Säsongen 18/19

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
mb81
Inlägg: 8657
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Säsongen 18/19

Inlägg av mb81 »

DIF_Soldier skrev:
Vikas skrev:Vem är #8 i Almtuna? Den backen får Bibic att se schysst ut i jämförelse.
Adam Thilander.

---------

Intressanta PP-formationer vi fick se i match ett.

För er som missade var det:

PP1
Hultström, Dick, Ante, Bergfors, Possler


PP2
Bernhardt, Josefson, J. Davidsson, Bemström, Lilja


Vad tror ni, är det tänkt att Possler och Bemström faktiskt ska spela PP, eller vikarierade de för Brodin och/eller M. Davidsson?

Kan tänka mig att PP1 var som det är tänkt medan Bemström blir petad från PP2. Tror nog man vill fortsätta utveckla Posslers potential i den spelformen.

Då är frågan, är det Brodin eller MD som inte får spela PP?
Här också tänkt hur vi ska ställa upp i pp. Första känns given. Tycker Possler gör det bra också så ingen överraskning.
Men andra lite mera osäkert. Jonte,Josefson och Bernhardt bör vara givna. Men Lilja,Brodin och Macdavid borde väl slåss om de två andra positionerna. Bemström är en outsider med sitt vassa skott också.
Se hur det ser ut när serien börjar. Tror PP kommer vara vassare i år.
daaviid
Inlägg: 4228
Blev medlem: 2009-10-03
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Säsongen 18/19

Inlägg av daaviid »

Jag tycker nog att Brodin är given framför målvakten i ett PP, tror att han går in i första PP. Får inte han plats i två uppställningar så förstår jag faktiskt ingenting. Killen är bra på att styra pucken och täcka målvakten.
mb81
Inlägg: 8657
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Säsongen 18/19

Inlägg av mb81 »

daaviid skrev:Jag tycker nog att Brodin är given framför målvakten i ett PP, tror att han går in i första PP. Får inte han plats i två uppställningar så förstår jag faktiskt ingenting. Killen är bra på att styra pucken och täcka målvakten.
Possler kommer nog ha den rollen i första. Avslutade så förra och börjar så nu.
Brodin kan nog få den i andra PP men känns ändå inte given i ett PP.
Manijock
Inlägg: 7794
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Re: Säsongen 18/19

Inlägg av Manijock »

Obegripligt med Posslers roll i PP. Hans ständiga inbrottsförsök som varje gång resulterar i enkel utväg ur zon för måtståndarna. Alldeles för lätt för att kunna hota på riktigt.

I PP 2 förstår jag det, men med tanke på våran historik i den spelformen(som med handen på hjärtat inte varit bra sen säsongen vi tog oss upp till SHL) så röstar jag för en riktig all in på första formationen. Så in med Lilja där istället tack! Det vill säga typ....

Dick-Hultström
Lilja - Engqvist - Bergfors


Davidsson - Bernhardt
Possler - Josefson - Davidsson
Detblir3poäng
Inlägg: 2189
Blev medlem: 2017-02-14

Re: Säsongen 18/19

Inlägg av Detblir3poäng »

Någon med plus som kan se vad jocke svarade på påståendena som dom gav honom, speciellt den om backsidan?
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7167
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Säsongen 18/19

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Helt klart att Dick kan rädda upp en del av Högströms tapp. Kvalité.
4 segrar kvar
Splitzen
Inlägg: 97
Blev medlem: 2013-03-12
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Säsongen 18/19

Inlägg av Splitzen »

Detblir3poäng skrev:Någon med plus som kan se vad jocke svarade på påståendena som dom gav honom, speciellt den om backsidan?
Du känner viss panik över backsidan sedan ni tappade Marcus Högström.
– Nej, jag tycker att vår backuppsättning har alla ingredienser. Det är klart att Högström lämnar ett tomrum, han var en av ligans bästa backar, men vi har också spelare med hög utvecklingspotential. Vi har spelare spetskompetens, erfarenhet, storlek och backar med både defensiva och offensiva egenskaper.
Detblir3poäng
Inlägg: 2189
Blev medlem: 2017-02-14

Re: Säsongen 18/19

Inlägg av Detblir3poäng »

Splitzen skrev:
Detblir3poäng skrev:Någon med plus som kan se vad jocke svarade på påståendena som dom gav honom, speciellt den om backsidan?
Du känner viss panik över backsidan sedan ni tappade Marcus Högström.
– Nej, jag tycker att vår backuppsättning har alla ingredienser. Det är klart att Högström lämnar ett tomrum, han var en av ligans bästa backar, men vi har också spelare med hög utvecklingspotential. Vi har spelare spetskompetens, erfarenhet, storlek och backar med både defensiva och offensiva egenskaper.
Okey, tackar!
Praetori
Inlägg: 13757
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Säsongen 18/19

Inlägg av Praetori »

BOMBOM BOUCHARD skrev:Helt klart att Dick kan rädda upp en del av Högströms tapp. Kvalité.
Såg du hur djupt nere Dick var och avlastade mot Almtuna? Kan han hålla det spelet kan det bli mycket bra i höst.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
mb81
Inlägg: 8657
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Säsongen 18/19

Inlägg av mb81 »

Tro ni redan nu vår uppställning vi tänker spela börjar sätta sig?

Reideborn (Jensen)

Urbom-Hultström
Bernhardt-Pettersson
Norell/Alsing-Nilsson
Norell/Alsing/Bobbo/Lill-Tjomme

Dick-Ante-Bergfors
Lilja-Josefson-Brodin
Possler-Macdavid-Jonte
Hank-Strandberg-Bemström
Ågren/Walli Walterholm/Wiå

Blir som många varit inne på tidigare tajt på backpositionerna. Men vi kommer matcha mycket med både SHL och CHL och skador kommer alltid så ska inte vara något större problem.
Praetori
Inlägg: 13757
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Säsongen 18/19

Inlägg av Praetori »

mb81 skrev:Tro ni redan nu vår uppställning vi tänker spela börjar sätta sig?
Nja, med tanke på att man lånar ut Simon J till Almtuna över säsongen så finns det nog lite ruljans kvar på backsidan.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
mb81
Inlägg: 8657
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Säsongen 18/19

Inlägg av mb81 »

Praetori skrev:
mb81 skrev:Tro ni redan nu vår uppställning vi tänker spela börjar sätta sig?
Nja, med tanke på att man lånar ut Simon J till Almtuna över säsongen så finns det nog lite ruljans kvar på backsidan.
Fast att Lill-Tjomme lånas ut gör inte någon direkt skillnad i mina tankar/formationer. Bra att han får speltid i Almtuna.
Puckey
Inlägg: 1756
Blev medlem: 2014-09-17

Re: Säsongen 18/19

Inlägg av Puckey »

mb81 skrev:
Praetori skrev:
mb81 skrev:Tro ni redan nu vår uppställning vi tänker spela börjar sätta sig?
Nja, med tanke på att man lånar ut Simon J till Almtuna över säsongen så finns det nog lite ruljans kvar på backsidan.
Fast att Lill-Tjomme lånas ut gör inte någon direkt skillnad i mina tankar/formationer. Bra att han får speltid i Almtuna.
Almtuna kan bli livsfarliga i HA, Simon borde bli en perfekt sista pusselbit för dem.
mb81
Inlägg: 8657
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Säsongen 18/19

Inlägg av mb81 »

Någon som vet om vi kommer jobba något speciellt med detta?

https://hockeynews.se/articles/3628/
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7144
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Re: Säsongen 18/19

Inlägg av DIF_Soldier »

mb81 skrev:
daaviid skrev:Jag tycker nog att Brodin är given framför målvakten i ett PP, tror att han går in i första PP. Får inte han plats i två uppställningar så förstår jag faktiskt ingenting. Killen är bra på att styra pucken och täcka målvakten.
Possler kommer nog ha den rollen i första. Avslutade så förra och börjar så nu.
Brodin kan nog få den i andra PP men känns ändå inte given i ett PP.
Jag tänker också att Brodin bör vara given i PP. Speciellt då Musse snackade om att man "har forwards som är bra framför kassen". Brodin är väl en av dem, right? Han är ju riktigt bra på att vinna tillbaka puck och grisa in lösa returer.
---

Enligt intervju med Marie Hallman är det ännu inte klart var Jonte Davidsson spelar nästa säsong.

Det framgår att han åker på camp om tre veckor (alltså om två veckor nu) och försöker ta en plats i Columbus, annars blir det DIF. Även att det är kämpigt att fokusera på att vara här i DIF när han inte vet var det blir spel.

Avtalet med NHL måste skärpas upp. Det måste ställas krav på att fanskapen bestämmer tidigt om de vill ha spelare i NHL-lagen eller ej, och sedan äta bajsmackan om det inte går som de hoppats. SHL kan inte tillåta sig att bli så här fuckade. Det kommer ställa till ordentligt för oss om Jocke måste leta en top 6-forward så här sent.
Säg den glädje som varar
Skriv svar