Silly-Season 2020/21 uppdateras i första inlägg

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
mb81
Inlägg: 8657
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-Season 2019/20 uppdateras i första inlägg

Inlägg av mb81 »

Marcus Davidsson till Växjö alltså. Fan vad surt. Tog för givet att han skulle spela här tills han drog till nordamerika.

https://www.expressen.se/kvallsposten/s ... onkurrent/

Sen förstår jag ändå både Macdvid och Jocke. Jocke måste planera en centeruppsättning där det är stor risk att Davidsson drar till nordamerika och Marcus vill få en roll högt upp i hierarkin.
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9444
Blev medlem: 2009-12-01

Re: Silly-Season 2019/20 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Jim Morrison »

att inte erbjuda marcus en plats högt upp i hierarkin ¯\_(ツ)_/¯
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
mb81
Inlägg: 8657
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-Season 2019/20 uppdateras i första inlägg

Inlägg av mb81 »

Jim Morrison skrev:att inte erbjuda en marcus en plats högt upp i hierarkin ¯\_(ツ)_/¯
Han borde såklart få plats. Men tror du inte osäkerheten kring om han lämnar för nordamerika har spelat in. Jocke har tagit höjd för det och då sitter vi med Strandberg och Wandell i de positionerna och det blir lite för trångt för Davidsson.

De flesta hade väl räknat bort Davidsson redan men för nordamerika och inte för jävla Växjö.
Användarvisningsbild
Sjöwall
Inlägg: 1826
Blev medlem: 2011-04-22
Ort: Kungsholmen

Re: Silly-Season 2019/20 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Sjöwall »

Jim Morrison skrev:att inte erbjuda marcus en plats högt upp i hierarkin ¯\_(ツ)_/¯
Är tjänstefel.

McDavid ska gå före både Wandell och Strandberg. Klar 2:a bakom Josefsson
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9444
Blev medlem: 2009-12-01

Re: Silly-Season 2019/20 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Jim Morrison »

mb81 skrev:
Jim Morrison skrev:att inte erbjuda en marcus en plats högt upp i hierarkin ¯\_(ツ)_/¯
Han borde såklart få plats. Men tror du inte osäkerheten kring om han lämnar för nordamerika har spelat in. Jocke har tagit höjd för det och då sitter vi med Strandberg och Wandell i de positionerna och det blir lite för trångt för Davidsson.

De flesta hade väl räknat bort Davidsson redan men för nordamerika och inte för jävla Växjö.
tror sannolikheten är ganska hög att han spelar i shl nästa säsong. nu verkar det bli top6 i växjö istället. otroligt att jocke slarvar bort ännu en center.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
JiWe
Inlägg: 217
Blev medlem: 2011-05-16
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-Season 2019/20 uppdateras i första inlägg

Inlägg av JiWe »

mb81 skrev:
Jim Morrison skrev:att inte erbjuda en marcus en plats högt upp i hierarkin ¯\_(ツ)_/¯
Han borde såklart få plats. Men tror du inte osäkerheten kring om han lämnar för nordamerika har spelat in. Jocke har tagit höjd för det och då sitter vi med Strandberg och Wandell i de positionerna och det blir lite för trångt för Davidsson.

De flesta hade väl räknat bort Davidsson redan men för nordamerika och inte för jävla Växjö.
Skulle absolut kunna tänka mig att Davidsson aviserat att han vill lämna, därav att Jocke tar in Östman för att inte hamna i en situation likt Vejdemo som skulle stanna men plötsligt lämnar. Att han sen hamnar i Växjö är väl mer hans beslut än Jockes.

Rena gissningar såklart men jag tar iaf inte för givet att Jocke valt bort Davidsson vilket nog rätt många kommer göra om jag känner forumet rätt :)
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7167
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-Season 2019/20 uppdateras i första inlägg

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Alltid tråkigt när spelare lämnar för andra klubbar.
Men Josefsson och Strandberg har både varit klart bättre denna säsong.
Om då Växjö erbjuder en topp 2 centerroll och en lön därefter är det ju svårt att bjuda emot. Inte så att vi är Sveriges rikaste klubb.
Vad ska vi spara in på istället? Kommer nog kosta att exempelvis ersätta Adam.
Tror också detta varit klart en längre stund.

Sedan ger det alltid besk smak att det alltid ska läcka ut innan säsongen är slut. Men det är nog svårt att förhindra, agenterna är ju till för spelarna och inte oss fans.
Senast redigerad av BOMBOM BOUCHARD den 2019-04-02 11:33:17, redigerad totalt 1 gånger.
4 segrar kvar
mb81
Inlägg: 8657
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-Season 2019/20 uppdateras i första inlägg

Inlägg av mb81 »

Sjöwall skrev:
Jim Morrison skrev:att inte erbjuda marcus en plats högt upp i hierarkin ¯\_(ツ)_/¯
Är tjänstefel.

McDavid ska gå före både Wandell och Strandberg. Klar 2:a bakom Josefsson
Tycker jag också. Men tänker ur Jockes perspektiv. Macdavid är en stor talang som med stor chans/risk kommer skriva NHL-kontrakt i sommar och kanske prova på att ta en plats. Ska han hålla en plats öppen eller ska man försöka fylla de blir ju frågan då.
mb81
Inlägg: 8657
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-Season 2019/20 uppdateras i första inlägg

Inlägg av mb81 »

Jim Morrison skrev:
mb81 skrev:
Jim Morrison skrev:att inte erbjuda en marcus en plats högt upp i hierarkin ¯\_(ツ)_/¯
Han borde såklart få plats. Men tror du inte osäkerheten kring om han lämnar för nordamerika har spelat in. Jocke har tagit höjd för det och då sitter vi med Strandberg och Wandell i de positionerna och det blir lite för trångt för Davidsson.

De flesta hade väl räknat bort Davidsson redan men för nordamerika och inte för jävla Växjö.
tror sannolikheten är ganska hög att han spelar i shl nästa säsong. nu verkar det bli top6 i växjö istället. otroligt att jocke slarvar bort ännu en center.
Sannolikheten är stor. Blir förmodligen som Fjällby. Men osäkerheten finns. Skulle det vara 100% att han spelade i SHL skulle vi kunnat hoppa värvningen på Wandell och erbjudit andracenterrollen till Macdavid direkt.

Sjukt olägligt att det kommer ut mitt i slutspelet också.
Momentumet
Inlägg: 367
Blev medlem: 2018-12-03
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-Season 2019/20 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Momentumet »

Tråkigt när en kille som är fostrad i föreningen försvinner. Med det sagt så gråter inte jag några tårar över att Davidsson prövar sina vingar i en annan klubb. Han har inte alls fått det genombrott åtminstone jag hade förväntat mig att han skulle få i år, utan snarare varit en besvikelse.
Önskar honom lycka till och hoppas att han kan få fart på karriären igen.
Användarvisningsbild
Beast
Inlägg: 47
Blev medlem: 2007-03-03
Ort: Örebro
Kontakt:

Re: Silly-Season 2019/20 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Beast »

Säger lite om karaktären också när han inte vill vara kvar och kämpa för en plats. Ohlsson tycker om Davidsson, så jag förstår inte riktigt varför han är orolig för att få mindre speltid. Wandell har inte imponerat direkt i Örebro.

Drömmen är att Krüger kommer tillbaka nästa säsong. Då kan jag köpa att man släpper Davidsson som förmodligen spelar max en säsong till i SHL inan han provar i USA.
Användarvisningsbild
Doyle
Inlägg: 2038
Blev medlem: 2006-11-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: San Jose Sharks

Re: Silly-Season 2019/20 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Doyle »

Vi kan väl kontra o sno Brendan Shinnimin som plåster på såret då :D
B.I.B.A
Inlägg: 2832
Blev medlem: 2009-08-06

Re: Silly-Season 2019/20 uppdateras i första inlägg

Inlägg av B.I.B.A »

Såklart vi ska fortsätta dumpa våra egna talanger så vi kan värva fler alibispelare från allsvenskan. Marcus kommer göra succé i Växjö. Skäms på dig Jocke.
Avgå Jocke.
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9444
Blev medlem: 2009-12-01

Re: Silly-Season 2019/20 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Jim Morrison »



Topp-20 i poäng per 60 minuter sista två säsongerna (700+ min). Den här övergången handlar enbart om istid och roll.

Bild

gissar på 40+ nästa säsong.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11875
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: Silly-Season 2019/20 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Baserat på denna säsongs prestation (och eventuellt löneanspråk på en förlängning med DIF?) ser jag inget konstigt i att han hamnar i Växjö.
En rejäl utplaning på sin utvecklingskurva, många frågetecken, kan han spela utan brorsan?.....osv.

Då kändes Ljung klart mer i magtrakten

Men visst, kommer bli lite äckligt att se Mackan i Blå/Orange framöver
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Låst