SHL Omgång 2: Djurgårdens IF - Malmö 21/9 2017 hemmapremiär

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
AlltidoavsettDIF
Inlägg: 937
Blev medlem: 2017-07-27
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SHL Omgång 2: Djurgårdens IF - Malmö 21/9 2017 hemmaprem

Inlägg av AlltidoavsettDIF »

Av det jag såg från kortsidan skulle jag vilja säga detta kring varje formation.

Målis-Jocke har börjat väldigt kasst, hoppades på en uppgradering från Tellan men han har varit högst medioker hittills. Räknar med att Adam tyvärr står nästa.

Högström-Pettersson är nog vårat bästa backpar, gillar Pettersson redan, han har visat mycket mer än bara en defensiv sida. Högström vet vi är hög klass, 1-1 målet var galet snyggt.

Bernhardt-Lagesson tror jag inte spelade så mycket ihop men Lagesson blev jag glatt överraskad över, bra nyförvärv. Bernhardt har börjat svagt, måste upp i nivå.

Urbom-Fagerudd är väldigt, väldigt, väldigt ojämna. Urbom har startat ganska svagt, ganska kass defensivt och väldigt medioker framåt. En uppåkning var dock fin. Fagerudd vet jag inte riktigt vad jag ska tycka om, väldigt risig i defensiv zon där jag inte tror han fick ur pucken en enda gång, samma sak mot Hv.

Falk är enligt mig högst medioker men var bland de bättre i dagens backuppsättning (säger mer om backarna än om Falk).

Skulle inte Axel A eller Simon J spela idag om Tom inte skulle vara med?

Lundh-Engqvist-Bourque är en ganska bra komponerad kedja med mycket 2-vägs instinkt i, den bör vara intakt. Engqvist var extremt bra. Bourques och Lundhs samarbete vid 3-2 målet var en delikatess, mer sådant.

Hank-Ljungh-Bergfors är en kedja som jag inte riktigt vet vad jag ska tycka om. Hank ska ju inte spela mycket mer än 5 min 5-5 och boxplay enligt mig typ. Possler hoppades jag skulle tryckas in här men verkar ej så. Bergfors andas verkligen toppklass, uppåkning samt projektilen till skott i mål var extremt jävla snyggt. Ljungh har inlett svagt, hoppades han skulle hitta tillbaka till 15/16 års form men han fortsätter på inslagen väg.

Ridderwall-Johansson-Ahlén är en kedja som jag gillar väldigt mycket men det händer alldeles för lite på isen när den är inne. Det ska ju vara våran power-line som ska vara jobbig att möta men tycker det är mest dutt när den är inne. Linus måste upp i nivå samt tycker jag Ridderwall borde skjuta mer, känns som han skjuter väldigt lite.

Ungdomskedjan gillar jag, dock vill jag verkligen se Mackan i kommande matcher, vill se mer fart och fläkt. Fjällbys arbetsinställning är verkligen 10/10, 100% konstant. Så jävla kul att se. Den brukar ibland tända laget med sin fart och är i vissa stunder våran bästa kedja men kan ibland dippa och vara mindre bra.
AlltidoavsettDIF
Inlägg: 937
Blev medlem: 2017-07-27
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SHL Omgång 2: Djurgårdens IF - Malmö 21/9 2017 hemmaprem

Inlägg av AlltidoavsettDIF »

Av det jag såg från kortsidan skulle jag vilja säga detta kring varje formation.

Målis-Jocke har börjat väldigt kasst, hoppades på en uppgradering från Tellan men han har varit högst medioker hittills. Räknar med att Adam tyvärr står nästa.

Högström-Pettersson är nog vårat bästa backpar, gillar Pettersson redan, han har visat mycket mer än bara en defensiv sida. Högström vet vi är hög klass, 1-1 målet var galet snyggt.

Bernhardt-Lagesson tror jag inte spelade så mycket ihop men Lagesson blev jag glatt överraskad över, bra nyförvärv. Bernhardt har börjat svagt, måste upp i nivå.

Urbom-Fagerudd är väldigt, väldigt, väldigt ojämna. Urbom har startat ganska svagt, ganska kass defensivt och väldigt medioker framåt. En uppåkning var dock fin. Fagerudd vet jag inte riktigt vad jag ska tycka om, väldigt risig i defensiv zon där jag inte tror han fick ur pucken en enda gång, samma sak mot Hv.

Falk är enligt mig högst medioker men var bland de bättre i dagens backuppsättning (säger mer om backarna än om Falk).

Skulle inte Axel A eller Simon J spela idag om Tom inte skulle vara med?

Lundh-Engqvist-Bourque är en ganska bra komponerad kedja med mycket 2-vägs instinkt i, den bör vara intakt. Engqvist var extremt bra. Bourques och Lundhs samarbete vid 3-2 målet var en delikatess, mer sådant.

Hank-Ljungh-Bergfors är en kedja som jag inte riktigt vet vad jag ska tycka om. Hank ska ju inte spela mycket mer än 5 min 5-5 och boxplay enligt mig typ. Possler hoppades jag skulle tryckas in här men verkar ej så. Bergfors andas verkligen toppklass, uppåkning samt projektilen till skott i mål var extremt jävla snyggt. Ljungh har inlett svagt, hoppades han skulle hitta tillbaka till 15/16 års form men han fortsätter på inslagen väg.

Ridderwall-Johansson-Ahlén är en kedja som jag gillar väldigt mycket men det händer alldeles för lite på isen när den är inne. Det ska ju vara våran power-line som ska vara jobbig att möta men tycker det är mest dutt när den är inne. Linus måste upp i nivå samt tycker jag Ridderwall borde skjuta mer, känns som han skjuter väldigt lite.

Ungdomskedjan gillar jag, dock vill jag verkligen se Mackan i kommande matcher, vill se mer fart och fläkt. Fjällbys arbetsinställning är verkligen 10/10, 100% konstant. Så jävla kul att se. Den brukar ibland tända laget med sin fart och är i vissa stunder våran bästa kedja men kan ibland dippa och vara mindre bra.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8114
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: SHL Omgång 2: Djurgårdens IF - Malmö 21/9 2017 hemmaprem

Inlägg av Mattias_87 »

Håller faktiskt med om att jag inte är nöjd med det jag sett av Joacim hittils. Adam får säkert står imorogon.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: SHL Omgång 2: Djurgårdens IF - Malmö 21/9 2017 hemmaprem

Inlägg av -daniel- »

Nykter analys av Alltidoavsett, ovan. Håller med i det mesta.
Bild
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Re: SHL Omgång 2: Djurgårdens IF - Malmö 21/9 2017 hemmaprem

Inlägg av ciirree »

Mattias_87 skrev:Håller faktiskt med om att jag inte är nöjd med det jag sett av Joacim hittils. Adam får säkert står imorogon.
Förstår inte riktigt hatet mot Joacim om jag ska vara ärlig, det är inte lätt att vara målvakt med den hönsgården han har framför sig. Kommer vara likadant för Adam.
Användarvisningsbild
Think if...
Inlägg: 471
Blev medlem: 2014-03-17
Ort: Stockholm, Sweden
Kontakt:

Re: SHL Omgång 2: Djurgårdens IF - Malmö 21/9 2017 hemmaprem

Inlägg av Think if... »

Det kommer vara värre för Adam, Joacim har börjat stabilt. Det är stressade/trötta försvar som inte håller måttet.
Annars var det ju en riktigt underhållande match, tom (elr kanske ffa) dom där randiga typerna gav en positiv känsla för vad som komma skall.
Hank, gör sin roll bra så jag håller inte med om att han spelar för mycket. Framåt var det väl tyvärr 3:e som såg lite tunga ut.
Using Tapatalk
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7167
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SHL Omgång 2: Djurgårdens IF - Malmö 21/9 2017 hemmaprem

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Backsidan är den positiva lagdelen så här långt.
Lagesson riktigt bra igår. Pettersson bra i flertalet matcher.
Högström är sedan länge vår kung.
Kan nu Nilsson komma upp i den nivå han haft tidigare ser det rätt okey ut. Men Tom är ett stort ? just nu.
Min favorit Urbom kan bättre, men är i vanliga fall en gedigen SHL-back.

Framåt ser det värre ut. Osynkat och trubbigt. Igår räddades vi av några individuella toppar.
Bergfors är klass rakt igenom. Fjällby riktigt bra. Davidsson klart godkänd. Ante är bra.

Ridderwall, Ljungh, Possler, Lundh, Johansson och Vejdemo måste kunna höja sig.

Hank är usel med puck. Frilägen lägger han ofta pricksäkert mitt på bröstplattan. Finns det verkligen plats för den typen av rollspelare i modern hockey?
Ahlen har väl aningen mer spel i sig, men nja.....

Hoppas Jocke kan börja vinna poäng åt oss snarast. Vi behöver verkligen en bra start. Det här laget med dåligt självförtroende kan sluta illa.
4 segrar kvar
sPTNC
Inlägg: 872
Blev medlem: 2012-09-23
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Göteborg

Re: SHL Omgång 2: Djurgårdens IF - Malmö 21/9 2017 hemmaprem

Inlägg av sPTNC »

Burken gjorde 1-1 igår.
Användarvisningsbild
DRC
Inlägg: 1106
Blev medlem: 2009-03-13
Medlem: Ja, vanlig medlem

SHL Omgång 2: Djurgårdens IF - Malmö 21/9 2017 hemmapremiär

Inlägg av DRC »

Bild

Ljungh är fri från röda men Hank går för det. För säkerhetsskull knäpper han av redan vid cirkeln.
Användarvisningsbild
Andspe
Inlägg: 1835
Blev medlem: 2011-01-13
Säsongskort: Ja

Re: SHL Omgång 2: Djurgårdens IF - Malmö 21/9 2017 hemmaprem

Inlägg av Andspe »

Ahléns propp va ju ändå lite fin
Bild
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
Koonz
Inlägg: 181
Blev medlem: 2016-10-08
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SHL Omgång 2: Djurgårdens IF - Malmö 21/9 2017 hemmaprem

Inlägg av Koonz »

Fagerudd delade väl ut en liknande propp i första? Vi behöver se mer sådant.
DIF har länge varit ett fysiskt lag och vi behöver fortsätta på den banan.
sPTNC
Inlägg: 872
Blev medlem: 2012-09-23
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Göteborg

Re: SHL Omgång 2: Djurgårdens IF - Malmö 21/9 2017 hemmaprem

Inlägg av sPTNC »

ciirree skrev:
sPTNC skrev:
mb81 skrev:Tom Nilsson skadad alltså. Känns som han kommer spela max 50% av alla matcher.
Lagesson ska dock vara tillbaka.
Pratade med en nära släkting till Lagesson och han är inte på väg tillbaka ännu då han spelade match bara för någon dag sedan med Oilers och vad jag förstod det som på vårt snabba snack så skulle han få mer förtroende och spela mer matcher.
Han landade i Sverige klockan 17 idag enligt Madhawk.

Ang Nilsson, tråkigt men nästan väntat.
Jesper Pettersson har varit bra på försäsongen/mot HV så där känns det positivt iallafall.

Haha! Fan va sjukt. Han måste varit extremt felinformerad för han var så jäkla säker på att han skulle stanna.
Skönt för oss att han är hemma igen i alla fall!
Skidlöparn
Inlägg: 2331
Blev medlem: 2013-05-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: SHL Omgång 2: Djurgårdens IF - Malmö 21/9 2017 hemmaprem

Inlägg av Skidlöparn »

Nu matchtråd? Kämpa
Skriv svar