Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Praetori
Inlägg: 13757
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Praetori »

LJ vill väl självklart få en framträdande roll i en förstakedja och kanske till slut gå till NHL. Han vet att han aldrig kommer få den exponeringen med Ante i laget och supertalanger på väg upp från Djurgårdens J18/J20.

Sent from my XT1580 using Tapatalk
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Puckey
Inlägg: 1756
Blev medlem: 2014-09-17

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Puckey »

Praetori skrev:LJ vill väl självklart få en framträdande roll i en förstakedja och kanske till slut gå till NHL. Han vet att han aldrig kommer få den exponeringen med Ante i laget och supertalanger på väg upp från Djurgårdens J18/J20.

Sent from my XT1580 using Tapatalk
Han får gärna gå till NHL inom två år, så att vi får tillbaks 900'..
South_Exil
Inlägg: 788
Blev medlem: 2016-01-28

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av South_Exil »

Sjukt irriterande att släppa spelare till andra SHL lag.

Men finns såklart många parametrar där från både förening och spelare.
Linus svider mest hockeymässigt.
Ljungh kulturbärarmässigt. Riktigt surt.

Men kan alla bara skippa det här ”bygga sju-åtta års snacket” om dessa spelare.
Även om vi hade skrivit 100-årskontrakt så hade det funnits KHL och NLA out.
Spelar de tillräckligt bra så kommer de få chansen där.
Får de inte chansen så skulle det vara fel spelare för oss att ha på +150k kontrakt.
Användarvisningsbild
emilin
Inlägg: 739
Blev medlem: 2012-01-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Nyköping

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av emilin »

Är lite fundersam över hur man/Jocke ska resonera när det gäller truppen(enligt vissa).
I dagsläget har vi 3 centrar på kontrakt Ante, Davidsson och Vejdemo(rykten en 2 center) som sportchef måste man ju räkna med att alla är spelbara nästa år, även att man tar några steg till i sin utveckling, ge några yngre möjligheten att kriga sig in i truppen. Som det ser ut i dag finns inte plats för Ljungh eller LJ(tydligen så har man gjort tappra försök att binda upp LJ ej lyckas) sist nämnda är nog den som jag personligen kommer gräma mig mest över att man inte lyckades med, perfekt spelare som man kan placera allt från 1-4 men inte till vilket pris som helst, full trupp och LJ kan hamna i 3-4 där tror jag priset är på tok för dyrt för LJ.
Sen kan man inte som sportchef likt ett Xbox spel binda upp hur många som helst och sen kasta åt sidan.
Visar det sig att Davidsson och Vejdemo försvinner så blir det tyvärr ett problem som måste lösas då det sker.

Målvakt: Hur kan man kritisera en förlängning på SHL:s bästa målvakt (seriespel) lek med tanken att Reideborn inte var våran målvakt och Jocke lyckades värva den som var bäst under seriespelet, tror många här inne skulle jubla högt, rätt ålder(26) enorma utvecklingsmöjligheter.
Viktor Fasth som många anser vara den bästa målvakten i SHL 35 år.
En målvakt brukar bara bli bättre med åren har vi då den som producerat bäst i seriespel ålder 26 så vore det helt idiotiskt att inte knipa Reideborn om möjligheten gavs och ja jag tycker man ska satsa på honom som förste målvakt.

Backsidan: Känns också ganska tryckt personligen hoppas jag att man överväger att förlänga med Urbom(2-3 år) tycker att han har utvecklas till en riktig stabil back och bara i år tagit enorma steg i sin utveckling. Där har ni en spelare som jag skulle älska att föreningen satsade på, risk minimal att försvinna utan för Sverige till bättre ligor, håller hög klass (enligt mig) i SHL, plus stort Djurgårdshjärta som kan vara en stor ledare på och utanför is.

Till sist tur att inte jag är sportchef svårt att till förställa allas behov, men jag litar på att Jocke lyckas ta nästa steg med mitt kära Djurgården.
Nine
Inlägg: 10
Blev medlem: 2018-02-03
Ort: Stockholm

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Nine »

Trist som fan med LJ och Ljungh såklart men jag tror att det dels är en lönefråga och dels så försöker Jocke locka hem Josefson. Om han vill hem och ska in i truppen, vart ska dessa herrar spela då?

Då jag vet på ett ungefär vad vår bästa spelare ligger lönemässigt så kan jag säga att vi aldrig skulle hosta upp 190' i månaden för Ljungh hur mycket vi än ville ha kvar honom.

Att både Ante själv och klubben är fast beslutna om att han kommer spela nästa säsong är jag helt övertygad om, han kommer inte ge upp i första taget. Sen om det håller är en annan fråga men i vår sits så kommer vi få ta den chansningen.

Blir intressant att följa detta.
Användarvisningsbild
DRC
Inlägg: 1106
Blev medlem: 2009-03-13
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av DRC »

På kort sikt är det helt rätt att satsa på Ante, Davidsson och förhoppningsvis Josefson. Det som skaver är att Davidsson inte kommer bli långvarig medans Linus är någon man skulle kunna bli gammal med.

Men givet att Linus är ute efter en roll i en andra lina så fanns det inget lyckligt slut här om Josef blir verklighet.

Vejdemo ska gå på kanten men är en något bättre reservdel på center än Falk.

Hoppas man ersätter tappen i storlek i Linus, Burken och Ahlén. En budgetlösning skulle kunna vara att försöka få till en deal med Max Wärn som HV försöker köpa ut i förtid. Har 94 kg och nog knappt 15 SHL kassar per säsong i sig.
Manijock
Inlägg: 7793
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Manijock »

Tycker många stirrar sig lite väl blinda på den här rangordningssystemet. Väldigt gammaldags sätt att se på det. Bergfors spelade till exempel i tredjekedjan. Håller honom betydligt högre än Possler som ändå lirade i första. Vi behöver fyra enheter som producerar. Därav inget slöseri att värva Alvarez till en tredjekedja. Den är lika viktig som den första om vi ska gå långt.
Användarvisningsbild
Frasse
Inlägg: 1856
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Frasse »

BOMBOM BOUCHARD skrev:Altsich:
Tycker inte tonen varit hård alls i denna tråd. Men klart folk är oroade när vi tappar toppspelare till konkurrerande klubbar. Men visst, det är klart sedan länge och kanske ältar vi i överkant.
Det kom bara nytt vatten på kvarn när lönen blev outad. Därav mitt nya ältande.

Är inte heller särskilt missnöjd över att Ljungh drar. Ingen favorit (förutom off ice som han verkar hur skön som hellst :D )
Finns fler aspekter än så när det kommer till LJ. Han har alltid varit den "flyttfågel".
Tycker inte att vi skall dras med i en lönekarusell där vi får för oss att betala närmare 200k i månaden för en spelare som levererar en säsong på högsta nivå, samtidigt svider det hårt att tappa spelare med bra utveckling och som skulle kunna bli ledande kommande säsong.

Nya pengarna in kommer göra mer "skada än nytta då allt fler klubbar får för sig att erbjuda löner som är långt ifrån berättigade.
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
förevigtdjurgården
Inlägg: 4346
Blev medlem: 2012-04-01
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av förevigtdjurgården »

Frasse skrev:
BOMBOM BOUCHARD skrev:Altsich:
Tycker inte tonen varit hård alls i denna tråd. Men klart folk är oroade när vi tappar toppspelare till konkurrerande klubbar. Men visst, det är klart sedan länge och kanske ältar vi i överkant.
Det kom bara nytt vatten på kvarn när lönen blev outad. Därav mitt nya ältande.

Är inte heller särskilt missnöjd över att Ljungh drar. Ingen favorit (förutom off ice som han verkar hur skön som hellst :D )
Nya pengarna in kommer göra mer "skada än nytta då allt fler klubbar får för sig att erbjuda löner som är långt ifrån berättigade.
Fast det är ju en spelares marknad vi går mot, och så länge det finns ett utbud av så höga löner att erbjuda kommer det ju delas ut så höga löner. Det är här vi som storstadslag får stora problem, just eftersom att bostadskostnader är mycket högre, och rent organisatoriskt vill inte vilken sponsor som helst ta sig an DIF eftersom att det i sin tur kan utesluta betalande kunder ifrån Ritorps Riddare och de grönvita från söder.

Det är också pga detta som jag tycker det är så oerhört tråkigt att vi väljer att göra oss av med en trotjänare som Micke Ahlén - visst, inte den bästa ishockeyspelaren som har iklätt sig DIF-tröjan, och heller inte i närheten, men han var den förmodligen sista kulturbäraren vi kommer ha.
Vila i Frid, DIF Hockey.
Bengan08
Inlägg: 729
Blev medlem: 2013-12-15
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Bengan08 »

Tror DIF Hockey kommer att kalla till presskonferens likt förra året nu i veckan eller veckan efter. Där tror jag att vi kommer att presentera . R Jensen, Alsing, Bemström, J Lilja och killen från Oskarshamn. Dvs inga värvningar som kommer att skapa hysteri direkt :D :

Lilja kommer iofs vara en bra värvning
mb81
Inlägg: 8657
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av mb81 »

Bengan08 skrev:Tror DIF Hockey kommer att kalla till presskonferens likt förra året nu i veckan eller veckan efter. Där tror jag att vi kommer att presentera . R Jensen, Alsing, Bemström, J Lilja och killen från Oskarshamn. Dvs inga värvningar som kommer att skapa hysteri direkt :D :

Lilja kommer iofs vara en bra värvning
Tycker alla dessa är bra värvningar. Själv tycker jag Bemström känns mest spännande. Men någon joker som gått under radarn vore kul.
Morwin
Inlägg: 2926
Blev medlem: 2011-01-07
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Morwin »

mb81 skrev:
Bengan08 skrev:Tror DIF Hockey kommer att kalla till presskonferens likt förra året nu i veckan eller veckan efter. Där tror jag att vi kommer att presentera . R Jensen, Alsing, Bemström, J Lilja och killen från Oskarshamn. Dvs inga värvningar som kommer att skapa hysteri direkt :D :

Lilja kommer iofs vara en bra värvning
Tycker alla dessa är bra värvningar. Själv tycker jag Bemström känns mest spännande. Men någon joker som gått under radarn vore kul.
Bra om man vill placera sig utanför top9 i serien.

Skickat från min F8331 via Tapatalk
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
mb81
Inlägg: 8657
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av mb81 »

Morwin skrev:
mb81 skrev:
Bengan08 skrev:Tror DIF Hockey kommer att kalla till presskonferens likt förra året nu i veckan eller veckan efter. Där tror jag att vi kommer att presentera . R Jensen, Alsing, Bemström, J Lilja och killen från Oskarshamn. Dvs inga värvningar som kommer att skapa hysteri direkt :D :

Lilja kommer iofs vara en bra värvning
Tycker alla dessa är bra värvningar. Själv tycker jag Bemström känns mest spännande. Men någon joker som gått under radarn vore kul.
Bra om man vill placera sig utanför top9 i serien.

Skickat från min F8331 via Tapatalk
Bra för det sättet vi vill spela. Bra ålder och potential att bli riktigt bra SHL-spelare. Speciellt Alsing och Bemström. Sen fattar väl alla att det inte är vävningar för toppkedjorna.
B.I.B.A
Inlägg: 2832
Blev medlem: 2009-08-06

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av B.I.B.A »

mb81 skrev:Bra för det sättet vi vill spela. Bra ålder och potential att bli riktigt bra SHL-spelare. Speciellt Alsing och Bemström. Sen fattar väl alla att det inte är vävningar för toppkedjorna.
Med andra ord är det spelare vi kommer släppa till konkurrenter när vi har etablerat dem i SHL.
Avgå Jocke.
Zäta84
Inlägg: 72
Blev medlem: 2016-03-31

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Zäta84 »

Jacob Josefsson fru la upp ett inlägg på sin instagram idag där hon sa tack för denna tid Buffalo.

Kan Jacob kanske komma hem nu.

Vore då grymt. :)
Låst