Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7168
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

AlltidoavsettDIF skrev:
Stulle skrev:Jag skulle bli väldigt förvånad om Staffan kommer hem nästa år, eller om vi ens får se han i vår tröja igen. Dom vibbarna jag får är att han låter ytterst tveksam till att komma hem.
Instämmer.
Börjar bli till åren och har sina bästa säsonger bakom sig. Så ska han komma hem och bidra är det bäst han skyndar på. :wink:
4 segrar kvar
Praetori
Inlägg: 13757
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Praetori »

BIX skrev:Med att ens tänka tanken att behålla Hank så har man inga ambitioner på att bli en utmanare till tipp 3. Underbar kille men kan inte spela Hocky alls
Delad 4e-plats i interna målligan. Delad 4e-plats i tacklingsligan. Delad 6e-plats i +/- med hyggliga stats och allt detta med ett snitt i istid på bara 11:30/match.
Hank är given i min trupp.

Även Falk tycker jag vuxit enormt. Har börjat tillskansa sig den SHL-erfarenhet han behövt för att börja växa till en gigant. Har spelsinnet och kan säkerligen utvecklas till att bidra offensivt. Tycker lätt man bör förlänga om han fortsätter utvecklas.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7168
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Praetori skrev:
BIX skrev:Med att ens tänka tanken att behålla Hank så har man inga ambitioner på att bli en utmanare till tipp 3. Underbar kille men kan inte spela Hocky alls
Delad 4e-plats i interna målligan. Delad 4e-plats i tacklingsligan. Delad 6e-plats i +/- med hyggliga stats och allt detta med ett snitt i istid på bara 11:30/match.
Hank är given i min trupp.

Även Falk tycker jag vuxit enormt. Har börjat tillskansa sig den SHL-erfarenhet han behövt för att börja växa till en gigant. Har spelsinnet och kan säkerligen utvecklas till att bidra offensivt. Tycker lätt man bör förlänga om han fortsätter utvecklas.
Menar du att Alexander Falk har ett bra spelsinne? Tycker att det är just det som är hans svaghet.
4 segrar kvar
Praetori
Inlägg: 13757
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Praetori »

BOMBOM BOUCHARD skrev: Menar du att Alexander Falk har ett bra spelsinne? Tycker att det är just det som är hans svaghet.
Jag tycker man ser bra intentioner ja. Det är snarare felbeslut som satt honom i trångmål tidigare men det är en erfarenhetsfråga snarare än brist på hockeysense. På sistone har Falk varit stabil även om jag gärna skulle vilja se att han vågar pincha lite oftare (även om det riskerar fler baklängsemål), ett mellanting mellan förr och nu.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av -daniel- »

Nu hoppas jag du skojar om Falk? Han har inget spelsinne alls. Vad han definitivt INTE skall göra är att pincha oftare, det är då han alltid går bort sig.

Han är världens bästa på att ta i för kung & fosterland för att sen gå bort sig helt. Han är väl ingen katastrof men helt klart den av lagets backar som har det jobbigast. Bernhardt lever iaf på sin speluppfattning.
Bild
Användarvisningsbild
Stulle
Inlägg: 1219
Blev medlem: 2010-11-23
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Älvsjö

Re: Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Stulle »

-daniel- skrev:Nu hoppas jag du skojar om Falk? Han har inget spelsinne alls. Vad han definitivt INTE skall göra är att pincha oftare, det är då han alltid går bort sig.

Han är världens bästa på att ta i för kung & fosterland för att sen gå bort sig helt. Han är väl ingen katastrof men helt klart den av lagets backar som har det jobbigast. Bernhardt lever iaf på sin speluppfattning.
Är Falk guld och vit eller blå och svart?
Jag är inte arg, och inte besviken.
Praetori
Inlägg: 13757
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Praetori »

-daniel- skrev:Nu hoppas jag du skojar om Falk? Han har inget spelsinne alls. Vad han definitivt INTE skall göra är att pincha oftare, det är då han alltid går bort sig.

Han är världens bästa på att ta i för kung & fosterland för att sen gå bort sig helt. Han är väl ingen katastrof men helt klart den av lagets backar som har det jobbigast. Bernhardt lever iaf på sin speluppfattning.
Har funnits flera tillfällen, och inte bara Falk, då lite snabbare pinch med lätthet hade lett till att vi behållit pucken i anfallszon eller vänt i mittzonen. Det är nästan onödigt safe ibland när vi har hårt backcheckande center eller winger. Då vill jag gärna att de kliver på lite mer. Men folk gnäller ju så jävligt varje gång en back jobbar strukturerat defensivt ändå. Det är lite damned if you do and damned if you don't.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
sensei
Inlägg: 5535
Blev medlem: 2009-02-01
Ort: florida
Kontakt:

Re: Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av sensei »

Självklart är inte Falk någon spelare som kommer bli en lysande stjärna i laget men han har ju ett rejält förtroende i det defensiva arbetetet när det blåser snålt. Och är lite rivig med kort stubin, det gillar man ju.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
BIX
Inlägg: 753
Blev medlem: 2017-02-05
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av BIX »

Absolut INTE förlänga med Falk.
Puckey
Inlägg: 1756
Blev medlem: 2014-09-17

Re: Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Puckey »

BIX skrev:Absolut INTE förlänga med Falk.
Falk var riktigt lovande 14/15, rent ut dålig 15/16 och 16/17. Jag tycker att han är på väg åt rätt håll igen, men vi kanske ska avvakta till februari/mars innan vi gör vare sig det ena eller andra. Kämpa Falken (och alla andra)!
B.I.B.A
Inlägg: 2832
Blev medlem: 2009-08-06

Re: Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av B.I.B.A »

Puckey skrev:
BIX skrev:Absolut INTE förlänga med Falk.
Falk var riktigt lovande 14/15, rent ut dålig 15/16 och 16/17. Jag tycker att han är på väg åt rätt håll igen, men vi kanske ska avvakta till februari/mars innan vi gör vare sig det ena eller andra. Kämpa Falken (och alla andra)!
Skriver under på detta. Tror absolut att Falken kan bli en tillgång och trotjänare. Man måste ha tålamod med backar, de brukar kräva något år extra innan de får sina genombrott.
Avgå Jocke.
Kall-El
Inlägg: 5195
Blev medlem: 2005-10-15

Re: Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Kall-El »

Falk skall vi absolut förlänga med., En pålitligt kille som kan bilda backstomme i detta lag under mycket lång tid.
Donkels-2.0
Inlägg: 1782
Blev medlem: 2017-10-24
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Kungliga huvudsaken

Re: Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Donkels-2.0 »

Falk - nja
Ceterum censeo Solna esse delendam
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7144
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Re: Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av DIF_Soldier »

Kall-El skrev:Falk skall vi absolut förlänga med., En pålitligt kille som kan bilda backstomme i detta lag under mycket lång tid.
Se på fan, kul att du återuppstått.

Jag håller med. Man bygger inte kontinuitet genom att kasta bort trotjänare. Verkligheten är att alla som når en viss nivå sticker inom 1-2 år, och då kan man inte efter 17 omgångar av en bra säsong gapa om att Falk och Ljungh måste bort.

Vill man ha en långvarig kärna i ett lag i den här ligan så är man, vare sig man vill eller ej, tvungen att satsa på mediokra rollspelare och spelare med potential. Vill det sig väl når alla sin peak samtidigt, man vinner guld och börjar om året efter. Sån är verkligheten.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
Frasse
Inlägg: 1856
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Frasse »

Förhandlingar om nytt kontrakt mellan Djurgården och Adam Reideborn har inletts
http://hockeynews.se/articles/1070/
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
Låst