Säsongen 18/19

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
South_Exil
Inlägg: 788
Blev medlem: 2016-01-28

Re: Säsongen 18/19

Inlägg av South_Exil »

Frankie skrev:
Manijock skrev:Stackars fan kommer aldrig ifrån Hank. Slöseri på resurs. Hoppas han kommer på andra tankar!
Borde väl kunna matchas med Davidsson som center? Fjällby och Davidsson äldre kommer väl inte tillbaka?
Tror chanserna är goda att få tillbaka både JD och AJF.
Strandberg underskattad och kan hålla puck och hitta spel bra. Men såklart att Bergfors inte är nöjd med den förflyttningen.
Men hade inte han ett A i år (?), samt första PP så han kanske köper det och känner en viktig roll ändå....

Fan alltså, en meriterad stabil tvåvägsback samt AJF och JD. Det hade suttit perfekt nu. Men tyvärr är vi väl färdigvärvade på backsidan
Praetori
Inlägg: 13757
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Säsongen 18/19

Inlägg av Praetori »

Frankie skrev:
Manijock skrev:Fjällby och Davidsson äldre kommer väl inte tillbaka?
Fjällby är grym, men är han så bra att han slår sig direkt in i ett Stanley Cup vinnande Washington? Nä inte i år och AHL är står inte på agendan. Då blir det DIF.
Davidsson d.ä har en chans men jag tror att det blir AHL hiss där och då "hoppas" jag att han lockas tillbaka till en kedja med Jägarn och Mackan.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
mb81
Inlägg: 8657
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Säsongen 18/19

Inlägg av mb81 »

Skidlöparn skrev:
Detblir3poäng skrev:Ahnelöv klar för rögle, ifall det var någon kvar som hoppades på honom.
Jäklar vilket spännande fönster Rögle gör... De kommer absolut har möjlighet till topp 6, eller åtminstone hemmaplansfördel i en åttondel.
Men deras två största värvningar i Ahnelöv och Sjögren är två av seriens mest överskattade spelare.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7167
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Säsongen 18/19

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

mb81 skrev:
Skidlöparn skrev:
Detblir3poäng skrev:Ahnelöv klar för rögle, ifall det var någon kvar som hoppades på honom.
Jäklar vilket spännande fönster Rögle gör... De kommer absolut har möjlighet till topp 6, eller åtminstone hemmaplansfördel i en åttondel.
Men deras två största värvningar i Ahnelöv och Sjögren är två av seriens mest överskattade spelare.
Sedan heter de Rögle. Man ska inte förringa namnkultur. Sådant som "sitter i väggarna" tar sin tid att förändra.
4 segrar kvar
Manijock
Inlägg: 7793
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Re: Säsongen 18/19

Inlägg av Manijock »

mb81 skrev:
Skidlöparn skrev:
Detblir3poäng skrev:Ahnelöv klar för rögle, ifall det var någon kvar som hoppades på honom.
Jäklar vilket spännande fönster Rögle gör... De kommer absolut har möjlighet till topp 6, eller åtminstone hemmaplansfördel i en åttondel.
Men deras två största värvningar i Ahnelöv och Sjögren är två av seriens mest överskattade spelare.
Baserat på vad? Bägge håller landslagsklass men platsar inte i DIFs monsterbygge..... Är det journalisternas sinnessjuka bedömning att vi ska vara guldfavoriter som stiger folk åt huvudet nu?
Bengan08
Inlägg: 729
Blev medlem: 2013-12-15
Säsongskort: Ja

Re: Säsongen 18/19

Inlägg av Bengan08 »

Sjukt att Bergfors blir placerad i 4:e linan med Hank. Tycker nästan det är mobbing
Grabben från Söder
Inlägg: 1772
Blev medlem: 2016-07-19
Ort: Göteborg

Re: Säsongen 18/19

Inlägg av Grabben från Söder »

Bengan08 skrev:Sjukt att Bergfors blir placerad i 4:e linan med Hank. Tycker nästan det är mobbing
Det kan ju bara vara tillfälligt också, att Robban vill testa olika formationer. Tycker tyvärr Bergfors har varit sådär i första kedjan. Dock borde han få fortsatt förtroende.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7167
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Säsongen 18/19

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Bengan08 skrev:Sjukt att Bergfors blir placerad i 4:e linan med Hank. Tycker nästan det är mobbing
Bergfors är styvmoderligt behandlad under sin tid i DIF.
Sedan kan jag förstå om han tar pucktid från Dick och Ante. Bergfors är ju grym på att skydda och äga puck. Kan tänka mig att de övriga två vill ha en del egentid med pucken.
Strandberg har mycket lir i sig och kan förhoppningsvis bli en trevlig lekkamrat.

Huvudsaken han får rikligt med speltid. Bland de bästa match efter match.
4 segrar kvar
Praetori
Inlägg: 13757
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Säsongen 18/19

Inlägg av Praetori »

Örebroarn skrev:https://hockeynews.se/articles/3895/

Lite slöserier med att ha en spelare av Bergfors kaliber i fjärdekedjan.
Jag kan ändå nicka åt att han inte hamnar i förstalinan sett till prestation på senaste och även andra (särskilt då han och Josefson och Brodin har en tendens att hamna på samma ytor i det individuella spelet vilket inte är optimalt). Det behovs lite tid för att folk skall hitta sina positioner och jag förstår att Robban vill passa på att testa kombinationer lite under vad som ändå är försäsong.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Praetori
Inlägg: 13757
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Säsongen 18/19

Inlägg av Praetori »

Bengan08 skrev:Sjukt att Bergfors blir placerad i 4:e linan med Hank. Tycker nästan det är mobbing
Bra sätt att höja Hanks lina och det lär inte saknas tryck i den formationen (fuskar du som motståndare där så är du pucktvåa). Kul som experiment om inte annat.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
AlltidoavsettDIF
Inlägg: 937
Blev medlem: 2017-07-27
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Säsongen 18/19

Inlägg av AlltidoavsettDIF »

Tycker inte Ante och Bergfors hittade varandra bättre än vad någon annan gjort, bättre att utnyttja hans skottvillighet brevid Strandberg, värt att testa iaf, snart 1 vecka kvar! :D
Användarvisningsbild
TheForsa
Inlägg: 433
Blev medlem: 2012-09-06
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Säsongen 18/19

Inlägg av TheForsa »

Om det nu visar sig stämma med hur kedjeformationerna kommer att se ut som Eken skrev om igår så ger jag min syn på det hela.

Att ha Possler i en förstakedja ihop med Ante och Dick tror jag kan visa sig vara väldigt lyckat. Tror Possler har väldigt många mål i sig, samt att han tar den obekväma vägen in mot mål och är "där det brukar göra ont". Han kommer att ha två av SHL's mest kreativa och smarta spelare bredvid sig.

Lilja-Josefson-Brodin behöver man inte rubba, det är en väldigt bra andrakedja, perfekt komponerad har väl levererat bäst utav alla, där tror jag Robban är väldigt nöjd med vad han får ut av.

Widing behöver komma igång och då väljer man att placera honom ihop med Mackan och Bemström i en tredjekedja.
Dom två är kreativa, har bra teknik och framförallt högt tempo, dom kan få Widing att komma till mer offensiva lägen där han kan få nyttja sitt vassa skott alternativt driva mer mot mål.

Att flytta ner Bergfors i en fjärdekedja ihop med Hank och Strandberg gör att man kan hålla pucken mer i offensiv zon, där man kan få nytta av den fysik som Hank och Bergfors besitter, men även kunna nyttja Bergfors teknik. Han är bra på att spela sig ur svåra situationer och även hålla i puck.
Strandberg behöver någon som Bergfors som är duktig på att hitta blad och ofta gör sig spelbar, även i svåra situationer. Han har tidigare inte kunna få användning fullt ut av sina egenskaper, då det blivit alldeles för mycket dumpa puck och jaga med Hank och Widing.


Edit: Vart lite annorlunda komponering än vad Eken skrev igår.
Bemström-Mackan-Wiå istället för Widing i fjärdekedjan.
Hank-Strandberg-Bergfors i tredjekedjan.
South_Exil
Inlägg: 788
Blev medlem: 2016-01-28

Re: Säsongen 18/19

Inlägg av South_Exil »

MacDavid har en för liten roll.
En av våra bästa spelare i fjol.
EspenK
Inlägg: 9045
Blev medlem: 2016-03-05
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Jönköping

Re: Säsongen 18/19

Inlägg av EspenK »

Bedrövlig match mot Trinec. Backspelet kommer inte hålla i SHL. Vi är inte konsekventa i försvarsspelet. Reideborn släpper enkla mål i min bok. Har ingen bra känsla.
Användarvisningsbild
Vikas
Inlägg: 5725
Blev medlem: 2012-09-14

Re: Säsongen 18/19

Inlägg av Vikas »

Kan säga efter försäsongen att vi är brutalt överskattade av resten av Sverige.

Tveksamt om det här ens håller för topp 6, guld ska vi inte ens börja prata om.
Skriv svar