SHL: Omgång 28 : Skellefteå AIK - Djurgårdens IF 9/3-2017

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Andspe
Inlägg: 1849
Blev medlem: 2011-01-13
Säsongskort: Ja

SHL: Omgång 28 : Skellefteå AIK - Djurgårdens IF 9/3-2017

Inlägg av Andspe »

Går vi till slutspel eller blir det här säsongens sista match?

Matchstart: 19:00 @ Skellefteå Kraft Arena
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
sPTNC
Inlägg: 872
Blev medlem: 2012-09-23
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Göteborg

Re: SHL: Omgång 28 : Skellefteå AIK - Djurgårdens IF 9/3-2

Inlägg av sPTNC »

Jag vågar varken tro eller hoppas utan ska njuta av den kanske sista matchen för denna säsongen.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8121
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: SHL: Omgång 28 : Skellefteå AIK - Djurgårdens IF 9/3-2

Inlägg av Mattias_87 »

Imorgon håller jag på Djurgården och Rögle.
Avskaffa tre mot tre.
B.I.B.A
Inlägg: 2836
Blev medlem: 2009-08-06

Re: SHL: Omgång 28 : Skellefteå AIK - Djurgårdens IF 9/3-2

Inlägg av B.I.B.A »

Tror inte vi har en chans mot varken Färjestad eller SAIK i ett slutspel. Tre poäng här och åttondel mot Malmö är det som gäller.
Avgå Jocke.
bolja
Inlägg: 70
Blev medlem: 2013-11-16

Re: SHL: Omgång 28 : Skellefteå AIK - Djurgårdens IF 9/3-2

Inlägg av bolja »

Jag tror vi har bra chans att ta minst en poäng mot saik .
Saik e långt ifrån lika bra i år som de vart tidigare år !
Vi har 2 vinster mot dem hemma torskade med uddamålet
borta i år .
OPTIMIST
Användarvisningsbild
Acke83
Inlägg: 285
Blev medlem: 2010-01-02

Re: SHL: Omgång 28 : Skellefteå AIK - Djurgårdens IF 9/3-2

Inlägg av Acke83 »

Forsta gangen som serien avgjors i omgang 28? :roll:
Användarvisningsbild
captcash
Inlägg: 4517
Blev medlem: 2012-03-31
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sthlm

Re: SHL: Omgång 28 : Skellefteå AIK - Djurgårdens IF 9/3-2

Inlägg av captcash »

1p räcker iallafall... supersvårt att ta mot ett Sajk som behöver poäng för att säkra direktplats alt tom ta sig förbi Brynolf.. De kommer vara taggade till tusen och vill absolut inte riskera att tappa "sistaplatsen" till Fbk.
Samtidigt möter ju KKK och Fuleå två lag som är helt utan anledning att ens gå på is imorgon...

Förutsättningarn kanske ser ok ut tabellmässigt elr nått, men fyfan vad vi ligger tungt till i hur det verkligen ser ut!

Tror fortfarande inte vi når slutspel, vore kul att ha fel. Kör så ni blöder, kan vara sista matchen innan semester!
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
furan85
Inlägg: 82
Blev medlem: 2015-01-30

Re: SHL: Omgång 28 : Skellefteå AIK - Djurgårdens IF 9/3-2

Inlägg av furan85 »

Hoppas annorlunda men på ett sätt känns det fan som att vi inte förtjänar att spela slutspel när hela säsongen har varit en ångestladdad ögontortyr. På ett annat sätt som den slagpåse vi varit känns det som att vi just nu skulle vara en mardrömsmotståndare för vilket lag vi än skulle få möta, och det vore förbannat kul att se en fortsättning. I vilket fall som helst så gjorde gubbarna en grym avslutning. Sajk DIF 3-1
Luleåtattarna rbk 5-1
Khk Örebro....plockar honken, spelar 6vs5 och Guter gör 3-2 med 12 sek kvar=natt i lübeck!Tack för denna sässe!


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Re: SHL: Omgång 28 : Skellefteå AIK - Djurgårdens IF 9/3-2

Inlägg av minalman »

Det behövs nog ett mirakel för att stjäla ett poäng mot saik under rådande omständigheter, eller att lule alternativt khk inte tar tre pinnar var.
Och mirakellådan är tyvärr helt tom nu, bra länge framåt efter att Barca vänt i CL mot PSG.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
mawa
Inlägg: 200
Blev medlem: 2014-09-15
Ort: Stockholm

Re: SHL: Omgång 28 : Skellefteå AIK - Djurgårdens IF 9/3-2

Inlägg av mawa »

Det kommer att vara glöd i ögonen hos samtliga spelare imorgon, det kommer spruta energi.

Jag ser verkligen att saik inte kommer att förstå hur jäkla desperata och motiverade gubbarna kommer att vara imorgon, jag skulle då ej vilja möta en hank/ahlén flåsandes i nacken när de kommer att köra hela vägen in i kaklet i varje byte.

Är nästan glad att matchen inte spelas på hovet imorgon, skulle vara en överladdning som heter duga. Bortamatchen får på något sätt bli ett ankare så att inte batterierna sprängs innan första bytet.

Skellefteå kan alla dagar i veckan få ses som favoriter hos diverse betting-sidor men de själva är nog jäkligt missnöjda med att de får möta just oss imorgon. Vårat spel passar dem så jävla dåligt och det kommer förmodligen finnas en stor risk för skada då det kommer att vara en extremt fysisk match med ett ruggigt högt tempo. Är det värt det? Ett starkt hv som förmodligen kommer att vinna mot fbk samt ett bif som absolut inte ska ha några problem mot ett miserabelt lif, kan det finnas någon riktig morot för saik om man jämför med vår situation imorgon?

Tror även att den ENORMA sten i magen hos lhf kan bli jävligt tuff att bära ifall rbk skulle få ett mål imorgon. Kommer de, med sin offensiv som ej alls fungerar, att klara av att få in en puck bakom en vägg som Lindbäck?

Khk nämner jag inte ens då de möter örebro, fy fan, svårt att ens finna något att skriva om det skitlaget för tillfället. De kan lika gärna ställa ut skridskorna på isen.
I framgång och motgång, Djurgården.
Användarvisningsbild
Rocky3000
Inlägg: 1421
Blev medlem: 2009-01-10

Re: SHL: Omgång 28 : Skellefteå AIK - Djurgårdens IF 9/3-2

Inlägg av Rocky3000 »

B.I.B.A skrev:Tror inte vi har en chans mot varken Färjestad eller SAIK i ett slutspel. Tre poäng här och åttondel mot Malmö är det som gäller.
Bild

Statistiken talar sitt tydliga språk, Malmö alla dagar i veckan! Kämpa DIF!
Bild
Användarvisningsbild
Daniel942
Inlägg: 5854
Blev medlem: 2009-01-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: SHL: Omgång 28 : Skellefteå AIK - Djurgårdens IF 9/3-2

Inlägg av Daniel942 »

Har gjort det jag kan med att betta på alla hemmasegrar imorgon. Har väldigt otur i betting bör tilläggas.
DIF!
Användarvisningsbild
Buford
Inlägg: 2339
Blev medlem: 2008-05-09
Ort: South of Heaven

Re: SHL: Omgång 28 : Skellefteå AIK - Djurgårdens IF 9/3-2

Inlägg av Buford »

Matchen sänds på TV 12 för er som inte har Cmore!

Riktigt nervöst det här! Men går det inte vägen så kommer det nog inte kännas så jävligt ändå, med tanke på hur säsongen sett ut. Var ju inte alltför längesen man var skitnödig för att vi skulle få kvala...
mb81
Inlägg: 8666
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: SHL: Omgång 28 : Skellefteå AIK - Djurgårdens IF 9/3-2

Inlägg av mb81 »

Daniel942 skrev:Har gjort det jag kan med att betta på alla hemmasegrar imorgon. Har väldigt otur i betting bör tilläggas.
Gjort samma sak men lagt till kryss i Luleåmatchen för att vara på den säkra sidan. Åker vi ut på att Luleå kryssar och Karlskrona vinner ligger skulden på dig!
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7186
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SHL: Omgång 28 : Skellefteå AIK - Djurgårdens IF 9/3-2

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Örebro kommer förlora stort och lätt.
Rögle har inget att spela för nu när de säkrat platsen före Leksand.

Detta är alltså helt upp till oss.

Ska man tycka lite synd om oss så möter vi ett starkt hemmalag som har mycket att spela för. Dessutom har de seriens bästa spelare som är inne i en formtopp.

Säsongen tar med all sannolikhet slut ikväll. Tråkigt som fan.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Skriv svar