Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
EspenK
Inlägg: 9053
Blev medlem: 2016-03-05
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Jönköping

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av EspenK »

#10 skrev:
mb81 skrev:
EspenK skrev:
EspenK skrev:kan ingenting om Västerås-Kalle men tänker att det kan vara en ny Ljungh med lite tid och utveckling. Kedja 2-3?

Tycker att hela lagbygget känns ovisst inför nästa år.

Lär tappa många:
Brodda,Lilja, Virtanen, Dick, Jonte, Fjällby, MacD, Hank???, Hulta, Adam, Bemström, Engqvist mfl.

Då skulle fw uppställning vara så här just nu...

NY Josef NY
Guter Strandberg Bergfors
Possler NY Ågren
Grewe Östman Walli

Känns på förhand som en tuff uppgift att fylla alla luckor. Samtidigat som varken Walli eller Grewe visat tillräckligt för att spela i högre kedjor än fjärde enligt mig. Holzt lär väl komma in i laget och kan kanske spela i en tredjelina.

Ge mig lite trovärdiga bra rykten nu på vad som kan komma in eller om jag har fel i vilka som kommer lämna.
Just glömde supervärvningar som guter och ågren...
Får verkligen ågren av det här laget. Bredd har vi sannerligen. Spets någon?

Behöver en andra kedja och en grym första med Josef i mitten.
Ta det lugnt. Walli lär knappast gå in på 12 forwards om han nu får förlängt.
Ågren är väl osäkert med med tanke på hans stökiga säsong. Känns som max extraforward just nu.
Men vi lär ha 15 forwards och vassa värvningar kommer såklart.

Fattar inte hur man kan ha ångest över nästa års lagbygge redan nu.
Lugn, det finns folk som har ångest för vad dom ska äta på julafton i år oxå.
Ha ha ! Nä där är jag lugn. Köttbullar, prinskorv, skinka. Redan klart. Däremot tycker jag inte om att våndas som hockeysupporter så här års när lag efter lag börjarpresenterar kvalitetsvärvningar och vi allt som oftast får hoppas på mirakulös utveckling av HA spelare. I år gick det vägen tack vare en spets som leddelaget under hösten och Bemströms utveckling men det år det inte funkar är vi i allsvenskt kval igen.
förevigtdjurgården
Inlägg: 4346
Blev medlem: 2012-04-01
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av förevigtdjurgården »

EspenK skrev:
#10 skrev:
mb81 skrev:
EspenK skrev:
EspenK skrev:kan ingenting om Västerås-Kalle men tänker att det kan vara en ny Ljungh med lite tid och utveckling. Kedja 2-3?

Tycker att hela lagbygget känns ovisst inför nästa år.

Lär tappa många:
Brodda,Lilja, Virtanen, Dick, Jonte, Fjällby, MacD, Hank???, Hulta, Adam, Bemström, Engqvist mfl.

Då skulle fw uppställning vara så här just nu...

NY Josef NY
Guter Strandberg Bergfors
Possler NY Ågren
Grewe Östman Walli

Känns på förhand som en tuff uppgift att fylla alla luckor. Samtidigat som varken Walli eller Grewe visat tillräckligt för att spela i högre kedjor än fjärde enligt mig. Holzt lär väl komma in i laget och kan kanske spela i en tredjelina.

Ge mig lite trovärdiga bra rykten nu på vad som kan komma in eller om jag har fel i vilka som kommer lämna.
Just glömde supervärvningar som guter och ågren...
Får verkligen ågren av det här laget. Bredd har vi sannerligen. Spets någon?

Behöver en andra kedja och en grym första med Josef i mitten.
Ta det lugnt. Walli lär knappast gå in på 12 forwards om han nu får förlängt.
Ågren är väl osäkert med med tanke på hans stökiga säsong. Känns som max extraforward just nu.
Men vi lär ha 15 forwards och vassa värvningar kommer såklart.

Fattar inte hur man kan ha ångest över nästa års lagbygge redan nu.
Lugn, det finns folk som har ångest för vad dom ska äta på julafton i år oxå.
Ha ha ! Nä där är jag lugn. Köttbullar, prinskorv, skinka. Redan klart. Däremot tycker jag inte om att våndas som hockeysupporter så här års när lag efter lag börjarpresenterar kvalitetsvärvningar och vi allt som oftast får hoppas på mirakulös utveckling av HA spelare. I år gick det vägen tack vare en spets som leddelaget under hösten och Bemströms utveckling men det år det inte funkar är vi i allsvenskt kval igen.
Fast vår säsong är inte över än - klart det finns 1-2 toppnamn att räkna in till nästa säsong.
Vila i Frid, DIF Hockey.
Användarvisningsbild
Henkos
Inlägg: 1265
Blev medlem: 2009-10-24
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Lorensberg

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Henkos »

Ser ut som Hank blir kvar.

https://hockeynews.se/articles/7781/
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7178
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Tycker nog att man till mans har en syn att alla andra lag värvar spets och vi allsvenskt (läs mediokert).
För det första så värvar många andra lag från just allsvenskan. Kollar vi på Växjö har de gjort några av sina största fynd från allsvenskan samt division 1.

För det andra tycker jag man ofta övervärderar ett "känt namn" före en "okänd" på uppgång.

Vill ge Jocke cred för att han värvar relativt fräscht. Förut var det exempelvis Boumedienne, Anger, Franzen mfl som värvades. Stora namn med sin bästa tid bakom sig.

Nu Alsing, LJ, Bemström, Tom, Lilja, Strandberg. Spelare på väg upp eller som är i sin bästa tid.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
caps-in-town
Inlägg: 60
Blev medlem: 2012-01-19
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av caps-in-town »

Är det bara jag som tycker att vi ska undersöka möjligheten med bröderna Westherholm? Tycker att de alltid har varit underskattade och jobbiga att möta i de lagen som de lirat i mot oss genom åren. Till rätt kostnad så tror jag de skulle passa bra in i en 2-3e kedja.
mb81
Inlägg: 8665
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av mb81 »

Tom Wandell bryter med Örebro. Om vi inte har npgon överjävlig(läs Kruger) på ingång skulle det vara en väldigt fin värvning på ett år.
Senast redigerad av mb81 den 2019-03-22 11:56:19, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
diftobbe89
Inlägg: 4784
Blev medlem: 2008-11-20
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av diftobbe89 »

Henkos skrev:Ser ut som Hank blir kvar.

https://hockeynews.se/articles/7781/
Då antar jag av vi bryter med typ Possler eller annan bredd. Som borde ha gjort sitt för längesen.
Spela fult
Morwiin
Inlägg: 696
Blev medlem: 2018-09-21

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Morwiin »

Hank i fler år till :/?
Manijock
Inlägg: 7839
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Manijock »

caps-in-town skrev:Är det bara jag som tycker att vi ska undersöka möjligheten med bröderna Westherholm? Tycker att de alltid har varit underskattade och jobbiga att möta i de lagen som de lirat i mot oss genom åren. Till rätt kostnad så tror jag de skulle passa bra in i en 2-3e kedja.
Aldrig! Vidriga spelare. Usch!

Måste bryta med en breddspelare om Hank ska vara kvar. Ser Östman som direkt ersättare till Wirtanen. Spännande fjärdecenter. Strandberg trea! In med typ Zacke eller Kruger som tvåa så är jag mer än nöjd på centersidan. Mackan Davidsson som en ev lånebonus.

Ågren, Possler, Hank, Bergfors(lär ju knappast bli bättre), Guter, plus juniorer på uppgång är inte särskilt lovande för toppstrid. För mycket mellanmjölk helt enkelt.
mb81
Inlägg: 8665
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av mb81 »

mb81 skrev:Tom Wandell bryter med Örebro. Om vi inte har npgon överjävlig(läs Kruger) på ingång skulle det vara en väldigt fin värvning på ett år.
Yes! Mycket bra värvning!

https://www.expressen.se/kvallsposten/s ... onkurrent/
Manijock
Inlägg: 7839
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Manijock »

mb81 skrev:
mb81 skrev:Tom Wandell bryter med Örebro. Om vi inte har npgon överjävlig(läs Kruger) på ingång skulle det vara en väldigt fin värvning på ett år.
Yes! Mycket bra värvning!

https://www.expressen.se/kvallsposten/s ... onkurrent/
Alltså som andracenter är det inte bra alls. Josefson, Wandell, Strandberg och Östman. Lägg därtill Falk som jag utgår ska med i beräkningen. Det är ingen centersida för en toppstrid.

Wandell hade varit en perfekt tredjecenter! 17 poäng på 49 matcher. 32 år! Visserligen i ett skitlag men oavsett. Hmm, känns lite sådär, det här... Lite "Jonas Almtorp"!
Donkels-2.0
Inlägg: 1782
Blev medlem: 2017-10-24
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Kungliga huvudsaken

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Donkels-2.0 »

Mycket negativ till värvningen av Wandell - dags för Jocke att lämna över till någon som inte trycker på körknappen så fort en spelare med Ssk anknytning blir ledig
Ceterum censeo Solna esse delendam
South_Exil
Inlägg: 788
Blev medlem: 2016-01-28

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av South_Exil »

Manijock skrev:
mb81 skrev:
mb81 skrev:Tom Wandell bryter med Örebro. Om vi inte har npgon överjävlig(läs Kruger) på ingång skulle det vara en väldigt fin värvning på ett år.
Yes! Mycket bra värvning!

https://www.expressen.se/kvallsposten/s ... onkurrent/
Alltså som andracenter är det inte bra alls. Josefson, Wandell, Strandberg och Östman. Lägg därtill Falk som jag utgår ska med i beräkningen. Det är ingen centersida för en toppstrid.

Wandell hade varit en perfekt tredjecenter! Hmm, känns lite sådär, det här...
Andra eller tredje hit eller dit.
Vi har relativt jämna topp 3 linor och det är i PP majoriteten av poängen trillar in.
Jag ser 35 poäng i Strandberg nästa år.

Jocke förnekar sannerligen inte sin strategi :lol:

Detta innebär att vi kan glömma kruger och atåt MacDavid kör AHL för att försöka få någon form av utväxling

Edit 40p kanske var lite väl, men 35 alla dagar i veckan
Senast redigerad av South_Exil den 2019-03-22 13:09:06, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
diftobbe89
Inlägg: 4784
Blev medlem: 2008-11-20
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av diftobbe89 »

Manijock skrev:
mb81 skrev:
mb81 skrev:Tom Wandell bryter med Örebro. Om vi inte har npgon överjävlig(läs Kruger) på ingång skulle det vara en väldigt fin värvning på ett år.
Yes! Mycket bra värvning!

https://www.expressen.se/kvallsposten/s ... onkurrent/
Alltså som andracenter är det inte bra alls. Josefson, Wandell, Strandberg och Östman. Lägg därtill Falk som jag utgår ska med i beräkningen. Det är ingen centersida för en toppstrid.

Wandell hade varit en perfekt tredjecenter! 17 poäng på 49 matcher. 32 år! Visserligen i ett skitlag men oavsett. Hmm, känns lite sådär, det här... Lite "Jonas Almtorp"!
Haha, den första spelaren jag började tänka på var Jonas Almtorp. Absolut Almtorp-vibbar. Känns sådär.
Spela fult
Morwiin
Inlägg: 696
Blev medlem: 2018-09-21

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Morwiin »

Jocke är väl kompis med tom antar jag.
Låst