Säsongen 16/17

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Grabben från Söder
Inlägg: 1772
Blev medlem: 2016-07-19
Ort: Göteborg

Re: Säsongen 16/17

Inlägg av Grabben från Söder »

Här kommer en dum och otydlig fråga. Jag minns förra året när jag var på Willys och skulle handla, att det fanns en tidning som handlade om försäsongen på SHL i tidningsstånden. När jag såg den förra året hade säsongen redan dragit igång, för det stod som rubrik något i stil med "kommer Gynge bli lika bra som alla tror?" och då visste man ju redan det eftersom att Gynge ledde poängligan, så det kändes ointressant att köpa den. Så min fråga är om någon vet var det här är för tidningen? Kommer den gå att köpa i år igen? När i såna fall?
Gman
Inlägg: 113
Blev medlem: 2015-10-27

Re: Säsongen 16/17

Inlägg av Gman »

Grabben från Söder skrev:Här kommer en dum och otydlig fråga. Jag minns förra året när jag var på Willys och skulle handla, att det fanns en tidning som handlade om försäsongen på SHL i tidningsstånden. När jag såg den förra året hade säsongen redan dragit igång, för det stod som rubrik något i stil med "kommer Gynge bli lika bra som alla tror?" och då visste man ju redan det eftersom att Gynge ledde poängligan, så det kändes ointressant att köpa den. Så min fråga är om någon vet var det här är för tidningen? Kommer den gå att köpa i år igen? När i såna fall?
Är ganska säker på att det är denhär, köpte den året när Samuelsson kom till oss.

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/s ... 1288893.ab

Sportbladet som ger ut den som en specialutgåva :)

Ifjol verkade den iaf släppas runt 20e Augusti så den torde snart vara här iår med.
Grabben från Söder
Inlägg: 1772
Blev medlem: 2016-07-19
Ort: Göteborg

Re: Säsongen 16/17

Inlägg av Grabben från Söder »

Gman skrev:
Grabben från Söder skrev:Här kommer en dum och otydlig fråga. Jag minns förra året när jag var på Willys och skulle handla, att det fanns en tidning som handlade om försäsongen på SHL i tidningsstånden. När jag såg den förra året hade säsongen redan dragit igång, för det stod som rubrik något i stil med "kommer Gynge bli lika bra som alla tror?" och då visste man ju redan det eftersom att Gynge ledde poängligan, så det kändes ointressant att köpa den. Så min fråga är om någon vet var det här är för tidningen? Kommer den gå att köpa i år igen? När i såna fall?
Är ganska säker på att det är denhär, köpte den året när Samuelsson kom till oss.

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/s ... 1288893.ab

Sportbladet som ger ut den som en specialutgåva :)

Ifjol verkade den iaf släppas runt 20e Augusti så den torde snart vara här iår med.
Ja, den måste det vara! Ska hålla utkik efter den när jag handlar filmjölk framöver haha :D
Användarvisningsbild
android
Inlägg: 4641
Blev medlem: 2007-03-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Säsongen 16/17

Inlägg av android »

1+1 av Albin Lundin mot Leksand. Jag tycker att han såg rätt bra ut mot Almtuna också. Hoppas att han kan ha fin utveckling i Almtuna under säsongen.
Född till sportchef.
mb81
Inlägg: 8657
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Säsongen 16/17

Inlägg av mb81 »

android skrev:1+1 av Albin Lundin mot Leksand. Jag tycker att han såg rätt bra ut mot Almtuna också. Hoppas att han kan ha fin utveckling i Almtuna under säsongen.
Vejdemos ersättare till nästa säsong om han drar?
Puckey
Inlägg: 1756
Blev medlem: 2014-09-17

Re: Säsongen 16/17

Inlägg av Puckey »

Sägs det något spännande under säsongsupptakten?
Användarvisningsbild
android
Inlägg: 4641
Blev medlem: 2007-03-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Säsongen 16/17

Inlägg av android »

Puckey skrev:Sägs det något spännande under säsongsupptakten?
Lång diskussion om visitationen bara.
Född till sportchef.
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Re: Säsongen 16/17

Inlägg av ciirree »

På Twitter skrevs det att Jocke hade sagt att man förväntar sig att Press tar över en del i det Hultström lämnade efter sig.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
B.I.B.A
Inlägg: 2832
Blev medlem: 2009-08-06

Re: Säsongen 16/17

Inlägg av B.I.B.A »

ciirree skrev:På Twitter skrevs det att Jocke hade sagt att man förväntar sig att Press tar över en del i det Hultström lämnade efter sig.
Han har med andra ord inte hittat någon kvalitetsback att värva.
Avgå Jocke.
Användarvisningsbild
pulverapa
Inlägg: 4815
Blev medlem: 2010-03-31
Säsongskort: Ja

Re: Säsongen 16/17

Inlägg av pulverapa »

android skrev:
Puckey skrev:Sägs det något spännande under säsongsupptakten?
Lång diskussion om visitationen bara.
Är väl jag som är lite ansvarig för att den diskussionen kom upp... Var inte på mötet. Vad kom man fram till?
mb81
Inlägg: 8657
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Säsongen 16/17

Inlägg av mb81 »

pulverapa skrev:
android skrev:
Puckey skrev:Sägs det något spännande under säsongsupptakten?
Lång diskussion om visitationen bara.
Är väl jag som är lite ansvarig för att den diskussionen kom upp... Var inte på mötet. Vad kom man fram till?
De hade tydligen tjänat väldigt mycket i merförsäljning i kiosken så när vi flyttar till globen om några år så kommer det investeras i scanner i någon enklare variant jämfört med de som finns på flygplatser.
Användarvisningsbild
android
Inlägg: 4641
Blev medlem: 2007-03-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Säsongen 16/17

Inlägg av android »

* Fällström matchas in försiktigt
* Backbesättningen lika bra som förra säsongen
* Vi ska åka mest skridskor i ligan
* Inget burskydd
* Inget sarg ut
* Misstag kommer ske och tillåtas
* Bernhardt den äldra knäskadad
* Tellan planeras stå 30-35 matcher
* Letas fortfarande efter PP-back
* Snittlönen i SHL är 100 000/mån

Typ så. Kudos till Rojk.
Född till sportchef.
mb81
Inlägg: 8657
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Säsongen 16/17

Inlägg av mb81 »

android skrev:* Fällström matchas in försiktigt
* Backbesättningen lika bra som förra säsongen
* Vi ska åka mest skridskor i ligan
* Inget burskydd
* Inget sarg ut
* Misstag kommer ske och tillåtas
* Bernhardt den äldra knäskadad
* Tellan planeras stå 30-35 matcher
* Letas fortfarande efter PP-back
* Snittlönen i SHL är 100 000/mån

Typ så. Kudos till Rojk.
Bra sammanfatttning av mötet.
Sen kan jag tycka att de undervärderade Hultström innan säsongen. De snackade om att ingen kunde tro att han skulle vara så bra. Han kom ändå som en av seriens poängstarkaste backar så borde väl inte vara en jätteöverraskning.
Med tanke på att Jocke jämförde backarna nu och ifjol vid samma tid och tyckte vi var lika bra. Bland annat för vi kunde ju inte veta att Hultström och Högström skulle vara så bra.
Visst kan Emil Johansson och Press ta stora steg men känns fortfarande osäkert.
Bengan08
Inlägg: 729
Blev medlem: 2013-12-15
Säsongskort: Ja

Re: Säsongen 16/17

Inlägg av Bengan08 »

Det är oroväckande att Press skall vara våran nya PP-back, på 5 försök igår lyckas killen träffa deras förstgubbe varje gång han försöka lägga på/mot mål. Utöver detta har killen en spelstil likt gamla handbollsspelaren Staffan Olsson för er som kommer ihåg. Han försöker alltid med saker han INTE klarar av så 9/10 gånger skiter det sig rejält.

Är seriöst orolig för honom men Jocke verkar tycka att han är kanonbra :shock:
Benjamin L. Willard
Inlägg: 1546
Blev medlem: 2012-10-04
Ort: Saigon... shit; I'm still only in Saigon...

Re: Säsongen 16/17

Inlägg av Benjamin L. Willard »

Tycker inte Press imponerade särskilt igår och då möter vi ett lag som håller medelmåttig allsvenskan klass, om ens det. Dock är det väldigt tidigt på försäsongen och det ska bli intressant att se hur det går för honom mot bättre motstånd när han och flera i laget är lite mer varma i kläderna.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Skriv svar