Välkommen Dick Axelsson!

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Användarvisningsbild
Salas
Inlägg: 2706
Blev medlem: 2010-09-15
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Välkommen Dick Axelsson!

Inlägg av Salas »

Caveman skrev:Vilken håla bor du i då?
Jag har antagligen haft säsongskort i lika många år som du har sett matcher live.
Jag är ofantligt trött på bönder som hela tiden ska försöka dikterar hur vi som går på matcher ska känna, vi som lever här i Stockholm med DIF.
På att vi ska kallas för lättkränkta bara för tycker det är åthelvete att värva en spelare som suttit och kastat skit på DIF pga att han är gnagare.
Han är så långt ifrån att vara Djurgårdare som det går att komma.
Men då finns NI som minsann tycker allt är Ok, värva vem som helst bara han gör poäng. Tål inte folk med den inställning, men har det nu bra och se till att fylla Hovet, i några matcher, kanske ni kan se matcherna vid Jul live. Tack och hej, punkt.
Jag förstår verkligen inte varför det är relevant vart folk bor, det har verkligen inget med saken att göra. Men som svar på frågan så är jag född och uppvuxen i Stockholm samt har haft säsongskort åtta av de nio senaste säsongerna. Jag missade inte en hemmamatch under tiden vi var nere i hockeyallsvenskan.

Jag har inte kallat dig lättkränkt. Däremot stör jag mig ordentligt på hur du anser dig äga rätten i sakfrågan och ser ner på andra supportrar enbart för att de inte delar din åsikt. Jag respekterar din åsikt, även om jag inte håller med om den. Att en liten minoritet inom Djurgårdsfamiljen ska diktera villkoren för övriga är inte rimligt, det går emot hela majoritetsprincipen som föreningen grundar sig i.

Beslutet att signa Dick har stöd av en klar majoritet av de som är intresserade av Djurgården Hockey. Ingen kräver att du ska visa stöd för värvningen, du har precis som alla andra rätten till en egen åsikt. Däremot har du ingen rätt att se ner på andra Djurgårdssupportrar för att de inte delar din åsikt. Att du ska visa respekt för andra åsikter än dina egna kan knappast vara för mycket begärt. Om värvningen är så fruktansvärd får du väl föreslå en ny styrelse på nästa årsmöte. Utnyttja de befogenheter som du som medlem förfogar över istället för att enbart gnälla och se ner på andra.
Highwind
Inlägg: 803
Blev medlem: 2007-06-01
Ort: Vasastan

Re: Välkommen Dick Axelsson!

Inlägg av Highwind »

Tror denna värvning väcker stor besvikelse för de få AIK:are som bryr sig om hockey, även när det inte är slutspel i SHL. Det som är dåligt för dom är bra för oss. Varje poäng Dick gör kommer svida för dem, och det är underbart.
Användarvisningsbild
pulverapa
Inlägg: 4815
Blev medlem: 2010-03-31
Säsongskort: Ja

Re: Välkommen Dick Axelsson!

Inlägg av pulverapa »

Håller med Salas till 100%. Någon gräns på tramseriet måste det finnas. Vi lever i en verklighet där det är svårt att hitta bra spelare på marknaden och här har vi Dick Axelsson, där alla bitar faller på plats. Han gör vårt lag bättre och kanske är den spelare som kan få igång vårt power play. Du, caveman, häver ur dig saker som inte stämmer. Du är inte mer djurgårdare än någon annan. Du kommer, precis som de flesta av oss, sitta där på Hovet i höst och jubla åt kassar våra grabbar gör. Dick eller inte. Jag förstår att det är mycket känslor kring värvningen, men var inte sån förbannad hycklare.
maag80
Inlägg: 71
Blev medlem: 2018-05-15
Ort: Järfälla

Re: Välkommen Dick Axelsson!

Inlägg av maag80 »

Sen är det väl litegrann såhär oxå, att det är nog inte så lätt att sitta som sportchef i sthlm.
Man får ta det man får. Att säga nej till Dick i det läget, när han möjligen är lite rabatterad när han vill flytta till sthlm, vore årets blunder.
Hur många ur-djurgårdare finns tillgängliga?
Ska Jocke vänta tills Krüger vill flytta hem igen?

Nej, jag tycker Jocke tagit modiga beslut som säger nej till Ahlén, därför att han lagtaktiskt och sett till kontraktssituation mer eller mindre måste.
Och Dick kan vara skillnad mellan en final och inte hävdar jag!
Grimster
Inlägg: 132
Blev medlem: 2012-03-31
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Välkommen Dick Axelsson!

Inlägg av Grimster »

Jag får verkligen hopp för Djurgårdsfamiljen när jag läser inlägg som t.ex Salas och pulverapa.


Att vara Djurgårdare är inget som definieras av en geografiska placering och det här jävla tugget att någon skulle vara mindre värd och ha mindre att säga till om bara för att dom bort någon annanstans är bland det sjukaste jag hört.

Jag är jätteglad över att vi värvade Dick och tror det kommer bli toppen. Man väljer ju vilka aspekter att fokusera på men personligen så tycker jag att det faktum att han väljer spel i DIF framför ajk fick mig att dra på smilbanden. :-)
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7167
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Välkommen Dick Axelsson!

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Svårt att neka Axelsson. Tycker Jocke gör rätt.
Hade nu bara Ante klarat av att spela ishockey en hel säsong hade det börjat se ljust ut.

Vi har nu äntligen alla ingredienser för ett bra pp. Axelsson har betydligt högre kvalité och konstruktivitet i pp än typ Ljungh som var alldeles för statisk och begåvad med stela handleder.

Nu när han börjat se slutet på karriären hoppas och tror jag att han kommer njuta mer och ta med sig det i en förhoppningsvis förändrad attityd. Vill säkert vinna mer nu när chanserna till det blir allt färre.

Så, välkommen Dick Axelsson!
4 segrar kvar
Praetori
Inlägg: 13757
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Välkommen Dick Axelsson!

Inlägg av Praetori »

Välkommen tillbaka Dick. Hoppas du vuxit sedan du spelade här senast. Återförening med Ante bör bli succé. Vinn poängligan och som grädde på moset skulle det inte sitta fel med SM-guld nummer 17.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
sauron
Inlägg: 4387
Blev medlem: 2008-11-18
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: STHLM

Re: Välkommen Dick Axelsson!

Inlägg av sauron »

Välkommen åter Dick Axelsson!

Till alla haters, när hade vi en point per game forward senast? (och om man ska tro Madhawk, en rejält underbetald sådan)

Som någon annan redan sa så är ju grädden på moset att läsa alla sinnessjukt bittra ajk-kommentarer nu (vårt eget lilla fora orkar jag inte ens gå in på, annat än att säga, släpp det nu). [SMILING FACE WITH SMILING EYES]

Skickat från min G8141 via Tapatalk
It's the hope that kills you.
Användarvisningsbild
Stulle
Inlägg: 1219
Blev medlem: 2010-11-23
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Älvsjö

Re: Välkommen Dick Axelsson!

Inlägg av Stulle »

Se där.

Måste säga att jag är mer förvånad än förbannad på värvningen. Att han valde DIF framför ajk tycker jag är ganska komiskt.

Jag har följt dick på twitter en del och sett hur han visat sympatier för ajk, men jag kan inte minnas att han någonsin har kastat skit på DIF, fast det kanske är samma sak enligt vissa?
Jag är inte arg, och inte besviken.
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Re: Välkommen Dick Axelsson!

Inlägg av minalman »

Välkommen Dick!

Jag själv har alldeles för mycket att göra för att ens ägna en tanke på solnas hockeylag och de få skaror som kan ha sympatier med dem. Bra talangfabrik för riktiga hockeyklubbar möjligen.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
JackHeart
Inlägg: 48
Blev medlem: 2012-07-05
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Åkersberga

Re: Välkommen Dick Axelsson!

Inlägg av JackHeart »

Salas skrev: Det enda som är smutsigt är hur personer som dig anser sig vara hierarkiskt överordnade andra supportrar. Du har din åsikt, men den är inte universellt korrekt. Du tillhör en klar minoritet inom Djurgårdsfamiljen som anser sig äga varje sakfråga. Alla som tycker på annat sätt är bönder och dess åsikter ska inte tas på allvar. Det är faktiskt ganska sorgligt, inte minst med tanke på att vi inte lever på 70-talet längre. Klubbhjärta är ett fenomen som inte längre existerar. Den tiden är förbi sedan länge.

Många kommer ogilla värvningen, det är knappast en nyhet för någon. Men de flesta som ogillar värvningen ogillar varenda potentiella snedsteg Djurgården Hockey tar. De hugger på allt, varenda liten skitsak. Allt för att kunna motivera varför hockeyn ska bojkottas. Istället för att se alla uppsidor med värvningen av Dick, fokuseras det på det enbart på den negativa aspekten. För mig är det utan minsta tvekan som så att fördelarna väger klart tyngre än nackdelarna. Det verkar de flesta vara väldigt eniga om.

Dick Axelsson är en spelartyp som vi varit i skrikande behov av de senaste åren. Vi har inte de ekonomiska musklerna (läs kommunala mångsmiljonsbidrag) för att attrahera sådana spelare. Att tacka nej när möjligheten uppstår att värva en spelare som Dick till en kostnad som är kraftigt under hans marknadsvärde hade varit ett brutalt misstag (vi hade aldrig kunnat värva honom om övriga SHL-klubbar budat om honom).
Kommer Dick bli en publikfavorit? Givetvis inte. Men det är fan i mig värt det, vi behöver spets. Alla spelare älskar inte Djurgården. Kevin Walker är gnagare, Ridderwall är bajare, men likväl är de professionella i sitt yrke. Dick var det inte som tonåring, men han är ett proffs idag som kommer ge allt när säsongen väl är igång. Det räcker för mig.
Kunde inte sagt det bättre själv. Håller med fullständigt. Jag är helt övertygad om att Dick är professionell och kommer göra sitt bästa, och att han kommer bidra mycket. Jag tror aldrig att Dick kommer älska Djurgården, men jag tror att han aldrig skulle svika sina lagkamrater och laget och därmed ge allt i varje moment. Så länge dom ger allt för laget på isen, så skiter jag helt och hållet i vad det är för färg på hans hjärta och han håller på sin fritid.
BIX
Inlägg: 753
Blev medlem: 2017-02-05
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Välkommen Dick Axelsson!

Inlägg av BIX »

Dax Att vi sluter upp och ger Dick den kredit han förkänar och påvisar det på matcherna är dessutom övertygad om att det lyfter honom en nivå till trotts knä

Dick är en hockey artist som kommer att bli viktig med sin erfarenhet och skills i slutspel
#10
Inlägg: 13632
Blev medlem: 2012-01-19
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Norra delen av Sverige

Välkommen Dick Axelsson!

Inlägg av #10 »

Välkommen tillbaka än en gång Dick👑, och ett stort tack till dig som är en av få som vill hjälpa DIF att vara kvar i högsta serien.
Användarvisningsbild
Daniel942
Inlägg: 5854
Blev medlem: 2009-01-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Välkommen Dick Axelsson!

Inlägg av Daniel942 »

60k i månaden och 300k i bonus om vi klarar oss.
DIF!
sensei
Inlägg: 5535
Blev medlem: 2009-02-01
Ort: florida
Kontakt:

Välkommen Dick Axelsson!

Inlägg av sensei »

Går det bra så ser jag inte varför det måste sluta denna säsong. 34 bast va?
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Skriv svar