Säsongen 16/17

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Benjamin L. Willard
Inlägg: 1546
Blev medlem: 2012-10-04
Ort: Saigon... shit; I'm still only in Saigon...

Re: Säsongen 16/17

Inlägg av Benjamin L. Willard »

mb81 skrev:
Benjamin L. Willard skrev:Väldigt konstigt att man tar Hank som kapten.. Nu blir han untouchable även fast det finns flera som kan förtjäna hans plats. Sådana här val oroar mig väldigt mycket!


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Han måste ha extraordinära ledaregenskaper som ingen i laget är i närheten av.

Tycker också det är konstigt att man har en spelare som ska ligga på 10-12 min/match max som kapten.

Men svårt för oss som inte är med på träningar, i båset och omklädningsrummet att tycka vem som ska vara kapten
Mjo, men tycker det är fel att välja en kapten som faktiskt kanske inte platsar i huvudtaget men nu är garanterad plats pga C:t på tröjan. 10-12 minuter kan vara 10-12 minuter för mycket medan vi har bra mycket bättre spelare som inte får chansen..


Skickat från min iPhone med Tapatalk
difanda
Inlägg: 91
Blev medlem: 2014-01-21
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Säsongen 16/17

Inlägg av difanda »

Måste fråga, vem spelade i nr 45 (vit tröja) idag på öppna träningen? Missade helt vilket namn som ropades upp och vi har ingen 45 i laguppställningen... En junis lr?
Användarvisningsbild
Klaudius21
Inlägg: 129
Blev medlem: 2012-02-25

Re: Säsongen 16/17

Inlägg av Klaudius21 »

difanda skrev:Måste fråga, vem spelade i nr 45 (vit tröja) idag på öppna träningen? Missade helt vilket namn som ropades upp och vi har ingen 45 i laguppställningen... En junis lr?
Alexander Falk hade nummer 45 under träningen. Eftersom han hade en vit tröja från förra året använde han sitt gamla nummer idag, kommer ha nummer 41 framöver.
Keutril
Inlägg: 35
Blev medlem: 2015-09-20
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Säsongen 16/17

Inlägg av Keutril »

Haha, alltså ni som tycker att Reideborn såg darrig ut. 2:a träningen på is för säsongen är inte helt rätt ställe att göra den bedömningen.

Undrar om ni är helt med i matchen när ni kommer tillbaka till era jobb från semester. Jag vet att jag inte är det i varje fall. :-)

Kom igen om han ser darrig ut i oktober, då finns det mer belägg för oro.
Benjamin L. Willard
Inlägg: 1546
Blev medlem: 2012-10-04
Ort: Saigon... shit; I'm still only in Saigon...

Re: Säsongen 16/17

Inlägg av Benjamin L. Willard »

Ja man ska nog vänta in några försäsongsmatcher innan man kan bedöma Reideborn någorlunda.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
mb81
Inlägg: 8657
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Säsongen 16/17

Inlägg av mb81 »

Någon som var på öppna som kan säga hur vi formerade laget?

Kommer såklart förändras men kul att se hur Robban tänker sig laget.
Keutril
Inlägg: 35
Blev medlem: 2015-09-20
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Säsongen 16/17

Inlägg av Keutril »

Jag var på öppna men det var väldigt svårt att få någon direkt uppfattning det blandades rätt friskt.

Tambellini och Anderson höll ihop rätt mycket men det är nog inte så konstigt. :-)

Tycker stämningen i laget verkade väldigt bra, mycket småsnack och skratt bland spelarna av det jag såg. Känns positivt om det finns en harmoni i laget.
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Re: Säsongen 16/17

Inlägg av ciirree »

Man är ju lite orolig för säsongskortförsäljningen. Finns inget antal eller liknande på hemsidan som det brukar. Och varje gång man frågar efter info på sociala medier så, "Ska vi kolla och återkomma".
Blir det under 3000 denna säsong?
mb81
Inlägg: 8657
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Säsongen 16/17

Inlägg av mb81 »

ciirree skrev:Man är ju lite orolig för säsongskortförsäljningen. Finns inget antal eller liknande på hemsidan som det brukar. Och varje gång man frågar efter info på sociala medier så, "Ska vi kolla och återkomma".
Blir det under 3000 denna säsong?
Jag har köpt. Så då är vi två!
Användarvisningsbild
diftobbe89
Inlägg: 4778
Blev medlem: 2008-11-20
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Säsongen 16/17

Inlägg av diftobbe89 »

ciirree skrev:Man är ju lite orolig för säsongskortförsäljningen. Finns inget antal eller liknande på hemsidan som det brukar. Och varje gång man frågar efter info på sociala medier så, "Ska vi kolla och återkomma".
Blir det under 3000 denna säsong?
Du verkar orolig för det mesta, stackarn.
Spela fult
Användarvisningsbild
Rocky3000
Inlägg: 1421
Blev medlem: 2009-01-10

Re: Säsongen 16/17

Inlägg av Rocky3000 »

Bild

David Gunnarsson levererar! :D

Vad tycker ni om Tellans nya målvaktsmask?

Vad Adams motiv blir, är ju redan givet:

http://www.ladda-upp.se/files/2016/b199826.jpg :wink:
Bild
Keutril
Inlägg: 35
Blev medlem: 2015-09-20
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Säsongen 16/17

Inlägg av Keutril »

HOLY SHIT, jäklar va snygg Tellans mask är. :-)
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8114
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Säsongen 16/17

Inlägg av Mattias_87 »

ciirree skrev:Man är ju lite orolig för säsongskortförsäljningen. Finns inget antal eller liknande på hemsidan som det brukar. Och varje gång man frågar efter info på sociala medier så, "Ska vi kolla och återkomma".
Blir det under 3000 denna säsong?
Nu börjar man rea ut dom i senaste nyheten. Det har jag inte sett förut. Man ligger under 3000 sålda vilket gör att vi kanske får den sämsta säsongskortsiffran på flera år.
Avskaffa tre mot tre.
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Re: Säsongen 16/17

Inlägg av ciirree »

Mattias_87 skrev:
ciirree skrev:Man är ju lite orolig för säsongskortförsäljningen. Finns inget antal eller liknande på hemsidan som det brukar. Och varje gång man frågar efter info på sociala medier så, "Ska vi kolla och återkomma".
Blir det under 3000 denna säsong?
Nu börjar man rea ut dom i senaste nyheten. Det har jag inte sett förut. Man ligger under 3000 sålda vilket gör att vi kanske får den sämsta säsongskortsiffran på flera år.
Trist.
Men jag ska inte klaga. Jag bor inte i Stockholm och har inte heller säsongskort.
Känns bra iaf att JK verkar vara hockeysugna igen. Bortaresa till Leksand redan första omgången känns bra inför framtiden :)
Örnen
Inlägg: 335
Blev medlem: 2016-03-28

Re: Säsongen 16/17

Inlägg av Örnen »

Jag har inte varit med om så lite snack om hockeyn i supporterled sedan före 2007.
Skriv svar