SHL 18/19 : Djurgårdens IF - Örebro 16/2-2019

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Re: SHL 18/19 : Djurgårdens IF - Örebro 16/2-2019

Inlägg av minalman »

Det som stör mig mest är inte att vi missar slutspel, jag tror fortfarande vi grejar det. Det som stör mig är att DIF Hockey 18/19 är en så usel produkt. Det är helt enkelt skit vi får, vi som lägger pengar, tid och intresse på det här.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
förevigtdjurgården
Inlägg: 4346
Blev medlem: 2012-04-01
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: SHL 18/19 : Djurgårdens IF - Örebro 16/2-2019

Inlägg av förevigtdjurgården »

SirDIFalot skrev:LJ och Ljungh valde att lämna då dom fick bättre betalt och vi troligtvis skulle ha Ante, Josefson, Vejdemo och Davidsson på centersidan att konkurrera med.

Ni ställer orealistiska krav. ”En bra center till” (om vi tar pengar från någon annan position till det) vill förmodligen inte signa här om det inte finns en självklar plats för honom.
Ja. Det är det här jag menar med att ta höjd för Antes skadehistorik - 12 matcher 16/17, 27 matcher 17/18, lös en till center av hög kaliber.

Det är naiviteten i övertron på att Andreas skulle kunna genomföra en hel säsong som stör mig mest. Det är inte direkt raketforskning att han skulle vara ute åtminstone delar av säsongen. Sen fattar jag själv att man inte direkt kan använda det i förhandlningar med andra-/tredjecentern som i praktiken blir första- eller andracenter: "Ja men om (när) Andreas skadar sig igen så flyttas du upp i hierarkin".
Vila i Frid, DIF Hockey.
Användarvisningsbild
Mattebo
Inlägg: 1107
Blev medlem: 2012-01-13
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SHL 18/19 : Djurgårdens IF - Örebro 16/2-2019

Inlägg av Mattebo »

SirDIFalot skrev:Alltså man måste ta risker som sportchef. Att Ante var ett osäkert kort gjorde säkert att vi var tvingade att lägga mer pengar på en till C. Dvs Josefson. Dick Axelsson är som jag förstått det inte alls dyr sett till hans CV. Under 200k tror jag Madhawk sa? Att lita på att unga spelare ska leverera? Ja det är något man måste. Förklara gärna hur det, i praktiken annars ska gå till. Vilka unga spelare är det ens som fått för stor roll som de ej kunnat leva upp till? Och hur skulle man undvikit det i så fall.
150 k på Dick om jag minns rätt. Ett kap alltså.
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: SHL 18/19 : Djurgårdens IF - Örebro 16/2-2019

Inlägg av -daniel- »

DIF anno 18/91 har en oerhört skev självbild. Fortfarande tror man själva att man är betydligt bättre än vad som är fallet.

Pinsamt låg lägstanivå, utan några nyckelspelare är vi dessutom riktigt tunna och ser allt för mesiga ut. Finns ju en jättepotential i laget - det är väl därför man blir så satans besviken...
Bild
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11878
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: SHL 18/19 : Djurgårdens IF - Örebro 16/2-2019

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

-daniel- skrev:DIF anno 18/91 har en oerhört skev självbild. Fortfarande tror man själva att man är betydligt bättre än vad som är fallet.

Pinsamt låg lägstanivå, utan några nyckelspelare är vi dessutom riktigt tunna och ser allt för mesiga ut. Finns ju en jättepotential i laget - det är väl därför man blir så satans besviken...
Håller med

Jag tror inte huvudproblemet är att vi inte kunnat ha backup för Ante/Josef/Dick, att vi borde anat att det inte skulle hålla med dessa herrar och ha dugliga ersättare på rull (vem kan göra så, Växjö, Fbk, Luleå..???)

Nej, det handlar om riskbedömning, såna avvägningar är väldigt svåra att göra, särskilt med våra begränsade ekonomiska förutsättningar.
Men attityden i laget, personligheten, mentaliteten, "Vi-et" som ska kugga in i de matcher då ledande spelare är skadade, det saknas helt.
Hittills har det varit så att istället för att vi knyter näven och jobbar tillsammans så har allt fallit ihop som ett korthus i Josefs frånvaro

Nåt är fundamentalt fel i lagbygget, tror vi underskattat egenskaper som lojalitet till grupp/ansvarstagande när det studsar emot osv.
Det finns stor potential, ja, med mixen av olika spelartyper har visat sig vara helt skev/obefintlig.
Vi är ohotade Svenska Mästare i att Skvätta Puck i jobbiga lägen i matcher, inte ens TIK blir så paralyserade, väldigt få tar ansvar i dessa lägen

Nåt dog igår, tror det kallas hopp

Jag tror ändå vi går till nån sorts Slutspel, men det vi inte har fått kontinuitet i under 52 omgångar kommer knappast falla på plats .....bara för att det står Mars i kalendern.
Är Adam dessutom skadad, då är det så klart över redan nu
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
Daniel942
Inlägg: 5854
Blev medlem: 2009-01-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: SHL 18/19 : Djurgårdens IF - Örebro 16/2-2019

Inlägg av Daniel942 »

minalman skrev:Det som stör mig mest är inte att vi missar slutspel, jag tror fortfarande vi grejar det. Det som stör mig är att DIF Hockey 18/19 är en så usel produkt. Det är helt enkelt skit vi får, vi som lägger pengar, tid och intresse på det här.
Word! Blir speciellt påtagligt när man åker och ser skiten även på bortaplan. Det kan jag tipsa om för er som vill må lite sämre i livet :lol:
DIF!
Manijock
Inlägg: 7846
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Re: SHL 18/19 : Djurgårdens IF - Örebro 16/2-2019

Inlägg av Manijock »

Fruktansvärt besviken och arg forfarande. Även om det lagt sig någorlunda. Att vi slänger bort en ofattbart orealistiskt bra säsongsstart på det här sättet är oförlåtligt. Mot lag som Örebro och Timrå. Jaa två poäng mot ett HA-gäng är också ett misslyckande...

Samtidigt så är jag glad över att rättvisan någonstans segrar. Vi har inte varit så bra som tabellen visat. Sjukt frustrerande att se fans, journalister och till och med våra spelare, stå och skryta upp hur fantastiskt ruskiga vi är på allt möjligt. Sekvenser som bara spelats upp enstaka byten lite här och där. För att vinna någonting krävs framförallt att man gör det frekvent. Dag efter dag! Man har råd med enstaka formsvackor, men våra matcher visar allihop sju olika ansikten minst. Blandar himmel med helvete i en jävla röra.

Jag säger det igen, vi har inte varit bra i 60 minuter i streck, EN ENDA GÅNG den här säsongen. Det var vi till och med Säcken-åren när Linkan bar oss. Det var vi året vi åkte ur. Det här året, har vi inte gjort en enda klockren insats överhuvudtaget. Det är onekligen väldigt säreget att lyckas med det, och ändå tippas som svenska mästare av diverse allvetare. Speciellt med tanke på att det den här säsongen finns väldigt många bra lag som har en helt annan jämnhet än oss(Luleå och Färjestad, bara för att nämna två).
sensei
Inlägg: 5535
Blev medlem: 2009-02-01
Ort: florida
Kontakt:

Re: SHL 18/19 : Djurgårdens IF - Örebro 16/2-2019

Inlägg av sensei »

Vi har alltså återvärvat Guter. Jag skulle vilja se den analysen som ligger bakom det, är det alltså spelartypen som förväntas kunna göra en skillnad i den här typen av matcher? I ett (eventuellt) splutspel???

Har inget emot Guter personligen, verkar vara riktigt skön kille men han är verkligen inte den spelartypen vi behöver. Smått chockerande värvning i en negativ bemärkelse.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7185
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SHL 18/19 : Djurgårdens IF - Örebro 16/2-2019

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

sensei skrev:Vi har alltså återvärvat Guter. Jag skulle vilja se den analysen som ligger bakom det, är det alltså spelartypen som förväntas kunna göra en skillnad i den här typen av matcher? I ett (eventuellt) splutspel???

Har inget emot Guter personligen, verkar vara riktigt skön kille men han är verkligen inte den spelartypen vi behöver. Smått chockerande värvning i en negativ bemärkelse.
Håller med. Nu kanske inte Ahlén gick att lösa. Men oj så nyttig han hade varit nu.

Vi saknar klasscenter och Ahlén.

Att Ante inte skulle hålla visste alla som är ärliga mot sig själv. Om nu Josef var en back up för honom saknar vi ju fullständigt ambitioner att utmana. Wirtanen och Davidsson är verkligen inga bärande centrar i ligan. Då är ju den veke, men ack så spelskicklige, Strandberg att föredra. Och det säger en del om hur illa vi har det på den så viktiga centersidan.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
Daniel942
Inlägg: 5854
Blev medlem: 2009-01-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: SHL 18/19 : Djurgårdens IF - Örebro 16/2-2019

Inlägg av Daniel942 »

Matchtråd!!
DIF!
Skriv svar