Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
#10
Inlägg: 13630
Blev medlem: 2012-01-19
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Norra delen av Sverige

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av #10 »

Zäta84 skrev:Jacob Josefsson fru la upp ett inlägg på sin instagram idag där hon sa tack för denna tid Buffalo.

Kan Jacob kanske komma hem nu.

Vore då grymt. :)
Vågar inte börja hoppas...
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av ciirree »

#10 skrev:
Zäta84 skrev:Jacob Josefsson fru la upp ett inlägg på sin instagram idag där hon sa tack för denna tid Buffalo.

Kan Jacob kanske komma hem nu.

Vore då grymt. :)
Vågar inte börja hoppas...
Det ser ut som att det är en vän som skrivit: "Välkomna hem <3<3<3<3" på samma inlägg.
Användarvisningsbild
Buford
Inlägg: 2328
Blev medlem: 2008-05-09
Ort: South of Heaven

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Buford »

Hm... Jag har haft jäkligt dålig koll på Josefsson de senaste åren, hur ser formen ut?
Användarvisningsbild
jsson
Inlägg: 1647
Blev medlem: 2015-03-03
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av jsson »

Buford skrev:Hm... Jag har haft jäkligt dålig koll på Josefsson de senaste åren, hur ser formen ut?
Svårt att säga. Har haft skadebekymmer. Men hans roll är ju i någon form av en checking/shut down-line. Som producerande spelare finns det egentligen ingenting att gå på sedan han spelade hos oss...
Puckey
Inlägg: 1756
Blev medlem: 2014-09-17

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Puckey »

jsson skrev:
Buford skrev:Hm... Jag har haft jäkligt dålig koll på Josefsson de senaste åren, hur ser formen ut?
Svårt att säga. Har haft skadebekymmer. Men hans roll är ju i någon form av en checking/shut down-line. Som producerande spelare finns det egentligen ingenting att gå på sedan han spelade hos oss...
New Jersey gav honom en del cred för sitt pp-spel. Även om han sällan fick poäng själv ska han ha varit bra på att sätta igång spel som 3-4 touch senare blev till farliga avslut. Duktig straffskytt också.

Sen vill jag minnas att jag tyckte att han spelade bättre än många andra i VM för ett par år sen (med risk för djurgårdsglasögon), men ändå var cementerad i 4e bara för att namnen framför var större.
Skidlöparn
Inlägg: 2331
Blev medlem: 2013-05-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Skidlöparn »

Puckey skrev:
jsson skrev:
Buford skrev:Hm... Jag har haft jäkligt dålig koll på Josefsson de senaste åren, hur ser formen ut?
Svårt att säga. Har haft skadebekymmer. Men hans roll är ju i någon form av en checking/shut down-line. Som producerande spelare finns det egentligen ingenting att gå på sedan han spelade hos oss...
New Jersey gav honom en del cred för sitt pp-spel. Även om han sällan fick poäng själv ska han ha varit bra på att sätta igång spel som 3-4 touch senare blev till farliga avslut. Duktig straffskytt också.

Sen vill jag minnas att jag tyckte att han spelade bättre än många andra i VM för ett par år sen (med risk för djurgårdsglasögon), men ändå var cementerad i 4e bara för att namnen framför var större.
Har helt klart en uppsida som är högsta SHL-klass. Synd att hans NHL-karriär inte blev särskilt lyckad, men ser honom inte som särskilt mycket sämre än Ante iaf. Hoppas bara att han kan vara skadefri.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7167
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Skidlöparn skrev:
Puckey skrev:
jsson skrev:
Buford skrev:Hm... Jag har haft jäkligt dålig koll på Josefsson de senaste åren, hur ser formen ut?
Svårt att säga. Har haft skadebekymmer. Men hans roll är ju i någon form av en checking/shut down-line. Som producerande spelare finns det egentligen ingenting att gå på sedan han spelade hos oss...
New Jersey gav honom en del cred för sitt pp-spel. Även om han sällan fick poäng själv ska han ha varit bra på att sätta igång spel som 3-4 touch senare blev till farliga avslut. Duktig straffskytt också.

Sen vill jag minnas att jag tyckte att han spelade bättre än många andra i VM för ett par år sen (med risk för djurgårdsglasögon), men ändå var cementerad i 4e bara för att namnen framför var större.
Har helt klart en uppsida som är högsta SHL-klass. Synd att hans NHL-karriär inte blev särskilt lyckad, men ser honom inte som särskilt mycket sämre än Ante iaf. Hoppas bara att han kan vara skadefri.
Word.
När fick vi senast en hemvändare utan skadeproblematik?
4 segrar kvar
robitzo
Inlägg: 14
Blev medlem: 2018-03-08

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av robitzo »

Jag såg på Sannes (Josefsons flickvän) Instagram att dom hade hur mycket packning som helst och skulle åka iväg från Buffalo. Såg verkligen ut som en flytt, var säkert 10 väskor minst. Dom åkte till Chicago och då skrev Sanne "Let's go on the 8 hour flight". Visst är det ungefär 8-9 timmars flyg från Chicago till Stockholm? Vågar man börja drömma? Varför skulle man behöva 10 väskor för att åka hem över sommaren?
Djuuuuuuu
Användarvisningsbild
Sjöwall
Inlägg: 1826
Blev medlem: 2011-04-22
Ort: Kungsholmen

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Sjöwall »

robitzo skrev:Jag såg på Sannes (Josefsons flickvän) Instagram att dom hade hur mycket packning som helst och skulle åka iväg från Buffalo. Såg verkligen ut som en flytt, var säkert 10 väskor minst. Dom åkte till Chicago och då skrev Sanne "Let's go on the 8 hour flight". Visst är det ungefär 8-9 timmars flyg från Chicago till Stockholm? Vågar man börja drömma? Varför skulle man behöva 10 väskor för att åka hem över sommaren?
Tjejer behöver ofta 10 väskor för att åka iväg en weekend. Behöver nog inte betyda något speciellt.
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av ciirree »

Stod ju faktiskt i storyn innan att de skulle till Sverige så det är ju klart.
Sen har ju Jacob spenderat somrarna här tidigare med, tillsammans med andra NHL proffs jobbar han ju med samma PT i Stockholm.
Användarvisningsbild
Stulle
Inlägg: 1219
Blev medlem: 2010-11-23
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Älvsjö

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Stulle »

"BREAKING: Växjö vinner dragkampen om Jacob Josefsons signatur" den hade smakat :lol:
Jag är inte arg, och inte besviken.
Användarvisningsbild
Örebroarn
Inlägg: 845
Blev medlem: 2005-10-28
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Örebro

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Örebroarn »

Stulle skrev:"BREAKING: Växjö vinner dragkampen om Jacob Josefsons signatur" den hade smakat :lol:
Då hoppas jag att uppdrag granskning tittar på deras förening som man gjorde med Trottoarkant IF för några år sen. Något mysko är det hur de har råd med klasspelare efter klasspelare trots lite publik. Jag vet att de får pengar av kommunen men jag tror att det är mer än de redovisar.
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av -daniel- »

Har hört från flera av varandra oberoende håll att Jacob är klar, så det är med stor sannolikhet så. Svårt att bedöma källorna dock men tror det stämmer.

Har inte sett honom alls sen flytten från DIF så vet inte alls hans status - naturligtvis kollat EP som alla andra men någon som faktiskt sett Josefson spela senaste åren? Känns dock roligt att (förmodligen) få hem en riktig Djurgårdare.
Bild
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av -daniel- »

Örebroarn skrev:
Stulle skrev:"BREAKING: Växjö vinner dragkampen om Jacob Josefsons signatur" den hade smakat :lol:
Då hoppas jag att uppdrag granskning tittar på deras förening som man gjorde med Trottoarkant IF för några år sen. Något mysko är det hur de har råd med klasspelare efter klasspelare trots lite publik. Jag vet att de får pengar av kommunen men jag tror att det är mer än de redovisar.
De har privata storsponsorer, bla har Stefan Edberg gått in med stora belopp i en privat satsning (som han naturligtvis hoppas ger avkastning, Stefan är en framgångsrik investerare numer).
Bild
Användarvisningsbild
Buford
Inlägg: 2328
Blev medlem: 2008-05-09
Ort: South of Heaven

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Buford »

Någon skrev en kommentar på Facebook att Josefsson presenteras på onsdag...
Låst