Managerspel SHL 2016/2017

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Skriv svar
Puckey
Inlägg: 1756
Blev medlem: 2014-09-17

Managerspel SHL 2016/2017

Inlägg av Puckey »

Managerspelen är för mig ett välkommet inslag när vintern är kall och jävlig. Ifjol blev det fullt fokus på Cmore Manager för egen del, men tänkte bredda mig inför årets säsong. Vilka spelade ni ifjol, hur upplevde ni kvalitén på dem och vilka har ni hittat bekräftelse på inför 16/17?

Cmore/SHL manager lyckas jag inte hitta någon information om inför årets upplaga, vill minnas att den var uppe i rätt god tid innan fjolårets säsongsstart (när man satt och dreglade över en tokbillig Fällström under försäsongen) och börjar oroa mig för dess fortlevnad..

Aftonbladet har sin variant låst till plus premium, 89kr i månaden känns aningen ovärt eftersom jag inte kommer vidröra något annat av den tjänsten.

Fler alternativ?
mb81
Inlägg: 8658
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Managerspel SHL 2016/2017

Inlägg av mb81 »

Cmores är bäst tycker jag. Gamla coachlemat även fast jag tycker det försämrats. Många hade jättemånga lag för det var gratis också. Kommer nog upp om nån vecka.
Bara för att skryta lite så vann jag hela coach lemat för några år sen och även några omgångsvinster.

Dreamteam är rätt lökigt. Dyrt och dåliga priser. Men brukar ändå ha med nåt lag.

Sen startade det nåt nytt utan priser men mer likt fantasyhockey där man spelar i ligor och man draftar spelare. Mao ingen får ha samma spelare i samma liga. Skulle vara kul att köra en forumliga i det eller nåt annat.
Användarvisningsbild
Salas
Inlägg: 2706
Blev medlem: 2010-09-15
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Managerspel SHL 2016/2017

Inlägg av Salas »

Inte för att skryta... men leder C More Manager fullkomligt överlägset för stunden. Ibland har man flax :mrgreen:
mb81
Inlägg: 8658
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Managerspel SHL 2016/2017

Inlägg av mb81 »

Salas skrev:Inte för att skryta... men leder C More Manager fullkomligt överlägset för stunden. Ibland har man flax :mrgreen:
Jag nosar dig i röven dock. Men flax du hade med Everberg senast. Måste dock säga att det är ett jävla skitspel denna säsong.
Användarvisningsbild
Salas
Inlägg: 2706
Blev medlem: 2010-09-15
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Managerspel SHL 2016/2017

Inlägg av Salas »

mb81 skrev:
Salas skrev:Inte för att skryta... men leder C More Manager fullkomligt överlägset för stunden. Ibland har man flax :mrgreen:
Jag nosar dig i röven dock. Men flax du hade med Everberg senast. Måste dock säga att det är ett jävla skitspel denna säsong.
Det vore nästan för snällt att kalla det för ett skitspel, för det är sämre än så. Poängräkningen är helt ologisk, och de poängen som det står att man har stämmer nästan aldrig. Jag har 24 poäng färre än jag ska ha. Lär väl åtgärdas under dagen, men ändå. Är lite irriterande.

Vad heter du förresten på spelet?
Skriv svar