SHL: Omgång 14 : Djurgårdens IF - Skellefteå AIK 27/10-2017

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Andspe
Inlägg: 1846
Blev medlem: 2011-01-13
Säsongskort: Ja

SHL: Omgång 14 : Djurgårdens IF - Skellefteå AIK 27/10-2017

Inlägg av Andspe »

19:00 @ Hovet

Jag är taggad som satan, så det får bli en ny matchtråd redan nu!
Över 5k sålda redan igår(24/10) och det lär gå en hel del biljetter den här veckan.
Löning idag, så passa på att unna er något extra kul nu på fredag! Stämmningen på Hovet när det är mycket folk är magisk!

Vi har vunnit 4 av de fem senaste mot Skellefteå. Skulle vi prestera bra i den här dubbeln mot SAIK kan vi mycket väl dra ifrån i tabellen.

Köp biljetter här:
Bild

-------------------------------------------------------------------

Vill du också äga en del av Djurgården Hockey?
Vi är redan över 2200 personer som tecknat. Vill du bli en utav familjen?
Investera här:
Bild
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
Praetori
Inlägg: 13762
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: SHL: Omgång 14 : Djurgårdens IF - Skellefteå AIK 27/10-2

Inlägg av Praetori »

Höstlov. Lapp på luckan eller betyder det att alla som är "Lite Finare, Lite Bättre" drar till Saint-Tropez?

Riktig värdemätare med back-to-back mot jagande SAIK. Chans till 6-pinnar och att cementera oss i toppen eller "risk" för dubbeltorsk och att glida ner mot mittenträsket?

Seger hemma på Hovet kan vi ju börja med i alla fall.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
captcash
Inlägg: 4516
Blev medlem: 2012-03-31
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sthlm

Re: SHL: Omgång 14 : Djurgårdens IF - Skellefteå AIK 27/10-2

Inlägg av captcash »

Praetori skrev:Höstlov. Lapp på luckan eller betyder det att alla som är "Lite Finare, Lite Bättre" drar till Saint-Tropez?

Riktig värdemätare med back-to-back mot jagande SAIK. Chans till 6-pinnar och att cementera oss i toppen eller "risk" för dubbeltorsk och att glida ner mot mittenträsket?

Seger hemma på Hovet kan vi ju börja med i alla fall.
Klart vi drar till Troppan! Får sätta upp nån fulstream på storbild nere på beachen där! ;)

Har ingen bra känsla inför matchen men hoppas vi kan nita dem, tror jag mentalt är lite rädd för Sajk (enda laget i SHL jag ser som lite unbeatable), men hoppas inte spelarna känner samma.

Kan vi får en uddamåls-seger här så vore det toppen, tom en vinst på straffar hade jag accepterat (speciellt då vi kan behöva lite fukking OT/Straff moralboost).
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
#10
Inlägg: 13634
Blev medlem: 2012-01-19
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Norra delen av Sverige

Re: SHL: Omgång 14 : Djurgårdens IF - Skellefteå AIK 27/10-2

Inlägg av #10 »

captcash skrev:
Praetori skrev:Höstlov. Lapp på luckan eller betyder det att alla som är "Lite Finare, Lite Bättre" drar till Saint-Tropez?

Riktig värdemätare med back-to-back mot jagande SAIK. Chans till 6-pinnar och att cementera oss i toppen eller "risk" för dubbeltorsk och att glida ner mot mittenträsket?

Seger hemma på Hovet kan vi ju börja med i alla fall.
Klart vi drar till Troppan! Får sätta upp nån fulstream på storbild nere på beachen där! ;)

Har ingen bra känsla inför matchen men hoppas vi kan nita dem, tror jag mentalt är lite rädd för Sajk (enda laget i SHL jag ser som lite unbeatable), men hoppas inte spelarna känner samma.

Kan vi får en uddamåls-seger här så vore det toppen, tom en vinst på straffar hade jag accepterat (speciellt då vi kan behöva lite fukking OT/Straff moralboost).
Vinna på straffar mot sajk som har lirare som matt, Jocke och Möller bland annat känns som en utopi...
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8118
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: SHL: Omgång 14 : Djurgårdens IF - Skellefteå AIK 27/10-2

Inlägg av Mattias_87 »

Fyra otroligt tuffa och viktiga matcher framför oss nu innan uppehållet. Vinner vi majoriteten av dom kan vi verkligen drömma om en bra slutplacering i grundserien. Förlorar vi fler så kanske vi får sikta in oss på att vara ett mittenlag i år.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7177
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SHL: Omgång 14 : Djurgårdens IF - Skellefteå AIK 27/10-2

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Vi har vunnit över Skaik hemma så länge jag kan minnas.
"Vi har hittat sätt att vinna" för att tala cmore-språk.
Vill också minnas att matcherna varit täta och jämna.

Dags för Skaik-seger?
Spelar på bortaseger ikväll. Vi har sett alldeles för sega ut senaste matcherna. Förstafemman måste försöka steppa upp igen och bevisa att de inte bara dansade en månad.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
Celes
Inlägg: 290
Blev medlem: 2012-12-03

Re: SHL: Omgång 14 : Djurgårdens IF - Skellefteå AIK 27/10-2

Inlägg av Celes »

Kan det bli upp mot 7000 ikväll?

Jag tror på tuff och tight match, 3-2 DIF. Burk sätter två kassar
Användarvisningsbild
captcash
Inlägg: 4516
Blev medlem: 2012-03-31
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sthlm

Re: SHL: Omgång 14 : Djurgårdens IF - Skellefteå AIK 27/10-2

Inlägg av captcash »

Reviderar mig från hur jag kände igår!

Klar vinst, 5-1! Hade blivit 5-1 i förra men domaren r*vk******e oss på en smidig seger genom en stöld. Denna gången räcker inte ens en avdankad domare att stoppa oss.

Junisarna fortsätter sin sniper-succé och även Bergfors-kedjan får luft. Första linan hackar vidare men hänger in en i PP.

Bottomline: Jag hoppas Bergfors och hans polare kommer igång ännu mer, vi behöver dem som backup när lina#1 hackar.. vi kan inte förlita oss på att Knatte, Fnatte och Tjatte ska lösa allt för oss.. och 4:e linan är ju ingen direkt man förväntar sig ett skit av offensivt! :P

Good luck ikväll, men det kommer inte behövas!
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Koonz
Inlägg: 181
Blev medlem: 2016-10-08
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SHL: Omgång 14 : Djurgårdens IF - Skellefteå AIK 27/10-2

Inlägg av Koonz »

Hade man haft någon att glida upp till huvudstaden med så hade jag fanimej gått på matchen idag. När ölen däremot redan finns i blodet och Eskilstuna är en riktig tråkstad så blir det nog att sitta hemma och glo istället!
Användarvisningsbild
Think if...
Inlägg: 471
Blev medlem: 2014-03-17
Ort: Stockholm, Sweden
Kontakt:

Re: SHL: Omgång 14 : Djurgårdens IF - Skellefteå AIK 27/10-2

Inlägg av Think if... »

Jag vill se #52 på isen i kväll
Using Tapatalk
Användarvisningsbild
Doyle
Inlägg: 2038
Blev medlem: 2006-11-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: San Jose Sharks

Re: SHL: Omgång 14 : Djurgårdens IF - Skellefteå AIK 27/10-2

Inlägg av Doyle »

Knappt 6300 sålda enligt twitter. Kom igen nu..7000 borde de bli annars SKÄMMES.. :(
sensei
Inlägg: 5535
Blev medlem: 2009-02-01
Ort: florida
Kontakt:

Re: SHL: Omgång 14 : Djurgårdens IF - Skellefteå AIK 27/10-2

Inlägg av sensei »

Tacka SHL och domarkollektivet. De har på egen hand skapat den här situationen helt utan egentlig anledning. Samtidigt har kvällspressen sugit ut den sista hysteriska krigsrubriken för en tackling som skedde för 7 omgångar sedan.

Det positiva jag ändå kan se med en rejäl publikdipp är att det skapas bra förutsättningar att rensa ut alla rötägg ur hockeyn och boota om, då förhoppningsvis med riktiga hockeyälskare på viktiga positioner.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
#10
Inlägg: 13634
Blev medlem: 2012-01-19
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Norra delen av Sverige

Re: SHL: Omgång 14 : Djurgårdens IF - Skellefteå AIK 27/10-2

Inlägg av #10 »

Jobba ner skoterraggarna (mig själv ;) ) nu för faaan!
#10
Inlägg: 13634
Blev medlem: 2012-01-19
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Norra delen av Sverige

Re: SHL: Omgång 14 : Djurgårdens IF - Skellefteå AIK 27/10-2

Inlägg av #10 »

Samma domare som sist va? :roll:
viktig
Inlägg: 41
Blev medlem: 2011-09-13

Re: SHL: Omgång 14 : Djurgårdens IF - Skellefteå AIK 27/10-2

Inlägg av viktig »

#10 skrev:Samma domare som sist va? :roll:
Sist: Linus Öhlund, Mikael Andersson
Idag: Linus Öhlund, Mikael Nord
Skriv svar