Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
DRC
Inlägg: 1106
Blev medlem: 2009-03-13
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av DRC »

diftobbe89 skrev:Ser inte heller Fagerudd som någon flopp, han har behandlats annorlunda från första början, jag tror fortfarande han hade kunnat bli en skaplig back under Nyman, tycker han känns ok på mesta och kan spela fysiskt om det krävs, han är ju en bättre back än Falk i grunden.
Falk är dock en bättre center.
Användarvisningsbild
diftobbe89
Inlägg: 4778
Blev medlem: 2008-11-20
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av diftobbe89 »

DRC skrev:
diftobbe89 skrev:Ser inte heller Fagerudd som någon flopp, han har behandlats annorlunda från första början, jag tror fortfarande han hade kunnat bli en skaplig back under Nyman, tycker han känns ok på mesta och kan spela fysiskt om det krävs, han är ju en bättre back än Falk i grunden.
Falk är dock en bättre center.
Haha, Falk har faktiskt visat sig vara en helt ok center för dom lägre kedjorna när det krisar.
Spela fult
Användarvisningsbild
DRC
Inlägg: 1106
Blev medlem: 2009-03-13
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av DRC »

diftobbe89 skrev:
DRC skrev:
diftobbe89 skrev:Ser inte heller Fagerudd som någon flopp, han har behandlats annorlunda från första början, jag tror fortfarande han hade kunnat bli en skaplig back under Nyman, tycker han känns ok på mesta och kan spela fysiskt om det krävs, han är ju en bättre back än Falk i grunden.
Falk är dock en bättre center.
Haha, Falk har faktiskt visat sig vara en helt ok center för dom lägre kedjorna när det krisar.
Nästan i samma klass som Holm.
B.I.B.A
Inlägg: 2832
Blev medlem: 2009-08-06

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av B.I.B.A »

diftobbe89 skrev:Ser inte heller Fagerudd som någon flopp, han har behandlats annorlunda från första början, jag tror fortfarande han hade kunnat bli en skaplig back under Nyman, tycker han känns ok på mesta och kan spela fysiskt om det krävs, han är ju en bättre back än Falk i grunden.
Att Fagerudd inte var den spelaren som Jocke påstod var väl ingen jätteskräll. Så i den meningen är kanske "flopp" fel ord. Men likväl, en spelare som inte levererat vad han värvades för.

En "offensiv PP-back" som kommer med 6 poäng från finska ligan och har levererat 1+5 på 44 SHL-matcher är ingen succé i min bok.
Avgå Jocke.
B.I.B.A
Inlägg: 2832
Blev medlem: 2009-08-06

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av B.I.B.A »

Praetori skrev: Jag fattar inte diskussionen riktigt. Jämfört med övriga föreningar i SHL har vi väl knappast floppvärvat något större antal eller höga löneposter? Att Växtvärk och ett par till verkar ha sedelpress hemma är ju knappast Jockes fel (och det är typ ingen av de legoknektarna jag skulle vilja ha sett i Djurgården ändå).
Vad har övriga föreningar med DIF att göra? Hade jag varit medlem eller delägare i deras klubbar hade jag säkert haft åsikter om hur deras ledning skötte sig. Nu är jag medlem i DIF och när vi plockar in en lekman på en nyckelposition och han gör misstag som till och med en amatör som jag ser är idiotiska så måste man få påpeka det. Att vi sitter med en lägre budget är ingen ursäkt för att kasta pengar på meningslösa spelare. Snarare tvärtom.
Avgå Jocke.
Användarvisningsbild
Stulle
Inlägg: 1219
Blev medlem: 2010-11-23
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Älvsjö

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Stulle »

B.I.B.A skrev:
Praetori skrev: Jag fattar inte diskussionen riktigt. Jämfört med övriga föreningar i SHL har vi väl knappast floppvärvat något större antal eller höga löneposter? Att Växtvärk och ett par till verkar ha sedelpress hemma är ju knappast Jockes fel (och det är typ ingen av de legoknektarna jag skulle vilja ha sett i Djurgården ändå).
Vad har övriga föreningar med DIF att göra? Hade jag varit medlem eller delägare i deras klubbar hade jag säkert haft åsikter om hur deras ledning skötte sig. Nu är jag medlem i DIF och när vi plockar in en lekman på en nyckelposition och han gör misstag som till och med en amatör som jag ser är idiotiska så måste man få påpeka det. Att vi sitter med en lägre budget är ingen ursäkt för att kasta pengar på meningslösa spelare. Snarare tvärtom.
Jag hänger inte riktigt med i diskussionen. Är du lack för att Jocke har lyckats med sina "chansvärvningar"?
Jag är inte arg, och inte besviken.
Praetori
Inlägg: 13757
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Praetori »

B.I.B.A skrev:
Praetori skrev: Jag fattar inte diskussionen riktigt. Jämfört med övriga föreningar i SHL har vi väl knappast floppvärvat något större antal eller höga löneposter? Att Växtvärk och ett par till verkar ha sedelpress hemma är ju knappast Jockes fel (och det är typ ingen av de legoknektarna jag skulle vilja ha sett i Djurgården ändå).
Vad har övriga föreningar med DIF att göra? Hade jag varit medlem eller delägare i deras klubbar hade jag säkert haft åsikter om hur deras ledning skötte sig. Nu är jag medlem i DIF och när vi plockar in en lekman på en nyckelposition och han gör misstag som till och med en amatör som jag ser är idiotiska så måste man få påpeka det. Att vi sitter med en lägre budget är ingen ursäkt för att kasta pengar på meningslösa spelare. Snarare tvärtom.
Allting har väl med övriga föreningar att göra? Vad skall man annars jämföra mot?
Om vi gör 8 bra värvningar och 2 dåliga och läget är 6/4 för övriga lag så är väl våran sportchef bättre än konkurrensen eller har jag missförstått något?
Vem är demonsportchefen som vi skulle ta in som alternativ som skulle göra ett bättre jobb i så fall?
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
B.I.B.A
Inlägg: 2832
Blev medlem: 2009-08-06

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av B.I.B.A »

Praetori skrev:Allting har väl med övriga föreningar att göra? Vad skall man annars jämföra mot?
Om vi gör 8 bra värvningar och 2 dåliga och läget är 6/4 för övriga lag så är väl våran sportchef bättre än konkurrensen eller har jag missförstått något?
Så du tycker alltså inte vi ska göra vårt bästa för att få ut max av våra resurser? Vi har begränsade tillgångar. Växjö har råd att testa dyra legoknektar och chansningar. Vi måste vara noggranna i vår rekrytering. När vanliga fans som knappt är insatta lyckas göra bättre bedömningar än sportchefen så är det något som inte stämmer. Och nej, jag vill inte höra "Vadå, vilka bedömningar?" som svar på detta. Jag har svarat. Läs inläggen.
Praetori skrev:Vem är demonsportchefen som vi skulle ta in som alternativ som skulle göra ett bättre jobb i så fall?
Jag tror man hade kunnat välja nästan vem som helst som har lite kontakter och erfarenheter i hockeysverige och den hade kunnat göra ett bättre jobb. Ingen vettig människa hade sett Tambellini som en SHL-stjärna. Eller Musse som en bra coach.
Avgå Jocke.
Skidlöparn
Inlägg: 2331
Blev medlem: 2013-05-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Skidlöparn »

B.I.B.A skrev:
Praetori skrev:Allting har väl med övriga föreningar att göra? Vad skall man annars jämföra mot?
Om vi gör 8 bra värvningar och 2 dåliga och läget är 6/4 för övriga lag så är väl våran sportchef bättre än konkurrensen eller har jag missförstått något?
Så du tycker alltså inte vi ska göra vårt bästa för att få ut max av våra resurser? Vi har begränsade tillgångar. Växjö har råd att testa dyra legoknektar och chansningar. Vi måste vara noggranna i vår rekrytering. När vanliga fans som knappt är insatta lyckas göra bättre bedömningar än sportchefen så är det något som inte stämmer. Och nej, jag vill inte höra "Vadå, vilka bedömningar?" som svar på detta. Jag har svarat. Läs inläggen.
Praetori skrev:Vem är demonsportchefen som vi skulle ta in som alternativ som skulle göra ett bättre jobb i så fall?
Jag tror man hade kunnat välja nästan vem som helst som har lite kontakter och erfarenheter i hockeysverige och den hade kunnat göra ett bättre jobb. Ingen vettig människa hade sett Tambellini som en SHL-stjärna. Eller Musse som en bra coach.
Dags för dig att söka en sportchefstjänst kanske? Har hört att Djurgården ska komplettera med en utöver Jocke.
B.I.B.A
Inlägg: 2832
Blev medlem: 2009-08-06

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av B.I.B.A »

Skidlöparn skrev: Dags för dig att söka en sportchefstjänst kanske? Har hört att Djurgården ska komplettera med en utöver Jocke.
Sedär, det gamla klassiska "gör det bättre själv"-argumentet.
Avgå Jocke.
Túrin Turambar
Inlägg: 595
Blev medlem: 2012-05-04
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Túrin Turambar »

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... -ar-gammal

Enligt AB får inte Ahlén förlängt och funderar därför allvarligt på att sluta.
jaccan
Inlägg: 209
Blev medlem: 2009-02-18
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av jaccan »

B.I.B.A skrev:
Praetori skrev:Vem är demonsportchefen som vi skulle ta in som alternativ som skulle göra ett bättre jobb i så fall?
Jag tror man hade kunnat välja nästan vem som helst som har lite kontakter och erfarenheter i hockeysverige och den hade kunnat göra ett bättre jobb. Ingen vettig människa hade sett Tambellini som en SHL-stjärna. Eller Musse som en bra coach.
Fast det är ju inte sant. Isådantfall skulle ju andra föreningar, som ju antaglien sitter på sportchefer med de meriter du efterfrågar, lyckas med i princip alla sina värvningar. Men detta är ju långt ifrån fallet, som även Praetori pekar på. Kan inte hitta något skäl till att vara så ultranegativ mot Jocke som du faktiskt är. Visst har han gjort några misstag, men det gör alla sportchefer.
Skidlöparn
Inlägg: 2331
Blev medlem: 2013-05-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Skidlöparn »

B.I.B.A skrev:
Skidlöparn skrev: Dags för dig att söka en sportchefstjänst kanske? Har hört att Djurgården ska komplettera med en utöver Jocke.
Sedär, det gamla klassiska "gör det bättre själv"-argumentet.
Jupp, för just nu har du inte särskilt mycket att komma med i dina argument om att du tycker att allt är dåligt med Jocke, annat än att Jeff och Fagerudd har floppat.
Detblir3poäng
Inlägg: 2189
Blev medlem: 2017-02-14

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Detblir3poäng »

ciirree skrev:Hur ser ni Fagerudd som en flopp? Fick 8 matcher hos oss där han gjorde det bra.
Fast vill minnas att han var fullständigt livsfarlig i egen zon och att han missade pucken när han skulle skjuta fler gånger än han träffade.
Användarvisningsbild
DRC
Inlägg: 1106
Blev medlem: 2009-03-13
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av DRC »

Detblir3poäng skrev:
ciirree skrev:Hur ser ni Fagerudd som en flopp? Fick 8 matcher hos oss där han gjorde det bra.
Fast vill minnas att han var fullständigt livsfarlig i egen zon och att han missade pucken när han skulle skjuta fler gånger än han träffade.
Fagerudd bjöd precis Rögle på 3-1.
Låst