Silly-Season 2020/21 uppdateras i första inlägg

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Donkels-2.0
Inlägg: 1782
Blev medlem: 2017-10-24
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Kungliga huvudsaken

Re: Silly-Season 2019/20 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Donkels-2.0 »

En sak som är säker efter att sett dagen match över min döda kropp att den där lilla fjanten Tim Söderlund få dra på sig en djurgårdströja
Ceterum censeo Solna esse delendam
Praetori
Inlägg: 13757
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Silly-Season 2019/20 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Praetori »

Donkels-2.0 skrev:En sak som är säker efter att sett dagen match över min döda kropp att den där lilla fjanten Tim Söderlund få dra på sig en djurgårdströja
Håller med. Det fanns ju anledningar till att Frölunda skeppade tillbaka honom till Norrland.
Kan säkert bli grym när han mognat lite men just nu är det nej tack från min sida.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7167
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-Season 2019/20 uppdateras i första inlägg

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Donkels-2.0 skrev:En sak som är säker efter att sett dagen match över min döda kropp att den där lilla fjanten Tim Söderlund få dra på sig en djurgårdströja
Samma fart som Fjällby men med klubbteknik och spelsinne.
Hade bytt rakt av alla dagar i veckan.
4 segrar kvar
Användarvisningsbild
TheForsa
Inlägg: 433
Blev medlem: 2012-09-06
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-Season 2019/20 uppdateras i första inlägg

Inlägg av TheForsa »

Peppe och Holm verkar ha gett sina besked till Jocke.

"På en konkret fråga om Patrik Lundhs planer för nästa säsong svarar Joakim Eriksson:
– ”Peppe” Lundh har aviserat att han vill vara utomlands om möjligt. Det är många med honom som har den ambitionen att vara utomlands nästa år.

Och vad har du fått för svar från Philip Holm?
– Han har som målsättning att ta en plats i NHL igen, säger Joakim Eriksson, vars spelarjakt fortsätter."
mb81
Inlägg: 8657
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-Season 2019/20 uppdateras i första inlägg

Inlägg av mb81 »

TheForsa skrev:Peppe och Holm verkar ha gett sina besked till Jocke.

"På en konkret fråga om Patrik Lundhs planer för nästa säsong svarar Joakim Eriksson:
– ”Peppe” Lundh har aviserat att han vill vara utomlands om möjligt. Det är många med honom som har den ambitionen att vara utomlands nästa år.

Och vad har du fått för svar från Philip Holm?
– Han har som målsättning att ta en plats i NHL igen, säger Joakim Eriksson, vars spelarjakt fortsätter."
Holm kändes aldrig realistiskt. Tråkigt med Peppe men bra att veta nu så kan Jocke gå efter andra.
Frankie
Inlägg: 895
Blev medlem: 2018-02-16

Re: Silly-Season 2019/20 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Frankie »

BOMBOM BOUCHARD skrev:
Donkels-2.0 skrev:En sak som är säker efter att sett dagen match över min döda kropp att den där lilla fjanten Tim Söderlund få dra på sig en djurgårdströja
Samma fart som Fjällby men med klubbteknik och spelsinne.
Hade bytt rakt av alla dagar i veckan.
Grin-, filmar- och horungeri-tendenserna den grabben har går då fetbort för min del.
Hoppas på att vi aldrig behöver se honom i DIF-tröja.
mb81
Inlägg: 8657
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-Season 2019/20 uppdateras i första inlägg

Inlägg av mb81 »

Jocke i hockeynews
Vi kommer att ha ett lag nästa år med två målvakter, nio backar och 15 forwards ungefär.
https://hockeynews.se/articles/7870/

Så lär bli väldigt mycket nya spelare. Tänker mig nåt i den stilen. Vissa med kontrakt men ryktas bort. Lilja, Bemström, Alsing med flera. Bry er inte så mycket om hur jag rangordnat spelarna.

MV1 Adam/Ny
Mv2 Jensen

B1 Hultström/Ny
B2 Ny/Högström
B3 Alsing/Ny
B4 Urbom/Ny
B5 Tom
B6 Jeppe P
B7 Norell/Ny
B8 Björnfot
B9 Lill-Tjomme

C1 Josefson/Ny
C2 Ny/Wandell
C3 Strandberg
C4 Ny/Östman
C5 Ny/Falk

F1 Lilja/Ny
F2 Brodin/Ny
F3 Dick/Ny
F4 Bergfors
F5 Guter
F6 Possler
F7 Hank
F8 Ny/Holtz
F9 Grewe
F10 Ågren
Användarvisningsbild
DIFtomppa
Inlägg: 1084
Blev medlem: 2012-07-07

Re: Silly-Season 2019/20 uppdateras i första inlägg

Inlägg av DIFtomppa »

Dags att förlänga med Dicken så fort som möjligt. Tror han är sugen på att fortsätta faktiskt.
DavidSvenne
Inlägg: 189
Blev medlem: 2013-03-13

Re: Silly-Season 2019/20 uppdateras i första inlägg

Inlägg av DavidSvenne »

Håller med, förläng med Dick snabbt som ögat
DIFLuWi
Inlägg: 2513
Blev medlem: 2018-09-24
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-Season 2019/20 uppdateras i första inlägg

Inlägg av DIFLuWi »

Enl sportbladet (får inte till länk tyvärr) så ”öppnar” Dick för förlängning.
Det om man läser mellan raderna och greppar lite efter halmstrån. Men kan tänka mig att reportern kanske fick lite mer input än vad som kan tolkas i den korta texten.

Men nu när ajk får tigga pengar i HA ytterligare, och Dick verkar trivas med sin roll och Robban så är det väl knappast omöjligt med en säsong till.
mb81
Inlägg: 8657
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-Season 2019/20 uppdateras i första inlägg

Inlägg av mb81 »

DIFLuWi skrev:Enl sportbladet (får inte till länk tyvärr) så ”öppnar” Dick för förlängning.
Det om man läser mellan raderna och greppar lite efter halmstrån. Men kan tänka mig att reportern kanske fick lite mer input än vad som kan tolkas i den korta texten.

Men nu när ajk får tigga pengar i HA ytterligare, och Dick verkar trivas med sin roll och Robban så är det väl knappast omöjligt med en säsong till.
Känns som han ofta bestämmer sig sent. Men skulle vara riktigt skönt att ha alla i succékedjan på kontrakt nästa säsong med.
Användarvisningsbild
Buford
Inlägg: 2329
Blev medlem: 2008-05-09
Ort: South of Heaven

Re: Silly-Season 2019/20 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Buford »

DIFLuWi skrev:Enl sportbladet (får inte till länk tyvärr) så ”öppnar” Dick för förlängning.
Det om man läser mellan raderna och greppar lite efter halmstrån. Men kan tänka mig att reportern kanske fick lite mer input än vad som kan tolkas i den korta texten.

Men nu när ajk får tigga pengar i HA ytterligare, och Dick verkar trivas med sin roll och Robban så är det väl knappast omöjligt med en säsong till.
Jag har också fått det intrycket att dom trivs både på och utanför isen, tror det är viktigt när det gäller spelare som Dick!
Användarvisningsbild
crike
Inlägg: 2295
Blev medlem: 2009-11-21
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-Season 2019/20 uppdateras i första inlägg

Inlägg av crike »

Ingen aning hur Dick tänker men han kom ju till Sthlm främst (enbart?) för att dom skulle ha barn. Till nästa säsong är barnet större och jag ser en risk i att hela familjen vill testa vingarna i något mellaneuropeiskt land. Enkelt med barnpassning och hans fru/sambo kommer även närmre den europeiska tennismarknaden.
Användarvisningsbild
Daniel942
Inlägg: 5854
Blev medlem: 2009-01-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Silly-Season 2019/20 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Daniel942 »

crike skrev:Ingen aning hur Dick tänker men han kom ju till Sthlm främst (enbart?) för att dom skulle ha barn. Till nästa säsong är barnet större och jag ser en risk i att hela familjen vill testa vingarna i något mellaneuropeiskt land. Enkelt med barnpassning och hans fru/sambo kommer även närmre den europeiska tennismarknaden.
Men ger man upp tillvaron i ett nytt fint hus i Nacka...?
DIF!
mb81
Inlägg: 8657
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-Season 2019/20 uppdateras i första inlägg

Inlägg av mb81 »

Daniel942 skrev:
crike skrev:Ingen aning hur Dick tänker men han kom ju till Sthlm främst (enbart?) för att dom skulle ha barn. Till nästa säsong är barnet större och jag ser en risk i att hela familjen vill testa vingarna i något mellaneuropeiskt land. Enkelt med barnpassning och hans fru/sambo kommer även närmre den europeiska tennismarknaden.
Men ger man upp tillvaron i ett nytt fint hus i Nacka...?
Känns verkligen som han flyttat hem nu. Vore konstigt att gå utomlands igen då. Lägga av eller förlänga ett år till tror jag.
Låst