när han vände hem i Almtuna.

Bitter? Jajemän.
Josefson och Högström i nuvarande trupp kunde säkert också valt KHL/Schweiz men valde oss. Skellefteå har väl väldigt många just nu. Men det är väl deras gyllene generation så de har rätt många som kan vända hem också. Det jag är mest avundsjuk på just Skellefteå är väl att både Möller och Lindström inte verkar trivas utomlands och gjorde bara några få säsonger och sen vände tillbaka. Där har de haft två säkra kort säsong efter säsong.

Ska iaf bli spännande att se hur vi bygger om laget efter denna säsong. Väldigt få givna förlängningar just nu.
mb81
Inlägg: 8663
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Silly-Season 2020/21 uppdateras i första inlägg

Inlägg av mb81 »

Puckey skrev: 2021-02-17 15:16:23 Spelaren som bara ska hem i år är Mario Kempe. Där har vi någon som kan driva en kedja, har erfarenhet och borde kunna ge stabilitet i topp6 kommande tre år.

Pontus Åberg vore också toppen, men är inte samma ledartyp som Mario utan ren och skär offensiv spetskompetens med sitt skott.

Dennis Rasmussen snittar ca 0,5 ppg i år och borde inte ha ett skyhögt marknadsvärde inför kontraktsförhandlingen. Kanske går att locka hem till SHL och påstås ha en förkärlek till DIF (fränst fotbollen). Rasmussen --> Strandberg --> Lundin --> Östman skulle kännas som en realistisk centeruppsättning om JJ tvingas lägga av.
Kempe går väl lite för bra i CSKA för att jag ska tro att han vill flytta hem. Han kan nog mjölka ut ett till riktigt bra kontrakt. Åberg känns troligare då han verkar ha det tufft som ensamstående farsa i Ryssland.

Rasmussen känns som ett vettigt alternativ om Josef måste lägga av.

Östman vill nog inte förlänga efter en bra säsong om han ska vara fjärdecenter. Men den centersidan ser helt klart ok ut. Med Bjerselius som kan bredda som femte.
Praetori
Inlägg: 13762
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Silly-Season 2020/21 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Praetori »

mb81 skrev: 2021-02-17 15:40:41 Kempe går väl lite för bra i CSKA för att jag ska tro att han vill flytta hem. Han kan nog mjölka ut ett till riktigt bra kontrakt. Åberg känns troligare då han verkar ha det tufft som ensamstående farsa i Ryssland.

Rasmussen känns som ett vettigt alternativ om Josef måste lägga av.

Östman vill nog inte förlänga efter en bra säsong om han ska vara fjärdecenter. Men den centersidan ser helt klart ok ut. Med Bjerselius som kan bredda som femte.
Med tanke på att experter såväl som myndigheter inte tror att det blir spel inför fulla lador ens till hösten så tror jag inte vi skall hoppas allt för mycket. Vi har ju tagit höjd för 1-2 säsonger men med tanke på hur det skrikits från andra föreningar så tror jag vi kan sitta i en bättre sits även om det kommer ta tid innan KHL mfl får tomt i kassorna och spelare tvingas vända hem.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Grabben från Söder
Inlägg: 1772
Blev medlem: 2016-07-19
Ort: Göteborg

Silly-Season 2020/21 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Grabben från Söder »

Linus Johansson skulle vara en bra värvning, som borde kunna vara relativt billig efter en misslyckad säsong utomlands
Donkels-2.0
Inlägg: 1782
Blev medlem: 2017-10-24
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Kungliga huvudsaken

Silly-Season 2020/21 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Donkels-2.0 »

Grabben från Söder skrev: 2021-02-17 17:38:43 Linus Johansson skulle vara en bra värvning, som borde kunna vara relativt billig efter en misslyckad säsong utomlands
Han har tyvärr blivit helt hjärntvättad i kaffeburksland och och som jag alltid hävdat det är något fel på vattnet i Klarälven det är därför människor är rödhåriga och allmänt besynnerliga där
Senast redigerad av Donkels-2.0 den 2021-02-17 18:18:37, redigerad totalt 1 gånger.
Ceterum censeo Solna esse delendam
mb81
Inlägg: 8663
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Silly-Season 2020/21 uppdateras i första inlägg

Inlägg av mb81 »

Grabben från Söder skrev: 2021-02-17 17:38:43 Linus Johansson skulle vara en bra värvning, som borde kunna vara relativt billig efter en misslyckad säsong utomlands
Det verkar vara Färjestad som gäller om han flyttar hem. Tror knappast han är billig heller.
Låst