Djurgårdens IF - Frölunda HC, 31/10 2005

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Mats W
Inlägg: 31
Blev medlem: 2005-10-03
Ort: Saltsjöbaden, Stockholm

Inlägg av Mats W »

Fuck me blind. :D 5-1. Enormt jävla kul.
wExL
Inlägg: 24
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: småland

mm

Inlägg av wExL »

Han har en poäng där...

Difs klack är minimal om man jämför med andra storstäder.
Dessutom så är stödet från fotbollen dålig.

Var är alla fantastiska människor som brukar stå i klacken i fotbollen?

skön seger, hoppas att det blir lite mer folk i fortsättningen
Kagen
Inlägg: 494
Blev medlem: 2005-08-16

Inlägg av Kagen »

Fuckar synen av dig, jösses vilket resultat!
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher regard those who think alike than those who think differently.
/Friedrich Nietzsche
FLESH
Inlägg: 1
Blev medlem: 2005-10-31

Slakt!!!!

Inlägg av FLESH »

Kan ens inte förklara min glädje!!! Sååååå jävla skönt!!! Min svärfar typ håller på indianerna....ska ringa till han på jobbet imorrn, hehe!!! Nu jävlar komma vi ta det här!!!
/ Stone Deaf Forever
Bigge
Inlägg: 1086
Blev medlem: 2005-06-12
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Bigge »

Ölvestads mål e vakert att han bara hinner lägga upp den , i den farten han kommer framrusande mot mål :)

Fan va goot med en seger över frölunda idag, spela så här övriga matcher så är snart på den övre halvan av tabellen, vilken fröjd för ögat att se dem kämpa och tackla som en järnkamin ska göra ;)
isolerad
Inlägg: 1365
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av isolerad »

lund3 skrev:Lite mindre roligt var det att höra Wikegård total såga oss fans. Lät ungefär i stil med det här: "Jag tycker att det är en stor skandal att det inte är mer DIF-fans på plats än var det är. Fotbollen är slut och ståplats-sektionen är inte ens halvfylld. Jag skämms nästan. En stor skandal."

Var inte på plats idag, som Sundsvalls bo är det helgmatcherna som gäller. Känns lite onödigt att ta ledigt från jobbet för en seriematch när det spelas 50 omgångar.

Nog om det. Hur var det med uppslutningen idag i klacken? Senast mot Timrå var det ju knappt halvfullt.
Jag tror han syftade mest på stockholmsfansen och jag tycker han gjorde rätt. Att du som bor i sundsvall kommer på helgmatcherna är ju kanon och behöver inte känna dig anklagad.


För övrigt. DJURGÅRDEN FRÖLUNDA 5-1! Yes den satt bra. Nu har vi slagit både hv och frölunda. Vinner vi mot bottenlagen också så har vi en bra chans på slutspel :D
Användarvisningsbild
Frasse
Inlägg: 1856
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Mesta Mästarna - Indianerna 5-1

Inlägg av Frasse »

Som så många gånger förr så fick vi se ett tidigt mål, men den stora skillnaden mot tidigare matcher var att det var Djurgården som gjorde målet.
Per Eklund kunde placera pucken i taket bakom Mikael Sandberg efter fint förarbete av Christopher Thörn.
Samtidigt så detta gav hemmalaget råg i ryggen så såg gästerna mer än lovligt sömniga ut.
Av bara farten så kunde Djurgården utöka sin ledning till 2-0 genom Johan Eneqvist, framspelad av Fredrik Bremberg.
Första perioden gick helt och hållet till hemmalaget.

Djurgården inledde andra perioden i spel 5-4 men lyckades aldrig riktigt skapa någon press mot gästernas mål.
Detta var en ovanligt "snäll" och tam match för att vara ett möte mellan Mesta Mästarna och Indianerna.
Hemmalaget utökade sin ledning till 3-0 genom Patrick Thoresen, fint framspelad av Adam Andersson (för visst var det väl en medveten vallning i sargen).
3-0 målet kom efter ytterliggare ett misslyckat powerplay av hemmalaget.
Det ser ut som om man går ned sig i tempo varje gång man skall till att spela i numerärt överläge.
Direkt på tekning efter 3-0 så åkte Christofer Löfberg sig fri på högerkanten och lyckades sånär han prickskjuta 4-0 mellan benen på Mikael Sandberg.
Istället för 4-0 så fick vi istället se "dagiskedjan" (den enda som var pigg hos gästerna) göra 3-1 och det var Pebben junior, d.v.s. Anton Axelsson som gjorde målet efter att själv ha åkt upp med pucken ifrån egen zon.
Även andra perioden gick klart till hemmalaget.

Tredje perioden blev en enda lång transportsträcka .
Dock han vi få se 2 vackra mål signerade Jimmy Ölvestad (4-1 på egen hand) samt Fredrik Bremberg (läckert framspelad av Patrick Thoresen och Johan Eneqvist) och ett slagsmål mellan :D Marcus Kristoffersson(tack för att du gav kycklingen en riktig holmgång) och :twisted: Niklas Andersson(nej vi har inte glömt vad du gjorde mot Espen Knutsen).

En eloge till Järnkaminerna som trots sitt ringa antal faktiskt sjöng hela matchen och detta i en positiv anda utan "vi hatar.....".

Bäst i hemmalaget var Jimmy Ölvestad och Johan Eneqvist och bäst hos gästerna var "dagiskedjan".

:D Ser ljuset i tunneln!
Senast redigerad av Frasse den 2005-11-01 15:00:31, redigerad totalt 1 gånger.
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
Jonius
Inlägg: 45
Blev medlem: 2005-06-15
Ort: UCS

Inlägg av Jonius »

Nu jävlar är vi på gång! Underbar inställning av laget matchen igenom.
Nu kör vi över Modo och LHC av bara farten.
Användarvisningsbild
lund3
Inlägg: 95
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av lund3 »

isolerad skrev:
lund3 skrev:Lite mindre roligt var det att höra Wikegård total såga oss fans. Lät ungefär i stil med det här: "Jag tycker att det är en stor skandal att det inte är mer DIF-fans på plats än var det är. Fotbollen är slut och ståplats-sektionen är inte ens halvfylld. Jag skämms nästan. En stor skandal."

Var inte på plats idag, som Sundsvalls bo är det helgmatcherna som gäller. Känns lite onödigt att ta ledigt från jobbet för en seriematch när det spelas 50 omgångar.

Nog om det. Hur var det med uppslutningen idag i klacken? Senast mot Timrå var det ju knappt halvfullt.
Jag tror han syftade mest på stockholmsfansen och jag tycker han gjorde rätt. Att du som bor i sundsvall kommer på helgmatcherna är ju kanon och behöver inte känna dig anklagad.


För övrigt. DJURGÅRDEN FRÖLUNDA 5-1! Yes den satt bra. Nu har vi slagit både hv och frölunda. Vinner vi mot bottenlagen också så har vi en bra chans på slutspel :D
Ska säga att jag inte känner mig anklagad, likaså känner jag att ingen ska bli anklagad för att inte ta ledigt från jobbet och åka upp till Sundsvall en torsdag och se en seriematch. Men för min del blir det Övik på torsdag.

Men gott folk, ta er i kragen och slut upp! Med 995-kortet går ni ju in för ungefär 40 spänn för match.
Användarvisningsbild
Strömberg=power
Inlägg: 364
Blev medlem: 2005-09-24
Ort: Lidköping

Inlägg av Strömberg=power »

Roligt att vi kunde skrälla igen! Andra gången på en vecka!
Skriv svar