Säsongen 16/17

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
android
Inlägg: 4641
Blev medlem: 2007-03-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Säsongen 16/17

Inlägg av android »

Örnen skrev:Jag har inte varit med om så lite snack om hockeyn i supporterled sedan före 2007.
Då har ändå fotbollen gått dåligt vilket brukar få fram lite hockeysnack.
Född till sportchef.
Örnen
Inlägg: 335
Blev medlem: 2016-03-28

Re: Säsongen 16/17

Inlägg av Örnen »

android skrev:
Örnen skrev:Jag har inte varit med om så lite snack om hockeyn i supporterled sedan före 2007.
Då har ändå fotbollen gått dåligt vilket brukar få fram lite hockeysnack.
Japp, hoppas DIF hockey är förbereda på att det kan krävas en hel del för att locka folk till Hovet i vinter. Kommer inte få någonting gratis.
Axel_K
Inlägg: 2177
Blev medlem: 2012-02-03
Säsongskort: Ja

Re: Säsongen 16/17

Inlägg av Axel_K »

android skrev:
Örnen skrev:Jag har inte varit med om så lite snack om hockeyn i supporterled sedan före 2007.
Då har ändå fotbollen gått dåligt vilket brukar få fram lite hockeysnack.
Fast alla har varit taggade som fan på fotbollen ändå, bra nyförvärv, sjuka bortaresor, tränarbyte och nu börjar spelet komma tillbaka. Plus att det precis varit semester, tror att det kommer vara som det brukar vara i fotbollen dvs att alla köper sista 2 veckorna.

Fortfarande över en månad till hemmapremiären... :(
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Re: Säsongen 16/17

Inlägg av minalman »

Fick ändå känslan när de gick runt i paus på Tele2 igår att ingen på läktaren hade någon som helst koppling till någon i truppen. Kunde lika gärna varit golfsektionen som presenterades.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: Säsongen 16/17

Inlägg av Magnutz »

Ptja.. Att få en "koppling" till någon eller något kräver ju faktiskt ansträngning från båda sidor (oftast) och att anstränga sig är INTE trendigt nu för tiden.

Tellqvist, Ahlén, Hank m fl borde fungera att koppla upp sig mot men folk är ju så lata och overksamma att det är kriminellt..

Skickat från min E6853 via Tapatalk
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Re: Säsongen 16/17

Inlägg av minalman »

World cup borde få upp intresset för hockeyn igen. Hoppas vi utnyttjar det smart.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
android
Inlägg: 4641
Blev medlem: 2007-03-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Säsongen 16/17

Inlägg av android »

Magnutz skrev:Ptja.. Att få en "koppling" till någon eller något kräver ju faktiskt ansträngning från båda sidor (oftast) och att anstränga sig är INTE trendigt nu för tiden.

Tellqvist, Ahlén, Hank m fl borde fungera att koppla upp sig mot men folk är ju så lata och overksamma att det är kriminellt..

Skickat från min E6853 via Tapatalk
Bara hoppas att att ledningen inte ser det på samma sätt som du. Många av dom som Mr.Örn pratar om lever väl sina liv mer eller mindre för DIF men för tillfället mer åt fotbollen. Blir lite parodiskt med dagens samhälle/dagens ungdomssnack då.

Hockeyn har ju haft en långsamt sjunkande trend både i intresse men framförallt stämning på matcherna.

Sedan anser inte jag att det direkt handlar om spelarna heller. Det är väl mer eller mindre samma rotation på spelare i både fotbollen och hockeyn.

Mitt hockeyintresse är också väldigt lågt. Tvekade till och med på att förlänga säsongskortet. Jag skulle inte säga att det är för att jag saknar "koppling" till spelarna. Har följt väldigt många av spelarna från junioråldern och upp. Kan inte riktigt säga varför mitt sug är mindre i år.

Det blir nog bra till slut (hoppas inte ledningen anammar den här tanken heller).
Född till sportchef.
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: Säsongen 16/17

Inlägg av Magnutz »

android skrev:
Magnutz skrev:Ptja.. Att få en "koppling" till någon eller något kräver ju faktiskt ansträngning från båda sidor (oftast) och att anstränga sig är INTE trendigt nu för tiden.

Tellqvist, Ahlén, Hank m fl borde fungera att koppla upp sig mot men folk är ju så lata och overksamma att det är kriminellt..

Skickat från min E6853 via Tapatalk
Bara hoppas att att ledningen inte ser det på samma sätt som du. Många av dom som Mr.Örn pratar om lever väl sina liv mer eller mindre för DIF men för tillfället mer åt fotbollen. Blir lite parodiskt med dagens samhälle/dagens ungdomssnack då.

Hockeyn har ju haft en långsamt sjunkande trend både i intresse men framförallt stämning på matcherna.

Sedan anser inte jag att det direkt handlar om spelarna heller. Det är väl mer eller mindre samma rotation på spelare i både fotbollen och hockeyn.

Mitt hockeyintresse är också väldigt lågt. Tvekade till och med på att förlänga säsongskortet. Jag skulle inte säga att det är för att jag saknar "koppling" till spelarna. Har följt väldigt många av spelarna från junioråldern och upp. Kan inte riktigt säga varför mitt sug är mindre i år.

Det blir nog bra till slut (hoppas inte ledningen anammar den här tanken heller).
Det är helt bestämt, som jag ser det, ett samhällsfenomen vi ser i aktion. Människans uthållighet vad gäller frekvensen på leverans av dopamin-höjande inslag i vardagen börjar bli riktigt låg. Kommer inte nya serien snabbt nog till Netflix byter vi serie osv. Jag ser det i mitt arbete och hos mina barn och i mig själv. Jag orkar inte vänta. Det tar för lång tid. Det är inte hett nog och när det svalnar vill jag byta läge.

Vad gäller DIF och DIF Hockey behöver inte jag denna dopamin-karusell. Jag vet ju att när säsongen drar igång, då är det underbart tills den tar slut.

Jag vet att de jobbar hårt med att hålla igång intresset och har man som supporter en idé som kunde hjälpa till så kan man ju höra av sig och berätta vad det kan vara.

Jag hoppas på mer uthållighet och så men trenden pekar kanske inte åt det hållet?
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
jonkejober
Inlägg: 11
Blev medlem: 2013-12-13

Re: Säsongen 16/17

Inlägg av jonkejober »

Håller med dig Magnutz. Känner iofs inget speciellt sug jag heller just nu men det brukar jag inte göra heller förrän det är dags för första seriematchen.
Using Tapatalk
sensei
Inlägg: 5535
Blev medlem: 2009-02-01
Ort: florida
Kontakt:

Re: Säsongen 16/17

Inlägg av sensei »

Jag känner ett jävla sug, men jag drömmer ju också (mot bättre vetande?) om hårda tacklingar och krigarkänslor därute och truppen har flera relevanta namn för att det skall bli så i år.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11875
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: Säsongen 16/17

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Känner ungefär samma sug som vanligt, ett sånt som sakta växer och tar form för att i mitten av september övergå i förstadiet till magsår..... av ren äcklig nervositet över säsongen.

Klart som fan att hockeyn inte lockar lika mycket som fotbollen.
För sett över en hel säsong blir det ju väldigt lite "Elda/Köra rökmaskin" på Hovet jämfört med på Fåret Frank Arena.
(Har förstått att huvudintresset hos en stor skara besökare ligger just inom dessa områden)
Senast redigerad av Lee Harvey Oswald den 2016-08-15 20:01:05, redigerad totalt 1 gånger.
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Re: Säsongen 16/17

Inlägg av minalman »

Själv har jag separationsångest visavi sommar, värme och dagsljus. När väl det har släppt och jag inser det oundvikliga är hockeyn enda räddningen. När hockeyn är slut är sommaren tillbaka, så i min bok är säsongsstart i september första vårtecknet! :-)
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
Kungen
Inlägg: 316
Blev medlem: 2012-08-02
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Kontakt:

Re: Säsongen 16/17

Inlägg av Kungen »

Jag är sjukt taggad på hockeyn! Tycker att vi har ett riktigt spännande lag och det kommer bli tufft för motståndarna att ta poäng hemma på Hovet i år.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8114
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Säsongen 16/17

Inlägg av Mattias_87 »

Jag är också taggad faktiskt. Nu är det ändå bara några dagar kvar tills CHL och då är det ändå en skön mjukstart inför säsongen. Och jag är nyfiken på hur kemin mellan spelarna kommer att vara på isen. För det här laget har potential att både flippa och floppa.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
diftobbe89
Inlägg: 4778
Blev medlem: 2008-11-20
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Säsongen 16/17

Inlägg av diftobbe89 »

Vi har en härlig trupp med sköna karaktärer så hockeysuget är på absoluta topp.
Spela fult
Skriv svar