SHL 2018/19

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Erik af Sibirien
Inlägg: 280
Blev medlem: 2007-08-21

Re: SHL 2018/19

Inlägg av Erik af Sibirien »

Örebroarn skrev:
mb81 skrev:
Örebroarn skrev:Vad har Växjö rökt egentligen?

http://www.vxonews.se/sport/vaxjo-laker ... v-tittare/
Drygt 1,7 miljoner tittare per match. Tror inte ett skit på det.
Hybris värre än råttorna.
När Sverige spelade andra kvalmatchen mot Italien hade man 2 025 000 tittare. Inte en chans att Växjö lockade 1,7 per match.
Att många såg Lakers kan kanske tillskrivas att de gick ända till final. En och annan kan ev ha intresserat sig för motsåndarlagen också....

1,7 miljoner tittare motsvarar alltså 16-17% av Sveriges befolkning. Så många tittar inte ens på hockey på TV samtidigt under en hel elitserieomgång.

I Växjö kan man trixa med siffror, minsann. Hade jag varit spelare i den klubben hade jag noga jämfört kontraktssumman med vad som verkligen betalats ut i lön.....
Praetori
Inlägg: 13757
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: SHL 2018/19

Inlägg av Praetori »

Erik af Sibirien skrev:
Örebroarn skrev:
mb81 skrev:
Örebroarn skrev:Vad har Växjö rökt egentligen?

http://www.vxonews.se/sport/vaxjo-laker ... v-tittare/
Drygt 1,7 miljoner tittare per match. Tror inte ett skit på det.
Hybris värre än råttorna.
När Sverige spelade andra kvalmatchen mot Italien hade man 2 025 000 tittare. Inte en chans att Växjö lockade 1,7 per match.
Att många såg Lakers kan kanske tillskrivas att de gick ända till final. En och annan kan ev ha intresserat sig för motsåndarlagen också....

1,7 miljoner tittare motsvarar alltså 16-17% av Sveriges befolkning. Så många tittar inte ens på hockey på TV samtidigt under en hel elitserieomgång.

I Växjö kan man trixa med siffror, minsann. Hade jag varit spelare i den klubben hade jag noga jämfört kontraktssumman med vad som verkligen betalats ut i lön.....
Det är så där Växjö jobbar för att ragga sponsorer. De lyfter fram att Växjö sågs av 113 miljoner människor säsongen 17/18 vilket är mer än tio gånger Sveriges hela befolkning.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Frankie
Inlägg: 895
Blev medlem: 2018-02-16

Re: SHL 2018/19

Inlägg av Frankie »

Praetori skrev:
Erik af Sibirien skrev:
Örebroarn skrev:
mb81 skrev:
Örebroarn skrev:Vad har Växjö rökt egentligen?

http://www.vxonews.se/sport/vaxjo-laker ... v-tittare/
Drygt 1,7 miljoner tittare per match. Tror inte ett skit på det.
Hybris värre än råttorna.
När Sverige spelade andra kvalmatchen mot Italien hade man 2 025 000 tittare. Inte en chans att Växjö lockade 1,7 per match.
Att många såg Lakers kan kanske tillskrivas att de gick ända till final. En och annan kan ev ha intresserat sig för motsåndarlagen också....

1,7 miljoner tittare motsvarar alltså 16-17% av Sveriges befolkning. Så många tittar inte ens på hockey på TV samtidigt under en hel elitserieomgång.

I Växjö kan man trixa med siffror, minsann. Hade jag varit spelare i den klubben hade jag noga jämfört kontraktssumman med vad som verkligen betalats ut i lön.....
Det är så där Växjö jobbar för att ragga sponsorer. De lyfter fram att Växjö sågs av 113 miljoner människor säsongen 17/18 vilket är mer än tio gånger Sveriges hela befolkning.
Vad är det för jävla tidningar som publicerar uppgifterna utan att ens kolla om det är i närheten av att vara rimligt! Lägg ner presstödet direkt så dom får lägga ner och ge fängelsestraff till kommunpamparna som fifflar mångmiljonbelopp av skattepengar ner i fickorna på elitklubbar. Så bör vi väl slippa denna skit!


Deras arena tar 5750. Fyller dom upp ens den på alla hemmamatcher?
Blir ju inte ens en 150000pers på 26st hemmamatcher. (5750x26=149,5K).
Att dom skulle ses av cirka 750 gånger flera! än den siffran i antal sålda cmore-abonnemang eller annan exponering förstår inte jag hur dom ens kan ha fantiserat ihop.

Det där engelska uttrycket stämmer klockrent: "There are three kinds of lies: lies, damned lies, and statistics.".

Cmore borde ha som Svenska Spel "Gräsroten" att man kan välja lag som får en liten extra del av kakan till ungdomsidrotten. Tror inte plastklubbarna skulle vara så populära i dom valen.

Kanske är dags att dom stänger ligan, tar upp några gamla klubbar som kan tillföra något och sparkar ut kommundopade och lögnaktiga plastklubbar!
Singing Cowboy
Inlägg: 69
Blev medlem: 2010-10-26

Re: SHL 2018/19

Inlägg av Singing Cowboy »

FREE ALBIN GREWE!
Användarvisningsbild
Örebroarn
Inlägg: 845
Blev medlem: 2005-10-28
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Örebro

Re: SHL 2018/19

Inlägg av Örebroarn »

Singing Cowboy skrev:sajk 3,9 miljoner back :D
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vaste ... -i-forlust
Gick de inte 17 miljoner back förra säsongen? Undrar hur kommunen löser det här... Suck. 20,9 mille back på två säsonger. Skämt att de inte lyckas bättre ekonomiskt trots att de gått till final varje år.
Användarvisningsbild
DRC
Inlägg: 1106
Blev medlem: 2009-03-13
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SHL 2018/19

Inlägg av DRC »

Örebroarn skrev:
Singing Cowboy skrev:sajk 3,9 miljoner back :D
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vaste ... -i-forlust
Gick de inte 17 miljoner back förra säsongen? Undrar hur kommunen löser det här... Suck. 20,9 mille back på två säsonger. Skämt att de inte lyckas bättre ekonomiskt trots att de gått till final varje år.
Runt 50 miljoner i eget kapital, så du behöver inte oroa dig riktigt än.
Frankie
Inlägg: 895
Blev medlem: 2018-02-16

Re: SHL 2018/19

Inlägg av Frankie »

Någon som kikat de andra lagens matcher och analyserat hur Ljung och Linus J spelade i sina nya lag? Eller ja de spelade ju mot varandra. =)
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7167
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SHL 2018/19

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Klubbarna vallfärdade väl till Karlstad för att lära av deras publiksuccé?
https://www.expressen.se/sport/hockey/s ... kelleftea/
4 segrar kvar
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8114
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: SHL 2018/19

Inlägg av Mattias_87 »

Oväntat att Timrå tog tre poäng mot Växjö efter deras totalsågning i premiären. Men bra, för jag hoppas vi kommer före dom i tabellen i år. Och sedan är det ju alltid kul om svenska mästarna kollapsar året efter.
Avskaffa tre mot tre.
Manijock
Inlägg: 7793
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Re: SHL 2018/19

Inlägg av Manijock »

Helt klart oroande med Linköpings start. Många "okända" spelare som verkar imponera. Kan bli skrällen den här säsongen. Det vill säga, det vi var ifjol. Det som jag trodde Rögle skulle bli den här säsongen.

Att Frölunda, Skellefteå, Växjö, Färjestad och Hv kommer att komma bland de fem bästa lagen ser jag annars som en självklarhet. Men Linköping kan oroa.
JiWe
Inlägg: 217
Blev medlem: 2011-05-16
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SHL 2018/19

Inlägg av JiWe »

Mycket talar ju för en jämn säsong men för egen del väntar jag ett antal omgångar till innan jag drar några som helst slutsatser om inledningen. Rögle kan mycket väl bli klasser bättre än ifjol och Lhc sladda vartefter. Med det sagt så tycker jag de sistnämnda ofta har bra ”träffprocent” på sina mer eller mindre okända importer.

Kul att säsongen är igång!!
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7167
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SHL 2018/19

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Manijock skrev:Helt klart oroande med Linköpings start. Många "okända" spelare som verkar imponera. Kan bli skrällen den här säsongen. Det vill säga, det vi var ifjol. Det som jag trodde Rögle skulle bli den här säsongen.

Att Frölunda, Skellefteå, Växjö, Färjestad och Hv kommer att komma bland de fem bästa lagen ser jag annars som en självklarhet. Men Linköping kan oroa.
Delar din åsikt. Men då brukar jag alltid missa något/några lag i den andra riktningen.
Vilket/vilka lag blir det som blir besvikelser?
Kanske Saik? Deras "lag på papperet" är sämre än på många år, stjärnorna blir bara äldre.
Hv? Man ska inte underskatta betydelsen av att få med sig resultaten i början. Skapar arbetsro.
Växjö har tappat ruskigt bra spelare till denna säsong, ett mellanår?

Känns härligt, länge sedan serien kändes så öppen på förhand.
4 segrar kvar
Manijock
Inlägg: 7793
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Re: SHL 2018/19

Inlägg av Manijock »

En sak man missar med Växjö att de i stort sett har obegränsat med resurser. De är långt ifrån färdiga med sin trupp. Kommer hända saker där i vinter.

Är det någon av dessa lag som möjligtvis kan floppa så är det Färjestad. Oklar status på Svensson. Men mikroskopisk chans för flopp skulle jag gissa.

Hv kommer att börja vinna redan idag. Skellefteå har fått bästa starten av alla undantaget Lhc. Stjärnorna har rivstartat.

Kommer bli dessa lag i topp 5.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11875
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: SHL 2018/19

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Haha, med 3min kvar vänder Mora 1-3 till 4-3 mot Fisk.
Avgörandet, nåt så passande som en Indianare ....med 2 sek kvar :lol:
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8114
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: SHL 2018/19

Inlägg av Mattias_87 »

Frölunda, Växjö och Färjestad torskade och det är perfekt för oss då dom är konkurrenter om topplaceringarna.
Avskaffa tre mot tre.
Skriv svar