Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Praetori
Inlägg: 13764
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Praetori »

Vikas skrev:Nog för att det är försäsong, men vårt försvarsspel gör ingen glad idag.
Urbom kung, resten njaaa. MD gick bort sig ett helt gäng gånger men han är så fröjdig framåt att man är benägen att ändå tycka det är ok i träningsmatcher. Widing hade lägen men såg ut som en Div3-spelare i just de momenten (annars energiknippe framåt).

Ante och Hank får godkänt. Urbom plus i kanten. Resten ett tveksamt nja.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Manijock
Inlägg: 7841
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Manijock »

Bra Ante, Bergfors, Josefson, Strandberg, Urbom, Alsing och Jensen.

Bedrövligt ifrån Norell(Inne på samtliga tre baklängesmål, två var rent hans fel), Davidsson och Bernhardt.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7144
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av DIF_Soldier »

Manijock skrev:
DIF_Soldier skrev:
Manijock skrev:
Joas skrev:Vad händer med Robin Norell?
Kan ju hoppas att Jocke tagit sitt förnuft till fånga och värvar en SHL-back istället...

Ja tack till Ahnelöv. Nu när Högström definitivt inte kommer i jul så måste vi stabilisera med lite klass och erfarenhet. Norell är/var en skaplig allsvensk back. Inget annat.
Hur bra uppdaterad är du på Ahnelöv och Norell? Kollat mycket Rockford och Avangard?

För om du som jag har noll timmar spenderat på AHL/KHL ifjol gör du nog bäst i att, som jag, säga jag vet inte. Annars gör vi oss till åtlöje då vi vet att utveckling går fort i hockey.Tre år för en ung back är LÅNG tid. Likaså för en äldre. Hur är Ahnelövs skridskoåkning?

Poäng är sannerligen inte allt, men värt att notera ändå är att det skiljer blott 6p mellan Ahnelöv och Norell i poängbästa i SHL. Robin har dessutom framtiden för sig.

Personligen känns det kanon med en egen produkt på endast 23 år.
Mycket kan ha hänt och mycket kan hända. Jockes ”två för en”- strategi tycker jag är klokt.
Upplagt för många att ta det stora klivet.
Naturligtvis har jag inte sett någon av dessa i klubblagen.

Ahnelöv har jag dock sett när han representerat Blågult. Men vad är det jag har missat? Ahnelöv är 30 år, inte 40. Dessutom aspirant till VM varje säsong. Som vanligt är folk härinne allergiska mot erfarenhet och ser ålder som något negativt. Så fort man närmar sig 30 så är man per automatik dålig på skridskoåkningen och stabbigt omodern.
Oh wow, saftig straw man du drog till med där. Jag sa aldrig att Ahnelövs skridskoåkning är dålig - jag frågade hurdan den var. Ahnelövs skridskoåkning var en bisats i argumentet att det går fort i hockey; en del av spelet som kan ha förändrats till det sämre och inget man hade känt till om man inte följt honom (vilket du då gjort i max en handfull matcher).

Men alright, du lägger fram det frenetiskt och övertygat: Norell är bara en skaplig allvensk back - inget annat. Trots att du inte har sett honom spela alls på två säsonger. I rest my case.
Säg den glädje som varar
Manijock
Inlägg: 7841
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Manijock »

DIF_Soldier skrev:
Manijock skrev:
DIF_Soldier skrev:
Manijock skrev:
Joas skrev:Vad händer med Robin Norell?
Kan ju hoppas att Jocke tagit sitt förnuft till fånga och värvar en SHL-back istället...

Ja tack till Ahnelöv. Nu när Högström definitivt inte kommer i jul så måste vi stabilisera med lite klass och erfarenhet. Norell är/var en skaplig allsvensk back. Inget annat.
Hur bra uppdaterad är du på Ahnelöv och Norell? Kollat mycket Rockford och Avangard?

För om du som jag har noll timmar spenderat på AHL/KHL ifjol gör du nog bäst i att, som jag, säga jag vet inte. Annars gör vi oss till åtlöje då vi vet att utveckling går fort i hockey.Tre år för en ung back är LÅNG tid. Likaså för en äldre. Hur är Ahnelövs skridskoåkning?

Poäng är sannerligen inte allt, men värt att notera ändå är att det skiljer blott 6p mellan Ahnelöv och Norell i poängbästa i SHL. Robin har dessutom framtiden för sig.

Personligen känns det kanon med en egen produkt på endast 23 år.
Mycket kan ha hänt och mycket kan hända. Jockes ”två för en”- strategi tycker jag är klokt.
Upplagt för många att ta det stora klivet.
Naturligtvis har jag inte sett någon av dessa i klubblagen.

Ahnelöv har jag dock sett när han representerat Blågult. Men vad är det jag har missat? Ahnelöv är 30 år, inte 40. Dessutom aspirant till VM varje säsong. Som vanligt är folk härinne allergiska mot erfarenhet och ser ålder som något negativt. Så fort man närmar sig 30 så är man per automatik dålig på skridskoåkningen och stabbigt omodern.
Oh wow, saftig straw man du drog till med där. Jag sa aldrig att Ahnelövs skridskoåkning är dålig - jag frågade hurdan den var. Ahnelövs skridskoåkning var en bisats i argumentet att det går fort i hockey; en del av spelet som kan ha förändrats till det sämre och inget man hade känt till om man inte följt honom (vilket du då gjort i max en handfull matcher).

Men alright, du lägger fram det frenetiskt och övertygat: Norell är bara en skaplig allvensk back - inget annat. Trots att du inte har sett honom spela alls på två säsonger. I rest my case.
Nej men han är knappast en Grossman-typ. Han är en stark tvåvägsback. Han är ständigt, varje säsong uttagen i Tre Kronor. Är han god nog för Grönborg är han säkert god nog för denna backuppsättning som endast är full av bredd.

Vad gäller Norell så lägger jag även till att det absolut kan vara så att han motbevisar mig. Det är naturligtvis min åsikt inte per automatik sanning. Det tycker jag knappast att man ska behöva skriva varje gång.

Framtiden kommer att visa om Norell utvecklats nämnvärt eller om han fortfarande är en knappt ordinare breddback.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7144
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av DIF_Soldier »

Manijock skrev:
DIF_Soldier skrev:
Manijock skrev:
DIF_Soldier skrev:
Manijock skrev:
Kan ju hoppas att Jocke tagit sitt förnuft till fånga och värvar en SHL-back istället...

Ja tack till Ahnelöv. Nu när Högström definitivt inte kommer i jul så måste vi stabilisera med lite klass och erfarenhet. Norell är/var en skaplig allsvensk back. Inget annat.
Hur bra uppdaterad är du på Ahnelöv och Norell? Kollat mycket Rockford och Avangard?

För om du som jag har noll timmar spenderat på AHL/KHL ifjol gör du nog bäst i att, som jag, säga jag vet inte. Annars gör vi oss till åtlöje då vi vet att utveckling går fort i hockey.Tre år för en ung back är LÅNG tid. Likaså för en äldre. Hur är Ahnelövs skridskoåkning?

Poäng är sannerligen inte allt, men värt att notera ändå är att det skiljer blott 6p mellan Ahnelöv och Norell i poängbästa i SHL. Robin har dessutom framtiden för sig.

Personligen känns det kanon med en egen produkt på endast 23 år.
Mycket kan ha hänt och mycket kan hända. Jockes ”två för en”- strategi tycker jag är klokt.
Upplagt för många att ta det stora klivet.
Naturligtvis har jag inte sett någon av dessa i klubblagen.

Ahnelöv har jag dock sett när han representerat Blågult. Men vad är det jag har missat? Ahnelöv är 30 år, inte 40. Dessutom aspirant till VM varje säsong. Som vanligt är folk härinne allergiska mot erfarenhet och ser ålder som något negativt. Så fort man närmar sig 30 så är man per automatik dålig på skridskoåkningen och stabbigt omodern.
Oh wow, saftig straw man du drog till med där. Jag sa aldrig att Ahnelövs skridskoåkning är dålig - jag frågade hurdan den var. Ahnelövs skridskoåkning var en bisats i argumentet att det går fort i hockey; en del av spelet som kan ha förändrats till det sämre och inget man hade känt till om man inte följt honom (vilket du då gjort i max en handfull matcher).

Men alright, du lägger fram det frenetiskt och övertygat: Norell är bara en skaplig allvensk back - inget annat. Trots att du inte har sett honom spela alls på två säsonger. I rest my case.
Nej men han är knappast en Grossman-typ. Han är en stark tvåvägsback. Han är ständigt, varje säsong uttagen i Tre Kronor. Är han god nog för Grönborg är han säkert god nog för denna backuppsättning som endast är full av bredd.

Vad gäller Norell så lägger jag även till att det absolut kan vara så att han motbevisar mig. Det är naturligtvis min åsikt inte per automatik sanning. Det tycker jag knappast att man ska behöva skriva varje gång.

Framtiden kommer att visa om Norell utvecklats nämnvärt eller om han fortfarande är en knappt ordinare breddback.
Okej, fair enough. Min gissning är att DIF och JA hade olika uppfattningar om hans marknadsvärde.

Gällande Norell dock. Klart du säkrar upp ditt argument när brister väl påpekas.
Men om du skulle säga som det är från början - att det rör sig om din magkänsla baserat på två år gamla intryck, framstår du mer nyanserad och vettig.

Tänk på att du annars framställer dig som ganska dogmatisk och effektsökande. Min uppfattning är att det ofta är så du går tillväga. Det gör att det blir svårt att ta dig på allvar, trots att du har bra argument bakom dina dramatiska utfall. Det är synd, för jag vet att du har bra snack i grunden.
Jag vet, för jag har nämligen också haft det problemet :)
Säg den glädje som varar
Manijock
Inlägg: 7841
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Manijock »

Noterat. Kanske är lite väl rak i mitt sätt att framhålla mina åsikter. Det är naturligtvis inget ont menat, utan snarare för att vara tydlig. Inte direkt ute efter dramatik även om diplomatiska mediatränade inlägg kan reta gallfeber på mig. Något som i viss mening slår sönder taket på detta forum emellanåt.

Saknar Mäklaren av den anledningen.
Användarvisningsbild
Vikas
Inlägg: 5730
Blev medlem: 2012-09-14

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Vikas »

Hörnqvist har förlängt med 5 år i Pittsburgh.

Med tanke på att han är över 36 när det kontraktet går ut så lär vi inte se honom här igen. Hans spelstil klarar sig inte mycket längre än så.
Praetori
Inlägg: 13764
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Praetori »

Vikas skrev:Hörnqvist har förlängt med 5 år i Pittsburgh.

Med tanke på att han är över 36 när det kontraktet går ut så lär vi inte se honom här igen. Hans spelstil klarar sig inte mycket längre än så.
Är han frisk/skadefri så finns det nog hockey till 38+ i den grabben. Iaf på SHL-nivå.
Burken x10.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
HavrenDIF
Inlägg: 111
Blev medlem: 2018-04-09

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av HavrenDIF »

Tänk er om vi får hem både Fjällby och Davidsson ännu en säsong, herregud:

Bergfors - Ante - Dick
Brodin - JJ - Lilja
Fjällby - Davidsson - Davidsson
Hank - Strandberg - Possler
Detblir3poäng
Inlägg: 2190
Blev medlem: 2017-02-14

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Detblir3poäng »

HavrenDIF skrev:Tänk er om vi får hem både Fjällby och Davidsson ännu en säsong, herregud:

Bergfors - Ante - Dick
Brodin - JJ - Lilja
Fjällby - Davidsson - Davidsson
Hank - Strandberg - Possler
Mums mums mums!!!!! Men känns som att man kommer behöva byta plats på possler och brodin för dom verkar vilja ha possler högt upp i kedjorna av nån anledning, men jag gillar din uppställning bra mycket bättre.
Praetori
Inlägg: 13764
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Praetori »

Detblir3poäng skrev:Gällande Widing känns det lite, men bara lite, bättre nu när det står klart att det bara blir september ut. Hoppas att han vill bevisa att han fortfarande håller, för det han gjorde i rögle kommer inte hålla måttet, inte enbart i poäng då utan även i farten och intensiteten.
Jag blir mer och mer nöjd över den värvningen. Perfekt pusselbit för Robban och gänget att laborera med. Professionell och kommer ge hundra och kan dessutom göra mål om han serveras pucken (och där har vi minst en triss att kombinera med).
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
AlltidoavsettDIF
Inlägg: 937
Blev medlem: 2017-07-27
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av AlltidoavsettDIF »

Förstår faktiskt inte varför folk var/är så negativa till Widing, han verkar ha mognat på flera plan och blivit en ödmjukare person. Dessutom passar han perfekt in i DIFs gameplan, åker mycket grillor, kämpar och tar pucken till mål.
Kall-El
Inlägg: 5195
Blev medlem: 2005-10-15

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Kall-El »

Säsongen har inte ens börjat och Nilsson är enligt uppgift redan skadad.
Är det nu läge att börja inse att det måste in en defensiv backpjäs till av hög kvalitet....
Lägg därtill att vi inte på något sätt ersätt Högströms kvalitet i spelet 5 vs 5.....

Vår backsexa under flertalet av höstens matcher skulle alltså kunna bli

Urbom - Hultström
Bernhardt - Norell
Petterson - Peterson

Jag skulle personligen inte känna mig direkt trygg med den backsexan i alla fall.
Detblir3poäng
Inlägg: 2190
Blev medlem: 2017-02-14

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Detblir3poäng »

Kall-El skrev:Säsongen har inte ens börjat och Nilsson är enligt uppgift redan skadad.
Är det nu läge att börja inse att det måste in en defensiv backpjäs till av hög kvalitet....
Lägg därtill att vi inte på något sätt ersätt Högströms kvalitet i spelet 5 vs 5.....

Vår backsexa under flertalet av höstens matcher skulle alltså kunna bli

Urbom - Hultström
Bernhardt - Norell
Petterson - Peterson

Jag skulle personligen inte känna mig direkt trygg med den backsexan i alla fall.
Nee, den ser ju inte optimal ut.....
Grabben från Söder
Inlägg: 1772
Blev medlem: 2016-07-19
Ort: Göteborg

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Grabben från Söder »

Detblir3poäng skrev:
Kall-El skrev:Säsongen har inte ens börjat och Nilsson är enligt uppgift redan skadad.
Är det nu läge att börja inse att det måste in en defensiv backpjäs till av hög kvalitet....
Lägg därtill att vi inte på något sätt ersätt Högströms kvalitet i spelet 5 vs 5.....

Vår backsexa under flertalet av höstens matcher skulle alltså kunna bli

Urbom - Hultström
Bernhardt - Norell
Petterson - Peterson

Jag skulle personligen inte känna mig direkt trygg med den backsexan i alla fall.
Nee, den ser ju inte optimal ut.....
Vem borde vi ta in tycker ni?
Låst