Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
HavrenDIF
Inlägg: 111
Blev medlem: 2018-04-09

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av HavrenDIF »

Kall-El skrev:En råråtta med som jag uppfattar det en "glidarattityd".

Inte den typen av spelare som jag vill skall representera DIF alls.
Vänta med att såga honom förrän vi ser honom i DIF tröjan. Tror en spelare med "glidarattityd" inte rullar runt länge hos Robban & Co
Användarvisningsbild
ANTECKNINGSBLOCK
Inlägg: 239
Blev medlem: 2011-11-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av ANTECKNINGSBLOCK »

Skönt att tidigt skapa en total splittring som dödar säsongshypen. Bravo! 5/5
JiWe
Inlägg: 217
Blev medlem: 2011-05-16
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av JiWe »

Blir ju upp till bevis vilket jag nog tror är en del av att han faktiskt signade för oss. Om han nu bara velat glida runt och komma till Sthlm kunde han ju lika väl gått till aik. Sen det där om att han bara lever på sin talang, är lat osv ställer jag mig en smula tveksam till. Ett antal säsonger i SHL, ett par år utomlands och en del landskamper på det. Antingen är ju talangen något enorm för att komma undan med att inte jobba för laget. Eller så ligger det faktiskt lite mer jobb bakom det än vad gemene kritiker vill se?

Jag ser till vad han kan bidra med på isen och där finns en hel del vi kan ha nytta av tror jag. Han känner Robban och bara IOM det så kan vi nog utesluta glidande på en skridsko med tanke på vad han och vi vill stå för.

Tror det kommer bli bra! Inte utan friktion förstås men det handlar trots allt om att vinna hockeymatcher och med Axelsson i laget ökar chanserna till det tycker jag.
Manijock
Inlägg: 7796
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Manijock »

Verkligen grabs popcorn-feeling här inne.

På allvar, inse fakta. Alla andra spelare av samma nivå, eller till och med två-tre snäpp under, går dit pengarna finns. Växjö, Frölunda, Hv, till och med jävla Örebro, har möjlighet att plocka in 12 spelare med 300 lax i månaden, utan att föreningen i sig har råd. Vi kan liksom inte konkurrera med det. Nu får vi chansen att plocka en med landslagsnivå för vad jag förmodar är en överkomlig summa. Han går inte dit pengarna finns, utan värderar det sociala högre. Kommer han visa tveksamma tendenser till att jobba, så förmodar jag att Robban agerar. I övrigt har vi verkligen en chans till en billig stjärnspelare här.

Ni förstår väl att om Dick Axelsson inte kommit, så hade vi inte fått någon alls?
Kall-El
Inlägg: 5195
Blev medlem: 2005-10-15

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Kall-El »

Manijock skrev:Verkligen grabs popcorn-feeling här inne.

På allvar, inse fakta. Alla andra spelare av samma nivå, eller till och med två-tre snäpp under, går dit pengarna finns. Växjö, Frölunda, Hv, till och med jävla Örebro, har möjlighet att plocka in 12 spelare med 300 lax i månaden, utan att föreningen i sig har råd. Vi kan liksom inte konkurrera med det. Nu får vi chansen att plocka en med landslagsnivå för vad jag förmodar är en överkomlig summa. Han går inte dit pengarna finns, utan värderar det sociala högre. Kommer han visa tveksamma tendenser till att jobba, så förmodar jag att Robban agerar. I övrigt har vi verkligen en chans till en billig stjärnspelare här.

Ni förstår väl att om Dick Axelsson inte kommit, så hade vi inte fått någon alls?
Det skulle väl utan problem gå att lägga pengarna på en annan spelare. Skillnaden torde knappast ha varit Axelsson eller random junis. ( Framför allt borde det funnits rätt gott om pengarna med tanke på att det fanns utrymme för en spelare till innan Vejdemo försvann. )
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17512
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av SirDIFalot »

ANTECKNINGSBLOCK skrev:Skönt att tidigt skapa en total splittring som dödar säsongshypen. Bravo! 5/5
Vem har ens lackat? Vissa gillar, vissa inte. Som med alla värvningar.

Knappast jämförbart med Mackan-gate.
Expert.
Manijock
Inlägg: 7796
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Manijock »

Kall-El skrev:
Manijock skrev:Verkligen grabs popcorn-feeling här inne.

På allvar, inse fakta. Alla andra spelare av samma nivå, eller till och med två-tre snäpp under, går dit pengarna finns. Växjö, Frölunda, Hv, till och med jävla Örebro, har möjlighet att plocka in 12 spelare med 300 lax i månaden, utan att föreningen i sig har råd. Vi kan liksom inte konkurrera med det. Nu får vi chansen att plocka en med landslagsnivå för vad jag förmodar är en överkomlig summa. Han går inte dit pengarna finns, utan värderar det sociala högre. Kommer han visa tveksamma tendenser till att jobba, så förmodar jag att Robban agerar. I övrigt har vi verkligen en chans till en billig stjärnspelare här.

Ni förstår väl att om Dick Axelsson inte kommit, så hade vi inte fått någon alls?
Det skulle väl utan problem gå att lägga pengarna på en annan spelare. Skillnaden torde knappast ha varit Axelsson eller random junis. ( Framför allt borde det funnits rätt gott om pengarna med tanke på att det fanns utrymme för en spelare till innan Vejdemo försvann. )
Storyn upprepas ju dessvärre. Vi kan aldrig vinna en löneförhandling med nuvarande utveckling. Alternativet hade varit att vänta in i augusti-september och se om vi kan hugga någon kanadick-chansning eller liknande när alla andra stängt sina trupper.
EspenK
Inlägg: 9047
Blev medlem: 2016-03-05
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Jönköping

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av EspenK »

Ta ett djupt andetag och tagga ner!

En OS spelare med starka kvaliteter i pp och det kreativa spelet. Vi får honom troligtvis kraftigt rabatterad pga önskan att bo och spela i Stockholm.

Vi har helt enkelt inte lyxen att tacka nej till någon spelare på denna nivå. Vi är inte Växjö, Frölunda eller Saik. Vi måste få ihop ett slagkraftigt lag varje år med diverse budgetlösnibgar.

Ni agerar och dundrar på som om vi vore lejonet i näringskedjan när vi i verkligheten springer runt och letar gräs på en uttorkad savann.
Användarvisningsbild
captcash
Inlägg: 4514
Blev medlem: 2012-03-31
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sthlm

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av captcash »

Vi har ju levt mycket på bra lagsammanhållning och ett jävla kämpande att vi aldrig ger upp, senaste säsongerna. Om nu denna kille kommer in och det inte går på räls för honom.. fan vet hur han reagerar och hur det påverkar laget en kall november kväll på Hovet.... Nepp, jag är sjukt tveksam till Dick! Inte som spelare men på ALLA andra plan och det är dessa "andra plan" vi levt mycket på senaste säsongerna!
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Palle J
Inlägg: 19
Blev medlem: 2018-04-24
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Palle J »

Inte direkt det man hoppades på.

Men alltid oavsett
Praetori
Inlägg: 13757
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Praetori »

OS spelare och en Enpoängslirare.
En av SHLs bästa spelare och stockholmare med förflutet i föreningen. Jag har svårt att vara missnöjd.

Dessutom har ju både Jocke och Robban suttit med och lagt fram det rakt.

Sent from my XT1580 using Tapatalk
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Zäta84
Inlägg: 72
Blev medlem: 2016-03-31

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Zäta84 »

Jag fattar inte att så många vill kicka Jocke samt ska skita i matcher bara för vi värvar Dick.

Visst att han håller på AIK men ridderwall höll på Bajen.
Och det är ju totalt omöjligt att ha ett lag med bara spelare som hejar på det lag man spelar för.
Kom ihåg att detta är ett jobb och kag ät helt övertygad sv stt han kommer göra ett grymt jobb hos

Han är trots allt i sina bästa stunder bland dom bästa i shl.

Vi måste kunna va stora och ge han en chans.

Jag tror på Dick. Och jag tror på djurgården nästa säsong.
Detta kan bli bra. Tro mig.
mb81
Inlägg: 8657
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av mb81 »

Vad man än tycker om Dick så får vi ett riktigt bra lag nästa år. Jag är inget superfan av vad Dick med tanke på hur han snackat om DIF. Men nu är han här och då gäller det att prestera.
Denna uppställning är riktigt bra:
Dick-Josefson-Brodin
Lilja-Ante-Bergfors
Possler-Macdavid-Jonte
Ågren-Strandberg-Bemström
Hank
Användarvisningsbild
Dingman
Inlägg: 102
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Lidingö

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Dingman »

Tycker det är en bra värvning. Tror nog Dick vill ta revansch för allt som varit och kommer göra ett bra jobb för oss. Han har nog hunnit mogna en del sen sist han var hos oss.

OS-spelare så sent som i våras blir man inte helt utan grund.

Välkommen tillbaka!
mb81
Inlägg: 8657
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av mb81 »

Btw när var det senast en shl-trupp var helsvensk? Någon som vet? Känns som alla klubbar alltid har ett par importer.
Låst