Djurgårdens IF - Frölunda HC, 31/10 2005

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
knarkspan
Inlägg: 15
Blev medlem: 2005-10-19
Ort: Frostmofjället

Djurgårdens IF - Frölunda HC, 31/10 2005

Inlägg av knarkspan »

Jaa.. det här blir nog oerhört tufft. Frölunda kan vinna matcher fast dom spelar på halvfart. Dom har fyra formationer som är ungefär lika hemska att möta (låt gå för att Plüss har ont i fingret).

Positivt är dock att DIF spelat hyffsat bra mot Frölunda, om vi bortser från de fiaskostämplade kvartsfinalerna för två år sen, och var ett av få lag som faktiskt lyckades slå indianerna förra året :)

Jag vill inte försöka mig på några tips. Känns dock som att det bara finns två alternativ ;) oerhört målsnålt eller siffror som rinner iväg som het motorolja.
Användarvisningsbild
Men benskyddet är löst
Inlägg: 30
Blev medlem: 2005-09-23

Inlägg av Men benskyddet är löst »

vad ä det som händer 2-0!!!!!!!!!!!!!! :D
Användarvisningsbild
Stocky
Inlägg: 1433
Blev medlem: 2005-08-29
Säsongskort: Ja
Ort: Öfvre A9

Inlägg av Stocky »

Vad är adressen till chatten glömt den :S
Användarvisningsbild
Hovet
Inlägg: 637
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Västra Götaland

Inlägg av Hovet »

www.difmatchchatt.tk
Lägg till den i favoriter nu.
Användarvisningsbild
DIFference
Inlägg: 528
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av DIFference »

Detta SKA vi bara inte släppa nu! Fan vi äger dem!!
Användarvisningsbild
shma
Inlägg: 205
Blev medlem: 2005-09-21

Inlägg av shma »

4-1
Bild
Användarvisningsbild
DIFference
Inlägg: 528
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av DIFference »

Men kan han sluta snörvla gubben i radion?!?!!?!?
Användarvisningsbild
Men benskyddet är löst
Inlägg: 30
Blev medlem: 2005-09-23

Inlägg av Men benskyddet är löst »

5-1

SM-GULD
m0ng00se
Inlägg: 1478
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av m0ng00se »

frammåt!!:]]
DIF-Hockey
Inlägg: 67
Blev medlem: 2005-06-16

Inlägg av DIF-Hockey »

Helt Underbart! :D
Användarvisningsbild
Strömberg=power
Inlägg: 364
Blev medlem: 2005-09-24
Ort: Lidköping

Inlägg av Strömberg=power »

Vem är det som pratar i Radion? Han är så oehört dåligt och orkar ju knappt prata! Inget roligt....Men det är roligt att vi förnedrar Frölunda Indians! 5-1!! Andra skrällsegern på en vecka! Det här är verkligen bra!
Go DIF!
Martin83
Inlägg: 34
Blev medlem: 2005-09-28

Inlägg av Martin83 »

så jävla bra match idag :) bästa matchen jag vart på välldigt länge! :D..
Användarvisningsbild
lund3
Inlägg: 95
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av lund3 »

Underbar seger. Enligt vad hockeykväll kunde bjuda på verkade det som att det var en riktigt kämpar-seger, ingen vek en tumm! Lite mindre roligt var det att höra Wikegård total såga oss fans. Lät ungefär i stil med det här: "Jag tycker att det är en stor skandal att det inte är mer DIF-fans på plats än var det är. Fotbollen är slut och ståplats-sektionen är inte ens halvfylld. Jag skämms nästan. En stor skandal."

Var inte på plats idag, som Sundsvalls bo är det helgmatcherna som gäller. Känns lite onödigt att ta ledigt från jobbet för en seriematch när det spelas 50 omgångar.

Nog om det. Hur var det med uppslutningen idag i klacken? Senast mot Timrå var det ju knappt halvfullt.
Användarvisningsbild
Killer Kennholt
Inlägg: 121
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Rotebro, Bor i Värmland

Inlägg av Killer Kennholt »

Såg ni hockeykväll?
Wikegårds uttalande! Om att DIF publiken är den sämsta i hockeysverige.. Skulle nästan tro att han fått i uppgift av nån i Djurgår'n at säga så för att de ska komma mer folk till klacken.. Min teori iaf.. Nån baktanke måste han ha haft.. :lol:
DIF 4 EVER
Inlägg: 317
Blev medlem: 2005-06-09

DIF-Frölunda

Inlägg av DIF 4 EVER »

Måste passa på att ge spelarna en eloge när de verkligen förtjänar det, som ikväll. DIF spelade bra rakt igenom. Spelare som Pettersson och Johan Eneqvist kämpade och slet i 60 minuter. Imponerande.

Kan man avfärda serieledarna så här enkelt så kanske det finns viss potential i laget trots allt.

Fråga 1: Vad har hänt med Linkan sen i fjol? Var länge sedan jag såg honom så här bra. Nästan sedan mitten av nittiotalet. Han gör allt rätt därute och har plötsligt blivit en riktig lagpappa.

Fråga 2: Vad har hänt med Ölvestad? Helt plötsligt börjar man känna igen drivet i åkningen och nu börjar avsluten sitta igen också. Ölvestad som förra året agerade målsumpare har plötsligt klivit fram som målskytt igen. Med lite tur hade han satt 2-3 mål ikväll istället för ett.
Skriv svar