Silly-Season 2020/21 uppdateras i första inlägg

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
BigJ
Inlägg: 2273
Blev medlem: 2014-01-16

Re: Silly-Season 2019/20 uppdateras i första inlägg

Inlägg av BigJ »

-daniel- skrev:Reflektion gällande Garrison; jag tycker det är en av våra absolut bästa backar sen han kom in den här sejouren. Gör i stort sett inte ett enda misstag, är alltid rätt placerad, spelar enkelt när han skall och kompletterar ju Hultström överjävligt bra. Helt klart en av anledningarna tillsammans med Dick (och läkning av skador) att vi lyft.
Helt enig
mb81
Inlägg: 8659
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-Season 2019/20 uppdateras i första inlägg

Inlägg av mb81 »

Satan vad folk verkar ha svårt för Holtz här. Han är till exempel den forward som gör näst mest mål och poäng i DIF i lika styrka/60 min. Han är inte draftad än och det är väldigt få forwards ens någonsin som har gjort så mycket poäng som Holtz har gjort denna säsong innan de blivit draftade. Han är såklart inte en komplett eller färdig spelare än. Det har väl ingen räknat med att han ska vara redan nu.

Men att han spelar i NHL nästa säsong är rätt stor chans/risk. Har sett rankingarna där han ligger på allt mellan plats 3 till 10 i draften. Går han topp-3 kan vi glömma att han spelar SHL nästa säsong. Det är jag rätt säker. Sen minskar väl hans chans ju längre ner i draften han skulle hamna. Men det är naivt att räkna med att han blir kvar. Men man kan väl hoppas att han gör som Elias Pettersson till exempel och kör en säsong i SHL efter han blev draftad. Om man jämför med just Elias Pettersson så hade han dock inte spelat SHL innan han blev draftad. Så man kan säga att han hade ett steg till att ta där.
Holtz kommer knappast spela i farmarligan om han blir draftad som typ trea.

Jag hoppas inte Jocke heller räknar med att han blir kvar utan ser honom som en eventuell bonus.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17526
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Silly-Season 2019/20 uppdateras i första inlägg

Inlägg av SirDIFalot »

Donkels-2.0 skrev:Holtz är definitivt inte mogen för NHL ännu och jag hoppas hans rådgivare påtalar det för honom
Det är dock många spelare man säger så om nio månader innan säsongsstarten, men sen hinner det hända väldigt mycket. Jag trodde inte Bemström skulle spela i NHL.

Just nu ser han inte ut att draftas 1-5, snarare runt 5-10. Då är såklart chanserna mycket större att han blir kvar, och han sin riktiga genombrottssäsong hos oss.
Expert.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8118
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-Season 2019/20 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Mattias_87 »

Väldigt mycket handlar väl om vilket lag som faktiskt draftar Holtz också? Om det är en klubb som är i stort behov av den spelartypen eller inte.
Avskaffa tre mot tre.
Manijock
Inlägg: 7817
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Re: Silly-Season 2019/20 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Manijock »

Saknar överlag spelare som faktiskt har lite bollar gentemot NHL. Alsing exempelvis. Inga liknelser i övrigt! Men som faktiskt säger: "Jag vill stanna kvar ett år till för min egen utveckling, oavsett vilken klubb som äger mig."

Nu blev inte han draftad, men nog fan borde klubben lyssna på sin spelare om han har tydliga önskemål? Vi snackar ju inte om någon 25-åring, där primen måste utnyttjas.

Absolut ingenting emot Holtz mb81. Påtalar bara att han har en drös utvecklingsområden som i min bok ligger långt från topp 5 i draften(konstigt vore annars). Syns både i SHL och i JVM, där han inte ens var topp 4 bland forwards i vårat lag. Återigen, konstigt vore annars. Han är ett barn! Dahlin är väl den enda på många år som klarat av en sådan brutal utveckling.
Puckey
Inlägg: 1756
Blev medlem: 2014-09-17

Re: Silly-Season 2019/20 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Puckey »

Manijock skrev: Absolut ingenting emot Holtz mb81. Påtalar bara att han har en drös utvecklingsområden som i min bok ligger långt från topp 5 i draften(konstigt vore annars). Syns både i SHL och i JVM, där han inte ens var topp 4 bland forwards i vårat lag. Återigen, konstigt vore annars. Han är ett barn! Dahlin är väl den enda på många år som klarat av en sådan brutal utveckling.
När vi pratar om draft-ranking måste åldern beaktas när man bedömer prestationen. Alexis Lafreniere var inte heller topp 4 i Kanada ifjol (född sent i årskullen före Holtz, som i sin tur är tidig 02:a) och gjorde då endast 1p att jämföra med Holtz 5p. När Holtz gör sitt sista JVM om två år är jag hyfsat säker på att han vräker in poäng.

Sen håller jag helt med dig om att han inte är redo för NHL ännu, men inte att han är långt från att kunna gå top 5 i draften. Kanske tar några andra stora kliv och han sjunker ett par platser, eller också gör han en bra vår och klättrar.
mb81
Inlägg: 8659
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-Season 2019/20 uppdateras i första inlägg

Inlägg av mb81 »

Puckey skrev:
Manijock skrev: Absolut ingenting emot Holtz mb81. Påtalar bara att han har en drös utvecklingsområden som i min bok ligger långt från topp 5 i draften(konstigt vore annars). Syns både i SHL och i JVM, där han inte ens var topp 4 bland forwards i vårat lag. Återigen, konstigt vore annars. Han är ett barn! Dahlin är väl den enda på många år som klarat av en sådan brutal utveckling.
När vi pratar om draft-ranking måste åldern beaktas när man bedömer prestationen. Alexis Lafreniere var inte heller topp 4 i Kanada ifjol (född sent i årskullen före Holtz, som i sin tur är tidig 02:a) och gjorde då endast 1p att jämföra med Holtz 5p. När Holtz gör sitt sista JVM om två år är jag hyfsat säker på att han vräker in poäng.

Sen håller jag helt med dig om att han inte är redo för NHL ännu, men inte att han är långt från att kunna gå top 5 i draften. Kanske tar några andra stora kliv och han sjunker ett par platser, eller också gör han en bra vår och klättrar.
Precis. Han har två JVM kvar. Kommer nog max spela ett till. Hamnar han topp-5 i draften så känns chansen liten att han spelar i SHL kommande säsong. Men utanför det så är chansen större att han spelar hos oss kommande säsong.
Givetvis har han mycket att förbättra och utveckla. Jag har inte sagt något annat men han blir draftad för hans oerhörda spetsegenskaper. Han är dessutom nyss fyllda 18 år. Så vore väl konstigt annars.

Men hela mitt resonemang började med hur jag tänkte mig lagbygget till nästa säsong. Det vore dumt av Jocke att ta för givet att Holtz spelar hos oss nästa säsong. Se honom som bonus i så fall. Då får man tycka han är hur redo som helst eller inte. För chansen/risken att han spelar i NHL nästa säsong är stor.
förevigtdjurgården
Inlägg: 4346
Blev medlem: 2012-04-01
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-Season 2019/20 uppdateras i första inlägg

Inlägg av förevigtdjurgården »

Problemet med hur folk beaktar Holtz är inte, har aldrig varit, och kommer inte heller vara Holtz i sig själv utan snarare de förhoppningar tillika skyhöga förväntningar som blivit väldigt haussade i forum/supporterled.

Det känns som att folk har haft förväntningar om att grabben skulle spotta in tretti baljor den här säsongen.
Vila i Frid, DIF Hockey.
mb81
Inlägg: 8659
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-Season 2019/20 uppdateras i första inlägg

Inlägg av mb81 »

förevigtdjurgården skrev:Problemet med hur folk beaktar Holtz är inte, har aldrig varit, och kommer inte heller vara Holtz i sig själv utan snarare de förhoppningar tillika skyhöga förväntningar som blivit väldigt haussade i forum/supporterled.

Det känns som att folk har haft förväntningar om att grabben skulle spotta in tretti baljor den här säsongen.
Det är ju i så fall helt sjukt. Hans pågående säsong är just nu poängmässigt den 13:e bästa någonsin av en u18 spelare i SHL/Elitseriens historia. Redan före spelare som Henrik Sedin och Mika Zibanejad i samma ålder. Snart går han om Daniel Sedin till exempel(1 poäng efter). 9 poäng upp till rekordet på 21 poäng som Robert Nilsson har.
Så där har folk lite perspektiv.
Praetori
Inlägg: 13760
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Silly-Season 2019/20 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Praetori »

Puckey skrev:
Manijock skrev: Absolut ingenting emot Holtz mb81. Påtalar bara att han har en drös utvecklingsområden som i min bok ligger långt från topp 5 i draften(konstigt vore annars). Syns både i SHL och i JVM, där han inte ens var topp 4 bland forwards i vårat lag. Återigen, konstigt vore annars. Han är ett barn! Dahlin är väl den enda på många år som klarat av en sådan brutal utveckling.
När vi pratar om draft-ranking måste åldern beaktas när man bedömer prestationen. Alexis Lafreniere var inte heller topp 4 i Kanada ifjol (född sent i årskullen före Holtz, som i sin tur är tidig 02:a) och gjorde då endast 1p att jämföra med Holtz 5p. När Holtz gör sitt sista JVM om två år är jag hyfsat säker på att han vräker in poäng.

Sen håller jag helt med dig om att han inte är redo för NHL ännu, men inte att han är långt från att kunna gå top 5 i draften. Kanske tar några andra stora kliv och han sjunker ett par platser, eller också gör han en bra vår och klättrar.
Ja draften är ju just en draft, inte en signing. Det är för att lag i NHL som går knackigt skall ha första tjing på förmågor som kan bli bra i framtiden så att rika klubbar som Toronto mfl inte skall kunna dammsuga marknaden på talanger.

Kvällens match var inte överdrivet grinig men den var ändå jävligt fysisk (oavsett vad de tydligen sa i C-More studion, hade glömt headsetet så det blev "retro" på Hovet ikväll) och det var tydligt att både Holtz och Raymond försvann lite just på grund av att de fortfarande är barn i mångt och mycket när det gäller det fysiska. Nu kan det gå snabbt i muskeltillväxt och fysisk mognad i den åldern men jag skulle tippa på (och hoppas) att man får se båda dessa haussade talanger i SHL även nästa säsong.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
EspenK
Inlägg: 9052
Blev medlem: 2016-03-05
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Jönköping

Re: Silly-Season 2019/20 uppdateras i första inlägg

Inlägg av EspenK »

Wow!
Sa Robban precis i presskonferensen efter matchen att det är Simon J som ska fylla Alsings plats?
Ingen press...

Vi behöver värva en back till om det finns på marknaden. En skada till så är det en junis in också och då börjar backsidan se skakig ut.Klart vi inte hittar en toppback men en tredje backpar bör finnas.
Donkels-2.0
Inlägg: 1782
Blev medlem: 2017-10-24
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Kungliga huvudsaken

Re: Silly-Season 2019/20 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Donkels-2.0 »

EspenK skrev:Wow!
Sa Robban precis i presskonferensen efter matchen att det är Simon J som ska fylla Alsings plats?
Ingen press...

Vi behöver värva en back till om det finns på marknaden. En skada till så är det en junis in också och då börjar backsidan se skakig ut.Klart vi inte hittar en toppback men en tredje backpar bör finnas.
Fast Jocke har sagt att en back ska plockas in under transferfönstret då vi inte kan ta in fler 40 kilos om vi ska gå långt i slutspelet
Ceterum censeo Solna esse delendam
Praetori
Inlägg: 13760
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Silly-Season 2019/20 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Praetori »

EspenK skrev:Wow!
Sa Robban precis i presskonferensen efter matchen att det är Simon J som ska fylla Alsings plats?
Ingen press...
Ja men han har ju rätt. SJ har världens chans att visa upp sig nu.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Manijock
Inlägg: 7817
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Re: Silly-Season 2019/20 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Manijock »

Praetori skrev:
EspenK skrev:Wow!
Sa Robban precis i presskonferensen efter matchen att det är Simon J som ska fylla Alsings plats?
Ingen press...
Ja men han har ju rätt. SJ har världens chans att visa upp sig nu.
I grund och botten samma spelartyp. Bara två år efter typ!

Som sagt, inte orolig över Simon. Gillar det jag ser av honom allt som oftast. Det är firma JP - Norell som kommer kosta en hög med minus. Där måste det in något stabilt. Sen skörheten förstås. En skada till på backsidan och det är god natt på riktigt.
EspenK
Inlägg: 9052
Blev medlem: 2016-03-05
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Jönköping

Re: Silly-Season 2019/20 uppdateras i första inlägg

Inlägg av EspenK »

Manijock skrev:
Praetori skrev:
EspenK skrev:Wow!
Sa Robban precis i presskonferensen efter matchen att det är Simon J som ska fylla Alsings plats?
Ingen press...
Ja men han har ju rätt. SJ har världens chans att visa upp sig nu.
I grund och botten samma spelartyp. Bara två år efter typ!

Som sagt, inte orolig över Simon. Gillar det jag ser av honom allt som oftast. Det är firma JP - Norell som kommer kosta en hög med minus. Där måste det in något stabilt. Sen skörheten förstås. En skada till på backsidan och det är god natt på riktigt.
Tycker också Simon gjort det bra. Nästa år bör han vara topp 6. Menade bara att han sätter en hög ribba att hoppa över. Ska ta över jobbet från en av SHLs bästa offensiva backar i år.
Vi måste dock ta höjd för ytterligarr skador inför ett slutspel. Kan inte slänga in en lättviktare i ett slutspel.
Låst