Silly-Season 2020/21 uppdateras i första inlägg

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Praetori
Inlägg: 13762
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Silly-Season 2020/21 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Praetori »

Doyle skrev: 2021-02-15 21:47:11 Man undrar ju om Saik har köpt en guldgruva av Boliden. Sen likt Bert Robertssons utfästelse i P K sen tidigare så jobbar laget där skift i gruvan o bryter guld till framtida segrar med Jimmie Ericsson som arbetsledare
Finansiärer och desperata kommuner kontra företag som skall bära sig självt.
DIF har gått på minan med ekonomislarv och oegentligheter tidigare i historien och som Stockholms främsta elithockeyförening kan man glömma en meningsfull framtid om inte allting sköts helt prickfritt i dagens läge.

Nivån och kraven i Stockholm är högre än i Norrland där rikstäckande exponering knappt går att få genom annat än elitidrott. Möjligheterna och den teoretiska ekonomiska potentialen är såklart skyhögt mycket bättre i Stockholm än på landsbygden men svängrummet är mindre och konkurrensen hårdare (dvs har du en påse pengar finns det bättre hästar att satsa på än DIFHockey).

Ärligt talat så har jag funderat på om inte Stockholmsklubbarna skjuter sig själva i foten i och med rivaliteten och bristen på gemensamma sponsorer.
Om DIF, Bajen och AIK skulle göra gemensam sak kring sponsoravtal och reklam i vissa fall så tror jag fler skulle vara beredda att öppna plånboken.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
Doyle
Inlägg: 2038
Blev medlem: 2006-11-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: San Jose Sharks

Silly-Season 2020/21 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Doyle »

Kloka ord, copy paste på det...
Support 81
Inlägg: 231
Blev medlem: 2019-04-17
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Silly-Season 2020/21 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Support 81 »

Support 81 skrev: 2021-02-15 20:32:05 Kan nu troligtvis bekräfta att Jocke har varit i kontakt med Wellman s agent.

Hoppas att det är riktiga uppgifter
Skulle bli riktigt bra !!!

Tyvärr så som vanligt ran Jockes försök ut i snålvattnet
Användarvisningsbild
Jimmy Peterson
Inlägg: 710
Blev medlem: 2007-08-27
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Kontakt:

Silly-Season 2020/21 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Jimmy Peterson »

Äsch. Jocke har ju fått in flera ordentliga namn under säsongen inklusive på slutspurten. Och han var nära att dra tillbaka Alsing och Thoresen, men där klubbarna sa nej. Nu har jag visserligen jobbat mycket med Jocke så är kanske partisk, men tycker allt att han ska få den cred han förtjänar. Han jobbar väldigt hårt och metodiskt i sitt sportchefsarbete. Men detta är en svår säsong, på alla sätt.
mb81
Inlägg: 8664
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Silly-Season 2020/21 uppdateras i första inlägg

Inlägg av mb81 »

Support 81 skrev: 2021-02-16 10:22:57
Support 81 skrev: 2021-02-15 20:32:05 Kan nu troligtvis bekräfta att Jocke har varit i kontakt med Wellman s agent.

Hoppas att det är riktiga uppgifter
Skulle bli riktigt bra !!!

Tyvärr så som vanligt ran Jockes försök ut i snålvattnet
Skönt att inte sitta med en dyr 34 årig Wellman kommande säsong. Jocke är smartare än så.
mb81
Inlägg: 8664
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Silly-Season 2020/21 uppdateras i första inlägg

Inlägg av mb81 »

Jimmy Peterson skrev: 2021-02-16 10:25:38 Äsch. Jocke har ju fått in flera ordentliga namn under säsongen inklusive på slutspurten. Och han var nära att dra tillbaka Alsing och Thoresen, men där klubbarna sa nej. Nu har jag visserligen jobbat mycket med Jocke så är kanske partisk, men tycker allt att han ska få den cred han förtjänar. Han jobbar väldigt hårt och metodiskt i sitt sportchefsarbete. Men detta är en svår säsong, på alla sätt.
Menar du Alsing och Thoresen denna säsong?
Donkels-2.0
Inlägg: 1782
Blev medlem: 2017-10-24
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Kungliga huvudsaken

Silly-Season 2020/21 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Donkels-2.0 »

Herregud vi var alltså ute efter en proppmätt Thore baxnar jag hör detta
Ceterum censeo Solna esse delendam
Användarvisningsbild
Jimmy Peterson
Inlägg: 710
Blev medlem: 2007-08-27
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Kontakt:

Silly-Season 2020/21 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Jimmy Peterson »

mb81 skrev: 2021-02-16 10:30:40
Jimmy Peterson skrev: 2021-02-16 10:25:38 Äsch. Jocke har ju fått in flera ordentliga namn under säsongen inklusive på slutspurten. Och han var nära att dra tillbaka Alsing och Thoresen, men där klubbarna sa nej. Nu har jag visserligen jobbat mycket med Jocke så är kanske partisk, men tycker allt att han ska få den cred han förtjänar. Han jobbar väldigt hårt och metodiskt i sitt sportchefsarbete. Men detta är en svår säsong, på alla sätt.
Menar du Alsing och Thoresen denna säsong?
Yes, kom precis upp en nyhet om det. Thoresen kan man ju definitivt klura på. Men han har ju gått bra ändå och verkar inte ha slappat helt i Storhamar.

"På backsidan var vi muntligt överens med Olle Alsing om en återkomst, men Ottawa Senators sa nej till en utlåning, vilket ledde till att vi signade Marc-André Gragnani."

"Vi letade också på marknaden efter ytterligare en spetsforward och hade bland annat en dialog med Patrik Thoresen som tyvärr inte kunde komma ur sitt avtal med Storhamar."
Support 81
Inlägg: 231
Blev medlem: 2019-04-17
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Silly-Season 2020/21 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Support 81 »

Donkels-2.0 skrev: 2021-02-16 10:36:48 Herregud vi var alltså ute efter en proppmätt Thore baxnar jag hör detta

Tydligen riktigt nära Wellpap & Tore båda avskrevs 23:30 igår kväll Thore ville verkligen om jag förstod rätt

MEN tror han är lika urusel skridskoåkare idag som Hank !!
mb81
Inlägg: 8664
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Silly-Season 2020/21 uppdateras i första inlägg

Inlägg av mb81 »

Donkels-2.0 skrev: 2021-02-16 10:36:48 Herregud vi var alltså ute efter en proppmätt Thore baxnar jag hör detta
Han verkar fortfarande producera riktigt bra i Norge. Det säger inte supermycket men han skulle säkert kunna bidra med en hel del. Dessutom någon som är bekant med stan och klubben. Konstigt att inte Storhamar kunde låna ut honom. De spelar väl inte ens i Norge just nu.
mb81
Inlägg: 8664
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Silly-Season 2020/21 uppdateras i första inlägg

Inlägg av mb81 »

Support 81 skrev: 2021-02-16 10:42:33
Donkels-2.0 skrev: 2021-02-16 10:36:48 Herregud vi var alltså ute efter en proppmätt Thore baxnar jag hör detta

Tydligen riktigt nära Wellpap & Tore båda avskrevs 23:30 igår kväll Thore ville verkligen om jag förstod rätt

MEN tror han är lika urusel skridskoåkare idag som Hank !!
Hank är väl inte så katastrofal på grillorna som du alltid vill få det till? Thore lär inte vara en speedkula nu heller men allt handlar inte om det även fast jag gillar spelare som är fina på skridskorna.
mb81
Inlägg: 8664
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Silly-Season 2020/21 uppdateras i första inlägg

Inlägg av mb81 »

Jimmy Peterson skrev: 2021-02-16 10:37:52
mb81 skrev: 2021-02-16 10:30:40
Jimmy Peterson skrev: 2021-02-16 10:25:38 Äsch. Jocke har ju fått in flera ordentliga namn under säsongen inklusive på slutspurten. Och han var nära att dra tillbaka Alsing och Thoresen, men där klubbarna sa nej. Nu har jag visserligen jobbat mycket med Jocke så är kanske partisk, men tycker allt att han ska få den cred han förtjänar. Han jobbar väldigt hårt och metodiskt i sitt sportchefsarbete. Men detta är en svår säsong, på alla sätt.
Menar du Alsing och Thoresen denna säsong?
Yes, kom precis upp en nyhet om det. Thoresen kan man ju definitivt klura på. Men han har ju gått bra ändå och verkar inte ha slappat helt i Storhamar.

"På backsidan var vi muntligt överens med Olle Alsing om en återkomst, men Ottawa Senators sa nej till en utlåning, vilket ledde till att vi signade Marc-André Gragnani."

"Vi letade också på marknaden efter ytterligare en spetsforward och hade bland annat en dialog med Patrik Thoresen som tyvärr inte kunde komma ur sitt avtal med Storhamar."
Såg det nu. Alsing har utgående kontrakt med Senators. Vi har redan en dialog och han verkar vilja spela hos oss. Så vore fint med honom hos oss nästa säsong.
gaspo
Inlägg: 1532
Blev medlem: 2012-02-24
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly-Season 2020/21 uppdateras i första inlägg

Inlägg av gaspo »

Vart har ni läst allt detta om Thore,Alsing etc?
Donkels-2.0
Inlägg: 1782
Blev medlem: 2017-10-24
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Kungliga huvudsaken

Silly-Season 2020/21 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Donkels-2.0 »

gaspo skrev: 2021-02-16 11:30:30 Vart har ni läst allt detta om Thore,Alsing etc?
Står på difhockey där Jocke lagt ut texten...
Ceterum censeo Solna esse delendam
Puckey
Inlägg: 1756
Blev medlem: 2014-09-17

Silly-Season 2020/21 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Puckey »

Thore hade säkert gjort ett bra jobb med begränsad speltid i 5vs5 och så mycket istid som bara möjligt i PP. Kan man ana en gnutta publikfrieri från Jockes sida? :wink:
Låst