SM-Slutspelet 2018

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8119
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

SM-Slutspelet 2018

Inlägg av Mattias_87 »

Nu drar äntligen slutspelet igång och vi har inte varit bortskämda med att vara en del av det senaste åren. Vilka kan överraska och vilka floppar? Vilka är drömmotståndet på väg till final respektive mardrömsmotstånd?

Åttondelsfinalerna
Luleå - Brynäs
HV71 - Linköping

Kvartsfinalerna:
Växjö - HV71/Linköping/Brynäs
Djurgården - Luleå/HV71/Linköping
Frölunda - Malmö
Färjestad - Skellefteå
Avskaffa tre mot tre.
Puckey
Inlägg: 1756
Blev medlem: 2014-09-17

Re: SM-Slutspelet 2018

Inlägg av Puckey »

Jag ser gärna att Brynäs slår ut Luleå, så att vi får vinnaren mellan HV/LHC. Jag tror att vi isf vinner vår kvartsfinal, och ställs mot Frölunda i en semi. Jag tar faktiskt hellre dem än FBK/Skellefteå som vi ställs mot om Malmö slår ut Frölunda. En semi mot fisk känns 50/50, där vi låg på plus i serien, medan de har slutspelsvana. Klarar vi oss till final räknar jag med att möta Växjö, där vi som enda lag i ligan har en jämngod chans att gå segrande med tanke på vårat tidigare övertag på dem.

Med andra ord inga lätta rundor, men inte heller någon där vi inte har god chans till avancemang. Detta bygger dock på att Brynäs skräller mot Luleå.
altsich
Inlägg: 79
Blev medlem: 2010-10-05
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: SM-Slutspelet 2018

Inlägg av altsich »

Puckey skrev:Jag ser gärna att Brynäs slår ut Luleå, så att vi får vinnaren mellan HV/LHC. Jag tror att vi isf vinner vår kvartsfinal, och ställs mot Frölunda i en semi. Jag tar faktiskt hellre dem än FBK/Skellefteå som vi ställs mot om Malmö slår ut Frölunda. En semi mot fisk känns 50/50, där vi låg på plus i serien, medan de har slutspelsvana. Klarar vi oss till final räknar jag med att möta Växjö, där vi som enda lag i ligan har en jämngod chans att gå segrande med tanke på vårat tidigare övertag på dem.

Med andra ord inga lätta rundor, men inte heller någon där vi inte har god chans till avancemang. Detta bygger dock på att Brynäs skräller mot Luleå.
Jag tror att Skellefteå är det lättaste laget att ta sig förbi av topp 6. Men jag tror att med rätt inställningen och nästan full trupp (ifall någon blir skadad) så tar vi oss nog till final utan några större problem.

Tyvärr är det inte den inställningen vi sett på slutet av serien. Hoppas att Robban bara tränat mer dom riktigt ordentligt, och lättar på det nu och tränar mer teknik och special teams under uppehållet så vi har ett lag som orkar 110 varje match oavsett om det blir 21 matcher till

Sent from my SM-G930F using Tapatalk
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Re: SM-Slutspelet 2018

Inlägg av ciirree »

Det är verkligen stor skillnad mellan laget vi såg innan OS vs efter.
Det kändes som om vi kunde slå alla och att vi var ett givet finallag. Men som det sett ut på slutet så tvivlar jag. Är riktigt nervös, oavsett vilket motståndet blir.
Högström har varit ofokuserad sedan jul, Bourque ser inte intresserad ut. Ljungh gick ner sig helt efter ryktena om en flytt. Helheten har varit för dålig på slutet för att jag ska tro på en final.
Det komiska är ju att PPt de senaste två matcherna sett bra ut.
altsich
Inlägg: 79
Blev medlem: 2010-10-05
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: SM-Slutspelet 2018

Inlägg av altsich »

ciirree skrev:Det är verkligen stor skillnad mellan laget vi såg innan OS vs efter.
Det kändes som om vi kunde slå alla och att vi var ett givet finallag. Men som det sett ut på slutet så tvivlar jag. Är riktigt nervös, oavsett vilket motståndet blir.
Högström har varit ofokuserad sedan jul, Bourque ser inte intresserad ut. Ljungh gick ner sig helt efter ryktena om en flytt. Helheten har varit för dålig på slutet för att jag ska tro på en final.
Det komiska är ju att PPt de senaste två matcherna sett bra ut.
Ja, det konstiga är att vi först har två försök mot Örebro som är katastrofal urusla. Sen får vi det att se ganska enkelt ut

Sent from my SM-G930F using Tapatalk
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7178
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SM-Slutspelet 2018

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Möter utan tvekan helst Luleå (då vi inte kan få Brynäs).

Vore riktigt obehagligt om Brynäs och Hv vinner.
Tror inte vi skulle klara av Hv.
De har betydligt mera skills i laget och "allt att vinna".
Sådana lag möter jag hellre i en semifinal.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11877
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: SM-Slutspelet 2018

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Möter helts inte luleå, dom stortrivs mot DIF och har ett psykoligskt övertag.
Dom känns inte riktigt bra på någonting men deras destruktiva stänga-ner-hockey passar oss illa.
Dessutom är luleå det äckligaste laget att åka ur mot, hela säsongen skulle kännas som en enda stortSå där

Jag tror spelande lag som hv och linköping passar oss bättre, det finns dessutom en anledning till att dessa bägge spelar Play in nu
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11877
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: SM-Slutspelet 2018

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

ciirree skrev:Det är verkligen stor skillnad mellan laget vi såg innan OS vs efter.
Det kändes som om vi kunde slå alla och att vi var ett givet finallag. Men som det sett ut på slutet så tvivlar jag. Är riktigt nervös, oavsett vilket motståndet blir.
Högström har varit ofokuserad sedan jul, Bourque ser inte intresserad ut. Ljungh gick ner sig helt efter ryktena om en flytt. Helheten har varit för dålig på slutet för att jag ska tro på en final.

Det komiska är ju att PPt de senaste två matcherna sett bra ut.
Ja rent utdelningsmässigt kanske, inte spelmässigt, känns mer som en slump (Hultströms ÖrebroKanon undantagen)
Vi sänker tempot något grymt, rörligheten är usel och avsaknaden av individuell skicklighet blir brutalt tydlig i PP (lite på samma tema som att vi är sämst i hela SHL på straffar)
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8119
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: SM-Slutspelet 2018

Inlägg av Mattias_87 »

Två skrällar i åttondelsfinalerna ikväll. Dom får gärna fortsätta att vinna i nästa match.
Avskaffa tre mot tre.
Skidlöparn
Inlägg: 2331
Blev medlem: 2013-05-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: SM-Slutspelet 2018

Inlägg av Skidlöparn »

Brynäs- och Linköpingsvinster alltså. Linköping ser jobbiga ut med monstret och deras förstakedja. Vi är bättre än Linköping när vi är på topp, men det ska verkligen till att alla taggar järnet på att det är slutspel! Dock det "enklaste" laget för oss på papperet.
B.I.B.A
Inlägg: 2834
Blev medlem: 2009-08-06

Re: SM-Slutspelet 2018

Inlägg av B.I.B.A »

Ser hellre att vi får Luleå. Mest för att jag tror att Linköping eller Hv71 har större chans att slå Växjö än Brynäs. Ska vi gå hela vägen måste vi ändå slå alla, men hade Växjö rykt tidigt så ökar våra chanser.
Avgå Jocke.
Användarvisningsbild
diftobbe89
Inlägg: 4784
Blev medlem: 2008-11-20
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SM-Slutspelet 2018

Inlägg av diftobbe89 »

Klart vi helst vill möta Luleå, det absolut sämsta laget, i en match i grundserien så kan dom säkert vinna då och då men över sju matcher i ett slutspel ska vi slå ut dom alla dagar i veckan, kan vi inte mäkta med att slå ut dom ska vi inte bära någon buckla. Nu verkar dom ju dock ryka direkt så blir väl Leeeejnköping.
Spela fult
mb81
Inlägg: 8665
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: SM-Slutspelet 2018

Inlägg av mb81 »

Verkar bli dubbel-DIF på söndag. Typiskt när man är bortrest.
Hoppas de lägger matcherna så de inte krockar.
Användarvisningsbild
Daniel942
Inlägg: 5854
Blev medlem: 2009-01-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: SM-Slutspelet 2018

Inlägg av Daniel942 »

mb81 skrev:Verkar bli dubbel-DIF på söndag. Typiskt när man är bortrest.
Hoppas de lägger matcherna så de inte krockar.
Troligtvis kommer det bli en krock då dem inte vill ha derbyn på kvällar.
Det är aik och polisen (aik har hemmamatch) som styr.

Blir det krock så har jag känslan av att vi blir en 5-6000 på Hovet.

Extremt svårt att få folk att tagga till nu pga detta.
DIF!
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: SM-Slutspelet 2018

Inlägg av Magnutz »

2000 tomma stolar i Norrbotten COOP Arena i match 1.

700 tomma stolar i Jönköping i match 1.

Hur löser SHL detta? Slutspel måste betyda slutsålt i samtliga matcher.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Skriv svar