Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
MarcusDaze
Inlägg: 1338
Blev medlem: 2013-03-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Mariestad / Leirvik, Norge

Re: Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av MarcusDaze »

Henke95 skrev:MrMadhawk uppger på twitter att man valde Urbom framför Arnesson, så det verkar i det närmsta klart med Alexander också alltså.
Svårt val faktiskt. Jag tror nog ändå att jag hade valt Linus.
mb81
Inlägg: 8666
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av mb81 »

Urbom verkar så gott som klar för ännu en säsong.
Undrar hur man tänker där? Skulle varit kul att få in en back med större offensiva kvaliteter. Och vad är tanken om det stämmer med Lagesson. Känns konstigt att låna en back en säsong som förmodligen är typ sjundeback även fast det behöver breddas. Skulle gärna se att det är en ung back vi kan ha i flera år i så fall.

Kommer vi ställa upp nåt i den här stilen?

Högström-Nilsson
Urbom-Bernhardt
Pettersson-Fagerudd
Extra. Lagesson eller Falk
mb81
Inlägg: 8666
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av mb81 »

Benjamin L. Willard skrev:Med Urbom och Lagesson lär väl truppen vara helt klar nu? Möjligtvis att man tar in en ersättare till Brodin men jag tror inte Jocke kommer göra det.
Givetvis kommer en till forward komma. Vi kan inte spela med endast 13 forwards i truppen.
Användarvisningsbild
Davidsson
Inlägg: 429
Blev medlem: 2015-02-01

Re: Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Davidsson »

Är Ante helt återställd i dagsläget? Sa dom något om det?
Skidlöparn
Inlägg: 2331
Blev medlem: 2013-05-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Skidlöparn »

mb81 skrev:Urbom verkar så gott som klar för ännu en säsong.
Undrar hur man tänker där? Skulle varit kul att få in en back med större offensiva kvaliteter. Och vad är tanken om det stämmer med Lagesson. Känns konstigt att låna en back en säsong som förmodligen är typ sjundeback även fast det behöver breddas. Skulle gärna se att det är en ung back vi kan ha i flera år i så fall.

Kommer vi ställa upp nåt i den här stilen?

Högström-Nilsson
Urbom-Bernhardt
Pettersson-Fagerudd
Extra. Lagesson eller Falk
Känns mest som att de inte tycker att det finns någon tillräckligt bra junis som de vågar lita på ska kunna avlasta. Men fortfarande behöver bredda med en ytterligare back.
Skidlöparn
Inlägg: 2331
Blev medlem: 2013-05-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Skidlöparn »

Davidsson skrev:Är Ante helt återställd i dagsläget? Sa dom något om det?
De nämnde ingenting om hans hjärnskakning.
Användarvisningsbild
MarcusDaze
Inlägg: 1338
Blev medlem: 2013-03-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Mariestad / Leirvik, Norge

Re: Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av MarcusDaze »

Davidsson skrev:Är Ante helt återställd i dagsläget? Sa dom något om det?
Japp.

"Den förra säsongen tog slut i förtid på grund av en skada. Den är dock inget som oroar längre.
– Jag har haft en bra rehabilitering och både varit på Åland och i Finland. Nu har jag varit symptomfri en längre period så det känns bra och är inget jag tänker på, säger Engqvist."


http://www.difhockey.se/artikel/m6roaj2 ... djurgarden
Benjamin L. Willard
Inlägg: 1546
Blev medlem: 2012-10-04
Ort: Saigon... shit; I'm still only in Saigon...

Re: Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Benjamin L. Willard »

mb81 skrev:
Benjamin L. Willard skrev:Med Urbom och Lagesson lär väl truppen vara helt klar nu? Möjligtvis att man tar in en ersättare till Brodin men jag tror inte Jocke kommer göra det.
Givetvis kommer en till forward komma. Vi kan inte spela med endast 13 forwards i truppen.
Tror dock det kommer komma från egna ledet i sådana fall.
mb81
Inlägg: 8666
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av mb81 »

Skidlöparn skrev:
mb81 skrev:Urbom verkar så gott som klar för ännu en säsong.
Undrar hur man tänker där? Skulle varit kul att få in en back med större offensiva kvaliteter. Och vad är tanken om det stämmer med Lagesson. Känns konstigt att låna en back en säsong som förmodligen är typ sjundeback även fast det behöver breddas. Skulle gärna se att det är en ung back vi kan ha i flera år i så fall.

Kommer vi ställa upp nåt i den här stilen?

Högström-Nilsson
Urbom-Bernhardt
Pettersson-Fagerudd
Extra. Lagesson eller Falk
Känns mest som att de inte tycker att det finns någon tillräckligt bra junis som de vågar lita på ska kunna avlasta. Men fortfarande behöver bredda med en ytterligare back.
Jo det har jag också fattat. Men tänkte man kanske kunde hitta den unga spelaren i någon annan klubb som kan bli mera långsiktigt.
Det är inte hela världen och är säkert en väldigt billig lösning.
Många backar som kan ta steg och prestera bättre än vad lönen vi betalar. Tom Nilsson kanske kostar en del men alla andra lär vara rätt billiga. Jesper Pettersson spelar ju tex väldigt billigt enligt MadHawk.
mb81
Inlägg: 8666
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av mb81 »

Benjamin L. Willard skrev:
mb81 skrev:
Benjamin L. Willard skrev:Med Urbom och Lagesson lär väl truppen vara helt klar nu? Möjligtvis att man tar in en ersättare till Brodin men jag tror inte Jocke kommer göra det.
Givetvis kommer en till forward komma. Vi kan inte spela med endast 13 forwards i truppen.
Tror dock det kommer komma från egna ledet i sådana fall.
Marcus Davidsson och Fjällby är redan uppflyttade. Känns tyvärr inte som det finns någon mer junior som kan ta det steget än.
B.I.B.A
Inlägg: 2836
Blev medlem: 2009-08-06

Re: Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av B.I.B.A »

Laget är fortfarande i stort behov av spelskickliga offensiva backar. Urbom, Pettersson, Nilsson och Falk får väl ses som rena defensiva backar. Bernhardt har uppsida men ska han ersätta Hultström? Tungt lass för en 19-åring. Fagerudd gjode 6 poäng i finska ligan förra säsongen vilket borde motsvara typ 4 i SHL. Om Högström skadar sig så har vi inte en enda stabil PP-back.
Avgå Jocke.
Enisen
Inlägg: 40
Blev medlem: 2017-04-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Haninge

Re: Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Enisen »

Det trista med Tom är att han är uttalad råtta.
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Re: Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av ciirree »

Davidsson skrev:Är Ante helt återställd i dagsläget? Sa dom något om det?
Hörde inget om det.
Men jag tror man är väldigt försiktiga med sådant. Speciellt eftersom man inte signade med Cehlin.
mb81
Inlägg: 8666
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av mb81 »

Gillar åldersstrukturen på vårt lag nu. Bergfors äldst med sina 30 år. Alla spelare har fortfarande några år kvar innan de borde dippa rent åldersmässigt.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7144
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Re: Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av DIF_Soldier »

B.I.B.A skrev:Laget är fortfarande i stort behov av spelskickliga offensiva backar. Urbom, Pettersson, Nilsson och Falk får väl ses som rena defensiva backar. Bernhardt har uppsida men ska han ersätta Hultström? Tungt lass för en 19-åring. Fagerudd gjode 6 poäng i finska ligan förra säsongen vilket borde motsvara typ 4 i SHL. Om Högström skadar sig så har vi inte en enda stabil PP-back.
Precis min tanke. Vilka backar ska spela PP? Oroväckande när vår PP-coach som jobbat med absolut spets i två år och inte fått ut ett skvatt nu tycks få ännu sämre förutsättningar. Musse har fortfarande allt kvar att bevisa.

Alla namn är intressanta för sig, men sett till deras roller blir ekvationen knepig.
Förra säsongens silly gav en tydligare bild av hur man tänkte, även om det inte föll väl ut med Press.
Senast redigerad av DIF_Soldier den 2017-05-02 13:08:37, redigerad totalt 1 gånger.
Säg den glädje som varar
Låst