SHL omgång 48: Örebro - Djurgårdens IF 28/1 2017

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Praetori
Inlägg: 13762
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: SHL omgång 48: Örebro - Djurgårdens IF 28/1 2017

Inlägg av Praetori »

Örebroarn skrev:Nyss hemkommen från matchen. Spontana reflektioner, slarvigt att vi tappade matchen. Tycker inte Adam kunde göra något på målen och egentligen förlorar vi för att vi inte kunde förvalta varken 5 mot 4 eller 5 mot 3. Tycker fortfarande Musse ska få gå då det helt enkelt inte funkar.

Till sist matchens gigant: Högström. Fan vad kag saknat hans beslutsamhet i spelet. Hade han varit inne sista minuten hade vi inte förlorat. Ta med dig det Robban.
Underskrift på det från mitt håll.

Sent from my SM-G900F using Tapatalk
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
South_Exil
Inlägg: 788
Blev medlem: 2016-01-28

Re: SHL omgång 48: Örebro - Djurgårdens IF 28/1 2017

Inlägg av South_Exil »

Praetori skrev:
Örebroarn skrev:Nyss hemkommen från matchen. Spontana reflektioner, slarvigt att vi tappade matchen. Tycker inte Adam kunde göra något på målen och egentligen förlorar vi för att vi inte kunde förvalta varken 5 mot 4 eller 5 mot 3. Tycker fortfarande Musse ska få gå då det helt enkelt inte funkar.

Till sist matchens gigant: Högström. Fan vad kag saknat hans beslutsamhet i spelet. Hade han varit inne sista minuten hade vi inte förlorat. Ta med dig det Robban.
Underskrift på det från mitt håll.

Sent from my SM-G900F using Tapatalk
Här med!
förevigtdjurgården
Inlägg: 4346
Blev medlem: 2012-04-01
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: SHL omgång 48: Örebro - Djurgårdens IF 28/1 2017

Inlägg av förevigtdjurgården »

Praetori skrev:
förevigtdjurgården skrev:
Praetori skrev:Det enda som räddar kvällen är att de onämnbara blev förnedrande.... Av Västervik.
Vem i helvete bryr sig om dem? Det ger mig absolut 0 och ingenting, ungefär lika spännande som om Järfälla HC skulle torska i ettan (eller var de nu än ligger).
Det gör att man garanterat slipper pikar från kollegor och bekanta som bryr sig.

Sent from my SM-G900F using Tapatalk
De spelar en serie under, det räcker väl för att tysta dem som är dumma nog att försöka lägga sig i en sådan diskussion?
Vila i Frid, DIF Hockey.
Mindrocker
Inlägg: 416
Blev medlem: 2010-11-08
Säsongskort: Ja
Ort: Skanstull

Re: SHL omgång 48: Örebro - Djurgårdens IF 28/1 2017

Inlägg av Mindrocker »

För att sammanfatta för alla nytillkomna: Adam suger hästballe. Är en medioker målvakt som aldrig gör avgörande räddningar och fixar poäng till oss.
Avgå DJ Yes!
#10
Inlägg: 13638
Blev medlem: 2012-01-19
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Norra delen av Sverige

Re: SHL omgång 48: Örebro - Djurgårdens IF 28/1 2017

Inlägg av #10 »

Mest synd om fansen på plats ikväll som levererade 110% och förtjänade 3p
#10
Inlägg: 13638
Blev medlem: 2012-01-19
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Norra delen av Sverige

Re: SHL omgång 48: Örebro - Djurgårdens IF 28/1 2017

Inlägg av #10 »

Lyssna på presskonferensen, vad går örbros tränare på?? Alfabetet från A-Ö har han iaf...
Koonz
Inlägg: 181
Blev medlem: 2016-10-08
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SHL omgång 48: Örebro - Djurgårdens IF 28/1 2017

Inlägg av Koonz »

Mindrocker skrev:För att sammanfatta för alla nytillkomna: Adam suger hästballe. Är en medioker målvakt som aldrig gör avgörande räddningar och fixar poäng till oss.
Men lägg ner, du kan väl inte på allvar belasta Adam med den här förlusten? Han lyckades hålla tätt större delen av matchen trots att vi släpper förbi en hel del farliga lägen och när laget sen ger upp med sex minuter kvar så börjar målen trilla in. Och som jag sa tidigare, jag har kritiserat Adam hårt tidigare under säsongen då jag inte tycker att han håller måttet och jag känner fortfarande att han inte är någon topp-målis, men i den här matchen var det inte Adam som gjorde att vi föll.
Användarvisningsbild
DRC
Inlägg: 1106
Blev medlem: 2009-03-13
Medlem: Ja, vanlig medlem

SHL omgång 48: Örebro - Djurgårdens IF 28/1 2017

Inlägg av DRC »

Koonz skrev:
Mindrocker skrev:För att sammanfatta för alla nytillkomna: Adam suger hästballe. Är en medioker målvakt som aldrig gör avgörande räddningar och fixar poäng till oss.
Men lägg ner, du kan väl inte på allvar belasta Adam med den här förlusten? Han lyckades hålla tätt större delen av matchen trots att vi släpper förbi en hel del farliga lägen och när laget sen ger upp med sex minuter kvar så börjar målen trilla in. Och som jag sa tidigare, jag har kritiserat Adam hårt tidigare under säsongen då jag inte tycker att han håller måttet och jag känner fortfarande att han inte är någon topp-målis, men i den här matchen var det inte Adam som gjorde att vi föll.
Det var iallafall inte Adam som gjorde att vi vann matchen eftersom vi, återigen, förlorade med honom i mål.

Brage höll kvar Örebro i matchen i andra och vann så småningom matchen åt dem.

Adam har vunnit 3 matcher den här säsongen. Det är för dåligt.

Men med det sagt så kommer vi inte vinna så speciellt mycket mer än vi gjort de senaste 20 omgångarna om vi inte gör fler mål. Snittet har varit ca 2,1 mål/match i januari och då har Peppe Lundh varit inblandad i det mesta.

Det är för dåligt.
Praetori
Inlägg: 13762
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: SHL omgång 48: Örebro - Djurgårdens IF 28/1 2017

Inlägg av Praetori »

South_Exil skrev:Alltså - Powerplay........

Vårt stora problem.
Vi söker back gör tidigt. Har inget djupt spel.
Felvända spelare.

Ovanstående löser allt det.
Jag vill ha in två gubbar på kassen eller iaf i slottet i samma sekund som pucken går upp till back, det drar in motståndarnas box i de flesta fall. Alternativt point i mitten på blå (romb) för att krympa boxen men då måste man ruska om så det inte hamnar spelare med klubborna inåt på kanterna och Hulta som ensam på blå känns som att tigga om baklängesmål i nuläget.
Men något måste de göra för PP är ett sänke som kostat oss många många poäng.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Skriv svar