Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
sensei
Inlägg: 5535
Blev medlem: 2009-02-01
Ort: florida
Kontakt:

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av sensei »

diftobbe89 skrev:Ska han dumpa varenda spelare i denna framgångsrika lagmaskin? Vafan händer...

Ahlén är DIF, hur kan man inte ha plats för en sån spelare för en fjärdeline utan istället gå för spelare som Manuel Ågren och allt vad dom heter från en sämre liga, måste vara ett dåligt skämt...
Fuskbygge helt enkelt. Man måste snåla in på något, och då blir det storlek och och förmågan att dela ut en tackling som ryker. Bara det ser elegant, "framåtlutat" och piggt ut med petandet. Matte Carlsson style all over again.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Stavhoppet
Inlägg: 389
Blev medlem: 2010-11-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Stavhoppet »

Det känns som en rätt märklig silly för våran del till nästa år, många osäkra kort såsom Davidssonx2, Vejdemo, Fjällby, Lagesson kommer alla eller ingen att åka över till andra sidan Atlanten?

Försvinner även Lundh, Bourque, Ljungh och Linus så kommer det att bli ett väldans värvande för att täcka upp.

Ska alla våra värvningar för att ersätta de som åker över till NHL vara från Allavenskan så tror jag att det kommer att bli oerhört tufft. Visst Lang, Bemström, Ågren, Strandberg, Alsing kan säkert blir dugliga spelare i SHL men att de ska ersätta davidssons, vejdemo och Fjällby känns inte helt sannolikt.

Det känns konstigt att säga men jag tror att det är enklare att hitta ersättare för Bourque och Lundh. Att lägga pengar på ersättare till dessa spelare bör vara "enklare".

Att sen hitta dugliga centrar som kan ta Ljung och Linus platser anser jag fortfarande kommer att vara ett jobb som inte är helt enkelt. Till detta så går Ridderwalls, Posslers och Brodins kontrakt ut, där borde Ridderwall bli betydligt billigare om han stannar medan Brodin anar jag kommer att ligga kvar i löneanspråk mot vad han har idag.
När det gäller Possler så känns det som han är en av dem som tagit störst kliv de senaste månaderna vid alla våra skador. Skulle gärna se honom kvar beroende på betalning och vilken roll vi kan erbjuda. Tror att han skulle kunna vara väldigt stark i en 3:e lina.

När det gäller Ahlén så ser jag hellre honom framför Hank, dock jag ju Hank kontrakt så han blir väl kvar. En begränsad spelare som dock alltid ger 100% och står upp för laget oavsett situation.

Ska vi byta ut 75% av FW till nästa år så kan han bli viktig i en 4:e lina och även för att visa nyförvärv hur allt fungerar i Djurgården.
Användarvisningsbild
Illern
Inlägg: 4
Blev medlem: 2012-05-23
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Illern »

Nu säger ju Ahlén att hans motivation sviktar ("– Jag har varit halvless från och till under säsongen") så beslutet om hans framtid kanske inte ligger hos Jocke.
AlltidoavsettDIF
Inlägg: 937
Blev medlem: 2017-07-27
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av AlltidoavsettDIF »

Ahlén har väl skapat en uthyrningsfirma så känns inte helt otänkbart.
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av ciirree »

Illern skrev:Nu säger ju Ahlén att hans motivation sviktar ("– Jag har varit halvless från och till under säsongen") så beslutet om hans framtid kanske inte ligger hos Jocke.
Enligt vad Sportbladet har för uppgifter så förlängs inte hans kontrakt och därför funderar han på att lägga av. Så tolkade jag det som iallafall.
Tobbe350
Inlägg: 160
Blev medlem: 2013-08-15

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Tobbe350 »

ciirree skrev:
Illern skrev:Nu säger ju Ahlén att hans motivation sviktar ("– Jag har varit halvless från och till under säsongen") så beslutet om hans framtid kanske inte ligger hos Jocke.
Enligt vad Sportbladet har för uppgifter så förlängs inte hans kontrakt och därför funderar han på att lägga av. Så tolkade jag det som iallafall.
Hittade inte artikeln men om jag inte minns helt fel så va rubriken typ att han dumpas av Dif men om man läste hela artikeln så va de mer ahlens beslut (brist på motivation under säsongen) än Dif som dumpade honom.
7/4-2014
Användarvisningsbild
#87
Inlägg: 1792
Blev medlem: 2012-01-26

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av #87 »

Tobbe350 skrev:
ciirree skrev:
Illern skrev:Nu säger ju Ahlén att hans motivation sviktar ("– Jag har varit halvless från och till under säsongen") så beslutet om hans framtid kanske inte ligger hos Jocke.
Enligt vad Sportbladet har för uppgifter så förlängs inte hans kontrakt och därför funderar han på att lägga av. Så tolkade jag det som iallafall.
Hittade inte artikeln men om jag inte minns helt fel så va rubriken typ att han dumpas av Dif men om man läste hela artikeln så va de mer ahlens beslut (brist på motivation under säsongen) än Dif som dumpade honom.
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... -ar-gammal här är artikeln.

Svårt med Ahlén, han tillför mycket energi till laget, men finns det verkligen plats för honom i laget om vi ska ta nästa steg?
sensei
Inlägg: 5535
Blev medlem: 2009-02-01
Ort: florida
Kontakt:

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av sensei »

AlltidoavsettDIF skrev:Ahlén har väl skapat en uthyrningsfirma så känns inte helt otänkbart.
Jag vet inget om det men det skulle inte förvåna mig ett dugg om han hade en sidoaktivitet eftersom han helt uppenbart har lite bakom pannbenet.

Jämmer och elände att vi ersätter riktiga ishockeyspelare med historik och hjärta med småväxt brus från hockeyallsvenskan. Det är svårt att köpa det som supporter, speciellt när man är helt övertygad om vad som är bäst för helheten.

Nu vet vi inte vad som är på väg, men om det är de totalt ointressanta allsvenska namn som har nämts så här långt så är man ju inte supernöjd direkt. Trist.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8119
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Mattias_87 »

Ahlén har väl inte motivation att vara en av lagets lägst betalda spelare (antar jag) och lira i en fjärdekedja resten av karriären.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
android
Inlägg: 4641
Blev medlem: 2007-03-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av android »

En spelare som Ahlen måste vara 100% motiverad för att vara en tillgång.

"– Jag har varit halvless från och till under säsongen. Men nu fokuserar jag bara på spelet, vi har något bra på gång, och då vill jag inte gå runt och fundera på annat.

På vilket sätt har du varit ”halvless”?

– Generellt. Men jag har inte heller fått så mycket istid, även om det blivit mer nu på slutet. Men jag har absolut inte tagit något beslut om nästa säsong, betonar Ahlén."


Micke är 30 bast och snittar under åtta minuter istid per match. Förra året låg han på 12,5 minuter. DIFs ambition är väl att vara ännu bättre nästa säsong och en i grunden ganska långsam Micke kommer inte bli snabbare. Det gör att istiden kanske inte höjs utan snarare sänks sett till att vi kommer att ha samma tränartrojka.

Låt Micke få ta ett guld med DIF i år. Sedan tror jag att lag som SSK eller Almtuna skulle kunna vara bra för Ahlen där han antagligen skulle få en ganska stor roll.

@Sensei. Jag tror inte att du behöver vara speciellt orolig. Jocke kommer att få ännu mera makt nu och han har tydligt visat att han ser ett värde i både storlek och tuffhet.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
DRC
Inlägg: 1106
Blev medlem: 2009-03-13
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av DRC »

Just mixen mellan snabbhet (AJF, Vejdemo & Davidssons) och tyngd (Urbom, Rune, Linus) är, om du frågar geniet jag själv, både en viktig komponent till framgångarna och till underhållningsvärdet den här säsongen. Fortsätt gärna så och var inte binära i valet mellan de två.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
Think if...
Inlägg: 471
Blev medlem: 2014-03-17
Ort: Stockholm, Sweden
Kontakt:

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Think if... »

#87 skrev:
Tobbe350 skrev:
ciirree skrev:
Illern skrev:Nu säger ju Ahlén att hans motivation sviktar ("– Jag har varit halvless från och till under säsongen") så beslutet om hans framtid kanske inte ligger hos Jocke.
Enligt vad Sportbladet har för uppgifter så förlängs inte hans kontrakt och därför funderar han på att lägga av. Så tolkade jag det som iallafall.
Hittade inte artikeln men om jag inte minns helt fel så va rubriken typ att han dumpas av Dif men om man läste hela artikeln så va de mer ahlens beslut (brist på motivation under säsongen) än Dif som dumpade honom.
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... -ar-gammal här är artikeln.

Svårt med Ahlén, han tillför mycket energi till laget, men finns det verkligen plats för honom i laget om vi ska ta nästa steg?
Jag undrar om vi kan ta nästa steg utan en spelare som Ahlén. Jag följer Djurgården med hjärta och då kräver jag hjärta på isen och vi måste ha spelare som kan visa dom andra vad det innebär att spela i den där tröjan.

...och för att vara lite halv less och omotiverad så måste man inse att #52 har mycket mer än bara hjärta. Han har dessutom en tendens att bli bättre ju längre säsongen blir. Micke är underskattad, få eller inga jobbar klart sina byten som han och han offrar sig i alla lägen.
Using Tapatalk
sensei
Inlägg: 5535
Blev medlem: 2009-02-01
Ort: florida
Kontakt:

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av sensei »

android skrev:En spelare som Ahlen måste vara 100% motiverad för att vara en tillgång.

"– Jag har varit halvless från och till under säsongen. Men nu fokuserar jag bara på spelet, vi har något bra på gång, och då vill jag inte gå runt och fundera på annat.

På vilket sätt har du varit ”halvless”?

– Generellt. Men jag har inte heller fått så mycket istid, även om det blivit mer nu på slutet. Men jag har absolut inte tagit något beslut om nästa säsong, betonar Ahlén."


Micke är 30 bast och snittar under åtta minuter istid per match. Förra året låg han på 12,5 minuter. DIFs ambition är väl att vara ännu bättre nästa säsong och en i grunden ganska långsam Micke kommer inte bli snabbare. Det gör att istiden kanske inte höjs utan snarare sänks sett till att vi kommer att ha samma tränartrojka.

Låt Micke få ta ett guld med DIF i år. Sedan tror jag att lag som SSK eller Almtuna skulle kunna vara bra för Ahlen där han antagligen skulle få en ganska stor roll.

@Sensei. Jag tror inte att du behöver vara speciellt orolig. Jocke kommer att få ännu mera makt nu och han har tydligt visat att han ser ett värde i både storlek och tuffhet.
Måste erkänna att jag mår lite bättre av att läsa ditt inlägg, nu får vi ha is i magen och se hur det här utvecklas.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
diftobbe89
Inlägg: 4784
Blev medlem: 2008-11-20
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av diftobbe89 »

Jag hade också varit halvless om man knappt får spela (har blivit mer på slutet) efter att ha kommit från en så fin säsong som han hade 16-17, han har visat flera gånger att han definitivt håller för SHL trots medioker skridskoåkning, han kommer alltid vara en tillgång.

När man sedan läser om vilka som ryktas in eller snarare är klara som är medelmåttor från HA och dumpar hjärtat i laget, spelare som Ahlén fostras inte längre
Spela fult
sensei
Inlägg: 5535
Blev medlem: 2009-02-01
Ort: florida
Kontakt:

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av sensei »

diftobbe89 skrev:Jag hade också varit halvless om man knappt får spela (har blivit mer på slutet) efter att ha kommit från en så fin säsong som han hade 16-17, han har visat flera gånger att han definitivt håller för SHL trots medioker skridskoåkning, han kommer alltid vara en tillgång.

När man sedan läser om vilka som ryktas in eller snarare är klara som är medelmåttor från HA och dumpar hjärtat i laget, spelare som Ahlén fostras inte längre
I slutspelet 16/17 var han ju typ top-6 forward där man satte hoppet, i alla fall i mina kanske färgade ögon. Hade stundtals en ganska solid plats i pp.

Men ska man vara ärlig så har det inte sett lika bra ut nuvarande säsong. Där kan man ju dock bli lite sur, för om Ahlén hade vart som den pigga forwarden med elegant skridskoåkning som inte kan tacklas, så hade han "behövt tid" för att komma in i det igen. Det hade vart helt ok; titta på den eleganta skridskoåkningen, där finns potential!

Fysiska spelare skall däremot prestera perfekt från byte 1 eller sitta på bänken. Jag menar att spelare bedöms orättvist med olika måttstockar. Man måste kunna se olika styrkor och helheten.

Sen speed, absolut inte den största styrkan. Men det gäller också att vara relevant där man väl är på isen och på den punkten är Ahlén grym och den pigga spelaren på 75 pannor från allsvenskan kanske not so much.

Man vet ju redan hur det kommer låta nästa säsong om laget helt saknar närkampsspelare:

- "Vi var inte riktigt där idag. Vi måste in i situationerna och vinna puckarna."
- "Idag tävlade vi inte riktigt"

Osv.

Babblar på lite men jag behöver smälta den här situationen.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Låst