SHL: Omgång 25: Växjö - Djurgårdens IF 8/12-16

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Andspe
Inlägg: 1846
Blev medlem: 2011-01-13
Säsongskort: Ja

SHL: Omgång 25: Växjö - Djurgårdens IF 8/12-16

Inlägg av Andspe »

Växjö - Djurgårdens IF
8/12-2016 Kl:19:00

Ska ni teckna C More abonnemang? Använd länken nedan, så får Djurgården en summa pengar.
Ta Mig Till C More
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
Skidlöparn
Inlägg: 2331
Blev medlem: 2013-05-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: SHL: Omgång 25: Växjö - Djurgårdens IF 8/12-16

Inlägg av Skidlöparn »

Första nollpoängaren på ett tag? Skrev att jag är nöjd med 3p totalt dessa fyra bortamatcher. Nu är jag dock besviken med utdelningen vi haft. Däremot ser spelet riktigt stabilt ut bakåt. Fortsätter vi så ser jag inget problem att lyckas nå play-in tillslut. Däremot vore det skönt om anfallet kunde lyfta sig några hekton ikväll, kanske tom på bekostnad av försvaret, bara för kväll. Ser mycket hellre att vi förlorar med 4-3 än 2-1.
#10
Inlägg: 13638
Blev medlem: 2012-01-19
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Norra delen av Sverige

Re: SHL: Omgång 25: Växjö - Djurgårdens IF 8/12-16

Inlägg av #10 »

Skidlöparn skrev:Första nollpoängaren på ett tag? Skrev att jag är nöjd med 3p totalt dessa fyra bortamatcher. Nu är jag dock besviken med utdelningen vi haft. Däremot ser spelet riktigt stabilt ut bakåt. Fortsätter vi så ser jag inget problem att lyckas nå play-in tillslut. Däremot vore det skönt om anfallet kunde lyfta sig några hekton ikväll, kanske tom på bekostnad av försvaret, bara för kväll. Ser mycket hellre att vi förlorar med 4-3 än 2-1.
I kväll är det nog svårt att få in nån balja då matchen är i morgon :wink:
Skidlöparn
Inlägg: 2331
Blev medlem: 2013-05-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: SHL: Omgång 25: Växjö - Djurgårdens IF 8/12-16

Inlägg av Skidlöparn »

#10 skrev:
Skidlöparn skrev:Första nollpoängaren på ett tag? Skrev att jag är nöjd med 3p totalt dessa fyra bortamatcher. Nu är jag dock besviken med utdelningen vi haft. Däremot ser spelet riktigt stabilt ut bakåt. Fortsätter vi så ser jag inget problem att lyckas nå play-in tillslut. Däremot vore det skönt om anfallet kunde lyfta sig några hekton ikväll, kanske tom på bekostnad av försvaret, bara för kväll. Ser mycket hellre att vi förlorar med 4-3 än 2-1.
I kväll är det nog svårt att få in nån balja då matchen är i morgon :wink:
Haha, väldigt sant :wink: Får hoppas att de får in många baljor på NHL17 dårå!
Henke_F
Inlägg: 1891
Blev medlem: 2010-11-14
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: SHL: Omgång 25: Växjö - Djurgårdens IF 8/12-16

Inlägg av Henke_F »

Skidlöparn skrev:Första nollpoängaren på ett tag? Skrev att jag är nöjd med 3p totalt dessa fyra bortamatcher. Nu är jag dock besviken med utdelningen vi haft. Däremot ser spelet riktigt stabilt ut bakåt. Fortsätter vi så ser jag inget problem att lyckas nå play-in tillslut. Däremot vore det skönt om anfallet kunde lyfta sig några hekton ikväll, kanske tom på bekostnad av försvaret, bara för kväll. Ser mycket hellre att vi förlorar med 4-3 än 2-1.
Eftersom vi borde vara totalt uträknade mot detta köpelag så räknar man med soptorsk men vi gör nog en bra match där vi borde vara värda segern men som vanligt kommer man då vara besviken när signalen går efter 60min.

Skulle tippa på att vi leder med ett mål i 3:e perioden, där domarna kommer att stå i fokus och ta nytt rekord i feldömningar och "hitte på" och gör allt för att lyfta Ultra-lyxfällan till vinst.

Over and out!
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8118
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: SHL: Omgång 25: Växjö - Djurgårdens IF 8/12-16

Inlägg av Mattias_87 »

Det skulle vara skönt med en trepoängare igen, det var ett tag sedan nu.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11877
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: SHL: Omgång 25: Växjö - Djurgårdens IF 8/12-16

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Eeeeeh....hörde jag 2-1? :|

Skulle kunna ge en halv Nöt-Créme för att få höra en repris av Bosse Hanssons klassiska citat från USA VM -94 ikväll, efter kvittering till 2-2
- Jaa, nu kan vi iaf inte förlora med 2-1

Har luften gått ur oss efter alla "nästan-bra-resultat" på slutet?
Känns lite så, som att typ 4-0 ligger runt hörnet.

Tar gärna det om det innebär att vi studsar tillbaka mot leksand i helgen
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Forza....DIF
Inlägg: 8
Blev medlem: 2016-10-09

Re: SHL: Omgång 25: Växjö - Djurgårdens IF 8/12-16

Inlägg av Forza....DIF »

Ja det har helt klart varit ett lyft sista tiden, det kändes verkligen som att vi var på väg till kval. Men grabbarna har verkligen ryckt upp sig. Det borde finnas mer att hämta, det finns kapacitet i laget det har vi fått se flera gånger, frågan är bara varför den inte finns varje match. Hoppas att vi får se ett Djurgården som går till kvartsfinal iallafall!
appletime
Inlägg: 14
Blev medlem: 2016-11-01

Re: SHL: Omgång 25: Växjö - Djurgårdens IF 8/12-16

Inlägg av appletime »

Det blir vinst ikväll, Djurgården lyfter sig alltid lite extra mot dem bättre lagen och det finns stor chans att Växjö kommer underskatta Djurgården. Jag tippar 2-4 möjligtvis 3-4. Och ingen jävla förlängning vi behöver en full pott med 3 poäng.
tord00
Inlägg: 2
Blev medlem: 2009-01-19
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SHL: Omgång 25: Växjö - Djurgårdens IF 8/12-16

Inlägg av tord00 »

Blir jämt idag. Tippar på förlängning idag igen och seger på straffar för en gång skull...

Sent from my MI 5s using Tapatalk
Användarvisningsbild
BloodBride
Inlägg: 365
Blev medlem: 2013-11-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Bonnhålan

Re: SHL: Omgång 25: Växjö - Djurgårdens IF 8/12-16

Inlägg av BloodBride »

En sup à 4-5 cl för varje mål vi gör i kväll. Hur hög tror ni berusningsgraden kommer att vara vid matchens slut? Hoppas verkligen inte att grabbarna stänker in tvåsiffrigt (skulle inte vara bra för levern), men en sisådär fem, sex puckar skulle sitta fint!!

Ser med bedrövelse på målskörden de fyra senaste matcherna. FEM, 5, ynka mål är vad vi åstadkommit. Försvaret har varit bra men släpper man bara in ett mål per match (om man bortser från OT och SO) så ska man ta mej fan vinna, eller åtminstone ta två pinnar, i tre av dessa. Visserligen har vi tagit poäng sju matcher i rad men trepoängarna är tyvärr för få.

Hoppas på en rejäl urladdning i kväll, dock inte för alkoholens skull, utan för att vi behöver andrum inför lördagens match mot trottoarföreningen som har sprattlat till på sistone.

Ska vi våga tro på vinst i kväll? Tips: 2-3, Tambellini avgör!!!
Praetori
Inlägg: 13762
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: SHL: Omgång 25: Växjö - Djurgårdens IF 8/12-16

Inlägg av Praetori »

BloodBride skrev:En sup à 4-5 cl för varje mål vi gör i kväll. Hur hög tror ni berusningsgraden kommer att vara vid matchens slut? Hoppas verkligen inte att grabbarna stänker in tvåsiffrigt (skulle inte vara bra för levern), men en sisådär fem, sex puckar skulle sitta fint!!
Jag är på! Tråkigt om det inte blir några mål dock.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
EspenK
Inlägg: 9053
Blev medlem: 2016-03-05
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Jönköping

Re: SHL: Omgång 25: Växjö - Djurgårdens IF 8/12-16

Inlägg av EspenK »

Ikväll är varje poäng en sjuk bonus. Finns väldigt lite som talar för oss. Hjärta och lite flyt kan ändra på det. Blir inte besviken vid förlust. Rögle och Leksand ska få stryk. Och gärna Örebro och Luleå också. Då kvittar det vad det blir i vår match. Frölunda och Växjö är bättre lag än oss i årets SHL.

Kämpa
#10
Inlägg: 13638
Blev medlem: 2012-01-19
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Norra delen av Sverige

Re: SHL: Omgång 25: Växjö - Djurgårdens IF 8/12-16

Inlägg av #10 »

Praetori skrev:
BloodBride skrev:En sup à 4-5 cl för varje mål vi gör i kväll. Hur hög tror ni berusningsgraden kommer att vara vid matchens slut? Hoppas verkligen inte att grabbarna stänker in tvåsiffrigt (skulle inte vara bra för levern), men en sisådär fem, sex puckar skulle sitta fint!!
Jag är på! Tråkigt om det inte blir några mål dock.
Klart man hakar på ett sånt trevligt erbjudande, räknar dock inte med att bli påverkad överhuvudtaget.
Användarvisningsbild
diftobbe89
Inlägg: 4783
Blev medlem: 2008-11-20
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SHL: Omgång 25: Växjö - Djurgårdens IF 8/12-16

Inlägg av diftobbe89 »

Kan Patrik Lundh mäkta med sin första fullträff ikväll, han spelar ju trots allt i förstakedjan.

Vill att Lundh, Ridderwall, Ljungh och co kliver fram och fixar 3p ikväll, kan Ahlén kan ni.
Spela fult
Skriv svar