Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
AlltidoavsettDIF
Inlägg: 937
Blev medlem: 2017-07-27
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av AlltidoavsettDIF »

Såg att höken gjorde en inventering av Malmös trupp så tänkte göra detsamma med DIF.
  • Joacim Eriksson
    Spelat bättre och bättre och känns som han hittat en bra stabil nivå efter en ganska kass start. Var väldigt bra under förra fredagens match mot kaffe framför allt.
    Förlängning?
    Vet inte riktigt hur detta med optionsår fungerar, vet bara att det är ett ömsesidigt beslut mellan båda parter. Kan dock bli svårt att hålla i två väldigt bra målvakter för en rimlig lön för just en lagdel.

    Adam Reideborn
    Varit oerhört bra och är förmodligen SHLs bästa målvakt just nu. Var snudd på ensam på banan på bortamatchen mot kaffe och höll nere siffrorna något oerhört.
    Förlängning?
    Ja, absolut. Fortsätter han på detta sättet så kan det bli ganska dyrt marknadsmässigt men tror nog han är väldigt villig att stanna också med historian han har med vår fina klubb. Får jag välja redan nu väljer jag Adam 10 av 10 framför Jocke. 3 års kontrakt?

    David Bernhardt
    Tycker han förbättrat sin defensiv ganska rejält och växt ut till mer av en tvåvägs back nu. Bra förstapass men kan ibland sätta sig i rätt så dumma situationer. Kanske även fått det att lossnat lite poängmässigt genom poäng i båda back-to-back matcherna senast.
    Förlängning?
    Absolut, uppfostrad i klubben och jag ser ändå en del potential i honom samt att han inte lär vara särskilt dyr. Skriv 2 år typ. 5-6 back är han stabil som samt och kan kanske kan få lite samma utväxt som Aho fick i skaik.

    Alexander Falk
    Är en väldigt defensiv gedigen back som gör ett grymt jobb i boxplay, har varit en jätte i 3 mot 5 underlägen. Är väldigt medioker offensivt och kan ibland få lite mycket problem att få iväg pucken på ett ganska vettigt sätt.
    Förlängning?
    Nja, tveksamt. Verkar uppenbarligen som att när vi har full backuppsättning så är han den som får sitta på läktarn. Är dock väldigt, väldigt, väldigt laglojal och gör allt för laget. Stor Djurgårdare.

    Alexander Urbom
    Är en jätte i defensiven som är ganska hygglig på att slå en bra förstapass. Som en jänkare skulle säga, en stay-at-home d-man.
    Förlängning?
    Kluven, men gör vi det grymt säsongen ut så är jag säker på att han är en mycket stor del av det i defensiven.

    Mikael Ahlén
    Jag älskar spelare som älskar att spela för Djurgården och det gör denna hårt arbetande gnuggforward. Fin att ha framför mål men han är ingen som man kan använda i PP.
    Förlängning?
    Nja, jag älskar att se Ahlén göra mål för det är förmodligen ingen i detta laget som blir så glad som han men duger tyvärr inte om man ska blanda sig in bland de som ska ta seriesegern. Förtjänar heller inte att sitta på läktarn. Tappar vi mycket folk så kanske.

    René Bourque
    Jag är grymt överraskad över honom och hans samspel med Ante har varit grymt. Har dock inte alls lyckats i PP och mot slutet var han nästan iskall. Iofs förväntar jag mig inte poängligaseger från honom heller. Jobbar grymt hårt. Har oerhörd respekt med sig vilket man måste se som väldigt positivt.
    Förlängning?
    Blir 36 år gammal nu i December så han är inte superung längre men var lite av sista minuten värvning som kunde bli lite hur som helst. Jag säger nog nej men får man honom billigt, svårt.

    Daniel Brodin
    Har god intensitet. Är ganska snabb för att vara powerforward och jobbar sig alltid in på mål, med eller utan puck. Kan tända laget med tacklingar och hårt jobb. Viktig spelare för vilket lag som helst.
    Förlängning?
    Självklart trots tung skada. Det positiva med skadan är att han förmodligen kommer förlänga så länge han inte går in i slutspelet och gör det grymt. Djurgårdare.

    Jonathan Davidsson
    Riktig lirare som även hittat rätt poängmässigt nu också med bra omgivning. Med i den bästa kedjan senaste matcherna. Bra spelförståelse och fina händer. Jobbar hårt.
    Förlängning?
    Absolut, stor potential. 3 års kontrakt?

    Marcus Davidsson
    Duktig tvåvägscenter som kan användas på båda sidorna av isen. Har även börjat hittat rätt offensivt. Stor del i den duktiga ungdomskedjan. Stor intensitet och jobbar hårt. Lagspelare.
    Förlängning?
    Ja, kanske ännu mer potential än brorsan. 3 år som brorsan?

    Linus Johansson
    Gedigen 3e center som verkligen jobbat sig in i våra hjärtan. Tvåvägscenter som är otroligt laglojal. En riktig järnkamin.
    Förlängning?
    Ja, som sagt som en center i en 3e kedja så är han otroligt bra. Kanske finns lite mer potential i honom också. Känns som han kan stanna över lång tid framöver. 2 år? Känns inte superdyr.

    Axel Jonsson Fjällby
    Ingen kan väl missat denna vindsnabba forward. Lite av en blandning mellan Brodin och Ölvestad. Bättre än så kan det knappt bli väl? Kanske fått det att lossna i målskyttet nu också. Används flitigt i BP som ett kontringsalternativ.
    Förlängning?
    Ja.

    Markus Ljungh
    Tvåvägsforward som är bra på båda ändarna av isen. Spelare med hög speed och jobbar hårt.
    Förlängning?
    Fått stora problem offensivt senaste året vilket också gått ganska rejält i troll. Märks ganska rejält att hans självförtroende fått sig en törn. Man hoppas varje gång han gör mål att det ska lossna vilket det aldrig riktigt verkar göra. Ass kapten måste dock betyda något. 50/50?

    Gustav Possler
    Snabb och skicklig sniper men som dock inte riktigt fått det att lossna (än?).
    Förlängning?
    Får man honom billigt så varför inte, vad man sett tidigare i Modo så finns det mycket hockey i grabben.

    Calle Ridderwall
    En hårtarbetande forward som även är en bra skridskoåkare. Bra ledare uppenbarligen som även är en hyfsad tacklare. Känns som det finns mycket hockey i honom (17 mål SHL 14/15) men han får det verkligen inte att lossna. Gjorde de det med 2 poäng mot kaffe? Återstår att se.
    Förlängning?
    Antar att han just nu sitter på en lön som är relativt hög och som definitivt inte speglar hur han spelar/spelade. Får han det att lossna offensivt så visst men som han spelar nu, nej.

    Lukas Vejdemo
    Duktig tvåvägsforward som även hittat rätt offensivt. Får stort förtroende i BP. Tror förra säsongen gjorde honom väldigt gott trots trög poängproduktion. Redan gjort både fler mål och assist i jämförelse mot förra säsongen.
    Förlängning?
    Man måste förlänga med honom men Montréal lär skriva kontrakt med honom. Vore skönt om han lånas ut till nästa säsong isf.

    Patrik Lundh
    Duktig tvåvägsforward som är en lagspelare. Jobbar väldigt hårt. Kul att se honom röra på fötterna ibland, oerhört rörlig och snabb. Duktig passare och målgörare men man märker att han har svårt att bära en kedja. Dock intern poängligaledare.
    Förlängning?
    Har likt Jocke ett optionsår men man bör absolut utnyttja det till 100% om det går. En spelare alla lag skulle må bra av att ha.
AlltidoavsettDIF
Inlägg: 937
Blev medlem: 2017-07-27
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av AlltidoavsettDIF »

Såg att höken gjorde en inventering av Malmös trupp så tänkte göra detsamma med DIF.
  • Joacim Eriksson
    Spelat bättre och bättre och känns som han hittat en bra stabil nivå efter en ganska kass start. Var väldigt bra under förra fredagens match mot kaffe framför allt.
    Förlängning?
    Vet inte riktigt hur detta med optionsår fungerar, vet bara att det är ett ömsesidigt beslut mellan båda parter. Kan dock bli svårt att hålla i två väldigt bra målvakter för en rimlig lön för just en lagdel.

    Adam Reideborn
    Varit oerhört bra och är förmodligen SHLs bästa målvakt just nu. Var snudd på ensam på banan på bortamatchen mot kaffe och höll nere siffrorna något oerhört.
    Förlängning?
    Ja, absolut. Fortsätter han på detta sättet så kan det bli ganska dyrt marknadsmässigt men tror nog han är väldigt villig att stanna också med historian han har med vår fina klubb. Får jag välja redan nu väljer jag Adam 10 av 10 framför Jocke. 3 års kontrakt?

    David Bernhardt
    Tycker han förbättrat sin defensiv ganska rejält och växt ut till mer av en tvåvägs back nu. Bra förstapass men kan ibland sätta sig i rätt så dumma situationer. Kanske även fått det att lossnat lite poängmässigt genom poäng i båda back-to-back matcherna senast.
    Förlängning?
    Absolut, uppfostrad i klubben och jag ser ändå en del potential i honom samt att han inte lär vara särskilt dyr. Skriv 2 år typ. 5-6 back är han stabil som samt och kan kanske kan få lite samma utväxt som Aho fick i skaik.

    Alexander Falk
    Är en väldigt defensiv gedigen back som gör ett grymt jobb i boxplay, har varit en jätte i 3 mot 5 underlägen. Är väldigt medioker offensivt och kan ibland få lite mycket problem att få iväg pucken på ett ganska vettigt sätt.
    Förlängning?
    Nja, tveksamt. Verkar uppenbarligen som att när vi har full backuppsättning så är han den som får sitta på läktarn. Är dock väldigt, väldigt, väldigt laglojal och gör allt för laget. Stor Djurgårdare.

    Alexander Urbom
    Är en jätte i defensiven som är ganska hygglig på att slå en bra förstapass. Som en jänkare skulle säga, en stay-at-home d-man.
    Förlängning?
    Kluven, men gör vi det grymt säsongen ut så är jag säker på att han är en mycket stor del av det i defensiven.

    Mikael Ahlén
    Jag älskar spelare som älskar att spela för Djurgården och det gör denna hårt arbetande gnuggforward. Fin att ha framför mål men han är ingen som man kan använda i PP.
    Förlängning?
    Nja, jag älskar att se Ahlén göra mål för det är förmodligen ingen i detta laget som blir så glad som han men duger tyvärr inte om man ska blanda sig in bland de som ska ta seriesegern. Förtjänar heller inte att sitta på läktarn. Tappar vi mycket folk så kanske.

    René Bourque
    Jag är grymt överraskad över honom och hans samspel med Ante har varit grymt. Har dock inte alls lyckats i PP och mot slutet var han nästan iskall. Iofs förväntar jag mig inte poängligaseger från honom heller. Jobbar grymt hårt. Har oerhörd respekt med sig vilket man måste se som väldigt positivt.
    Förlängning?
    Blir 36 år gammal nu i December så han är inte superung längre men var lite av sista minuten värvning som kunde bli lite hur som helst. Jag säger nog nej men får man honom billigt, svårt.

    Daniel Brodin
    Har god intensitet. Är ganska snabb för att vara powerforward och jobbar sig alltid in på mål, med eller utan puck. Kan tända laget med tacklingar och hårt jobb. Viktig spelare för vilket lag som helst.
    Förlängning?
    Självklart trots tung skada. Det positiva med skadan är att han förmodligen kommer förlänga så länge han inte går in i slutspelet och gör det grymt. Djurgårdare.

    Jonathan Davidsson
    Riktig lirare som även hittat rätt poängmässigt nu också med bra omgivning. Med i den bästa kedjan senaste matcherna. Bra spelförståelse och fina händer. Jobbar hårt.
    Förlängning?
    Absolut, stor potential. 3 års kontrakt?

    Marcus Davidsson
    Duktig tvåvägscenter som kan användas på båda sidorna av isen. Har även börjat hittat rätt offensivt. Stor del i den duktiga ungdomskedjan. Stor intensitet och jobbar hårt. Lagspelare.
    Förlängning?
    Ja, kanske ännu mer potential än brorsan. 3 år som brorsan?

    Linus Johansson
    Gedigen 3e center som verkligen jobbat sig in i våra hjärtan. Tvåvägscenter som är otroligt laglojal. En riktig järnkamin.
    Förlängning?
    Ja, som sagt som en center i en 3e kedja så är han otroligt bra. Kanske finns lite mer potential i honom också. Känns som han kan stanna över lång tid framöver. 2 år? Känns inte superdyr.

    Axel Jonsson Fjällby
    Ingen kan väl missat denna vindsnabba forward. Lite av en blandning mellan Brodin och Ölvestad. Bättre än så kan det knappt bli väl? Kanske fått det att lossna i målskyttet nu också. Används flitigt i BP som ett kontringsalternativ.
    Förlängning?
    Ja.

    Markus Ljungh
    Tvåvägsforward som är bra på båda ändarna av isen. Spelare med hög speed och jobbar hårt.
    Förlängning?
    Fått stora problem offensivt senaste året vilket också gått ganska rejält i troll. Märks ganska rejält att hans självförtroende fått sig en törn. Man hoppas varje gång han gör mål att det ska lossna vilket det aldrig riktigt verkar göra. Ass kapten måste dock betyda något. 50/50?

    Gustav Possler
    Snabb och skicklig sniper men som dock inte riktigt fått det att lossna (än?).
    Förlängning?
    Får man honom billigt så varför inte, vad man sett tidigare i Modo så finns det mycket hockey i grabben.

    Calle Ridderwall
    En hårtarbetande forward som även är en bra skridskoåkare. Bra ledare uppenbarligen som även är en hyfsad tacklare. Känns som det finns mycket hockey i honom (17 mål SHL 14/15) men han får det verkligen inte att lossna. Gjorde de det med 2 poäng mot kaffe? Återstår att se.
    Förlängning?
    Antar att han just nu sitter på en lön som är relativt hög och som definitivt inte speglar hur han spelar/spelade. Får han det att lossna offensivt så visst men som han spelar nu, nej.

    Lukas Vejdemo
    Duktig tvåvägsforward som även hittat rätt offensivt. Får stort förtroende i BP. Tror förra säsongen gjorde honom väldigt gott trots trög poängproduktion. Redan gjort både fler mål och assist i jämförelse mot förra säsongen.
    Förlängning?
    Man måste förlänga med honom men Montréal lär skriva kontrakt med honom. Vore skönt om han lånas ut till nästa säsong isf.

    Patrik Lundh
    Duktig tvåvägsforward som är en lagspelare. Jobbar väldigt hårt. Kul att se honom röra på fötterna ibland, oerhört rörlig och snabb. Duktig passare och målgörare men man märker att han har svårt att bära en kedja. Dock intern poängligaledare.
    Förlängning?
    Har likt Jocke ett optionsår men man bör absolut utnyttja det till 100% om det går. En spelare alla lag skulle må bra av att ha.
mb81
Inlägg: 8658
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av mb81 »

AlltidoavsettDIF skrev:Såg att höken gjorde en inventering av Malmös trupp så tänkte göra detsamma med DIF.
  • Joacim Eriksson
    Spelat bättre och bättre och känns som han hittat en bra stabil nivå efter en ganska kass start. Var väldigt bra under förra fredagens match mot kaffe framför allt.
    Förlängning?
    Vet inte riktigt hur detta med optionsår fungerar, vet bara att det är ett ömsesidigt beslut mellan båda parter. Kan dock bli svårt att hålla i två väldigt bra målvakter för en rimlig lön för just en lagdel.

    Adam Reideborn
    Varit oerhört bra och är förmodligen SHLs bästa målvakt just nu. Var snudd på ensam på banan på bortamatchen mot kaffe och höll nere siffrorna något oerhört.
    Förlängning?
    Ja, absolut. Fortsätter han på detta sättet så kan det bli ganska dyrt marknadsmässigt men tror nog han är väldigt villig att stanna också med historian han har med vår fina klubb. Får jag välja redan nu väljer jag Adam 10 av 10 framför Jocke. 3 års kontrakt?

    David Bernhardt
    Tycker han förbättrat sin defensiv ganska rejält och växt ut till mer av en tvåvägs back nu. Bra förstapass men kan ibland sätta sig i rätt så dumma situationer. Kanske även fått det att lossnat lite poängmässigt genom poäng i båda back-to-back matcherna senast.
    Förlängning?
    Absolut, uppfostrad i klubben och jag ser ändå en del potential i honom samt att han inte lär vara särskilt dyr. Skriv 2 år typ. 5-6 back är han stabil som samt och kan kanske kan få lite samma utväxt som Aho fick i skaik.

    Alexander Falk
    Är en väldigt defensiv gedigen back som gör ett grymt jobb i boxplay, har varit en jätte i 3 mot 5 underlägen. Är väldigt medioker offensivt och kan ibland få lite mycket problem att få iväg pucken på ett ganska vettigt sätt.
    Förlängning?
    Nja, tveksamt. Verkar uppenbarligen som att när vi har full backuppsättning så är han den som får sitta på läktarn. Är dock väldigt, väldigt, väldigt laglojal och gör allt för laget. Stor Djurgårdare.

    Alexander Urbom
    Är en jätte i defensiven som är ganska hygglig på att slå en bra förstapass. Som en jänkare skulle säga, en stay-at-home d-man.
    Förlängning?
    Kluven, men gör vi det grymt säsongen ut så är jag säker på att han är en mycket stor del av det i defensiven.

    Mikael Ahlén
    Jag älskar spelare som älskar att spela för Djurgården och det gör denna hårt arbetande gnuggforward. Fin att ha framför mål men han är ingen som man kan använda i PP.
    Förlängning?
    Nja, jag älskar att se Ahlén göra mål för det är förmodligen ingen i detta laget som blir så glad som han men duger tyvärr inte om man ska blanda sig in bland de som ska ta seriesegern. Förtjänar heller inte att sitta på läktarn. Tappar vi mycket folk så kanske.

    René Bourque
    Jag är grymt överraskad över honom och hans samspel med Ante har varit grymt. Har dock inte alls lyckats i PP och mot slutet var han nästan iskall. Iofs förväntar jag mig inte poängligaseger från honom heller. Jobbar grymt hårt. Har oerhörd respekt med sig vilket man måste se som väldigt positivt.
    Förlängning?
    Blir 36 år gammal nu i December så han är inte superung längre men var lite av sista minuten värvning som kunde bli lite hur som helst. Jag säger nog nej men får man honom billigt, svårt.

    Daniel Brodin
    Har god intensitet. Är ganska snabb för att vara powerforward och jobbar sig alltid in på mål, med eller utan puck. Kan tända laget med tacklingar och hårt jobb. Viktig spelare för vilket lag som helst.
    Förlängning?
    Självklart trots tung skada. Det positiva med skadan är att han förmodligen kommer förlänga så länge han inte går in i slutspelet och gör det grymt. Djurgårdare.

    Jonathan Davidsson
    Riktig lirare som även hittat rätt poängmässigt nu också med bra omgivning. Med i den bästa kedjan senaste matcherna. Bra spelförståelse och fina händer. Jobbar hårt.
    Förlängning?
    Absolut, stor potential. 3 års kontrakt?

    Marcus Davidsson
    Duktig tvåvägscenter som kan användas på båda sidorna av isen. Har även börjat hittat rätt offensivt. Stor del i den duktiga ungdomskedjan. Stor intensitet och jobbar hårt. Lagspelare.
    Förlängning?
    Ja, kanske ännu mer potential än brorsan. 3 år som brorsan?

    Linus Johansson
    Gedigen 3e center som verkligen jobbat sig in i våra hjärtan. Tvåvägscenter som är otroligt laglojal. En riktig järnkamin.
    Förlängning?
    Ja, som sagt som en center i en 3e kedja så är han otroligt bra. Kanske finns lite mer potential i honom också. Känns som han kan stanna över lång tid framöver. 2 år? Känns inte superdyr.

    Axel Jonsson Fjällby
    Ingen kan väl missat denna vindsnabba forward. Lite av en blandning mellan Brodin och Ölvestad. Bättre än så kan det knappt bli väl? Kanske fått det att lossna i målskyttet nu också. Används flitigt i BP som ett kontringsalternativ.
    Förlängning?
    Ja.

    Markus Ljungh
    Tvåvägsforward som är bra på båda ändarna av isen. Spelare med hög speed och jobbar hårt.
    Förlängning?
    Fått stora problem offensivt senaste året vilket också gått ganska rejält i troll. Märks ganska rejält att hans självförtroende fått sig en törn. Man hoppas varje gång han gör mål att det ska lossna vilket det aldrig riktigt verkar göra. Ass kapten måste dock betyda något. 50/50?

    Gustav Possler
    Snabb och skicklig sniper men som dock inte riktigt fått det att lossna (än?).
    Förlängning?
    Får man honom billigt så varför inte, vad man sett tidigare i Modo så finns det mycket hockey i grabben.

    Calle Ridderwall
    En hårtarbetande forward som även är en bra skridskoåkare. Bra ledare uppenbarligen som även är en hyfsad tacklare. Känns som det finns mycket hockey i honom (17 mål SHL 14/15) men han får det verkligen inte att lossna. Gjorde de det med 2 poäng mot kaffe? Återstår att se.
    Förlängning?
    Antar att han just nu sitter på en lön som är relativt hög och som definitivt inte speglar hur han spelar/spelade. Får han det att lossna offensivt så visst men som han spelar nu, nej.

    Lukas Vejdemo
    Duktig tvåvägsforward som även hittat rätt offensivt. Får stort förtroende i BP. Tror förra säsongen gjorde honom väldigt gott trots trög poängproduktion. Redan gjort både fler mål och assist i jämförelse mot förra säsongen.
    Förlängning?
    Man måste förlänga med honom men Montréal lär skriva kontrakt med honom. Vore skönt om han lånas ut till nästa säsong isf.

    Patrik Lundh
    Duktig tvåvägsforward som är en lagspelare. Jobbar väldigt hårt. Kul att se honom röra på fötterna ibland, oerhört rörlig och snabb. Duktig passare och målgörare men man märker att han har svårt att bära en kedja. Dock intern poängligaledare.
    Förlängning?
    Har likt Jocke ett optionsår men man bör absolut utnyttja det till 100% om det går. En spelare alla lag skulle må bra av att ha.
Kopierar vad jag svarade Androiden i en annan tråd vilka jag tycker man ska förlänga med.

Detta hör väl hemma i nästa års sillytråd. Som Androiden är jag också riktigt peppad på sillyn redan. Rätt spelare har vi kontrakt med(och Hank).
Förutom NE så är det betydligt högre tv-pengar nästa säsong. Det borde betyda att vi kan spetsa laget rätt ordentligt.
Sen vill jag inte ha så stor omsättning på folk heller. Men Falk,Ridderwall, och Ahlén borde inte få förlängt. Possler är väl tveksamt. Han är ändå ung och vill ge honom lite mer tid innan jag bestämmer mig där. Sen lär vi nog tappa Vejdemo till nordamerika. Hoppas resten av junisarna stannar en säsong till. Sen tror jag inte man förlänger med Burken heller.
Annars tror jag man förlänger med resten.

Falk ut- Ny back in. Gärna någon av ovanstående.
Ahlén ut- Brodin in. Brodin blir som ett nyförvärv.
Ridderwall ut- Har förmodligen riktigt bra betalt. Här kan vi få in en ny spetsforward.
Burken ut- En målskytt i Burkens klass åtminstone. Skulle gärna ha Burken kvar men åldern är lite väl hög.
Vejdemo ut- Gärna Norman. Mycket dyrare men med NE och tv-pengar.
Possler ut- Antingen Possler på ett billigt kontrakt eller en ung kille med potential från allsvenskan.
Detta borde vi ha råd med.

Reideborn(Jocke)

Pettersson-Högström
Hultström-Urbom
Nilsson-Ny
Bernhardt

Lundh-Ante-Ny
Ny-Ljungh-Bergfors
AJF-Macdavid-Davidsson
Ny-Johansson-Brodin
Ny,Hank

Känns som vi kan ha en riktigt spetsig forwardssida kommande säsong om Jocke sköter sina kort rätt
Användarvisningsbild
Andspe
Inlägg: 1840
Blev medlem: 2011-01-13
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Andspe »

Jag är tveksam på Ljungh faktiskt. 15/16 såg jag honom som en potentiell stomspelare många år framöver. Numera känns en förlängning tveksam. Han känns mer som en tredje center än som en andra center. Då ställs han emot Linus Johansson. Ett val som jag personligen har svårt att göra.
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
Praetori
Inlägg: 13757
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Praetori »

Andspe skrev:Jag är tveksam på Ljungh faktiskt. 15/16 såg jag honom som en potentiell stomspelare många år framöver. Numera känns en förlängning tveksam. Han känns mer som en tredje center än som en andra center. Då ställs han emot Linus Johansson. Ett val som jag personligen har svårt att göra.
Lugn och fin. Ljungh är en given stomspelare. Han behöver bara tid och istid för att komma i form.
Vi ska inte dissa Ljungh som vi gjorde med Ryno eller Dick när det begav sig för att omgivningen var bättre.

Sent from my XT1580 using Tapatalk
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Puckey
Inlägg: 1756
Blev medlem: 2014-09-17

Re: Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Puckey »

Praetori skrev:
Andspe skrev:Jag är tveksam på Ljungh faktiskt. 15/16 såg jag honom som en potentiell stomspelare många år framöver. Numera känns en förlängning tveksam. Han känns mer som en tredje center än som en andra center. Då ställs han emot Linus Johansson. Ett val som jag personligen har svårt att göra.
Lugn och fin. Ljungh är en given stomspelare. Han behöver bara tid och istid för att komma i form.
Vi ska inte dissa Ljungh som vi gjorde med Ryno eller Dick när det begav sig för att omgivningen var bättre.

Sent from my XT1580 using Tapatalk
Även Otto hade bättre och sämre säsonger. Ljungh i 10 år till!
Praetori
Inlägg: 13757
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Praetori »

Puckey skrev:
Praetori skrev:
Andspe skrev:Jag är tveksam på Ljungh faktiskt. 15/16 såg jag honom som en potentiell stomspelare många år framöver. Numera känns en förlängning tveksam. Han känns mer som en tredje center än som en andra center. Då ställs han emot Linus Johansson. Ett val som jag personligen har svårt att göra.
Lugn och fin. Ljungh är en given stomspelare. Han behöver bara tid och istid för att komma i form.
Vi ska inte dissa Ljungh som vi gjorde med Ryno eller Dick när det begav sig för att omgivningen var bättre.

Sent from my XT1580 using Tapatalk
Även Otto hade bättre och sämre säsonger. Ljungh i 10 år till!
10 år kanske är lite extremt men Kung Ljungh gick inte på vatten som han har kapacitet till ens när han var som bäst. Det finns väldigt mycket att hämta hos den liraren. Slitstark och bra grund. Behöver komma igång mentalt igen.

Sent from my XT1580 using Tapatalk
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
BIX
Inlägg: 753
Blev medlem: 2017-02-05
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av BIX »

Med att ens tänka tanken att behålla Hank så har man inga ambitioner på att bli en utmanare till tipp 3. Underbar kille men kan inte spela Hocky alls
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8116
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Mattias_87 »

Staffan Kronwall bestämmer sig runt nyår om han ska fortsätta i KHL eller inte. Han har ju varit där borta ett bra tag nu.
Avskaffa tre mot tre.
Puckey
Inlägg: 1756
Blev medlem: 2014-09-17

Re: Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Puckey »

Praetori skrev:
Puckey skrev:
Praetori skrev:
Andspe skrev:Jag är tveksam på Ljungh faktiskt. 15/16 såg jag honom som en potentiell stomspelare många år framöver. Numera känns en förlängning tveksam. Han känns mer som en tredje center än som en andra center. Då ställs han emot Linus Johansson. Ett val som jag personligen har svårt att göra.
Lugn och fin. Ljungh är en given stomspelare. Han behöver bara tid och istid för att komma i form.
Vi ska inte dissa Ljungh som vi gjorde med Ryno eller Dick när det begav sig för att omgivningen var bättre.

Sent from my XT1580 using Tapatalk
Även Otto hade bättre och sämre säsonger. Ljungh i 10 år till!
10 år kanske är lite extremt men Kung Ljungh gick inte på vatten som han har kapacitet till ens när han var som bäst. Det finns väldigt mycket att hämta hos den liraren. Slitstark och bra grund. Behöver komma igång mentalt igen.

Sent from my XT1580 using Tapatalk
Fördelat PÅ 4-5 kontrakt förstås. Men jag hoppas att dagens kids också får växa upp med ett par riktiga trotjänare, Ljungh är väl egentligen den enda med rätt ålder som är på god väg (räknar med att Brodin tar ett par år i KHL/NHL).
AlltidoavsettDIF
Inlägg: 937
Blev medlem: 2017-07-27
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av AlltidoavsettDIF »

DIF eller fortsättning i KHL till nästa säsong för Kronwall? Beslut från Staffan kommer kring nyår.
Användarvisningsbild
Stulle
Inlägg: 1219
Blev medlem: 2010-11-23
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Älvsjö

Re: Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Stulle »

Jag skulle bli väldigt förvånad om Staffan kommer hem nästa år, eller om vi ens får se han i vår tröja igen. Dom vibbarna jag får är att han låter ytterst tveksam till att komma hem.
Jag är inte arg, och inte besviken.
Användarvisningsbild
diftobbe89
Inlägg: 4778
Blev medlem: 2008-11-20
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av diftobbe89 »

Spelare som Falk, Hank och Ahlén lär stanna i DIF större delen av karriären, bra eller dåligt vet jag inte, men lite så DIF jobbar, kulturbärare.

Possler och Ridderwall kommer garanterat lämna om spelet ser ut ungefär som det gjort hittills.

Båda målvakterna lär stanna om det inte havererar totalt.

Ljungh blir nog tufft att dumpa men kan vi förlänga med Linus och ge honom en större roll samt locka hem Norman så ser centersidan fin ut, Norman kanske kan gå som vinge iofs.

Tidigt på säsongen men spekulera är kul.
Spela fult
AlltidoavsettDIF
Inlägg: 937
Blev medlem: 2017-07-27
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av AlltidoavsettDIF »

Stulle skrev:Jag skulle bli väldigt förvånad om Staffan kommer hem nästa år, eller om vi ens får se han i vår tröja igen. Dom vibbarna jag får är att han låter ytterst tveksam till att komma hem.
Instämmer.
Benjamin L. Willard
Inlägg: 1546
Blev medlem: 2012-10-04
Ort: Saigon... shit; I'm still only in Saigon...

Re: Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Benjamin L. Willard »

diftobbe89 skrev:Spelare som Falk, Hank och Ahlén lär stanna i DIF större delen av karriären, bra eller dåligt vet jag inte, men lite så DIF jobbar, kulturbärare.

Possler och Ridderwall kommer garanterat lämna om spelet ser ut ungefär som det gjort hittills.

Båda målvakterna lär stanna om det inte havererar totalt.

Ljungh blir nog tufft att dumpa men kan vi förlänga med Linus och ge honom en större roll samt locka hem Norman så ser centersidan fin ut, Norman kanske kan gå som vinge iofs.

Tidigt på säsongen men spekulera är kul.
Norman kommer stanna utomlands så länge som möjligt. Är större chans att vid får hem Kronwall än Norman och jag tycker inte det är särskilt stor chans att vi får hem Kronwall.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Låst