SHL 2017/18

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Re: SHL 2017/18

Inlägg av ciirree »

DRC skrev:Luleå gör två relativa plattmatcher (DIF hemma och LHC borta). 3 spelmål. Lassinanti, försvaret och straffskyttet ger 4 poäng.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Tre saker vi inte har ger Luleå 4 poäng. Lustigt ändå. Vi suger på straffar, ingen tydlig förstemålvakt och vårat försvar är inget vidare.
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: SHL 2017/18

Inlägg av -daniel- »

Inte att glömma att vi även saknar snus-under-läppen, nypolerade skotrar, pitepalt-mage och renfarm.

Livet är bra hårt.
Bild
Skidlöparn
Inlägg: 2331
Blev medlem: 2013-05-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: SHL 2017/18

Inlägg av Skidlöparn »

Hur har tabellen kunnat halta så grovt redan efter 3-5 omgångar?! Illa av SHL
Puckey
Inlägg: 1756
Blev medlem: 2014-09-17

Re: SHL 2017/18

Inlägg av Puckey »

Skidlöparn skrev:Hur har tabellen kunnat halta så grovt redan efter 3-5 omgångar?! Illa av SHL
Spelschemat är ett skämt på så många sätt. Kolla bara hur många bortamatcher vi har under de lukrativa julveckorna..
#10
Inlägg: 13634
Blev medlem: 2012-01-19
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Norra delen av Sverige

Re: SHL 2017/18

Inlägg av #10 »

Hur många poäng extra tror ni bi hade tagit om hovet varit fullsatt varje match mot normal publiknivå?
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8118
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: SHL 2017/18

Inlägg av Mattias_87 »

#10 skrev:Hur många poäng extra tror ni bi hade tagit om hovet varit fullsatt varje match mot normal publiknivå?
Ingen skillnad. Året vi åkte ur hade vi bra med publik men det gick som det gick iallafall. Den sjätte spelaren gynnar motståndarlaget lika mycket som det egna laget.
Avskaffa tre mot tre.
mb81
Inlägg: 8663
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: SHL 2017/18

Inlägg av mb81 »

#10 skrev:Hur många poäng extra tror ni bi hade tagit om hovet varit fullsatt varje match mot normal publiknivå?
Rätt mycket mer med tanke på att vi skulle kunna ha en dyrare spelartrupp om det alltid var fullsatt.
Praetori
Inlägg: 13762
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: SHL 2017/18

Inlägg av Praetori »

#10 skrev:Hur många poäng extra tror ni bi hade tagit om hovet varit fullsatt varje match mot normal publiknivå?
Beror ju på om det är slipsar och turister eller ultras. Men ja, i princip samtliga spelare säger ju att de får extra energi.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Re: SHL 2017/18

Inlägg av minalman »

Det är för övrigt riktigt lätt att gilla trepoängssystemet när det går bra.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Praetori
Inlägg: 13762
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: SHL 2017/18

Inlägg av Praetori »

Skidlöparn skrev:Hur har tabellen kunnat halta så grovt redan efter 3-5 omgångar?! Illa av SHL
Det är riktigt dåligt med vissa lag som hunnit med 6 matcher och andra bara 4st. Obegripligt.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Puckey
Inlägg: 1756
Blev medlem: 2014-09-17

Re: SHL 2017/18

Inlägg av Puckey »

Undrar vem det är Växjö slår på stora trumman för. Det vore bara pinsamt att försöka skapa hype om det inte är något riktigt tungt på väg in. Brandon Pirri som var på väg till NLA, men valde att vänta på chans i NHL? Har precis fått sitt PTO brutet med Florida. Passar in på beskrivningen skridskostark, hårt arbetande forward som kan spela center och vinge..
Puckey
Inlägg: 1756
Blev medlem: 2014-09-17

Re: SHL 2017/18

Inlägg av Puckey »

Hade jag varit Växjösupporter hade jag känt mig lurad. Nu slipper man bli sotis!
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7177
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SHL 2017/18

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

BOMBOM BOUCHARD skrev:
mb81 skrev:http://bloggar.expressen.se/sannylindst ... -backarna/

Sanny rankar de 10 bästa backarna i SHL. Högström borde verkligen vara topp 10. Kolan, Pilut, Rahimi och Arell borde inte vara på en sån lista.
Skulle inte byta ut Högström mot någon av de andra.

Rätt märkliga motiveringar överlag Sanny ger till hans topplistor över forwards, backar och målvakter.

Sanny erkänner sin felbedömning. Starkt!

"Jesper Pettersson har varit bättre än jag kunnat förutspå, William Lagesson är en blivande NHL back och hur jag inte kunde ha Marcus Högström som en av seriens bästa backar inför säsongen framstår numera som ett skämt."

http://bloggar.expressen.se/sannylindst ... /12/15868/
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Praetori
Inlägg: 13762
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: SHL 2017/18

Inlägg av Praetori »

BOMBOM BOUCHARD skrev:
BOMBOM BOUCHARD skrev:
mb81 skrev:http://bloggar.expressen.se/sannylindst ... -backarna/

Sanny rankar de 10 bästa backarna i SHL. Högström borde verkligen vara topp 10. Kolan, Pilut, Rahimi och Arell borde inte vara på en sån lista.
Skulle inte byta ut Högström mot någon av de andra.

Rätt märkliga motiveringar överlag Sanny ger till hans topplistor över forwards, backar och målvakter.

Sanny erkänner sin felbedömning. Starkt!

"Jesper Pettersson har varit bättre än jag kunnat förutspå, William Lagesson är en blivande NHL back och hur jag inte kunde ha Marcus Högström som en av seriens bästa backar inför säsongen framstår numera som ett skämt."

http://bloggar.expressen.se/sannylindst ... /12/15868/
Ja jag gillar Sanny. Han kan ändra sig utan att framstå som någon kappvändare genom att vara öppen och ödmjuk.
En annan som jag aldrig trodde jag skulle kunna uppskatta som människa är för övrigt Rickard Wallin. Jag avskydde honom verkligen som spelare men har kommit på mig själv med att nicka instämmande mot tv'n när han jobbar som expertkommentator.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
gaspo
Inlägg: 1532
Blev medlem: 2012-02-24
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SHL 2017/18

Inlägg av gaspo »

Sura missade poäng idag. Vi var det KLART bättre laget.
Kul att ni gillar Sanny,själv avskyr jag han.
Skriv svar