Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Praetori
Inlägg: 13764
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Praetori »

Kall-El skrev:Säsongen har inte ens börjat och Nilsson är enligt uppgift redan skadad.
Är det nu läge att börja inse att det måste in en defensiv backpjäs till av hög kvalitet....
Lägg därtill att vi inte på något sätt ersätt Högströms kvalitet i spelet 5 vs 5.....

Vår backsexa under flertalet av höstens matcher skulle alltså kunna bli

Urbom - Hultström
Bernhardt - Norell
Petterson - Peterson

Jag skulle personligen inte känna mig direkt trygg med den backsexan i alla fall.
Både ja och nej. Det borgar för mycket speltid och det är inget fel på flåset på grabbarna. Mycket speltid kommer göra att de höjer sig. Jag gissar på att Bernhardt får ett litet genombrott i år.
Visst vill man gärna att målvakter och backar är Tommy/Ragge med fem ton erfarenhet och defensiva klippor men det måste gnuggas fram nya spelare och det måste finnas offensivt tryck om vi skall kunna lira efter det spelsystem som Robban&Co framgångsrikt tillämpat.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7186
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Kall-El skrev:Säsongen har inte ens börjat och Nilsson är enligt uppgift redan skadad.
Är det nu läge att börja inse att det måste in en defensiv backpjäs till av hög kvalitet....
Lägg därtill att vi inte på något sätt ersätt Högströms kvalitet i spelet 5 vs 5.....

Vår backsexa under flertalet av höstens matcher skulle alltså kunna bli

Urbom - Hultström
Bernhardt - Norell
Petterson - Peterson

Jag skulle personligen inte känna mig direkt trygg med den backsexan i alla fall.
Säsongen dog när Högström lämnade. Tråkigt att när vi äntligen såg ut att ha en offensiv uppsida värdig ett topplag så ser defensiven rätt shl-medioker ut.

Hoppas Nyman och ett par positiva utropstecken kan väcka liv i den igen.
Är Tom trasig och borta mycket måste det in en toppback. Annars fattar jag inte vad DIF har för målsättning med sin verksamhet.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av ciirree »

Jag spekulerar ju bara här men jag tror att anledningen till att vi tog in Norell är för att dem visste om skadan på Nilsson redan då.
Varför skulle vi ersätta Högström med både Bobbo och Norell?

Jag tror att tanken från början va att ta in Bobbo och sedan avvakta om Högström kommer hem eller inte, alternativt ta in en ersättare för Högström senare.

När vi pratar offensiv kvalitet så glöm inte att Jeppe P gjorde en bra säsong redan ifjol. Dessutom har Alsing visat prov på fina skills under försäsongen. På det har vi även Bernhardt och sedan Hulta från start.
Tonen här inne är lite såhär: ”Högström är den enda backen som kan spela offensivt, det är OMÖJLIGT att någon annan back gjort framsteg sedan föregående säsong. Alla har stannat i sin utveckling.”

Vad tror ni Växjösupportrar sa om Joel Persson inför förra säsongen? Det var förmodligen ingen som förutspådde att han skulle vara en av SHLs vassaste backar.
Ironiskt nog är han lika stor (eller lika ”klen och liten”) som Olle Alsing.
Senast redigerad av ciirree den 2018-08-31 14:20:29, redigerad totalt 1 gånger.
Puckey
Inlägg: 1756
Blev medlem: 2014-09-17

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Puckey »

Det skulle inte sitta helt fel med Tim Erixon, om han till slut ger upp på NHL. Han har förvisso sagt att han vill fortsätta satsa mot NHL, men att vara kontraktslös i september och flertalet år i AHL kanske gör sitt.

Efter att ha bott i NY, Toronto och Chicago kanske Skellefteå känns litet? :wink:

Mer rimligt: slanta upp för Ahnelöv, även om han kräver mer än han egentligen är värd p.g.a. gamla meriter.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7186
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Ny förstecenter/ andracenter tack.
Vår toppcenter tål inte en tackling, vår bästa back lämnade i somras.
Gör vi som DIF fotboll och ger upp säsongen och fixar kontrakt eller vill vi något mer?

Bedrövelse......
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Antti Pekka Lamberg
Inlägg: 8
Blev medlem: 2018-09-22

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Antti Pekka Lamberg »

Har ingen som helst insyn i status på Ante, men tyvärr känns det för bräckligt med honom. I första hand för hans egen skull, men även för lagets. Särskilt som vi är tunna på centersidan bakom Josefsson och MacDavid.

Håller förstås alla tummar för Ante men oavsett hur det visar sig vara med just denna smäll borde han nog tänka en vända till runt sin egen karriär. Och Jocke Eriksson bör redan nu jobba för att täcka upp på centersidan. Snart lär väl det bli en del spelare lediga från Nordamerika.
JiWe
Inlägg: 217
Blev medlem: 2011-05-16
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av JiWe »

Skulle det bli så att Ante tvingas lägga ner säsongen/karriären så är jag helt övertygad om att Jocke agerar. Den beredskapen har man ju haft in i säsongen. Med det sagt så blir det ju inte så bara att ersätta i mitt tycke ligans bästa center.

Men men, den dagen den sorgen och jag håller mig optimistisk in i det sista.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8121
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Mattias_87 »

Tycker många tar ut skadan i förskott, vi vet absolut ingenting.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7186
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Mattias_87 skrev:Tycker många tar ut skadan i förskott, vi vet absolut ingenting.
Vi vet det viktiga.

Centern som ska leda laget tål inte närkamper. Nu tvingas vi spela fjärdecentern i första.
De matcher Ante lirar kommer vara bonus.
Stackars Axelsson, inte ens Widing som lekkamrat. De trivdes bra ihop de få byten de fick tillsammans.

Nu vill det till att Josefssons lina kan spela hem nödvändiga poäng.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
#10
Inlägg: 13639
Blev medlem: 2012-01-19
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Norra delen av Sverige

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av #10 »

Jonte och jägarn...tack!
#10
Inlägg: 13639
Blev medlem: 2012-01-19
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Norra delen av Sverige

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av #10 »

#10 skrev:Jonte och jägarn...tack!
Då blir vi riktigt farliga.
Donkels-2.0
Inlägg: 1782
Blev medlem: 2017-10-24
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Kungliga huvudsaken

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Donkels-2.0 »

Nåväl vi urinerade sönder Urebru med Sandberg som ersättare och Falks grabb i laguppställningen så framtiden ser ändå onekligen ljus ut
Ceterum censeo Solna esse delendam
Praetori
Inlägg: 13764
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Praetori »

13 mål på två matcher mot två lag som premierar hårt defensivt jobb....
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
DRC
Inlägg: 1106
Blev medlem: 2009-03-13
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av DRC »

BOMBOM BOUCHARD skrev:
Mattias_87 skrev:Tycker många tar ut skadan i förskott, vi vet absolut ingenting.
Vi vet det viktiga.

Centern som ska leda laget tål inte närkamper. Nu tvingas vi spela fjärdecentern i första.
De matcher Ante lirar kommer vara bonus.
Stackars Axelsson, inte ens Widing som lekkamrat. De trivdes bra ihop de få byten de fick tillsammans.

Nu vill det till att Josefssons lina kan spela hem nödvändiga poäng.
Det är väl uppenbart att att man är såpass försiktig med Ante att det inte bara räcker med att han känner sig symptomfri direkt efter en ev smäll för att få grönt ljus att spela av läkarteamet. Det verkar krävas att han måste vara symptomfri 24-48 timmar efter en smäll innan han får träna och att han inte får spela om han inte har tränat.

Alla teorier i varför Ante inte tränade och därför inte spelade blir spekulationer. I värsta fall fick han symptom dagen efter smällen. I bästa fall ville man avvakta symptom 24 timmar efter smällen innan man ger honom klartecken att träna. Alla som här, säkert i all välmening, drar slutsatser om någon annans hälsa baserat på ”klarar han (Ante) inte den lilla smällen” vet ju inte än om han faktiskt inte klarade smällen eller om han gjorde det men tvingats in i en minihjärntrappa av vila.
Grabben från Söder
Inlägg: 1772
Blev medlem: 2016-07-19
Ort: Göteborg

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Grabben från Söder »

Jag vet inte om det är så rent automatiskt, men det står på EP att Jonathan Davidsson är utlånad till Djurgården den här säsongen
Låst